Forfatter |
|
Audio Niller Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2014 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 05 November 2016 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv de selvsamme Audiovector højtalere og har spillet både med en Anthem receiver og med en Vincent stereoforstærker SV 237, men det var
først da jeg fik min nuværende Luxman at alt faldt på plads.
Derudover oplevede jeg også et kæmpe løft i lyden (især i bassen) da vi flyttede og at jeg stillede dem i en mindre stue.
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 05 November 2016 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nogle har skrevet, så har du en meget fin højtaler som fortjener en god forstærker for at yde max, vincent er kendt for at lave forstærkere med et fint ydelse/ pris forhold, men træerne vokser ikke ind i himlen, tror næppe vincent har ofret mange penge på pre out i en int.forst. hvilket også vil udgøre en "prop" i lydkæden, dog kan løsningen give mening hvis det kun er en midlertidig løsning.
Mit råd til dig er at du skal vælge mellem tre modeller, 1. At vente til du har pengene til at købe en rigtig god int. Forstærker som kan opfylde alle dine krav lydmæssig og så hold fast i den, 2. At finde den rigtige eff. nu og bruge din vincent til du har penge til en ordentlig pre, 3. Du vælger den engelske tankegang med bi/tri amping, altså flere så effekttrin, ved den løsning bør de fleste penge ligge i pre i første omgang da denne vil være fælles nævner for effekterne. Fordelen ved denne model er at man kan opgradere over flere omgange uden at skulle sælge eller stå med pengene til den dyre int. eller pre/power kombination her og nu. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
uhog Udelukket fra forum

Tager en pause!
Bruger siden: 19 Oktober 2015 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
Sendt: 05 November 2016 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne én af jer fortælle mig hvordan jeg indsætter og kommentere på et andet indlæg i sådan en hvid boks?
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2016 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
uhog skrev:
Kunne én af jer fortælle mig hvordan jeg indsætter og kommentere på et andet indlæg i sådan en hvid boks? |
|
|
brug citer
funktionen, du indtaster din tekst efter quote __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
uhog Udelukket fra forum

Tager en pause!
|
Sendt: 05 November 2016 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker
|
Til top |
|
|
uhog Udelukket fra forum

Tager en pause!
|
Sendt: 07 November 2016 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle jeres værdifulde input - jeg går videre med at finde mig er ny forstærker
.......Og overvejer om det skal være en integreret forstærker eller en for/effekt-forstærker løsning
|
Til top |
|
|
uhog Udelukket fra forum

Tager en pause!
|
Sendt: 08 November 2016 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Niller skrev:
Har selv de selvsamme Audiovector højtalere og har spillet både med en Anthem receiver og med en Vincent stereoforstærker
SV 237, men det var
Derudover oplevede jeg også et kæmpe løft i lyden (især i bassen) da vi flyttede og at jeg stillede dem i en mindre stue.
|
|
|
Hvad er det for en Luxman du har?
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 08 November 2016 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en Belles 350A effekt til salg på ksb, det er en ganske fin sag men har aldrig hørt den i samspil med audiovector, måske du kunne give den et
lyt.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4850
|
Sendt: 08 November 2016 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Belles er meget vellydende og strømstærke forstærkere...
|
Til top |
|
|
uhog Udelukket fra forum

Tager en pause!
|
Sendt: 08 November 2016 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for jeres input, jeg ser på den
....hvad med de 2 Vincent SP-995, de er meget anmelder rost her på side?
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 08 November 2016 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent SP-995 har jeg benyttet som reference i mange år, og de er meget direkte i deres spillestil, hvilket Audiovectors SR3 serie også er. Så det kan måske blive for meget af det gode.
Jeg ville nok vælge noget med en "varmere" eller mere musikalsk klang.
|
Til top |
|
|
uhog Udelukket fra forum

Tager en pause!
|
Sendt: 08 November 2016 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for dit input. Hvordan er Hegel H160 i lyden i forhold til SP-995, ved du det? Og ved du hvordan man kommer af med den støj du beskriver i din anmeldelse der er på Bella'en?
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 08 November 2016 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke lyttet til Hegel i eget lytterum, så jeg kan ikke udtale mig 100% sikkert. Men ud fra demonstrationer forskellige steder, også sammen med SR3, så har jeg kun godt at sige.
Men husk nu, at du skal ud lytte, og låne det med hjem, inden du beslutter dig. Og det er kun dine ører(!), der bestemmer om, det er godt 
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 08 November 2016 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm.....Nordsjælland? Så er der lige i nærheden én som har nogle ONKYO M-504 effektforstærkere til salg.
De fåes billigt - ca. 2.500,- - og er meget strømstærke. De er opgivet til 165W / 8 ohm, men blev i sin tid målt til 194W / 8 ohm, og kan levere en masse ampere i lave belastninger. Det er en billig måde, at få noget effekt foran dine Audiovector.
http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=315934
M.v.h.
|
Til top |
|
|
Audio Niller Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2014 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 09 November 2016 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
uhog skrev:
Audio Niller skrev:
Har selv de selvsamme Audiovector højtalere og har spillet både med en Anthem receiver og med en Vincent
stereoforstærker
SV 237, men det var
|
|
|
Hvad er det for en Luxman du har? |
|
|
Det er en L505
I forhold til Vincent er lyden længere fremme eller sagt på en anden måde, man bliver rykket tilbage i salen.
Med vincenten fik jeg nærmest trang til og rykke op i vinduskarmen fordi det hele var alt for tæt på :-)
|
Til top |
|
|
uhog Udelukket fra forum

Tager en pause!
|
Sendt: 13 November 2016 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg købt den Belles 350A Reference....det løste mit problem og meget meget mere
Jeg har fået bassen tilbage, den er fast, nærværende, dyb og lækker....helt nye detaljer i bassen er kommet frem, jeg aldrig har hørt før
Alt er forberedt, lydbilledet har åbnet sig, stemmerne er trådt frem.....og massere af head room.
Mit stereo perspektiv er også forbedret, det hele står skarpt og lydbillede er forøget markant, det har givet en meters penge på ydersiden af
højtalerne.
Lige nu bruger jeg min Vincent som forstærker, next step bliver selvfølge at finde en Forforstærker (brugt)
Endnu engang tak for alle jeres input
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2016 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
dejligt du fandt en prisgunstig løsning  når du kommer til projekt pre amp, så husk at finde et kvalitets produkt og du vil blive belønnet med yderlig vellyd i stuen __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
uhog Udelukket fra forum

Tager en pause!
|
Sendt: 14 November 2016 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
Belles er meget vellydende og strømstærke forstærkere... |
|
|
Mikkel anmeldelse af Belles 350A beskriver du følgende:
"Det første, vi noterede os, var en svag baggrundsstøj, som dog var kraftig nok til, at det kan virke generende i meget svage passager eller
når forstærkerne bare står og venter på at blive arbejdsramte. Efter en del eksperimenteren med netspændingen og netfiltre, opgav vi og
fortsatte. Ifølge importøren er der dog en løsning på dette lille problem, hvis du skulle opleve det samme."
Kender du løsningen på at få det væk?
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 14 November 2016 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er desværre ikke mig, der har udført testen eller skrevet anmeldelsen af 350A, så jeg kan desværre ikke svare på det. Men jeg har testet andre Belles produkter, og der oplevede jeg ikke lign. problemer
|
Til top |
|
|