Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Selector ejere! Nogle spørgsmål! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Torben Bojer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 03:39 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:
Jannick skrev:

Der er ingen digitale udgange bag min Sagem Selector. 

Nej, vel? Så er det vel ikke muligt at sende i DD 5.1.  Jeg tror at de har skrevet forkert.

Det hænger vel sådan sammen at en eller anden "smart" teksforfatter til siden har fået med at selve broadcasteren udsender stationerne som sådan over satellit (hvorfra TDC modtager signalet), og ikke lige har tænkt den tanke at selectoren ikke (i de nutidige modeler vi herinde kender) er udstyret med SPDIF udgang så hans kunder kan bruge det til noget.  

Det kan i hvertfald sagtens lade sig gøre. F.eks Sky Digital sender utallige kanaler i DD 5.1 og Anamorph 16:9  

Til top Vis Torben Bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben Bojer

Munse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

pulse83net skrev:
jdg1 skrev:

pulse83net skrev:
Hvad er alternativerne til en Selector? Udover en normal stereo video, selvfølgelig.

Det er vel, at du investere i parabol og dekoder.

Man kan vel få andre digitale TV tunere end selector, eller hvad?

Der findes faktisk alternativer til Selector, den hedder Maximum C-802 CXCI.
http://www.parabolshoppen.dk/shop/default.asp?ProductID=668

Til top Vis Munse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munse

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Der findes flere modtager til digital kabel-TV, en såkaldt Digital Cable Receiver, force laver en med digital ud, såvidt jeg husker.

Jeg har mailet til tdc for at spørge om de SÅ kom med en selector med digital ud, nu Canal-digital sender i DD 5.1; men det har de ALTSÅ ingen planer om.

Jeg vil lige nævne at på billed siden er min selector en del skarpere end min TV_tuner; men farverne er lidt blege. På lydsiden lyder en selector som en meget billig CD- afspiller, meget afslørende på gode anlæg.

Digital lyd er ikke ensbetydende med at det er godt, det burde selv TDC vide.

Bent

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Torben Bojer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Der findes faktisk alternativer til Selector, den hedder Maximum C-802 CXCI.
http://www.parabolshoppen.dk/shop/default.asp?ProductID=668

[/QUOTE]

Med den sidder man stadig tilbage med problemet med at fremskaffe det rigtige CAM. (Conditional Acess module). Den nævnte reciever har indbygget Conax, men jeg har ladet mig fortælle at TDC benytter Viacces i forbindelse med deres DVB formidling.

Jeg har flere gange i relevante nyhedsgrupper spurgt til hvilken revision, og om et sådan CAM var tilgængeligt, for så har jeg en PC der skal udstyres med yderligere et DVB kort end det satellitkort der i forvejen sidder. (Så jeg kan have motorstyringen fri til andre satelitter/kanaler, og se/optage flere ting på samme tid )

Desværre har jeg aldrig fået respons på mit spørgsmål og det rette CAM. 

TDC selv har [valgt?] ikke [at] besvare mit spørgsmål.

Til top Vis Torben Bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben Bojer

Munse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er næsten helt sikker på at Maximum C-802 CXCI understøtter Viacces, selv om det ikke står der, men prøv at høre hos Parabolshoppen.dk, de må da vide det
Til top Vis Munse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munse

Torben Bojer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Munse skrev:
Jeg er næsten helt sikker på at Maximum C-802 CXCI understøtter Viacces, selv om det ikke står der

Den understøtter som sådan Viacces via CI slots.

Spørgsmålet er bare *hvilken revision* det famøse Viacces CAM skal være i, og om det overhovedet er en revision som er tilgængelig som CAM. Det er sådan set det der er hele humlen. For så kan enhver CI kompatibel reciever bruges. Jeg er blot ikke bekendt med *hvilken* revision CAM der skal bruges. Men Hvis det f.eks er det samme som Viasat bruger [endnu] så er det jo lige til at tage TDC's kort i andvendelse sammen, med at af de mange billige Viacess CAM fra snart sagt enhver parabolforhandler.

Men hvem ved, måske butikken der sælger DVB-c revieveren er bekendt med om der findes et kompatibelt CAM til TDC's net. Desværre står der at det ikke er en reciver de har på lager, så måske har de ingen erfaringer med det. Det er dog et spørgsmålet der der ikke kan besvares før på end på Tirsdag når det bliver hverdag igen

Det er ikke lykkedes mig at få TDC til at oplyse hvad det er man skal bruge af CAM.

TBC 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes