Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: sandhedens time for "HDTV capable" ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sinan_Tamer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Ja det er også MEGET fristende. Især progressiv-scan og HDTV delen . MEN, jeg er ikke så glad for, at lyset skal dæmpes for, at få det optimale ud af det.
Til top Vis Sinan_Tamer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sinan_Tamer

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 18 Maj 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige købt en bærbar Sony gennem Sonys amerikanske hjemmeside(den du linker til) og jeg vil lige gøre dig opmærksom på et lille problem du render ind i. De vil fra denne hjemmeside kun sælge og sende til USA og Canada. Det vil sige at du skal kende nogen derovre som vil tage imod apperatet og sende det videre til dig. Disse mennesker skal også være villige til at lade dig bruge deres kreditkort, for navnet på det der hedder billing adress (faktura adressen) og navnet på kreditkortet skal være det sammeog ofr at det ikke skal være nok skal kortet være udstedt i USA eller Canada. Jeg har familie derovre som hjalp mig med alt dette, så det lykkedes.

En sidste kommentar er at jeg er ret sikker på at når du har løst problenet med de 110 volt og 60 hz står du tilbage med tuner problemet. Jeg tror du skal regne med kun at kunne bruge apperatet som monitor for dvd/HTPC. Den bærebare jeg købte har indbygget tvtuner. Jeg troede fejlagtigt at al snak om PAL NTSC var forbi på en computer men det er det ikke, den kan kun modtage NTSC ØVVV

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

HDTV ?

Har regeringen ikke udsat beslutning om digital TV til år 2009 eller sådan noget ???

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Maj 2004 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

HOLD DIG FRA DET!!!!...

En af mine gode venner købte det største og dyreste ELITE med hjem, det er også et HDTV pif-paf-puf tv. De er alle designet til at køre NTSC, Og de modtager KUN tuner signaler via deres RGB indgang i 1080i, og nu har jeg brugt ca. 1 år på at finde en løsning så han kan se tv. alle de tuner du kan købe køre 1024i for det passer til 50Hz og PAL. Og du får simpelthen ikke tvèt til at locke på det.

Desuden skal du have en 230V til 120V trafo til at stå og brumme ovre i hjørnet, og da vi har 50Hz og ikke 60Hz som det er designet til, så kan det nogle gange finde på at forstyrre højspeningen.

Vi har også et super PRINSTON GRAFICS stående, alle de samme problemer.

Hilsen

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Torben Bojer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 03:18 | IP-adresse registreret  

Vittel skrev:

HDTV ?

Har regeringen ikke udsat beslutning om digital TV til år 2009 eller sådan noget ???

Glem Brian Mikkelsen og hans slæng. Han tror såmænd ligefrem at man får mere *public service TV* af at privatisere TV2

Så sæt ikke din lid til ham.

Få dig i stedet et sat modtager nu ( www.euro1080.com )

Det digitale terristiale net vil formentligt heller ikke umiddelbart være enbetydende med HDTV af den grund (kapaciteten er begrænset ifht satellit eller kabel), men nok nærmere med et lille mux af danske kanaler i 720x576, så Hr. Jensen med UHF antennen kan se mere end bare lige DR1 og TV2 (og DR2 hvis han er heldig). 

Til top Vis Torben Bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben Bojer

Torben Bojer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Maniitsoq skrev:
Sinan_Tamer skrev:
gichael3257 skrev:

>Hi Scan 1080i™ Display allows for High Definition capable television (HDTV >Monitor)

Betyder at den kan tage 1080i, så ja det er HDTV.

er du sikker på at den ikke bare downscaler signalet, så det kan fremvises på skærmen ?? Fordi "High Definition capable" betyder ikke nødvændigvis altid, at den fremviser billedet i HDTV.

Som jeg læser det er det ikke et HDTV men det kan downscale det HD signal. Hvis du skriver til sony så spørg dem

Eftersom det er et CRT-TV, hvorfor skulle det så downscale eller i det hele taget scalere noget?

....Så er det vel mere ligetil at sammenligne det med en CRT projector hvor det er Khz/Hz båndbredde kompatibiliteten der er det afgørende for hvad det kan vise af opløsninger, right?

Til top Vis Torben Bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben Bojer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes