Emne: ADVARSEL - Ris for Kabel test ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alexander skrev:
|
Hej alle,
jeg benytter selv relativ dyre kabler og mener også at jeg kan høre forskel på hvilke slanger jeg bruger, MEN jeg er ikke uddannet ingeniør eller lignende, hvorfor jeg egentlig godt ville høre om der er nogen der kan give mig en fysisk/teoretisk forklaring på hvorfor et signal/højtalerkabel til 10 K er bedre end et til 1 K. Gerne eventuelle links 
|
|
|
Her er lidt - husk - det er KUN til inspiration:
http://www.analysis-plus.com/Pages/t&fdomains.htm
http://www.jenving.se/tables.htm
http://www.analysis-plus.com/Pages/report981.htm
Generelt er kabelproducenterne gode til at fortælle om de teorier, der ligger til grund for deres designs..... også de fjernøstlige til 89 cent..
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 21 Maj 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alexander skrev:
|
Hej alle,
jeg benytter selv relativ dyre kabler og mener også at jeg kan høre forskel på hvilke slanger jeg bruger, MEN jeg er ikke uddannet ingeniør eller lignende, hvorfor jeg egentlig godt ville høre om der er nogen der kan give mig en fysisk/teoretisk forklaring på hvorfor et signal/højtalerkabel til 10 K er bedre end et til 1 K. Gerne eventuelle links 
|
|
|
Se også http://www.harmonictech.com/technical_overview.asp
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Hurtig skrev:
Som Ronin skriver:
"Der er ingen religion forbundet med at købe dyre ting - det er op til hver enkelts tegnebog og overbevisning".
Det viser bare, at det ikke har noget med lyden at gøre, DET HAR I MEGET HØJ GRAD NOGET MED LYDEN AT GØRE. MULIGT DU IKKE KAN HØRE FORSKEL PÅ HT-KABLER, MEN AT DU OPHØJER DIG SELV TIL GURU PÅ DETTE FELT ER VEL LIGE STORT NOK.....
men ens overbevisning. DU HAR ÅBENBART OVERBEVIST DIG SELV, MEN FAKTA TALER IMOD...........
Og har man givet 25.000,- for kabler for at kunne blære sig, kan man helt sikkert også overbevise sig selv om, at man kan høre en forskel..... VRØVL, MAN KØBER ABSOLUT IKKE DYRE KABLER FOR AT BLÆRE SIG.....
Også selv om den ikke nødvendigvis er der. Jeg foreslår endnu en gang en blindtest. DU ER VELKOMMEN MED DIT NKT-KABEL
Hvis forskellen er så stor som folk påstår, burde det vel være en smal sag at afgøre det alene ud fra lyden. Ikke Ja, DET BLIVER IKKE NOGET PROBLEM???
Eller er der en eller anden undskyldning for ikke at bruge blindtest??? Noget med, at man kun kan høre forskellen, hvis man ved hvilket kabel man lytter til??NEJ, OG MEGET TYDER PÅ DU ALDRIG HAR PRØVET FORSKELLIGE KABLER. HVIS DU IKKE KAN HØRE FORSKEL, MÅ DET SIDSTE TWEAK PÅ HIFIFRONTEN VÆRE NOGET FOR DIG.............( øreskyl ) |
|
|
|
|
|
Hej Gl. Fjas!
Det er jo slet og ret fornøjeligt, at opleve et modent menneske spy noget galde ud. Bravo! :-D
Jeg mindes engang at have læst noget latin (eller var det latrin...?) i stil med "saligt være de enfoldige, thi de ved ikke bedre". Se, det er jo meget sigende.
Nogle mennesker er fra naturens hånd begavet med en kombination af musikalitet og evnen til at lytte. Hvis man hører til dem, skal man være glad, og med rette føle sig hævet over pøblen, nemlig!
Andre kan ikke høre forskel på et NKT kabel og så de dyre orme fra Brugsen. Men et godt hint er at se på, hvad de forskellige anmeldere bruger af testskiver. Her har f.eks. CD'en Black Angel med Savage Rose været fremhævet.
Yrrrrrkkkkk! Den skive kan under ingen omstændigheder bruges til seriøse testformål, hvorfor det i al stilhed må sige mere om anmelderen, end om det testede produkt. Skal man endelig tale om Savage Rose i testsammenhænge, så er CD'en "Tameless" langt bedre ("Smile" kan f.eks. fortælle et og andet om perspektiv og opløsning).
Men, Højtærede Hr. Fjas, hvis de enfoldige ikke kan høre "det", så kan vi ikke rigtigt gøre noget. Vi må i stedet alliere os med vor stædighed, vor insisteren på, at vi kan høre ting, som de enfoldige (var der nogen, der sagde Hurtig-Kylling, gnæk-gnæk?) gudskelov ikke kan høre.
Endnu en grund til at føle sig priviligeret.
Med agtværdig hilsen
G&S
- liden lue kan tænde stort læs...
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ha-ha
Jeg havde normalt forbundet det med at være god til at lytte med også at kunne begribe og knytte til mening. Men jeg kan se at det ingenlunde er tilfældet - Fakta - eller Brugsen gør tydeligt sin indflydelse gældende med husomdelte reklamer, som truer selv filosofferne med de store ører.
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
He He fornøjelig læsning om de fortabte og Yuppie drengene (Åbenbart dem der har penge nok til at agere blærerøve ikke for lydens skyld, men for omkostningens skyld.)
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
gl.jas skrev:
Hurtig skrev:
Som Ronin skriver:
"Der er ingen religion forbundet med at købe dyre ting - det er op til hver enkelts tegnebog og overbevisning".
Det viser bare, at det ikke har noget med lyden at gøre, DET HAR I MEGET HØJ GRAD NOGET MED LYDEN AT GØRE. MULIGT DU IKKE KAN HØRE FORSKEL PÅ HT-KABLER, MEN AT DU OPHØJER DIG SELV TIL GURU PÅ DETTE FELT ER VEL LIGE STORT NOK.....
men ens overbevisning. DU HAR ÅBENBART OVERBEVIST DIG SELV, MEN FAKTA TALER IMOD...........
Og har man givet 25.000,- for kabler for at kunne blære sig, kan man helt sikkert også overbevise sig selv om, at man kan høre en forskel..... VRØVL, MAN KØBER ABSOLUT IKKE DYRE KABLER FOR AT BLÆRE SIG.....
Også selv om den ikke nødvendigvis er der. Jeg foreslår endnu en gang en blindtest. DU ER VELKOMMEN MED DIT NKT-KABEL
Hvis forskellen er så stor som folk påstår, burde det vel være en smal sag at afgøre det alene ud fra lyden. Ikke Ja, DET BLIVER IKKE NOGET PROBLEM???
Eller er der en eller anden undskyldning for ikke at bruge blindtest??? Noget med, at man kun kan høre forskellen, hvis man ved hvilket kabel man lytter til??NEJ, OG MEGET TYDER PÅ DU ALDRIG HAR PRØVET FORSKELLIGE KABLER. HVIS DU IKKE KAN HØRE FORSKEL, MÅ DET SIDSTE TWEAK PÅ HIFIFRONTEN VÆRE NOGET FOR DIG.............( øreskyl )
|
|
|
|
|
|
Hej Gl. Fjas!
Det er jo slet og ret fornøjeligt, at opleve et modent menneske spy noget galde ud. Bravo! :-D
Jeg mindes engang at have læst noget latin (eller var det latrin...?) i stil med "saligt være de enfoldige, thi de ved ikke bedre". Se, det er jo meget sigende.
Nogle mennesker er fra naturens hånd begavet med en kombination af musikalitet og evnen til at lytte. Hvis man hører til dem, skal man være glad, og med rette føle sig hævet over pøblen, nemlig!
Andre kan ikke høre forskel på et NKT kabel og så de dyre orme fra Brugsen. Men et godt hint er at se på, hvad de forskellige anmeldere bruger af testskiver. Her har f.eks. CD'en Black Angel med Savage Rose været fremhævet.
