Emne: ADVARSEL - Ris for Kabel test ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alexander skrev:
|
Hej alle,
jeg benytter selv relativ dyre kabler og mener også at jeg kan høre forskel på hvilke slanger jeg bruger, MEN jeg er ikke uddannet ingeniør eller lignende, hvorfor jeg egentlig godt ville høre om der er nogen der kan give mig en fysisk/teoretisk forklaring på hvorfor et signal/højtalerkabel til 10 K er bedre end et til 1 K. Gerne eventuelle links 
|
|
|
Her er lidt - husk - det er KUN til inspiration:
http://www.analysis-plus.com/Pages/t&fdomains.htm
http://www.jenving.se/tables.htm
http://www.analysis-plus.com/Pages/report981.htm
Generelt er kabelproducenterne gode til at fortælle om de teorier, der ligger til grund for deres designs..... også de fjernøstlige til 89 cent..
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alexander skrev:
|
Hej alle,
jeg benytter selv relativ dyre kabler og mener også at jeg kan høre forskel på hvilke slanger jeg bruger, MEN jeg er ikke uddannet ingeniør eller lignende, hvorfor jeg egentlig godt ville høre om der er nogen der kan give mig en fysisk/teoretisk forklaring på hvorfor et signal/højtalerkabel til 10 K er bedre end et til 1 K. Gerne eventuelle links 
|
|
|
Se også http://www.harmonictech.com/technical_overview.asp
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Hurtig skrev:
Som Ronin skriver:
"Der er ingen religion forbundet med at købe dyre ting - det er op til hver enkelts tegnebog og overbevisning".