Emne: Hjælp til højtaler ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der stilles ikke bestemte krav til arealet højttalerne skal spille i. Jeg går ud fra du mener; hvor stort værelset bør være.
Men det er klart, at jo mindre værelset er, jo voldsommere vil bassen lyde. Specielt hvis du placere dem ude i hvert sit hjørne af værelset. Så vil hjørnerne forstærke bassen yderligere.
Men nu er du jo alligevel oppe med 4000 kroner for to nye højttalere... Såhh... Prøv kig lige på Cerwin Vega AL-1000, de kan fås i Den Blå Avis for 4000 kroner for to styks.
Tests her:
Test1
Test2
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er klart at en kraftigere forstærker er bedre, men det behøver du ikke investere i til at starte med. Men rigtigt nok, du kan få endnu mere ud af højttalerne med mere effekt.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
P.S
De to tests er ens, men den ene er mere uddybende end den anden.
|
| Til top |
|
| |
DanielZing Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2004
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det var det jeg mente.
Taget i betragtning at min forstærker ikke yder de 300 watt højtalerne kan spille, nu spørger jeg måske lidt dumt, men ville det kunne lade sig gøre at skure fuldt op for min forstærker uden at mine højtaler vil sprænge?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, lad endelig være med det!
Det er forvrængningen der ødelægger en højttaler, ikke mængden af Watt. Lige så snart du kan høre at lyden forvrænger, så skal du ikke skrue mere op.
En 10Watt forstærker har større risiko for at ødelægge en højttaler, end en 100Watt forstærker. Jo mere effekt/strøm en forstærker kan levere, jo mere kontrol er der med højttalerne. Det er når den mister kontrollen = forvrængning, at skaden sker.
Så lyt dig frem. Hvis lyden forvrænger, så skal du ikke skrue mere op. Ellers kan du skade højttalerne.
|
| Til top |
|
| |
Lytteren Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 05:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har et ”et meget alvorlig Problem” idet du ikke bare sådan, kan tage en eller anden tilfældig basenhed, fra fabrikant x og installere i et færdig højttaler system y, den går ganske enkelt ikke…! Der var rigtig nok, et system fra CV. Der hed CH 324R Ifølge Hifi Revyen 1981 (!!) er disse nogle ”store” gulv systemer 3 vejs, med Bl.a. 12” basenhed i et ”4 ord.butterworht” kabinet på 83 liter.
Et ”4 ord. Butterworht” er en spec. Måde at afstemme basesystemet på, det beskriver en særlig filter karrestik, hvor bas systemet, afstemt efter dette, har eller kan havde, en relativ præcis bas gengivelse, hele systemet er nøje afstemt efter de spec. TSP prammeter, som den installeret basenhed har, delefilteret indgår også i denne afstemning (!!) spec. Den såkaldte serie spole, som findes i alle lavpas filter, påvirker basenhedens TSP parremeter meget kraftig…!
Derfor er det ikke muligt, at installer en eller anden til færdig basenhed…! Den originale 12” CV bas, kan naturligvis ikke købes mere, derfor er den eneste rigtig løsning, køb nogle helt nye højttaler…!
Et sæt nye og aktuelle højttaler systemer fra CV. Som sikkert kan leve fuldt op til dine ønsker, vil være disse her, se venligst kopi.
Mvh. ”lytteren”
Kopi.
| CERWIN VEGA CLSC-12 højttaler |
 Se flere billeder |
< name=adBasket =addBasket.asp method=post>
| Vælg: |
< style="FONT-SIZE: 11px; WIDTH: 165px; FONT-FAMILY: verdana" =donewPrice(this[this.edIndex].value); name=price>Sort : kr 1.699,00Kirsebær: kr 1.699,00> |
| Antal: |
< class= style="WIDTH: 25px; TEXT-ALIGN: right" maxLength=2 value=1 name=antal> stk. |
| < = value=1|p|8|8|4967|pdetail name=ID> < = value=4967 name=vareID> < = value=CVCLSC12BK name=varev> |
< class=knap =submit value="Tilføj kurv"> |
| |
|
Forsikring: kr 495,00 Forsikring kan tegnes inden du afsender din ordre. |
| |
| |
| > |
Det perfekte kompromis mellem størrelse og lyd. Med en kraftig 12" enhed vil CLSC-12 uden tvivl kunne sparke liv i omgivelserne. Den 6,5" store mellemtone og diskanten er identiske med dem, som bruges i CLSC-15/215.
Det første, man bemærker, når man hører på CLSC-12 er, hvor meget lyd disse højttalere kan producere i forhold til deres størrelse. Ikke fordi den på nogen måde er en lille højttaler, men af en Cerwin Vega at være, er den alligevel relativt kompakt.
