Forfatter |
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 07 Juli 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine nye højttalere!
Nu hvor du har haft dem et stykke tid, har de så levet op til dine forventninger? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
DTSFreak Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Tillykke med dine nye højttalere!
Nu hvor du har haft dem et stykke tid, har de så levet op til dine forventninger? |
|
|
Takker.. Alt nyt hifi er jo Dejligt  Men min opleverser med mine nye højtaler er i 2 kategorier Den først, da jeg fik dem blev de bare sat til at stå at spille dagen lang så jeg hurtigt kunne få den tilspillede ( ca. 100+ timer efter hvad jeg læser mig til herinde) men da jeg ramte ca de 100 t, fik jeg den ide med at lige flytte anlæget ind i et andet værelse .. min kommen hjemmebio rum Så har ikk rigtigt lyttede på dem der hvor jeg plejer at side og se film og høre musikken !! Men jeg har fået en dejlige og meget stor film lyd på dem.. DTS'en er virkelige blevet en Extra fornøjelse her..  Og hvilket er den prima del for denne opgradering.. Og i den sterro.. tja.. der må jeg Sq komme til kort.. for jeg synes nu at Denon'en ikk lige sparker igemmen, som man fornemmer i surrounden..Og lidt for lyse i det.. Men har Stadigvæk ozze kun højtalerkable fra HN på endnu.. Nu vil jeg købe mig et par fliser, og sætte spiks på dem.. skifte højtaler kablet ud til ( ????? ) og lige lad dem spille lidt mere inde i det nye rum. Den anden.. jeg fik bekraftede at jeg skal ha den Hjemmebio der  Og beholder min lille sub.. da den sakkens kan " Tilkalde " mine naboer til finger lyft mm *SSS* Men mine overvejelser gåer lidt på at måske skifte Denon'en ud med en NAD.. men venter nok lige lidt med det, da jeg synes at de er ved at være lige gamle nok til at skulle gå over til den, som tingene ser ud med HDMI og en fremtidt PJ.. Og JA er er meget glad for dem.. de vokser på mig dag for dag.. __________________ DTSFreak :-)
Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8
Se pic på WWW :O)
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSFreak skrev:
Men jeg har fået en dejlige og meget stor film lyd på dem.. DTS'en er virkelige blevet en Extra fornøjelse her.. Og hvilket er den prima del for denne opgradering..
|
|
|
Jeg havde den samme oplevelse da jeg opgraderede mine højttalere, der blev pludselig betydelig større forskel på DD og DTS, det er specielt noget der kan mærkes når man spiller musik-dvd'er.
DTSFreak skrev:
Og i den sterro.. tja.. der må jeg Sq komme til kort.. for jeg synes nu at Denon'en ikk lige sparker igemmen, som man fornemmer i surrounden..Og lidt for lyse i det.. Men har Stadigvæk ozze kun højtalerkable fra HN på endnu..
|
|
|
Ud fra hvad jeg har læst, og den smule jeg har hørt selv, så er Denons surround receiver, i det mindste de mere "almindelige" modeller, ikke specielt imponerende i stereo. Det skal ikke forstås sådan at de er dårlige, men der er plads til forbedringer.
Dine Ikon er jo kendt for at være meget afslørende, så de er nok også med til at udstille din Denons "svage" sider. Har 2105 ikke pre-out? Du kunne evt prøve at kombinere den med en to-kanals effekt til at trække fronterne, det kan måske give det ekstra du søger i stereo og vil samtidig give lidt ekstra ressourcer i surround, når receiveren kun skal trække center og surround højttalerne. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
DTSFreak Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Ud fra hvad jeg har læst, og den smule jeg har hørt selv, så er Denons surround receiver, i det mindste de mere "almindelige" modeller, ikke specielt imponerende i stereo. Det skal ikke forstås sådan at de er dårlige, men der er plads til forbedringer.
Dine Ikon er jo kendt for at være meget afslørende, så de er nok også med til at udstille din Denons "svage" sider. Har 2105 ikke pre-out? Du kunne evt prøve at kombinere den med en to-kanals effekt til at trække fronterne, det kan måske give det ekstra du søger i stereo og vil samtidig give lidt ekstra ressourcer i surround, når receiveren kun skal trække center og surround højttalerne. |
|
|
Det kan du sakkens have ret.. men den blev indkøbt til det ene formål at være en Surround forstærker, da den står på 92% Film her og 5% Musik og de siste 3% Baggrundstøj når der er gæster  Men jow der er pre-out på den.. og tænker på at lige få " lånt " en amp så jeg lige kan se/lytte om det evt kunne være en ide.. Har kik på en NAD C272 Som evt kunne være en ide osse.. Men tilgiv mig lige mine Uvidenhed her.. Ville jeg så ved at smække en nad c272 på fronterne ikk få Lyden fra naden ?? Alså Nad lyden link__________________ DTSFreak :-)
Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSFreak skrev:
MichaelWB skrev:
Dine Ikon er jo kendt for at være meget afslørende, så de er nok også med til at udstille din Denons "svage" sider. Har 2105 ikke pre-out? Du kunne evt prøve at kombinere den med en to-kanals effekt til at trække fronterne, det kan måske give det ekstra du søger i stereo og vil samtidig give lidt ekstra ressourcer i surround, når receiveren kun skal trække center og surround højttalerne.
|
|
|
Det kan du sakkens have ret.. men den blev indkøbt til det ene formål at være en Surround forstærker, da den står på 92% Film her og 5% Musik og de siste 3% Baggrundstøj når der er gæster 
Men jow der er pre-out på den.. og tænker på at lige få " lånt " en amp så jeg lige kan se/lytte om det evt kunne være en ide.. Har kik på en NAD C272 Som evt kunne være en ide osse.. Men tilgiv mig lige mine Uvidenhed her.. Ville jeg så ved at smække en nad c272 på fronterne ikk få Lyden fra naden ?? Alså Nad lyden
link
|
|
|
Både og! Denon vil jo fungere som forforstærker og har derfor også en del at sige omkring lyden, men effektforstærkeren vil også sætte sit præg på lyden. Om du vil ende med en lyd der er mest Denon eller Nad er ikke til at sige før du prøver det.
En ting du sandsynligvis vil opleve med en god effektforstærker, er en bedre kontrol med højttalerne og en mere stram og præcis lyd, noget der forøvrigt er rigtig godt sammen med DTS soundtracks  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan rigtig godt lide dine nye ikon!  tillykke med dem!  __________________
|
Til top |
|
|
DTSFreak Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
jeg kan rigtig godt lide dine nye ikon! tillykke med dem! |
|
|
Takker  Synes faktis at de " valnøder " er Faldet godt til her osse.. Imorgen tror jeg holder mig en Lang Lord Of The Rings dag med alle de ext. versioner og Blæser dem igemmen her __________________ DTSFreak :-)
Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder rigtig fedt.  jeg også selv alle Lord Of The Rings på extended 4 disc version  men har aldrig oplevet dem på ikon surround det tror jeg nu bliver en oplevelse af de helt store/gode.  __________________
|
Til top |
|
|
DTSFreak Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille Opdate herfra.. Jeg har nu efter jeg fik slået fast at det var Bi-wiring jeg kørte med, læst et par andre tråde herinde ang alternetive måder at Kable sine højtaler.. forsøgt mig med en af dem... Et par pic skal der hvis til  *SS*  Jeg lavet et sæt " jumpers " af et højtaler kable jeg fik med mig hjem fra Hifiklubben af (
Eichmann Ratio
eXpress 2 speaker cable ) står der på det..

Også igang med at montere dem..

Og fra en bedre vinkel af..

Og lige et par af kablerne her..

Dobbelkable..

Også Endelige i med dem 

Og hvad så !!??!!! 
Jow jeg kunne ligge mærke til at der var mere " Bund " i denne løsning.. bassen blevet strammere .. tiltrods for at de er kabler fra Harald Nyborg af lige pt..
Men det gav mig selvfølige mere blod på tanden til at prøve med et sæt andre kabler ( Hvilken tjaa ?? ) men lader til at van den hul clearwater er et godt bud.. Men hvem ved endnu..
Også gik den søndag
__________________ DTSFreak :-)
Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8
|
Til top |
|
|
Carstong Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 04 Juni 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 442
|
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
tvivler på at din løsning gir mere bund
|
Til top |
|
|
DTSFreak Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
tvivler på at din løsning gir mere bund |
|
|
Det er nu min oplevelse her.. Ellers osse er mit teknisk ordforrådet inde for " faget " her for lille.. Men du tvivler bare løs..  __________________ DTSFreak :-)
Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8
|
Til top |
|
|
Carstong Lukket konto

|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kabler inde i sådanne højtalere er sjældent ret tykke så derfor tror jeg ikke der har nogen effect udover på din psyke
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk kører du ikke bi-wiring men bare med dobbelte kabler 
Hvis du vil køre biwiring skal du ikke bruge jumber og have et sæt kabler til begge sæt terminaler på højttaleren, det du gør nu er reelt at køre med et kabel i dobbelt tykkelse og det kan sagtens give noget af den forbedring du skriver om. Det kan også sagtens give en forbedring at du har lavet jumpere af højttaler kabel frem for bare at bruge de originale jumpere. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
DTSFreak Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carstong skrev:
kabler inde i sådanne højtalere er sjældent ret tykke så derfor tror jeg ikke der har nogen effect udover på din psyke |
|
|
Mener du inde i Dali'en ?? De HN jeg brugte er 2 x 2½^ ( tror nok det er tegnet  ) __________________ DTSFreak :-)
Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8
|
Til top |
|
|
DTSFreak Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Hvis du vil køre biwiring skal du ikke bruge jumber og have et sæt kabler til begge sæt terminaler på højttaleren, det du gør nu er reelt at køre med et kabel i dobbelt tykkelse og det kan sagtens give noget af den forbedring du skriver om. Det kan også sagtens give en forbedring at du har lavet jumpere af højttaler kabel frem for bare at bruge de originale jumpere. |
|
|
Sorry... Michael meeeeeeeeeen det gjorde jeg igår.. da jeg læste lige om denne måde.. og tænkte at det kunne jeg da lige afprøve idag.. __________________ DTSFreak :-)
Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8
|
Til top |
|
|
Carstong Lukket konto

|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
DTSFreak Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Men det var da de 2 timer ca. værd.. pyske eller aj.. eller om jeg glemte lyden fra den gamle måde til den nye.. Så fik jeg en lille Wauw.. og det er godt nok her  .. __________________ DTSFreak :-)
Philips PW 9509
Pioneer DV 380
Denon AVR 2105
Dali Ikon 6 & Vokal 2
Dali AW 8
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
bruger selv det samme "system" med kabler på mine dali 450'er... og det fungerer rigtig godt   __________________
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
DTSFreak skrev:
MichaelWB skrev:
Hvis du vil køre biwiring skal du ikke bruge jumber og have et sæt kabler til begge sæt terminaler på højttaleren, det du gør nu er reelt at køre med et kabel i dobbelt tykkelse og det kan sagtens give noget af den forbedring du skriver om. Det kan også sagtens give en forbedring at du har lavet jumpere af højttaler kabel frem for bare at bruge de originale jumpere.
|
|
|
Sorry... Michael meeeeeeeeeen det gjorde jeg igår.. da jeg læste lige om denne måde.. og tænkte at det kunne jeg da lige afprøve idag..
|
|
|
Der er skam heller intet galt i at gøre det på denne måde, det er normalt bare ikke det man mener med biwiring, så det var bare for at afklare begreberne  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er bi-wiring og bi-amping så  ?... hehe ved ik så meget om det   __________________
|
Til top |
|
|