Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nyt, men hvilke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr.green
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en tænkepause!

Bruger siden: 04 April 2016
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Januar 2017 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Morgenstjerne skrev:
Nej jeg mener ikke man skal købe med hjertet, man skal købe med ørene. Det er dem du lytter med. Tilgengæld skal det du så køber gengive musikken så det finder ind til dit hjerte. For mig er PRaT (Pace, Rythm and Timing) den aller vigtigste faktor. Uanset om det er dyrt eller billigt. Glem alt om detaljer, rum, musikalsk, lækker eller andre af de typiske hi-fi floskler. Hvis ikke din fod vipper, eller du danser rundt, dirigerer, eller skråler med, tuder eller griner, ja så kan det være lige meget så er det bare røv syg pling-plong hi-fi gengivelse, langt fra virkeligheden.

Hej Morgenstjerne, Også det jeg mener lyt og vælg derefter med hjertet. Mener ikke kig på specifikationer m.m og vælg derefter med hjertet,. Men så alle kan forstå. Lyt og vælg med ørerne så- Til trådstarter vælg med hjertet og ikke hjernen Du skal ikke overtænke det. Lyt føl og vælg. Du kan ikke rationalisere dig frem til hvilken højtaler der er bedst for dig. Der vil komme 100 vidt forskellige forslag herinde. Du skal på en rejse. Det du køber nu vil du sikkert af med igen da din smag vil ændre sig eller du bliver nysgerrig efter noget andet. -du bliver nødt til at høre noget der slår benene fuldstændig væk under dig, ellers lad det ligge.
Til top Vis Mr.green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.green

LarsTThomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2017
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Januar 2017 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Audiovector s3 signature er også gode til Deep purple, Joe satriani, Beth Hart og også Ac/dc.

Det er vigtigt for mig at min nye ht kan lidt af hvert og helst det hele.

Audiovector s6 kan, men er desværre ikke prismæssigt indenfor min rækkevidde...

Audiovector s3 derimod med 3 mdr på havregryn og postevand, vil det være overkommeligt. Og de lyder altså godt.

Men jeg kender ikke og har ikke hørt alt, så derfor vil jeg også gerne blive klogere og udvide min horisont.
Til top Vis LarsTThomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsTThomsen

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Januar 2017 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Du kan få meget Audiovector brugt
Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Januar 2017 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

En mindre - og også ganske prisoverkommelig højttaler - er Buchardt S300. Man plejer at kunne låne et par i 14 dage. De gengiver alle genrer perfekt - også tung rock og blues.
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes