| Forfatter |
|
greylock Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2013 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 12 November 2016 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den købt og sat op.
Jeg har spillet en del af mine gamle plader og de lyder super. Har også købt Blackstar/David Bowie og den lyder ganske forfærdelig (masser af støj
og meget uklar lyd). Kan det være min opsætning af Pladespilleren som ikke er helt ok. Eller er det nærmere LP som er fejlbehæftet? Har jo
desværre kun en enkelt pladespiller så kan ikke umiddelbart afprøve den på en anden.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 12 November 2016 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dine gamle lpér lyder super, så må pilen nok pege på den nye lp Jeg ville få David Bowie/Blackstar lpen ombyttet, nogen nye lper bliver nogen gange produceret lidt for hurtigt og fejlpartier forekommer jeg har selv prøvet det et par gange og forhandlerne plejer at være flinke til at bytte en defekt lp __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 12 November 2016 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den. Godt du er glad for den.
Prøv lige at beskrive hvordan du satte den op, og hvad du brugte til det.
Men ellers er det nok et eksemplar fra en slidt matrice.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 12 November 2016 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke det er den sorte stjerne, den er gal med? Min fejler ikke noget, men den er også en af de første sorte der dukkede op.
Stik os et billede af pladespilleren i opsat tilstand.
|
| Til top |
|
| |
greylock Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2013 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 16 November 2016 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg investerede 100 kr. i en elektronisk nåletryksvægt - og nåletryk var alt for lavt. Selvom jeg havde fulgt manualen ved opsætning. Anyway - der
er en verden til forskel nu jeg har indstillet trykket korrekt. Det er indstillet på 1,75 dvs. midt i det angivne interval. Er det fint - eller bør det være
tættere på max. tryk. Det har jeg læst mig til enkelte steder at det anbefales ?
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2016 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Midt imellem er sædvanligvis det anbefalede. God investering med
nåletryksvægten, for Rega's nåletryksindstilling er typisk helt off,
som du har oplevet.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 16 November 2016 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stoler aldrig på diverse tonearmes nåletryksskalaer/-indstillinger - det er lidt for meget hit 'n miss.
Så er helt på linje med Tweaker: En god nåletryksvægt er vejen frem (og de er faktisk ikke så dyre, hvis man køber fra en OEM-producent).
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 16 November 2016 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Midt imellem er sædvanligvis det anbefalede. God investering med nåletryksvægten, for Rega's nåletryksindstilling er typisk helt off, som du har oplevet. |
|
|
Jeg er helt uenig med dig om Regas arme. Jeg har monteret og justeret mange Regaer, både med RB250, RB300 og RB1000 arme, og jeg har tjekket mange med nåletryksvægt. De har faktisk været særdeles præcise i justeringen! Man kan så sige, at RB250, som jo ikke har en kalibreret fjeder til justering, men kun markeringer på kontraloddet, er lidt svær at justere med ekstrem præcision, men det er normalt ikke noget problem at ramme 1,5 - 1,75 - 2,0 gram. __________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2016 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klogesen, der er nu adskillige beretninger om fænomenet rundt omkring på nettet. Kan forklaringen være at Rega er faldet lidt af på den siden
du stod og satte Rega`er op hver dag? Det er jo trods alt en del år siden
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 18 November 2016 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er jo netop ikke en Rega-spille. Det er en kopi/klon/whatever. Det kan være fint, men det kan sagtens være sådan et sted der spares i forhold til originalen. Det er bare en teori, men jeg har svært ved at forestille mig at greylock spillemaskine er fuldstændig identisk med en Rega.
Nåletryksvægten lyder som en god ide.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 November 2016 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide, om ikke Rega er OEM-producent for Edwards tonearme? Jeg kan ikke vide det, men mit gæt er, at Edwards tonearme samles/justeres af
Rega, ligesom der er et vist sammenfald af dele ... men det er kun et gæt
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2016 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke det simpelthen er en RB-202, der har fået navneforandring til EA (Edwards Audio)?
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 18 November 2016 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... jeg ved det ikke, men det ville Reag dårligt at lave noget der ikke bare lige er plug'n'play.
Men rigtigt - det er ikke spor svært at købe en flok arme på eBay, der i det mindste bliver solgt som Rega ...
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 18 November 2016 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Men det er jo netop ikke en Rega-spille. Det er en kopi/klon/whatever. Det kan være fint, men det kan sagtens være sådan et
sted der spares i forhold til originalen. Det er bare en teori, men jeg har svært ved at forestille mig at greylock spillemaskine er fuldstændig identisk
med en Rega.
Nåletryksvægten lyder som en god ide. |
|
|
Det er en Rega QEM, altså ikke en kopi, men modificeret og bygget af Edwards med Rega dele købt fra Rega
Ret skal være ret, eller
http://www.hifichoice.co.uk/news/article/edwards-audio-tt1--
pound;325/10048 __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 18 November 2016 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da egentlig fedt gjort af Rega, at de lader andre producenter købe og tweeke på deres egne produkter. Jeg ser det som en stor indrømmelse af en høj kvaliteten af egne produkter og fodre jo variationen i udvalget. Hvilket vi som dyrker den her hobby jo elsker alt udforske for at finde "den rigtige" sammensætning af komponenter i kæden.
Jeg har forresten en Edwards tt2 og jeg kender en del med forskellige rega pladespillere og vi er alle meget glade for hvad vi har. Så tillykke med din plov.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 18 November 2016 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
vilmann skrev:
Men det er jo netop ikke en Rega-spille. Det er en kopi/klon/whatever. Det kan være fint, men det kan sagtens være sådan et
sted der spares i forhold til originalen. Det er bare en teori, men jeg har svært ved at forestille mig at greylock spillemaskine er fuldstændig identisk
med en Rega.
Nåletryksvægten lyder som en god ide. |
|
|
Det er en Rega QEM, altså ikke en kopi, men modificeret og bygget af Edwards med Rega dele købt fra Rega
Ret skal være ret, eller
http://www.hifichoice.co.uk/news/article/edwards-audio-tt1--
pound;325/10048 |
|
|
Netop. Så man skal ikke beskylde Rega for at et Edwards-produkt kræver en vægt, for at fungere.
Jeg er dog helt sikker på t TTeren er en ganske fin pladespiller.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 18 November 2016 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bemærk venligst, at mit indlæg udelukkende gik på tonearmen (og ikke værket). Der er intet i den artikel/anmeldelse, som der henvises til, der bekræfter, at det er Edwards/Talk Electronics, der bygger/samler/justerer tonearmen.
Tværtimod bemærkes det, at tonearmen er en RB250 [OEM], hvilket kunne indikere, at det er en ganske "ordinær" Regaarm, der (umodificeret?) er monteret på værket.
Det er så min fortolkning
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2016 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Testen er ikke af SE versionen. Her er Edwards TT1SE med EA202 armen Edwards TT1SE Her er Rega RB202 (navngivet Moth her) Rega RB202 Med det sammenfald af typenummer og udseende, kan vi så ikke blive enige om at det nok er en Rega RB202? Greylock`s krævede nåletryksvægt, og min RB303 kræver nåletryksvægt. Og der er mange andre derude. Men det kan da være vi allesammen er nogle fjumrehoveder, der ikke kan finde ud af at bruge Rega?
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 19 November 2016 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror I kan tolke det som I vil  De gange jeg har haft fat i en Rega, her det ikke været nødvendigt at gøre andet end at sætte den til.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 19 November 2016 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilmann, hvordan tolker du det så? Er de (Rega-) tonearme, der sidder på Edwards pladespillerne leveret fra Rega samlet og justeret, eller leverer Rega blot (alle) stumperne, og så samler og justerer folkene hos Talk Electronics selv? Jeg aner intet om kvaliteten hos hverken Rega eller Edwards (det er 25 år siden, jeg havde en Rega Planar 3 med en RB300 tonearm - tonearmen har jeg stadigvæk), og om den ene eller den anden kræver nåletryksvægt. Mine indlæg gik udelukkende på, om Rega var OEM-producent af Edwards tonearme, og leverede et "turn key/plug 'n play" produkt til Edwards, eller Edwards selv samler og justerer de tonearme, der bærer Edwardsnavnet. Jeg tror det første, men hvad tror/ved du?
|
| Til top |
|
| |