Yrrrrrkkkkk! Den skive kan under ingen omstændigheder bruges til seriøse testformål, hvorfor det i al stilhed må sige mere om anmelderen, end om det testede produkt. Skal man endelig tale om Savage Rose i testsammenhænge, så er CD'en "Tameless" langt bedre ("Smile" kan f.eks. fortælle et og andet om perspektiv og opløsning).
Men, Højtærede Hr. Fjas, hvis de enfoldige ikke kan høre "det", så kan vi ikke rigtigt gøre noget. Vi må i stedet alliere os med vor stædighed, vor insisteren på, at vi kan høre ting, som de enfoldige (var der nogen, der sagde Hurtig-Kylling, gnæk-gnæk?) gudskelov ikke kan høre.
Endnu en grund til at føle sig priviligeret.
Med agtværdig hilsen G&S
- liden lue kan tænde stort læs... |
|
|
Hep gamle svovlstik.....
Måske smides der for meget vand på gåsen, men når der fjærtes uafladeligt og hurtigt må den gamle reagere..blot en anelse. Måske vandet skal hurtigt rundt i ørene, med passende moppe til følge.
Det gode gamle ordsprog omkring de "enfoldige" er formentlig meget rammende, så måske vi er ude i en omgang "Sissyfos". Han havde det ikke nemt, skulle jeg hilse at sige.
Men nu er vi da 2 der har inviteret den gode "lørdags-kylling" op til dans, så må vi se hvor hurtig han responderer. Men hvis den tonedøve har overbevist sig selv om, at man ikke kan høre forskel, så er det da muligt vi får brug for hornbrillen Rumsfeldt......
På de "priviligeredes" vegne
|
| Til top |
|
| |
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne debat??? er meget følelsladet og rig på ironi og
sarkasme, der meget nemt kan forplumre øregangen og
sjældent
virker konstruktivt. Og jeg mener ikke, det er nødvendigt at
anvende sådanne tweaks endnu. Derfor vil jeg forsøge at
holde en mere stringent og sober linjeindgang med
efterfølgende
frugtbar debat?????? (hellige satan.....)
[QUOTE=Redaktøren] Uanset hvor smuk pigen er, vil der
altid være een eller anden fyr, der finder noget, han ikke kan
li'....
- Er hun høj, er håret for kort,
- går hun i høje sko, er hun for lav,
- er hun slank, kan hun givetvis ikke lave mad
- bliv selv ved................
Humlen er, at den der absolut VIL lede efter noget at brokke
sig over, nok skal finde eet eller andet.
- Ved ikke helt hvor velvalgt din analogi er i dette tilfælde.
Måske skulle du hellere beskrive forskellige parametre med det
til fælles, at hun kun går i tøj og sko fra Gucci og Louis
Vouitton......og at hun derfor er uopnåelig for de fleste!
[QUOTE=Redaktøren
I Hifi & Elektronik nr. 2 1995 testes 26 liniekabler og får hver i
snit 75 ord med på vejen. De får også karakterer, som varierer
op til fem karakterer på det samme produkt - således får
Kimber KCAG en karakter, der hedder 10 - 13 ????? Prisen får
karakteren 5 ... !! Hvad er prisen for noget, der yder til 13 ?
Kan den overhovedet være for høj - og for hvem ?
- For dem der ikke har råd, eller mener at "det sidste kablet får
med " ikke er pengene værd, fordi de kan bruges på noget
mere
fornuftigt......
[QUOTE=Redaktøren
Van Den Hul til 2200,- får karakteren 8 - 13 for ydelsen !!??!!
Tag dog en beslutning, anmelder !!! Monacors MEC100 til 196 ,-
får karakteren 8 - 9 og er altså bedre end VdH kablet, når det
ellers spiller til 9 i samme åndedrag hvor VdH spiller til 8 ... eller
hvad ? Jeg kan simpelthen ikke tro på, at "Slipsefyren" for
alvor kan bruge sådan en gang overfladisk pjat til noget som
helst.
- Jeg vil gerne give dig ret i at beskrivelserne af kablerne var
meget hurtig og overfladisk. Men kan man ikke nærme sig det
bedste fra begge verdener???? Altså flere testemner og flere
kabler, der er interessante for flertallet! og som får en rimelig
anmeldelse. Jeg kan godt se problemet med at det vil tage langt
tid at gennemføre en sådan testning. Men behøver en
kabeltest være så intensiv en sag??? Kan man ikke gå og lytte
over en længere periode og så skrive lytteindtrykkene ned. Så
får man også lejlighed til at korrigere lytteindtrykket, hvis det
skulle være nødvendigt!!! Og så kan det også diskuteres hvor
detaljeret gennemgangen af det enkelte kabel skal være.
Selvfølgelig kan det blive for kort til at give nogen mening, men
som du selv er inde på kan det også være en dyb at fatte sig i
korte og klare vendinger.
[QUOTE=Redaktøren
Bevares, de er dyre, de kære kabler - det er også derfor,
ingen på redaktionen har råd til dem, men det gør dem da ikke
mindre interessante for de nysgerrige eller relevante for de få
med guldet i foret !!
- Her er du selv ved at nærme dig sagens kerne. Skriver Hifi4all
mest for de få??? Det har I gjort i dette tilfælde - og så dem der
kan nøjes med at drømme........Det svarer lidt til forskelle inden
for bilmagasiner. Der findes dem, der kun indeholder svinedyre
og lækre biler som langt de fleste kun kan savle over og
drømme om.......og så er der dem som blander hverdagsbiler
med de dyre og lækre for de få......Du skriver i valgte de dyre
"biler" - men intet om hvorfor.......
[QUOTE=Redaktøren
Kramers insuination om favorable underhåndsforretninger
må jeg huske at sende til een af de bedre danske stand-up'ere.
Mon ikke Anden kunne få en skæg monolog ud af denne evige
trældom til dansk jantelov.. 
- Jeg vil bare nøjes med at undre mig over jeres test-
sammensætning. Enten er I underlagt facinationen af de kabler
I ikke selv har råd til (og tror måske at andre også har det
sådan. Hvilket for mit vedkommende KAN være tilfældet, hvis
der også er et flertal af kabler, som jeg har en chance for at få
råd til...) og den lyd de tilsyneladende præstere, eller også er
de dyre kableproducenter/importører bedre til at promovere
deres kabler end dem, der sælger "billige" kabler..........Du må
gerne fortælle om hvorfor det lige var disse kabler der blev
"udvalgt" til den endelige test og hvorfor de andre blev valgt fra
(hvilke kabler var det?).
[QUOTE=Redaktøren
Måske skulle vi lave et kursus i positiv tænkning, så de sidste
få kunne glæde sig i stedet for at spilde livet med mavesure
opstød. Kan man ikke lide en anmeldelse, en bagt kartoffel eller
pigen med de høje hæle, har man jo altid friheden til at vende
sig og gå i en retning, man tror bringer mere glæde..
- Som alle sikkert ved, er der ikke mange andre steder at
vende sig hen og dette er også mest ment som en konstruktiv
kritik
vh Oluf
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en hvepserede, endnu en diskution, endnu engang bliver fordomme, patier og antipatier luftet.
Om et kabel er for dyrt eller ikke afhænger kun af størrelsen på din tegnebog, men jeg mener ikke at prisen kan bruges som rettesnor for noget som helst. Det er naivt at tro at prisen på et kabel overhovedet afspejler produktionsprisen. Når vi kommer op i priser på f.eks. kr.5000,- pr. m. så er der kun en rettesnor for pris fastsættelsen og det er hvad markedet er villig til at betale.
Jeg nød virkelig at læse anmeldelsen af disse kabler hvor af nogle af de bedste var af dansk herkomst, samtidig morer det mig usigeligt hvad Bertram's kabel 5500,- pr. bi-wire m. kan i forhold til Nordost kablet til 8600,- pr. bi-wire m. Bertram bliver endda anbefalet i forhold til Nordost der bliver betegnet som for dyrt. Jeg mener heller ikke at prisen på Bertrams kabel er udtryk for andet end at han gerne vil ind og konkurrere i samme prissegment som f.eks. Nordost. Er det ikke også fedt at anmelderen skriver om Nordost: "Nordost er helt klart et firma med en filosofi, som de forfølger til sidste detalje." læs, én god ide, lidt NASA mystik, siden har de malket så hårdt på den ko at yverbetændelse er en misvisende betegnelse.
Jeg mistede min tiltro til at anmeldere altid er saglige (som om at jeg nogensinde havde haft nogen) da de i HighFidelity anmelte et Nordost højttalerkabel, hvor de hen mod slutningen skrev, løsligt citeret: at de hellere ville sætte dette 80.000 kr. kabel på et middel godt anlæg end at ofre de samme 80 k på et bedre anlæg, så meget mente de at kablet betød.
Jeg er meget glad for at anmelderen her på Hif4All ikke gispede efter luften i samme grad som anmelderen i det trykte medie der i et anfald af manglende ilt og selv kontrol, alene med prisen for øje, 80.000 KRONER, mente sig overbevist om at han lige havde lyttet til verdens ottende vidunder.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Endnu en hvepserede, endnu en diskution, endnu engang bliver fordomme, patier og antipatier luftet.
OG DU HOLDER DIG BESTEMT IKKE TILBAGE , DEN ROS SKAL DU DA HA`....
Om et kabel er for dyrt eller ikke afhænger kun af størrelsen på din tegnebog, men jeg mener ikke at prisen kan bruges som rettesnor for noget som helst. Det er naivt at tro at prisen på et kabel overhovedet afspejler produktionsprisen. MEN IKKE NAIVT HVIS VI TALER OM VIN ,BILER ,IT-GREJ ETC. ELLER HVAD....?Når vi kommer op i priser på f.eks. kr.5000,- pr. m. så er der kun en rettesnor for pris fastsættelsen og det er hvad markedet er villig til at betale.
Jeg nød virkelig at læse anmeldelsen af disse kabler hvor af nogle af de bedste var af dansk herkomst, samtidig morer det mig usigeligt hvad Bertram's kabel 5500,- pr. bi-wire m. kan i forhold til Nordost kablet til 8600,- pr. bi-wire m. JAMMEN ER DET IKKE BARE HERLIGT AT KUNNE JOGGE LIDT PÅ NO, SÅDAN FOR EN GANGS SKYLD, SÅ MAN FØLER SIG RIGTIG DANSK..
Bertram bliver endda anbefalet i forhold til Nordost der bliver betegnet som for dyrt. HÆ -HÆ , ER DET IKKE SKØNT.!
Jeg mener heller ikke at prisen på Bertrams kabel er udtryk for andet end at han gerne vil ind og konkurrere i samme prissegment som f.eks. Nordost. Er det ikke også fedt JO at anmelderen skriver om Nordost: "Nordost er helt klart et firma med en filosofi, som de forfølger til sidste detalje." læs, én god ide, lidt NASA mystik, siden har de malket så hårdt på den ko at yverbetændelse er en misvisende betegnelse. MEGET FEDT, SÆRDELES SMUKT OG EN DEJLIG FORNEMMELSE. LIGE I JANTES SOLAR PLEXUS.......
Jeg mistede min tiltro til at anmeldere altid er saglige (som om at jeg nogensinde havde haft nogen) da de i HighFidelity anmelte et Nordost højttalerkabel, hvor de hen mod slutningen skrev, løsligt citeret: at de hellere ville sætte dette 80.000 kr. kabel på et middel godt anlæg end at ofre de samme 80 k på et bedre anlæg, så meget mente de at kablet betød. TEST´ HAR ALDRIG VÆRET MERE END VEJLEDENDE. HVIS MICHAEL MADSEN MENER AT KABLET HAR DENNE VÆRDI, SKRIVER HAN DET NATURLIGVIS. MEN DET ER OG BLIVER DEN ENKELTE DER BESTEMMER. ( MEN HAN HAR SIKKERT FÅET ET VALHALLA FORÆRENDE...IK`..................?)
Jeg er meget glad for at anmelderen her på Hif4All ikke gispede efter luften i samme grad som anmelderen i det trykte medie der i et anfald af manglende ilt og selv kontrol, alene med prisen for øje, 80.000 KRONER, mente sig overbevist om at han lige havde lyttet til verdens ottende vidunder. SÅ VAR DET DA GODT HAN IKKE LYTTEDE TIL MIT`s KABEL TIL GODT KR. 300.000 -.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
lasse skrev:
|
Om et kabel er for dyrt eller ikke afhænger kun af størrelsen på din tegnebog, men jeg mener ikke at prisen kan bruges som rettesnor for noget som helst. Det er naivt at tro at prisen på et kabel overhovedet afspejler produktionsprisen. MEN IKKE NAIVT HVIS VI TALER OM VIN ,BILER ,IT-GREJ ETC. ELLER HVAD....?Når vi kommer op i priser på f.eks. kr.5000,- pr. m. så er der kun en rettesnor for pris fastsættelsen og det er hvad markedet er villig til at betale.
Jeg nød virkelig at læse anmeldelsen af disse kabler hvor af nogle af de bedste var af dansk herkomst, samtidig morer det mig usigeligt hvad Bertram's kabel 5500,- pr. bi-wire m. kan i forhold til Nordost kablet til 8600,- pr. bi-wire m. JAMMEN ER DET IKKE BARE HERLIGT AT KUNNE JOGGE LIDT PÅ NO, SÅDAN FOR EN GANGS SKYLD, SÅ MAN FØLER SIG RIGTIG DANSK..
Bertram bliver endda anbefalet i forhold til Nordost der bliver betegnet som for dyrt. HÆ -HÆ , ER DET IKKE SKØNT.!
Jeg mener heller ikke at prisen på Bertrams kabel er udtryk for andet end at han gerne vil ind og konkurrere i samme prissegment som f.eks. Nordost. Er det ikke også fedt JO at anmelderen skriver om Nordost: "Nordost er helt klart et firma med en filosofi, som de forfølger til sidste detalje." læs, én god ide, lidt NASA mystik, siden har de malket så hårdt på den ko at yverbetændelse er en misvisende betegnelse. MEGET FEDT, SÆRDELES SMUKT OG EN DEJLIG FORNEMMELSE. LIGE I JANTES SOLAR PLEXUS.......
Jeg mistede min tiltro til at anmeldere altid er saglige (som om at jeg nogensinde havde haft nogen) da de i HighFidelity anmelte et Nordost højttalerkabel, hvor de hen mod slutningen skrev, løsligt citeret: at de hellere ville sætte dette 80.000 kr. kabel på et middel godt anlæg end at ofre de samme 80 k på et bedre anlæg, så meget mente de at kablet betød. TEST´ HAR ALDRIG VÆRET MERE END VEJLEDENDE. HVIS MICHAEL MADSEN MENER AT KABLET HAR DENNE VÆRDI, SKRIVER HAN DET NATURLIGVIS. MEN DET ER OG BLIVER DEN ENKELTE DER BESTEMMER. ( MEN HAN HAR SIKKERT FÅET ET VALHALLA FORÆRENDE...IK`..................?)
Jeg er meget glad for at anmelderen her på Hif4All ikke gispede efter luften i samme grad som anmelderen i det trykte medie der i et anfald af manglende ilt og selv kontrol, alene med prisen for øje, 80.000 KRONER, mente sig overbevist om at han lige havde lyttet til verdens ottende vidunder. SÅ VAR DET DA GODT HAN IKKE LYTTEDE TIL MIT`s KABEL TIL GODT KR. 300.000 -.
|
|
|
|
|
|
Hvorfor tro han har fået noget forærede , så kan andre vel også ??
Og de får det eller bare giver en ande pris for det kan , det kan da ikke være et problem , sådan er det nu engang ikke kun indefor hifi .
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
lasse skrev:
|
Næ, hvorfor skulle jeg også det ? Det hedder et diskutions forum, alle kommer med mere eller mindre gennemtænkte indlæg - præcis som dig.
Om et kabel er for dyrt eller ikke afhænger kun af størrelsen på din tegnebog, men jeg mener ikke at prisen kan bruges som rettesnor for noget som helst. Det er naivt at tro at prisen på et kabel overhovedet afspejler produktionsprisen. MEN IKKE NAIVT HVIS VI TALER OM VIN ,BILER ,IT-GREJ ETC. ELLER HVAD....?
Jo, nu du siger det, men hvad sammenhængen er med det andet du opremser -det ved vist kun du !
Når vi kommer op i priser på f.eks. kr.5000,- pr. m. så er der kun en rettesnor for pris fastsættelsen og det er hvad markedet er villig til at betale.
Ohh, jeg elsker sådan en gang svidende satire og sarkasme, særligt den der med at føler sig rigtig Dansk, der skinner du rigtigt på toppen af dit vid.
Jo igen, set i lyset af at NO er et multi-million dollar foretagende og Bertram kun er, nå ja, Bertram så er det da endda rigtigt skønt - synes du ikke ?
Tror du virkeligt at mit indlæg er en lille småborgerlig mandslings egenrådige slyngen om sig med Jantes første bud: "Du skal ikke tro du er noget" - der tager du fejl, jeg skriver hvad jeg mener og har ingen skjulte budskaber, det kræver et helt andet format som du øjensynlig besider til overmål.
Igen tolker du helt uden for kontekst, jeg tillægger ikke nogen skumle bagtanker de ikke har, selv om du åbenbart ikke er for fin til at slynge om dig med insinuationer der ikke har til formål at bidrage til dabatten.
Ja og det var da godt at jeg ikke skrev et endnu længere indlæg, så havde der sikkert ikke været grænser for hvad du ville prøve at skyde mig i skoene. |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke tråden er ved at nå til vejs ende ??
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
|
|
|
Jow, Hr.Redaktør det er vist over nogens sengetid, så bliver man jo så fjale 
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Redaktøren skrev:
|
|
|
|
Jow, Hr.Redaktør det er vist over nogens sengetid, så bliver man jo så fjale 
|
|
|
SOV GODT..................
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Og de får det eller bare giver en ande pris for det kan , det kan da ikke være et problem , sådan er det nu engang ikke kun indefor hifi .
|
|
|
Fordi det sker inden for andre områder end hifi, gør det vel ikke bedre !
Der er vel forfanden ingen her der mener at det er godt, bare fordi det sker eller fordi det altid har været kotume - eller hva ?
Der sker en forplumring af hvad der er rigtigt og forkert her. Værdier bøjes. Til sidst er synderen i god tro. Det kaldes vel Bo Hamburger syndromet 
Det har jo selvfølgeligt eksisteret i mange år. Jeg har da kviteringer der går mere end 16 år tilbage med 300% rabat til anmelderen. Hvem kan stikke den ? - Dokumentation for bedrageri der er så gammelt. Ha-ha. Men spørgsmålet er, om problemet er blevet større eller mindre - hvad siger i ?
Spørgsmålet er bare om vi ikke er ved at nå til enden for, om det er til at bære moralsk. Om det ikke skal stoppes med et par sager. Det er jo meget enkelt juridisk på mange leder at sætte en stopper for. Hvad synes du ?
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 23 Maj 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere tyske fagtidsskrifter (Audio und Stereo) har en helt anden måde, at teste kabler på; klangbalance, detaljering og hul igennem, underordnet prisen!!! Så kigger vi derefter på til hvilken pris, det opnåes og derefter må det være op til læseren at vælge fra eller til!!!
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
jensen skrev:
|
|
|
|
Fordi det sker inden for andre områder end hifi, gør det vel ikke bedre !
ABSOLUT IKKE. I SIDSTE ENDE ER DET JO OS DER FÅR PROBLEMET...
Der er vel forfanden ingen her der mener at det er godt, bare fordi det sker eller fordi det altid har været kotume - eller hva ?
DET ER SVÆRT AT SE AT DET SKULLE VÆRE GODT FOR OS FORBRUGERE. DER ER VEL RISIKO FOR MANGLENDE NEUTRALITET/OBJEKTIVITET....
Der sker en forplumring af hvad der er rigtigt og forkert her. Værdier bøjes. Til sidst er synderen i god tro. Det kaldes vel Bo Hamburger syndromet 
Det har jo selvfølgeligt eksisteret i mange år. Jeg har da kviteringer der går mere end 16 år tilbage med 300% rabat til anmelderen. Hvem kan stikke den ? - Dokumentation for bedrageri der er så gammelt. Ha-ha.
