Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Rega Jupiter tilspilning? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

rega skrev:

Til Dige og Ghammel og Suhr

Jeres beskrivelser af gengivelsen på en Jupiter efterlader 2 muligheder.

1: I har ikke hørt den.

2: I trænger til et nyt anlæg.

Jeg kan hjælpe jer i begge tilfældene !

Venligst

Bent Sejbæk

MEDLYD

Hælløjsa Bent Sejbæk!

Du er da en sej fyr, dig.

Nu er det vist ikke nogen hemmelighed, at der netop i Jupiter'ens prissegment er hård konkurrence. Derfor gælder det jo også om, at ramme en letomsættelig lyd... ikke?

Neutral eller blot forholdvis neutral? Nix, du, det er den ikke. Og jeg synes i øvrigt også, at jeg tydeligt har givet udtryk for, hvorfor den "ikke kan spille musik"...?

Jovist, den er fremragende til Pop, Rock, Disco-Dasco og den slags. Den har en excellent Boogie Faktor. Der er der så nogen, der vægter højere end andet. Fint nok. De skal nok blive tilfredse med den.

Men den har desværre ikke en større beherskelse af fordybningens svære kunst. Til prisen giver dette jo også sig selv... eller hvad?

Så jeg har et godt tilbud til dig, da både 1 & 2 ikke passer i mit tilfælde:

Du kommer forbi undertegnedes residens med en tilspillet Jupiter.

Vi vil så sammen sætte den til mit anlæg. Så er du også sikker på, der ikke er snyd med i billedet. Der vil bl.a. blive brugt nogle af de berømte "B" nr. 8 fy-fy-kabler med 100 pct. hul igennem.

Du tager også nogle skiver med, og vi lytter både til dem og til nogle af mine.

Så kan vi også prøve at sætte et Rega kabel på, dem har jeg nemlig ikke hørt.

Og du vil selvfølgelig blive behørigt beværtet med en slotsaftapning, såfremt dette ønskes. Og kaffe. Med kransekage.

Hvis det så skulle vise sig, at det du siger er rigtigt, så køber jeg Jupiter-gøjen af dig på stedet. Kontant. Det er da til at forstå, ikk'...?

Til gengæld så skal jeg nok pege lige nøjagtigt på, hvor det er henne, det går galt for den omtalte gøj.

Det er vist så fair, som det næsten kan blive.

Hvad siger du...?

Med gæstfri hilsen
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Måske han blot skulle have valgt at fortælle om sin nyerhvervelse, fremfor at spørge om folks meninger - han kunne nemlig risikere at få dem, og dét er både fælt og væmmeligt.

Med ærlig hilsen
G&S[/QUOTE]

Hej Ghammel og Dhøv!

Hvis du nu læser hvad jeg startede tråden med!!
Jeg spurgte egentlig om erfaringer med tilspilning af
en Rega Jupiter!! Det er sådan set også dette tråden
hedder! . At du så kommer med forslag om andre
afspillere, er da helt fint. Men du kan da ikke klantre mig
for at spørge om erfaringer med Rega, blot fordi dine
ører ikke kan lide den!!
Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

dige skrev:
[

Konkluderende påstand: hvis en rega spiller godt og musikalsk så er det fordi lytteren eller hans anlæg ikke formår at kapere alle de informationer der er på en hvilken som helst CD. 

Det kunne jo også være dine højtalere der ikke kan
gengive detaljerne!! Det kan mine!! Som jeg tidligere
har sagt. Detaljer ER der, men de bliver ikke trukket
FOR langt frem i lydbilledet, så det bliver trættende
at høre på i længeden. DET er Regaens styrke.
Men det kræver jo altid gode højtalere til at få god lyd.
Det har du måske ikke?

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Hej Calle-blind-som-en-muldvarp!

Nå-nå, vi er nok fornærmet, hva'ba'?

Det er åbenbart ikke god kotume, at sige sin mening herinde, vel? I stedet skal man bekræfte hinanden, klappe hinandens rygge og dermed give afkald på den selvstændige mening, ikke?

Så lad mig lige genopfriske din hukommelse omkring, hvad du tidligere har skrevet:

"Mens der i øjeblikket debateres ret kraftigt om denne
Cd afspiller.

Jeg skal hente et eksemplar af den i morgen(glæder
mig helt vildt!!!), som jeg lige skal prøve inden at
jeg foreventligt køber den!! "

Og lidt senere:

"Det går godt. Rigtig godt endda!!! Den Jupiter spiller
bare bragende godt. Den bliver helt klart stående. "

Aha!

Du skal altså prøve den, inden du endeligt beslutter dig.

