Forfatter |
|
Crackhead Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 12 November 2016 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
DC-filteret burde ikke give problemer. Jeg har endda læst om folk, som har oplevet en forbedring af lyden. Ved dog ikke, om det er
placebo...
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 12 November 2016 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
damkel skrev:
Vil denne virke lige så godt som den fra LC audio?
Denne er allerede "pakket ind" og så er der ikke bøvl med bankoverførsel etc. Er der i øvrigt nogen der ved, om man kan afhente hos dem? Jeg bor i Århus, så det vil helt sikkert være hurtigere at afhente end at afvente PostDK snailmail...
DC filter Thomann |
|
|
Læs dog beskrivelsen af produktet først. Det er beregnet til at fjerne dc-komponenter fra audiosignaler. Det vil være forbundet med endog særdeles stor brandfare, at forsøge at bruge det til 230 volt, og da trådstarters problem er dc på lysnettet, såååhhhh.......  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 12 November 2016 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hififreak skrev:
Der er kun et problem med et dc filter det tager dynamik  |
|
|
Og hvordan skulle det så kunne det ?
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
hififreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 294
|
Sendt: 12 November 2016 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel G skrev:
hififreak skrev:
Der er kun et problem med et dc filter det tager dynamik |
|
|
Sikke noget forvrøvlet sludder, som kun kan bunde i manglende erfaring... 
Det er lige omvendt... hvis et apparat først er plaget af udefrakommende DC til strømforsyningen, så kan det være en dynamikdræber uden lige, fordi trafoen i apparatet mættes. Og dermed kan der ikke leveres strøm til apparatet i det nødvendige omfang. Det er især effekttrin/forstærkere med meget dynamiske strømtræk der plages af dette. Andre produkter har typisk et mere statisk strømtræk og er ofte ligeglade med DC. |
|
|
Manglende erfaring ,tja Mikkel måske har jeg rodet med hifi i længere tid en dig,her er da en der har samme holdning som mig ,særligt i effektforstærkere ,kan et dc filter høres http://www.karma-audio.dk/Netfilter.html
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 12 November 2016 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Karma-Audio ikke den endegyldige sandhed, bare fordi det er at finde på "nettet". Det viste diagram er et netstøjsfilter, og med de efterhånden gamle Philips lytter, tynde dioder og støjspoler med for tynd tråd, er det ikke umuligt, at det vil ha´ en dynamikbegrænsende virkning på større effekttrin, men.......... Nu var der tale om en DC-blokering og ikke et støjfilter. Et DC-blokeringskredsløb, der er dimensioneret rigtigt (det kunne være med 10.000uF low ESR lytter, 16 amp dioder, ingen vdr, spoler m.m., vil absolut ikke hæmme et effektrin overhovedet. Og det uanset hvor længe du mener at ha´ rodet med HiFi.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
hififreak Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2016 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis et dc filter skulle være så fantastisk,så er det da mærkeligt det ikke findes i flere highend effektforstærkere
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4852
|
Sendt: 12 November 2016 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael!
Nu har Boydk, som er elektroniktekniker, så lige fortalt dig forskellen og alligevel kører du videre. Man skal vide, når man er slået hjem, og tage det til sig, som en erfaring 
Det kan godt være, at du har rodet med hifi i flere år end mig, men du tager stadig fejl, så lad det blive ved det.
På karmaaudio vises der bl.a. et Brinck filter, som faktisk indeholder en DC fælde, og det virker fremragende - også til et komplet anlæg inkl. effekttrin!
|
Til top |
|
|
hififreak Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2016 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel jeg kender absolut godt forskel på netstøjfiler og dc filter begge ødelægger dynamik i feks effektforstærker efter min menig,så er jeg ligeglad med Boyd er elektronikmand ,jeg har selv rodet med elektronik i over 30 år ,jeg kan høre tydelig forskel på mit anlæg,om det så skyldes bedre øre ,eller et bedre afslørende anlæg ved jeg ikke,men i har jeres menig jeg min,det er jo det der er dejligt ved denne hobby
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 13 November 2016 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, så lader vi det blive ved det 
Eller... kan du ikke lige forklare mig forskellen på et serielt og parallelt netstøjfilter, og et DC filter?
|
Til top |
|
|
hififreak Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2016 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan da sagtens forklare dig forskellen på et netstøjsfiler og dc filter.Et netstøjsfilter udglatter 220volts spændingen samt nogle også fjerner dc .Et dc filter siger jo sig selv fjerner dc fra 220 volts spændingen ,men Mikkel lige meget hvad du kalder det ,så er det jo et filter på den ene eller anden måde ,i flere tilfælde af nogle komponenter i serie med spændingen ,måske kan du ikke høre det på dit anlæg ,men jeg kan på mit,du er velkommen til at komme og høre det selv,så finder du sikkert også ud af,jeg faktisk har rodet med hifi længe,mine højtalere og singlended rørpreamp er hjemmebyg,der spiller fremragende
|
Til top |
|
|
hififreak Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2016 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte det parrelle filter det siger jo også sig selv der sidder komponenterne parrelle med strømmen og ikke i serie ,dette filter jeg jeg dog aldrig selv
prøvet så kan ikke udtale mig om det virker
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2016 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hififreak skrev:
..... "Et netstøjsfilter udglatter 220volts spændingen" |
|
|
Hvordan ?
|
Til top |
|
|
hififreak Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2016 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 13 November 2016 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Michael!
Nu er vi tre, der har spurgt ind til dine påstande, men du svarer undvigende. Du svarer dog, at du har prøvet et seriel filter, og ja, det vil hæmme et effekttrin. Derfor er de fleste moderne netstøjsfiltre også af parallel-typen, da de ikke hæmmer strømmens vej. En forforstærker, CD-afspiller og lign. har statiske strømtræk, og er derfor faktisk fuldstændig ligeglad med typen af filter.
Et DC-filter lader kun AC-strøm frit passere, men hæmmer omvendt på ingen måde dette. Til gengæld bremses DC-strøm effektivt af de lytter, der sidder i serie med strømmen. For at AC-strøm frit kan passere sidder der en række dioder (4 stk.).
Noget siger mig, at du ikke har "testet" omfattende nok, især din udtalelse om seriel-filtre, trigger min "mistanke". Måske skulle du prøve nogle "moderne" strømfiltre, og så vende tilbage, når du har fået denne erfaring med 
|
Til top |
|
|
hififreak Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2016 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da godt give dig ret i Mikkel det er et stykke tid siden jeg testede både netstøjsfiltre og dc filtre,det kan sagtens være de er blevet bedre med tiden,men som jeg kunne læse brugte du selv et gammelt brick filter, men som du selv er inde på ,kunne det være sjovt at se om det er sket forbedringer,jeg overvejer dog at prøve at få jordspyd i og køre med jord i mine stikkontakter,for at se om det er hørbart først
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2016 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hififreak skrev:
.....jeg overvejer dog at prøve at få jordspyd i og køre med jord i mine stikkontakter,for at se om det er hørbart først 😊
|
|
|
Sjovt - eller ligefrem besynderligt nok er de fleste af dine svar på spørgsmål henvisninger til ditten og datten - der for de flestes
vedkommende viser filtre der er afhængigt af jordforbindelse for at virke .
Hvorfor har jeg lige nu fået det indtryk at du ikke følger dine egne svar ? - eller misforstår jeg noget nu ? __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|

Redaktør og Indehaver
|
Sendt: 13 November 2016 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hififreak Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2016 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange hjem har jord i stikkontakterne,næsten ingen,de filtre jeg har prøvet kan man sagtnes høre forskel om de er på eller ej,også uden jord er forbundet
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2016 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke bare forholde sig til filtrene. De fleste HiFi nørder, vil jo gerne have tingene så gode som muligt, det er der ikke noget galt i, og jord i kontakten bliver da også mere og mere udbredte i de kredse.
Hvis man ved hvordan et filter virker, finder man nok også hurtigt ud af at jordforbindelsen har betydning. Der er jo ingen der stiller ? ved om du kan høre forskel eller ej - det er jo nok også noget svært at lytte gennem dine ører.
At der så skal rykkes noget rundt med nogle misforståelser - ja det bliver der jo gjort al den tid der findes teknisk velfunderede personer og nørder i samme rum ( nørder ikke ment negativt i denne sammenhæng)
Problemet her på H4A er det samme som alle andre fora - de "frelste" kriges med de "lærde" - retorikken er uændret de sidste 30 år.
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1282
|
Sendt: 13 November 2016 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hififreak skrev:
Hvor mange hjem har jord i stikkontakterne,næsten ingen,de filtre jeg har prøvet kan man sagtnes høre forskel om de er på
eller ej,også uden jord er forbundet |
|
|
Ahemm, byggede nyt hus i 2003, der skulle jord med rundt så de sidste 13 års nybyggerier er godt nok med jord. Så næsten ingen er det ikke.... __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|