Men spørgsmålet er, om problemet er blevet større eller mindre - hvad siger i ?
MED DEN KONKURRENCE DER FOREFINDES IDAG, TROR JEG NÆPPE PROBLEMET ER BLEVET MINDRE..
Spørgsmålet er bare om vi ikke er ved at nå til enden for, om det er til at bære moralsk. Om det ikke skal stoppes med et par sager. Det er jo meget enkelt juridisk på mange leder at sætte en stopper for. Hvad synes du ?
ER DET RENT FAKTISK ENKELT AT GENNEMFØRE I PRAKSIS..´?? UNDER ALLE OMSTÆNDIGHEDER BØR VI SOM FORBRUGERE VÆRE "VARSOMME" MED ANMELDELSER.. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gl. jas,
- og alle fra Branchen som ser os over skulderen nu.
Tror Bo Hamburger at han har taget stoffer ? - Tror han at han har gjort noget forkert ? Det tror jeg ikke - jeg synes det er kernen, og ikke nogle test som måske er utroværdige - vi kan jo også bare selv læse testene anderledes...
Vi har faktisk brug for en modig cykkelrytter der træder frem og fortæller sin historie, og adskiller sig fra alle de andre narkovrag. Alteret står til rådig her:
------------------------------------------------
Vi har såmænd også vores epotest og det er selvangivelsen. Og den er ret præcis. Jeg ville aldrig selv anmelde nogen, og har hverken lyst eller dokumentation for at kunne gøre det.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Om et kabel er for dyrt eller ikke afhænger kun af størrelsen på din tegnebog, men jeg mener ikke at prisen kan bruges som rettesnor for noget som helst. Det er naivt at tro at prisen på et kabel overhovedet afspejler produktionsprisen. Når vi kommer op i priser på f.eks. kr.5000,- pr. m. så er der kun en rettesnor for pris fastsættelsen og det er hvad markedet er villig til at betale.
Jeg nød virkelig at læse anmeldelsen af disse kabler hvor af nogle af de bedste var af dansk herkomst, samtidig morer det mig usigeligt hvad Bertram's kabel 5500,- pr. bi-wire m. kan i forhold til Nordost kablet til 8600,- pr. bi-wire m. Bertram bliver endda anbefalet i forhold til Nordost der bliver betegnet som for dyrt. Jeg mener heller ikke at prisen på Bertrams kabel er udtryk for andet end at han gerne vil ind og konkurrere i samme prissegment som f.eks. Nordost. Er det ikke også fedt at anmelderen skriver om Nordost: "Nordost er helt klart et firma med en filosofi, som de forfølger til sidste detalje." læs, én god ide, lidt NASA mystik, siden har de malket så hårdt på den ko at yverbetændelse er en misvisende betegnelse.
Jeg mistede min tiltro til at anmeldere altid er saglige (som om at jeg nogensinde havde haft nogen) da de i HighFidelity anmelte et Nordost højttalerkabel, hvor de hen mod slutningen skrev, løsligt citeret: at de hellere ville sætte dette 80.000 kr. kabel på et middel godt anlæg end at ofre de samme 80 k på et bedre anlæg, så meget mente de at kablet betød.
Jeg er meget glad for at anmelderen her på Hif4All ikke gispede efter luften i samme grad som anmelderen i det trykte medie der i et anfald af manglende ilt og selv kontrol, alene med prisen for øje, 80.000 KRONER, mente sig overbevist om at han lige havde lyttet til verdens ottende vidunder. |
|
|
Hejsa Lasse! Hvad er der nu galt med Sven Biléns hønselogik?  Hans tester er rigtigt gode. De virker på den måde, at holder du dig langt væk fra det han anbefaler, så har du gode chancer for at få ægte HIFI  . Det er da bedre end en blandet landhandel - trods alt
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
He He Tråden ender alligevel hvor den plejer, uanset hvor gode vores intentioner er Er livet ikke herligt..............................
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|