Imponerende i forhold til størrelsen Enkelt forklaret er CLSC-12 en krympet version af CLSC-15. Ganske vist er diskant- og mellemtoneenhederne identiske, men ellers er det meste andet i et lidt mindre format. Med en dybde på kun 30 cm og en bredde på 36 cm kan denne højttaler uden problemer bruges i mindre rum, hvor man ønsker sig meget lyd og dyp bas. CLSC-12 er i stand til at spille tordnende højt - ligesom de større modeller i serien. Faktisk går CLSC-12 næsten lige så dybt i bassen som den større 15" model - det er faktisk kun 2 Hz, som skiller dem!
Lettere at drive En af fordelene ved 12" versionen i Classic serien frem for de større modeller er, at den stiller mindre krav til forstærkeren. Mens de større basenheder kræver tilsvarende store forstærkere for at kunne yde deres bedste, vil CLSC-12 kunne bruges med langt mindre modeller og alligevel yde meget. Selvfølgelig vil den spille bedre, hvis du bruger et kraftværk til at drive den, men til almindelig brug vil 80 - 120 W pr. højttaler fungere udmærket.
Perfekt til surround CLSC-12 er en højttaler, som fungerer udmærket til surround. Kombinér den med én af NAD´s dynamiske surround-receivere, og du får et anlæg, som lyder imponerende med både musik og filmlyd. Som udgangspunkt vil du med CLSC-12 kunne klare dig udmærket uden en separat subwoofer. Hvis anlægget står i et stort rum, eller du har behov for at spille meget højt, kan du godt få glæde én af Classic seriens subwoofere, så der kommer lidt ekstra dynamik og tryk i lyden.
Opbygning CLSC-12 har et 12" basenhed af rigtig god Cerwin standard. Det vil sige kraftige magneter og støbt aluminiumschassis. Kvaliteten på chassiset er meget vigtig, da det udsættes for ekstreme kræfter, når magnetsystemet sætter svingspole og membran i bevægelse. Hvis ikke chassiset er stift nok, vil det føre til høj forvrængning og en generelt dårlig basgengivelse. Til at gengive mellemtone bruges der i CLSC-12 en højeffektiv og kraftig 6,5" enhed. For at den kan følge med de to basenheder ved høje lydniveauer, har Cerwin placeret den i en let hornladet port. Det øger følsomheden på enheden og bevirker, at den spiller højere uden at skulle tilføres ekstra energi. Også diskantenheden er placeret i sådan et horn. Ligesom med mellemtonen er det gjort for at øge følsomheden og samtidig kunne kontrollere spredningen af lyden. |
| Specifikationer: |
- 1" horndiskant
- 6 ½" hornladet mellemtone
- 12" baselement med støpt aluminiumchassis
- Frekvensgang: 28-20.000 Hz (+/- 3dB)
- Følsomhed: 92 dB
- Impedans: 8 ohm
- Power-handling: 300 watt
- Størrelse: 94x36x30 cm (HxBxD)
- Nettovægt: 26 kg
|
|
| Til top |
|
| |
DanielZing Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Nej, lad endelig være med det!
Det er forvrængningen der ødelægger en højttaler, ikke mængden af Watt. Lige så snart du kan høre at lyden forvrænger, så skal du ikke skrue mere op.
En 10Watt forstærker har større risiko for at ødelægge en højttaler, end en 100Watt forstærker. Jo mere effekt/strøm en forstærker kan levere, jo mere kontrol er der med højttalerne. Det er når den mister kontrollen = forvrængning, at skaden sker.
Så lyt dig frem. Hvis lyden forvrænger, så skal du ikke skrue mere op. Ellers kan du skade højttalerne.
|
|
|
Jamen så fik jeg det på det rene!
-->Lytteren, tak for info'en. De højtaler du nævner ser gode ud, men jeg tror jeg vælger V-15F.
|
| Til top |
|
| |
DanielZing Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er 4 udgange til højtaler bag på forstærkeren, hvis jeg så tilslutter 4 højtaler, vil det hedde 4X20W ik?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielZing skrev:
|
Ja det er dem V-12F.
Men hvad nu hvis jeg køber V-15F? Den virker rigtig lækker, og den skulle yde 300W "normalt" og 400W max!
Men hvordan vil det lyde hvis jeg købte dem, nu når min forstærker "kun" yder 250W?
|
|
|
Din forstærker yder ikke 250watt! På ingen måde. Den kan måske levere 2x50 watt hvis du er heldig.