Lidt senere kan man så se, at nu har du besluttet dig.

Det eneste jeg har gjort, er at forsøge at åbne dine øjne for nogle alternativer, hvor du helt objektivt kan få en bedre spille for væsentligt færre penge, og dermed have en god slat tilovers til at købe musik musik for.

Men nu fortæller du så, at det ikke var det, du gerne ville høre.

Det må du fanderme undskylde - det skal ikke gentage sig!

Vi lader billedet stå et øjeblik...

Med lørdagshilsen
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

så kom handskerne af .. callesroe.. dige kom med en god beskrivelse af hans oplevelse med rega.. dog ik hvor og på hvad han har hørt den på, man skal ik tage det som en fornærmelse at andre ik er 2% enige med ens valg af udstyr.. hans konklusion er om ik andet underholdende.. især når han har en rotel spiller.. Rotel og Rega er som SA og vienna, nat og dag, øst og vest osv osv, nogen kan lide indre skønhed andre ydre, aldrig noget man bliver enig om.. men dige hvis du vil høre en rega i et kompetent setup skal du være yderst velkommen, selv med en rotel under armen  om to uger er jeg at finde i det grønne silkeborg, så ikke langt du skal for at få revideret dit syn på rega  slotsaftapning og kransekager kan jeg ik prale af   men ingen med hang til humle eller bønner skal gå tørstig herfra...

G&S din dvd skal os være velkommen, dog uden at jeg kan matche dit tilbud om kontant handel, vil min rega være at finde i den blå hvis en modded dvd sætter den til vægs som en aflagt holfi

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

Det er da utroligt.
Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

He, he, he, Bent - hvor er det dejligt, at der stadig findes humor, selv i dette gudsforladte forum

Jeg tror, at vi allesammen kan argumentere os selv til døde uden at blive enige. Det ser i hvert fald ud som om, der er nogle meget stivnakkede holdninger her - og visse personer, der mener, at alt hvad de siger, nærmest er lov. Det har vi set i en del andre tråde, og det er rent ud sagt meget trættende.

Calle er tæske-glad for sin Jupiter - hvorfor så blive ved med at køre rundt i, om nogle af jer synes det ene eller det andet. CALLE HAR KØBT EN JUPITER - PUNKTUM!

(I øvrigt er det vist efterhånden nærmest umuligt at opdrive en 963SA i kongeriget, så lad den nu ligge - uanset hvordan den lyder).

Var det ikke en idé at være lidt positive for én gangs skyld og ønske Calle tillykke med et tilfredsstillende køb (for ham) - i stedet for at blive ved med at køre frem med "jeg ved mest, jeg VIL have ret" holdningen, som ret beset hører hjemme i en børnehave.

Husk nu lige, at lyd- og musikopfattelse er MEGET forskellig fra individ til individ. Der findes ikke en målbar, evig sandhed inden for dette område.

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Jamen Live 21 det kunne da være helt fint at byde dig velkommen i det jydske på den måde. At blive spillet ind i byen. Vi kan lidt senere aftale komkret hvor og hvornår og hvad vi skal lytte til og på.

Skriv lige en privat når du er landet og HIFIen er sat ordentligt op

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:
He, he, he, Bent - hvor er det dejligt, at der stadig findes humor, selv i dette gudsforladte forum

Jeg tror, at vi allesammen kan argumentere os selv til døde uden at blive enige. Det ser i hvert fald ud som om, der er nogle meget stivnakkede holdninger her - og visse personer, der mener, at alt hvad de siger, nærmest er lov. Det har vi set i en del andre tråde, og det er rent ud sagt meget trættende.

Calle er tæske-glad for sin Jupiter - hvorfor så blive ved med at køre rundt i, om nogle af jer synes det ene eller det andet. CALLE HAR KØBT EN JUPITER - PUNKTUM!

(I øvrigt er det vist efterhånden nærmest umuligt at opdrive en 963SA i kongeriget, så lad den nu ligge - uanset hvordan den lyder).

Var det ikke en idé at være lidt positive for én gangs skyld og ønske Calle tillykke med et tilfredsstillende køb (for ham) - i stedet for at blive ved med at køre frem med "jeg ved mest, jeg VIL have ret" holdningen, som ret beset hører hjemme i en børnehave.

Husk nu lige, at lyd- og musikopfattelse er MEGET forskellig fra individ til individ. Der findes ikke en målbar, evig sandhed inden for dette område.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Aksa skrev:

Det gjorde jeg skam allerede d. 6. :

"...Men du virker jo glad for den, så der kan ikke siges meget andet end tillykke!..."

Mvh

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes