| Forfatter |
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dansk Canal + Film 2, sender i 5.1 Dolby Digital (som den første i skandinavien) men det er på nuværende tidspunkt kun på Digital satellit. Og det er heller ikke alle film der sendes på C+ Film 2 der har 5.1 lyd, Iøvrigt sendes der rigtigt mange 16:9 film på denne kanal.
Venlig hilsen
Crede
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sinan_Tamer skrev:
| Det er godt nok åndsvagt og bruge båndbredde på DD, når der alligevel ikke er en udgang til det. |
|
|
Det er vel andre end danskere der ser de to kanaler? 
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
TDC tager r**** på jer; har selectoren digitaltal i displayet, ja så er det digitalt og digital er lig bedste lyd og billede i universet, bare betal og se glad ud!!!
|
| Til top |
|
| |
Adam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Sinan_Tamer skrev:
| Det er godt nok åndsvagt og bruge båndbredde på DD, når der alligevel ikke er en udgang til det. |
|
|
Det er vel andre end danskere der ser de to kanaler? 
|
|
|
Jeg tror måske han mener fra TDC's side. Det er klart, at hvis man tager det ned med parabol, er det en anden sag. 
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. AC-3 og dolby digital mener jeg også det er det samme, men i sin tid på laserdisken var det signalet moduleret - man skulle derfor have en RF-Demodulator for at få fat i signalet - Måske de har lagt det signal ind over på det analoge??? ved ikke om dette er muligt... Anyhow jeg tror det er der man skelner mellem ac-3 og dd - altså ac-3 er et rf-moduleret dd signal...
kongen
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
TDC tager r**** på jer; har selectoren digitaltal i displayet, ja så er det digitalt og digital er lig bedste lyd og billede i universet, bare betal og se glad ud!!! |
|
|
Det ændre vel ikke på det faktum, at TV via selector rent faktisk har bedre billede og lyd end normal kabel-tv? (hvis man lige ser bort fra svipseren med tv2 og tvdk, men det er jo ikke tdc's skyld)
|
| Til top |
|
| |
Sandi Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pulse83net
Jeg har selv prøvet en selector sammen med min projector, og vil i den forbindelse lige advare dig om nogle omstændigheder i den forbindelse.
Du har mulighed for at overføre følgende video signaler fra en selector: Composite, S-Video, og RGB.
Composite som jo klart er det dårligste, virker i alle tilfælde..
S-Video er kun i farver på de digitale kanaler.. TV2, Tvdanmark, BBC prime, og kanal københavn er i SORT/HVID! Endvidere modtages de analoge kanaler i MONO!
Sort/hvid og mono.. Den nye "digitale" tidsalder er da virkelig interessant hvis man benytter sig af TDC`s services!
RGB, som jo burde være det bedste, er desværre overlejet med 3 - 4 VOLT DC! Dette medførte at billedet på min projector (Infocus ScreenPlay 5700) var fuldstændig udtværret, skiftende meget mørkt / meget lyst.. Faktisk kunne man ikke gætte hvad der var på skærmen..
En "tekniker" fra TDC kom ud for at se på problemet, og prøvede en anden selector i systemet.. Og kom i den forbindelse til at brænde composite/sync video indgangen på min projector af...(flyttede stik mens alt var tændt). Men han skynte sig da at pakke sammen, og smutte i en fart..
Billedet er desuden meget groft komprimerede, hakker, udtværre osv.
Idag bruger jeg en Philips Super VHS som tuner til min projector.. Det er langt bedre!
Mit råd..
Hold jer langt væk fra det skod produkt!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Hej Pulse83net
Jeg har selv prøvet en selector sammen med min projector, og vil i den forbindelse lige advare dig om nogle omstændigheder i den forbindelse.
Du har mulighed for at overføre følgende video signaler fra en selector: Composite, S-Video, og RGB.
Composite som jo klart er det dårligste, virker i alle tilfælde..
S-Video er kun i farver på de digitale kanaler.. TV2, Tvdanmark, BBC prime, og kanal københavn er i SORT/HVID! Endvidere modtages de analoge kanaler i MONO!
Sort/hvid og mono.. Den nye "digitale" tidsalder er da virkelig interessant hvis man benytter sig af TDC`s services!
RGB, som jo burde være det bedste, er desværre overlejet med 3 - 4 VOLT DC! Dette medførte at billedet på min projector (Infocus ScreenPlay 5700) var fuldstændig udtværret, skiftende meget mørkt / meget lyst.. Faktisk kunne man ikke gætte hvad der var på skærmen..
En "tekniker" fra TDC kom ud for at se på problemet, og prøvede en anden selector i systemet.. Og kom i den forbindelse til at brænde composite/sync video indgangen på min projector af...(flyttede stik mens alt var tændt). Men han skynte sig da at pakke sammen, og smutte i en fart..
Billedet er desuden meget groft komprimerede, hakker, udtværre osv.
Idag bruger jeg en Philips Super VHS som tuner til min projector.. Det er langt bedre!
Mit råd..
Hold jer langt væk fra det skod produkt!
|
|
|
jeg kan på ingen måde nikke genkendene til dette! På mit tv er der er en KLAR forbedring i billede og lyd i forhold til alm. kabel tv. Der har også været en del tråde om dette og jeg har endnu ikke hørt om nogen, der mente at kvaliteteten blev forringet. Måske var din pågældende model defekt?
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 18 Maj 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Jdg1
Du skriver på dit TV...? Hvor mange hundrede tommer er det nu lige der er..? Du kan jo ikke se bevægelses fejl på en så lille skærm..
Endvidere er din RGB indgang i dit TV formentligt AC koblet, og bliver ikke påvirket af DC spændningen fra RGB udgangen på selectoren..
Så det er da meget muligt at billedet bliver bedre på dit TV, men hvad har det egentligt med et spørgsmål om projectore at gøre... Og prøv lige at tjekke f.eks TV2.. Er billedet også bedre her..? Og lyden.. Hvis du har et surround anlæg, så vil lyden kun komme ud af center højttaleren, da lyden jo er i MONO!
TDC rigtige teknikere har også givet mig medhold i alle mine klager, og indrømmer at produktet har de fejl jeg nævnte i mit tidligere indlæg... Det er konstruktions fejl, og har ikke noget med det specifikke apperat jeg havde, at gøre.. Jeg har fået alle mine penge igen, da de ikke kunne udbedre de nævnte fejl...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 02:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mærke er jeres Selector-boks??? Sagem er 10hver10fald fransk og noget l***!!! Ved TDC overhovedet hvad de har købt? D2Mac-kanaler er al-europæisk standard og burde vel ikke give andre problemer end signaludfald, at der så oveni skulle ligge et DC-signal er et producentproblem af de større!!! Analog-TV; jamen er det overhovedet i PAL??? Eller er det i det fransk/russiske SECAM, hvor kun sort/hvidoptegningen er tilfælles med PAL??? Har Selectoren NICAM, har den Wegener-Panda-stereo??? Så op i lommen med allehånde digitale afkodninger, overført analogt eller digitalt, hvis det oprindelige stereo-signal ikke er intakt!!! TDC, skam jer amatører!!!
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er alternativerne til en Selector? Udover en normal stereo video, selvfølgelig.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
|
Til Jdg1
Du skriver på dit TV...? Hvor mange hundrede tommer er det nu lige der er..? Du kan jo ikke se bevægelses fejl på en så lille skærm..
Endvidere er din RGB indgang i dit TV formentligt AC koblet, og bliver ikke påvirket af DC spændningen fra RGB udgangen på selectoren..
Så det er da meget muligt at billedet bliver bedre på dit TV, men hvad har det egentligt med et spørgsmål om projectore at gøre... Og prøv lige at tjekke f.eks TV2.. Er billedet også bedre her..? Og lyden.. Hvis du har et surround anlæg, så vil lyden kun komme ud af center højttaleren, da lyden jo er i MONO!
TDC rigtige teknikere har også givet mig medhold i alle mine klager, og indrømmer at produktet har de fejl jeg nævnte i mit tidligere indlæg... Det er konstruktions fejl, og har ikke noget med det specifikke apperat jeg havde, at gøre.. Jeg har fået alle mine penge igen, da de ikke kunne udbedre de nævnte fejl...
|
|
|
Undskyld mig, men jeg vil godt væde en halv herregård på, at mit panasonic tx36pd30 viser et billede der er væsentligt bedre end din dlp projektor! At de 36" så ikke er på størrelse med din projektor er så en anden sag. Mht. kvaliteten af billedet og lyden....tjaa.. så kan jeg kun henvise til egne erfaringer, og de mange andre lignende tråde, der findes på dette forum.
Og mht. til lyden i mono ved tv2 og tvdk, så er det da ikke tdc fejl, at de pågældende stationer ikke har nosset sig sammen til endnu, at sende digitalt???
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Hvad mærke er jeres Selector-boks??? Sagem er 10hver10fald fransk og noget l***!!! Ved TDC overhovedet hvad de har købt? D2Mac-kanaler er al-europæisk standard og burde vel ikke give andre problemer end signaludfald, at der så oveni skulle ligge et DC-signal er et producentproblem af de større!!! Analog-TV; jamen er det overhovedet i PAL??? Eller er det i det fransk/russiske SECAM, hvor kun sort/hvidoptegningen er tilfælles med PAL??? Har Selectoren NICAM, har den Wegener-Panda-stereo??? Så op i lommen med allehånde digitale afkodninger, overført analogt eller digitalt, hvis det oprindelige stereo-signal ikke er intakt!!! TDC, skam jer amatører!!! |
|
|
ok, der er godt nok en der har fået det forkerte ben ud af sengen!
Igen kan jeg blot henivse til at kvaliteten rent faktisk er bedre end normalt kabel tv.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
pulse83net skrev:
| Hvad er alternativerne til en Selector? Udover en normal stereo video, selvfølgelig. |
|
|
Det er vel, at du investere i parabol og dekoder.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
TV2 og TVDK sender analogt på UHF med lyd i mono og NICAM-stereo og tekst-TV. Derefter tager TDC signalet og molesterer det til , ja det må guderne vide, og når det så forlader Selector-boksen igen, ja så skal det SQ være i stereo og farve for den sags skyld. Så sangen om, at de kan da bare sende digitalt, oh hil det store 1-tal, så er alt på hele jorden bare så meget bedre, snork!!!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit tv2 billede har da pæne farver...
|
| Til top |
|
| |
hejfejs Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 20 Maj 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
TV2 og TVDK sender analogt på UHF med lyd i mono og NICAM-stereo og tekst-TV. Derefter tager TDC signalet og molesterer det til , ja det må guderne vide, og når det så forlader Selector-boksen igen, ja så skal det SQ være i stereo og farve for den sags skyld. Så sangen om, at de kan da bare sende digitalt, oh hil det store 1-tal, så er alt på hele jorden bare så meget bedre, snork!!! |
|
|

Ovennævne kanaler plus nogle andre bliver bliver overhovedet ikke digitaliseret af TDC og følgelig heller ikke afkodet af Selector. De modtages og sendes videre til TV'et som et vanligt analogt antennesignal. Lyden er NICAM stereo (med stereo-TV selvfølgelig). Med Selector tændt, giver tuneren i boksen måske/ måske ikke en forbedring i forhold til TV'ets ved modtagelse af disse kanaler. På mit 14 år gamle Finlux-TV er der et klart bedre signal. Hvis der foregår en "molestering", så må der enten være tale om et TV med en skidegod tuner, eller en defekt Selector. Med digitalisering har det ikke det fjerneste at gøre!
Når disse forhold gælder for TV2 og TVDanmark, skulle det ifølge TDC Kabel TV udelukkende skyldes at de (også) er lokal-TV-stationer og derfor ikke digitaliseres.
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
pulse83net skrev:
| Hvad er alternativerne til en Selector? Udover en normal stereo video, selvfølgelig. |
|
|
Det er vel, at du investere i parabol og dekoder.
|
|
|
Man kan vel få andre digitale TV tunere end selector, eller hvad? 
|
| Til top |
|
| |
chrliv Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
pulse83net skrev:
Man kan vel få andre digitale TV tunere end selector, eller hvad? 
Ikke så vidt jeg ved. Det er TDC's model, som passer til deres kabel-tv.
Hilsen Christian.
|
| Til top |
|
| |