Og så er det en total misforståelse, at hvis ens højtalere er opgivet til 300watt, så skal forstærkeren også være opgivet til 300 watt for at det spiller godt. Glem det.
Hvis højtaleren er opgivet til 300watt, så betyder det, at den maks kan holde til 300 watt, og at den brænder af hvis den får mere end 300 watt. Og i øvrigt passer de 300 watt sikkert ikke. Der er jo ikke noget nemmere for en producent, end at skrive lidt flere watt end den rent faktisk kan klare. Der er jo masser af tåber der stadig ikke har fattet, at watt ikke har noget at gøre med at lyder godt, og ikke nødvendigvis noget med hvor højt det spiller.
Men problemet er, at typisk i Brian-kredse (beklager udtrykket), tror man at man er en fandens karl, hvis der står 2x500watt på de papkasser man har købt i Bilka. Det passer stilmæssigt perfekt til ens gamle Opel Kadett 1.3S fra 1985, som man påstår har mindst 250HK, og som man lige for nylig har haft oppe på 235km/t (mens ingen andre så det).
Mit råd er.... tag en tur i Hifi Klubben og fortæl hvilke højtalere du har og dit problem. Så kan de sikkert skaffe et par originale basser, som har de rigtige elektriske og akustiske spec til netop dine højtalere. Ellers vil det aldrig blive optimal.
Du har jo et par Vega'er... og de fortjener den rigtige bas. Og så kan de jo spille bragende højt selv med en lille forstærker. Men det har du jo nok erfaret med din egen.
|
| Til top |
|
| |
DanielZing Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, jeg vil tage dit råd til gode.
Men hvordan vil det fordele sig med watt når man så tilslutter 4 højtaler, er det så bare 4X20W eller hvad?
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.
Hvis du tilslutter flere højttalere bliver 2x40 til 4x20.
Ofte bliver forstærkeren også yderligere belastet af at trække flere grundet impedans etc.
|
| Til top |
|
| |
DanielZing Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her tror man bare men har en forstærker der vil noget, men i virkeligheden er den svag som jeg ved ikke hvad.
|
| Til top |
|
| |
Lytteren Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 04:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lidt vanskelig ved at forstå dette med hvor mange Watt en højttaler er på eller ikke…! Ofte har jeg fået dette total ligegyldige spørgsmål ”hvor mange Watt er de højttaler på” spec. Når de har en hvis størrelse, som f.eks. mine Snell type D. det eneste jeg siger til det, er følgende, det ved jeg ikke…!
For sagen kan ikke være mere ligegyldig, som et eks. Kan jeg nævne et par store Fostex FW 405 16” basenheder jeg købte for 20 års siden, (disse findes endnu og kan købes den dag i dag…!) disse basenheder er meget konservative af Fostex opgivet til 50 Watt…! Disse 16” basenheder var på et tidspunkt installeret i et par. Lukkede kabinetter på 330 liter med matrix afstivning, alle 6 sider var beklædt med gulv kakler osv…! Der skulle en kran til, når de skulle flyttes (!!) drivværket til disse ”kummefryser” var i en periode, et sæt brokoblede SM 80 slutforstærker fra Marantz 2x600 watt i alt…
På intet tidspunkt, var disse slutforstærker, for store eller på anden måde til ”fare” for disse ”kummefryser” i hele taget, skal man tage, dette med belastnings opgivelse på spec. løse højttaler enheder, med en meget stor, skovl fuld salt…!
Derfor, den store V 15F fra CV. Yder absolut ingenting (!!!!!!!!!!!!!!!) den vil derimod, kun komme til, at spille mere rent og klart, og dette uden ”fare” i dage vis med en stor forstærker…!
Men hvis du tænker på så store højttaler som V15F så findes der jo også en anden med 15” bas fra CV. Se kopi.
Mvh.
”Lytteren”
kopi.
CERWIN VEGA CLSC-15 højttaler |
 Se større billede |
< name=adBasket =addBasket.asp method=post>
| Vælg: |
< style="FONT-SIZE: 11px; WIDTH: 165px; FONT-FAMILY: verdana" =donewPrice(this[this.edIndex].value); name=price>Sort : kr 2.499,00Kirsebær: kr 2.499,00> |
| Antal: |
< class= style="WIDTH: 25px; TEXT-ALIGN: right" maxLength=2 value=1 name=antal> Stk. |
| < = value=1|p|8|8|4797|pdetail name=ID> < = value=4797 name=vareID> < = value=CVCLSC15BK name=varev> |
< class=knap =submit value="Tilføj kurv"> |
| |
|
Forsikring: kr 495,00 Forsikring kan tegnes inden du afsender din ordre. |
| |
| |
Finansering: f.eks. 12 mdr. á kr 272,- | > |
CLSC-15 er en højttaler, som kan spille tordnende højt med en bas, som ikke overlader noget til fantasien. Tilslut en seriøs forstærker, og du får garanteret underholdning til dig selv og resten af nabolaget!
CLSC-15 er teknisk set identisk med topmodellen CLSC-215. Det eneste, som adskiller disse to modeller, er antallet af basenheder. Mens topmodellen har to 15-tommere, er CLSC-15 med én enhed lidt mindre og ikke helt så gigantisk. Lyden derimod er ikke så langt under, hvad forskellen i udseende kan antyde. Det er bare 2 Hz i dybbassen, som adskiller disse to modeller fra hinanden, og med en nedre grænse på 26 Hz burde CLSC-15 have boom-faktor nok til de allerflestes behov!
Stereo og surround CLSC-15 er en højttaler, der fungerer lige så godt til surround som med musik. Har du endnu ikke hørt et komplet surround-system med Cerwin´s større modeller, kan det anbefales på det varmeste. Dynamik og volumen er disse højttaleres store styrke, og et Cerwin Vega system er i stand til at give begrebet "realistisk surround" en helt ny definition! Skal du bruge CLSC-15 som stereohøjttaler, så sørg for at drive den med en forstærker med en masse muskler. Du kan ganske vist også spille rigtig højt med en mindre forstærker, men skal du holde den 15-tommer store enhed i et jerngreb, er 100 W pr. kanal et absolut minimum.
Gør løse genstande fast CLSC-15 har nok lyd til at kunne stå i store rum, uden at den nogensinde vil lyde tyndt og ubehagelig. 15-tommeren pumper bas ud i en kvantitet, som virkelig sætter omgivelserne i bevægelse. Skal du holde fest eller af andre grunde spille højt i længere tidsrum, bør du gøre løse genstande fast, som kan ryge på gulvet og gå i stykker. Og hvis naboerne skuler ondt på dig efter festen, kan du bare ryste på hovedet og citere ét af Cerwin´s egne ordsprog. "Cerwin Vega - Because nobody screams out for more treble!"
Opbygning CLSC-15 har en 15-tommers basenhed af seriøs Cerwin standard. Det vil sige med kraftig magnet og støbt aluminiumschassis. Kvaliteten af chassiset er yderst vigtig, da det udsættes for ekstreme kræfter, når magnetsystemet sætter svingspolen og membranen i bevægelse. Hvis chassiset ikke er stift nok, vil det føre til høj forvrængning og generelt dårlig basgengivelse. Til at gengive mellemtone bruges der i CLSC-15 en højeffektiv og kraftig 6,5-tommer enhed. For at den skal kunne følge med basenheden ved høje lydniveauer, har Cerwin placeret den i en let hornladet port. Det øger enhedens følsomheden og bevirker, at den spiller højere - uden at der skal tilføres ekstra energi. Også diskantenheden er placeret i et lignende horn. Ligesom med mellemtonen er det gjort for at øge følsomheden og samtidig kontrollere spredningen af lyden. |
| Specifikationer: |
- 1" horndiskant
- 6,5" hornladet mellemtone
- 15" basenhed med støbt aluminiumschassis
- Frekvensgang: 26 - 20.000 Hz (+/- 3 dB)
- Følsomhed: 94 dB
- Impedans: 4 ohm
- Belastningsevne: 400 W
- Størrelse: 101 x 42 x 42 cm (H x B x D)
- Vægt: 36
|
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
V15F har en følsomhed på 102dB, den der nævnes ovenfor har "kun" en følsomhed på 94dB.
Desuden har jeg hørt V15F, og den var O.K. når vi snakker CV og lydtryk. Jeg kan ikke udtale mig om den du ("Lytteren") nævner.
|
| Til top |
|
| |
DanielZing Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo som sagt 4 udgange (8 Huller) på forstærkeren, hvis jeg har kun 2 højtaler som jeg vil tilslutte, skal jeg så gør så at begge højtaler fylder 4 huller hver? Får højtaler mere effekt hvis jeg gør det? Eller sørger forstærkeren at uudgive max effekt hvis man kun bruge 2 huller på pr højtaler? Skriv lige hvis i ikke forstår mig.
Hvad er forskellen på en "Forforstærker" og en "Effektforstærker"?
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tilbage til basenheden hvis du skruer basenheden ud og drejer den 90 grader
(hvis der er fire huller)således at feks det hul der var kl 2 nu er kl 5 på
basenheden,der er lidt svært at forklare men det kan afhjælpe på basenhenden
hvis det kun er en raslen (svingspolen slået skævt) prøv det!!og lad være
med at spille højere end det lyder rent en god tommelfinger regel.
det med at dreje bassen har faktiskt virket for mig engang(samme symtomer)
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielZing skrev:
|
Der er jo som sagt 4 udgange (8 Huller) på forstærkeren, hvis jeg har kun 2 højtaler som jeg vil tilslutte, skal jeg så gør så at begge højtaler fylder 4 huller hver? Får højtaler mere effekt hvis jeg gør det? Eller sørger forstærkeren at uudgive max effekt hvis man kun bruge 2 huller på pr højtaler? Skriv lige hvis i ikke forstår mig.
Hvad er forskellen på en "Forforstærker" og en "Effektforstærker"?
|
|
|
Du skal kun benytte 2 sæt terminaler, hvis du bruger 2 højttalere.
En forforstærker er en kontrolforstærker med volumekontrol osv. og en effektforstærker er til at give højttalerne mere effekt.
Man kan sige at en integreret forstærker har begge dele, men ovennævnte er klart mere effektiv, men er også dyrere og har det med at fylde en del.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
DanielZing Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak.
Bag på mine Cerwin-Vega A 324, der hvor man stikker den ledning ind til lyd. Der er der 2 "pinde" man kan dreje på, under den ene står HIGH FREQ og den anden står MID FREQ. Oven over dem står der "HED" som står for High Energy Design. Man kan dreje begge pinde fra 1 til 5.
Hvad skal de 2 pinde stå på?
Og hvad betyder High Energy Design?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanielZing skrev:
|
okay, jeg vil tage dit råd til gode.
Men hvordan vil det fordele sig med watt når man så tilslutter 4 højtaler, er det så bare 4X20W eller hvad?
|
|
|
Nej, forstærkeren kan ikke få mere end 2x40 watt uanset antallet af højttalere. Der sidder kun 2 forstærkere, og de kan ikke pludselige fordobles.
Det der sker er at 2 sæt (4 stk) højttalere med en impedans på 8 ohm, bliver til 4 ohm (ohm lov gælder om at med to modstande i parallel halveres modstanden).
Du forøger dermed følsomheden for højtalerne, og kan dermed spille højere med den samme forstærker. Dog kræver det, at forstærkeren er virkeligt godt dimensioneret, og det er JVC desværre ikke kendt for. Jeg vil derfor ikke råde dig til at bruge mere end et sæt højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Lytteren Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver flere gange skrevet om 4x20 Watt eller 2x40 Watt…???????? Ja, jeg er ikke helt sikker på hvad det går ud på men, hvis det en normal stereo forstærker, med udtag for to sæt højttaler, så har det intet med 4x20 Watt at gøre…!
Derimod, hvis det er en Surround forstærker, ja så kan denne naturligvis have 4x20 Watt eller mere, dog skulle det i så fald være 5x20 Watt idet, der jo også, skal være et sluttrin til centersystemet, men uanset, hvis du kun har så lidt forstærker kraft til rådighed, vil jeg stærkt anbefale dig, en væsentlig kraftige og mere kompetent forstærker…! F.eks. en brugt.
Mht. forsænker, så er en integreret forstærker et produkt, hvor forforstærker samt slutforstærker er bygget sammen i samme kasse. Den langt mere interessante løsning, er en forforstærker for sig selv, og et eller flere sluttrin for sig selv…! Det giver en fantastisk frihed, med dem måde man kan bygge sit hifi anlæg op på…!
I mit tilfælde, bliver mine Snell type D. drevet af to slutforstærker, en Sony TAN 80 ESD. Til mellemtone og diskant, til bassen to styk mono sluttrin Denon POA 6600A . til den ultra dybe subbas, har jeg et ”sæt” Audio Pro Bravo subwoofer. Så summen af dette bliver i alt 5 styk slutforstærker…!
Den store af de to CV systemer jeg har tilladt mig som forslag, har jeg for nylig hørt, endda på en af de Cd’er (noget Jazz) jeg havde med, jeg inde for at høre den store Denon A11 DVD afspiller, den var dog optaget, af en ligegyldig buller og brav film, så kom jeg til at høre et sæt af de nye CV.
Jeg kan ikke sige andet end typisk CV lyd, skulle jeg køre et lille diskotek, ville jeg købe 4 sæt af disse og 4 styk stereo slutforstærker, så kunne man spille, stort set alt op, uden det vil lyde anstrengt…!
Men, det ligger dog langt uden for den type hifi jeg normalt ”går efter”
Mvh.
”Lytteren”
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|