| Forfatter |
|
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 14 September 2016 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt om Garrot pickupperne her. Tekni-Fi typerne var et forsøg på at genskabe noget af magien fra dem.
http://www.stereotimes.com/post/the-garrott-brothers--optim- s-and-optim-fgs-phono-cartridges
"Although Garrott's term "dynamic coil" might lead one to suppose that the cartridges are some form of moving coil design, they are indeed
moving magnet designs. The term "dynamic coil" refers to the damping and balancing of the entire signal generating mechanism, including the
coils."
Grundlæggende var Garrot pickupperne kraftigt modificerede A&R/Arcam pickupper.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 14 September 2016 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en udmærket mulighed for dig her. Det er en Tonar Shibata. Den er produceret hos velkendte Nagaoka i Japan, så kvaliteten er i orden
http://www.pickupnaalden.com/english/turntable_needles.asp?M =Excel_ES-70-EX-4__2388
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 14 September 2016 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
| Lidt om Garrot pickupperne her. Tekni-Fi typerne var et forsøg på at genskabe noget af magien fra dem. |
|
|
Tweaker, jeg bliver af ren og skær nysgerrighed nødt til at spørge dig, hvad du baserer dit udsagn på?
Jeg kan se visse lighedspunkter mellem Garrott og Tekni-Fi pu'erne, men det kan jeg mellem et utal af pu'er.
Jeg har aldrig hørt fra hovedpersonerne bag Tekni-Fi pu'erne (Tom Fletcher fra NAS og Klaus og Pete fra Lydbutikken), at de er/var inspireret af designet og lyden fra Garrott pu'erne ... men derfor kan de jo godt have fortalt det til andre
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 14 September 2016 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh, det er jo ingen hemmelighed at Tekni drengene solgte Garrot, og var meget begejstrede for dem, og var kede af brødrenes for tidlige
bortgang. Når der så kommer en serie med samme typebetegnelser, er det vel et forsøg på at lave en lignende serie. Og nej, Tekni pickupperne
er IKKE dynamic coil, selv om det har være nævnt rundt omkring. Det var MM Excel huse, som jeg formoder at TF har lyttet sig frem til. Nålene
derimod kom fra samme sted som A&R/Arcam og Garrot, nemlig Expert Stylus.
Hvor meget eller hvor lidt Garrot og Tekni mindede om hinanden har jeg ingen anelse om. Jeg ved bare at en kollega fik en Tekni P77 i stedet for
sin slidte Garrot P77, og var vældig godt tilfreds. Jeg har kun selv haft en Tekni K1, som jeg ikke var synderlig imponeret af.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 15 September 2016 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Lidt om Garrot pickupperne her. Tekni-Fi typerne var et forsøg på at genskabe noget af magien fra dem.
http://www.stereotimes.com/post/the-garrott-brothers--optim- s-and-optim-fgs-phono-cartridges
"Although Garrott's term "dynamic coil" might lead one to suppose that the cartridges are some form of moving coil design, they are indeed
moving magnet designs. The term "dynamic coil" refers to the damping and balancing of the entire signal generating mechanism, including the
coils."
Grundlæggende var Garrot pickupperne kraftigt modificerede A&R/Arcam pickupper.
|
|
|
Jep. Jeg har en Garrott K2. Det er en tæskefed rockpickup. Thin Lizzy og den slags er overdrevet fedt. Men til all-round brug, er Tekni-Fi K1 bedre. Og hører man hovedsageligt jazz er det slet ikke noget at rafle om.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 15 September 2016 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt følge din begejstring for Garrot K2, men den hype der var omkring Tekni-Fi K1 har jeg lidt svært ved at forstå. Men ok, det er vel
smag og behag.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 15 September 2016 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører for meget jazz til at Garrott K2 nogensinde bliver min foretrukne pickup. På den anden side har jeg et blødt punkt når det kommer til forvrængede elektriske guitarer. Løsningen bliver muligvis to pladespillere med mindst en arm til hver  . Om K1 er smag og behag... tjo. Jeg kan nok bedre lide min Grado Ref trædims, men koster vel også 6-7 gange så meget. Til de 500 kr K1 kostede dengang var den helt helt uden for kategori. Den kunne have kostet 1500 og stadig været bedre end så mange andre. Og den spiller altså tæskefedt i en Space-arm. Men det er klart nok at hvis men er til moving coil i retning af AT OC9 så bliver K1 aldrig et hit.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 15 September 2016 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan bedre lide Grado trædimser, end AT-OC9 (agtige) pickupper.
Hvis jeg skulle spille med en pickup med indfattet konisk nål, så blev det en Shure M35X. Sådan en her med en N35X nål
http://www.stereophile.com/content/gramophone-dreams-3-shure -sc35c#SLbHTwWLw280zSC8.97
Overraskende underholdende og velafbalanceret lyd.
|
| Til top |
|
| |