| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Redaktøren; johhh, "problem-stillingen" er sandelig velkendt...(hvad den så lige har at gøre her i SA-tråden må stå hen i det uvisse ?...), og vil langt hen ad vejen tilslutte mig dine synspunkter. Men selv alverdens "trylleri" fra forhandlernes side kan vel næppe få et Eltax anlæg til at lyde som et High-end anlæg - omvendt kan et high-end godt komme til at lyde "grimt" hvis det er forkert justeret. Men at bede distributøren om at få "det til at lyde godt" er vel heller ikke meningen ( det er vel producentens "problem" ), ligeledes synes jeg at det virker lidt "udspekuleret" at man ligefrem på forhånd skal have de "rigtige" svar klar til evt. kritiske røster...jeg mener; hvis lyden (el. billedet for den sags skyld) er noget møg, skal det vel ikke søges "bortforklares"....
Men noget som jeg er mere "bange" for er, at nogen forhandler bevidst "fejljusterer" givne produkter fremfor andre, grundet den simple årsag at fortjensten er lavere på de "fejljusteret" produkter......
Synes omvendt heller ikke at "distributør-setups" ala Bose og B&O er at foretrække. Det er jo i praksisk umuligt at lave sammenlinglige test på disse produkter og andre i en forretning, grundet at de ALTID står i særskilte set-ups
Konklusionen må være at de "seriøse" forhandlere ALTID tilbyder returret, og lader folk lytte hjemme i vante omgivelser - noget som iøvrigt KT radio i KBH IKKE tilbyder.. ..
mvh.
Jesper/oldhifinut
|