| Forfatter |
|
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
| Er der ikke nogen der har købt det tilbud endnu? Er det ikke fra onsdag aldis annoncer plejer at gælde? |
|
|
Onsdag 2/6 så du må vente lidt endnu...
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 30 Maj 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set et tidligere medion-aldi-tilbud 32" widescreen, det havde faktisk et ok billede og havde et ret fladt billederør, men kender desvære ikke så meget til denne sending.
| |
halvautomat Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige købt det omtalte 32" widescreen Medion TV. Jeg synes at billedet er fint - det er bedre end mit 28" Philips widescreen - det "kører" dog også kun 50htz.
Prosonic og Funai´s tilsvarende tv er i mine øjne et dårligere produkt (Medion har bedre spc).
Har testet det på Dr1 + Tv2 og billederne er helt klare og rolige. Derudover via nye fuldmonterede scartstik giver det også meget fine billeder fra mine 2 digitale recivere.
Så 3999 kr. for et widescreen med 3 års garanti - det er ikke til at få stress af 
Kender en som lige har købt et 32 JVC og jeg kan med min bedste vilje ikke se at det her er ringere
Tvet er stort med det er de jo alle når man kommer op i 32" og hvem er dum nok til at købe et plasma tv i samme kaliber til 30.000 kr. når man får et dårligere billede ud af det 
32" 100 Hz widescreen stereo-TV
Super Flat 100 Hz billedrør. 2 indbyggede tunere der muliggør samtidig visning af 2 TV-kanaler (Picture-in-Picture), PaT (samtidig Picture og Tekst-TV visning). 2x12 watt Nicam stereo med Virtual Dolby Surround. Tekst-TV med hukommelse for 2048 sider. 100 programmer, OSD, 5-trins equalizer. 3 scart, audio ud, tilslutning for subwoofer, A/V S-video og hovedtelefontilslutning på fronten. 3 års garanti og Service-Hotline.
|
| Til top |
|
| |
Orion Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2004
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 06 Juni 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også været nede at hente et eksemplar...
Skærmen er ikke det mest fantastastiske jeg har set, men iorden til prisen. Fuldt ud på højde med andre TV i samme prisklasse!
Text-TV'et til gengæld slår alle rekorder... Her kan ikke engang Philips' topmodeller være med !!!
I det hele taget er det et ekstremt brugervenligt TV...
Konklusionen er at jeg stadig overvejer det, men at jeg nok ender med at beholde det. Skal Jeg invistere i et TV med en bedre skærm, og lige så godt tex-tv, så koster det minds det dobbelte, og efter at have prøvet det her, så kan jeg altså bare ikke nøjes med 100 siders text-tv-hukommelse i bytte for en bedre skærm...
|
| Til top |
|
| |
DennisRP Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som tilfældeligvis har lagt mærke til at jeres lokale Aldi
i midt-vestjylland området stadig ligger inde med dette TV, så må i
meget gerne smide et reply
|
| Til top |
|
| |
Fluii Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
DennisRP skrev:
Er der nogen som tilfældeligvis har lagt mærke til at jeres lokale Aldi i midt-vestjylland området stadig ligger inde med dette TV, så må i meget gerne smide et reply  |
|
|
...ja, eller hvis en Aldi i vest-jylland stadig har TV'et, så skriv lige 
|
| Til top |
|
| |
Kasper Bang Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fluii skrev:
DennisRP skrev:
Er der nogen som tilfældeligvis har lagt mærke til at jeres lokale Aldi i midt-vestjylland området stadig ligger inde med dette TV, så må i meget gerne smide et reply  |
|
|
...ja, eller hvis en Aldi i vest-jylland stadig har TV'et, så skriv lige 
|
|
|
I nyhedsgruppen dk.teknik.tv+video står der, at man kan skrive sig op til et eksemplar i den lokale Aldi - de skulle få igen om et par uger: http://kortlink.dk/6g7
MVH/Kasper
|
| Til top |
|
| |
Kasper Bang Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Att. Orion og Halvautomat:
Må jeg lige stille jer et par lidt mere konkrete spørgsmål, nu hvor I har købt dyret?
Det problem, som nogle nævner med at billedet hakker i f.eks. fodboldkampe eller andre udsendelser, hvor tingene bevæger sig fra side til side på skærmen - har I bemærket det? Eller det med at lyse ting på en mørk baggrund trækker en lysende hale efter sig?
Er billedet grynet/uskarpt (i sammenligning med andre 32", hvis I har haft den mulighed)?
Virker PiP-funktionen godt? Er der ventetid eller fungerer kanalskift lige hurtigt på begge skærmbilleder?
Håber I kan hjælpe mig! Og skulle nogen af jer bo i Århusområdet, ville jeg meget gerne kigge forbi til en hurtig demonstration. 
MVH/Kasper
|
| Til top |
|
| |
Orion Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2004
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Att: Kasper Bang
Som sagt: Skærmen er ikke det mest fantastiske jeg har set, men jeg synes det er OK. Problemet med at det hakker er størst hvis man strækker et alm. 4:3-billede ud til at fylde hele skærmen. Ved bredformats-TV/-film synes jeg problemet er meget lille. Jeg har ikke oplevet nogen lysende haler, og synes ikke det er specielt grovkornet.
Ang. PiP, så fungerer det fint, men der er ca. 1 sekunds ventetid med sort skærm når man skifter til funktionen. Lyden forsvinder til gengæld ikke, og det er altså bare smart at man kan se en anden kanal når der er reklamer på TV3, samtidig med at man holder øje med hvornår filmen starter igen.
Det allermest geniale er, at man kan læse tekst-TV samtidig med at man stadig ser billedet i venstre side af skærmen. Du kan iøvrigt også se tekst-TV og 2 billeder på en gang, hvis du skulle ønske det.
Håber det er til lidt hjælp...
|
| Til top |
|
| |
Kasper Bang Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Orion skrev:
|
Som sagt: Skærmen er ikke det mest fantastiske jeg har set, men jeg synes det er OK. Problemet med at det hakker er størst hvis man strækker et alm. 4:3-billede ud til at fylde hele skærmen. Ved bredformats-TV/-film synes jeg problemet er meget lille. Jeg har ikke oplevet nogen lysende haler, og synes ikke det er specielt grovkornet.
|
|
|
O.k., tak for det hurtige svar. Har du testet det for problemet med fodbold og 100 hz, hvor billedet kan have svært ved at følge med og kan blive uskarpt (har ofte været debatteret her og andre steder)?
MVH/Kasper
|
| Til top |
|
| |
halvautomat Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set fussball på mit Medion og fandt ikke noget underligt ved disse billeder Men der blev jo også spillet i slow motion i den testkamp jeg så efterfølgende DTM og her var der heller ingen problemer. DVB billederne fra mine digital recivere er meget fint synes jeg hvis ellers deres digitale billede er optimalt - der er jo en noget varieret kvalitet over selv digitale billeder..
Kanalskifte er ikke helvedes hurtigt, men det lærer man at leve med - det er la en digital rec. Nokia 9802. Men tekst tv er kanon - jeg har altid hadet at vente på det bestilte teksttv billede - her er det omgående...
MedeionTvet er i virkeligheden et Salora og det mærke har vel aldrig ligefrem været high end - men jeg er overrasket over kvaliteten.
Tvet sælges som Salora i Merlin kæden (firmaet som vil tjene penge ) til 7.999 incl bord - så 4.000 kr. for et bord er noget i overkanten.
Opstart af tvet - her kan enhver morfar være med det er så nemt
Så spring og køb næste gang Aldi har Medion 32" på programmet.
|
| Til top |
|
| |
DennisRP Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige snakket med hovedkontoret som kunne meddele at de er stoppet
med
at tage imod "bestillinger" :-(
Så hvis nogen har fortrudt købet, er jeg
da en glad køber til et funktionelt
TV >:-)
|
| Til top |
|
| |
Fluii Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
DennisRP skrev:
Jeg har lige snakket med hovedkontoret som kunne meddele at de er stoppet med at tage imod "bestillinger" :-(
Så hvis nogen har fortrudt købet, er jeg da en glad køber til et funktionelt TV >:-)
|
|
|
Så nåede jeg lige at komme med.... (håber jeg da - blev bare skrevet på bagsiden af et brev, hvor der stod 3 andre....)
Kan du ikke lige sende telefonnummeret til hovedkontoret.... - Så kan jeg lige ringe og spørge om et stykke tid om "jeg er med"
Ellers vil jeg nemlig købe et andet....
Skriv gerne nummeret på pm...
|
| Til top |
|
| |
DennisRP Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fluii skrev:
Kan du ikke lige sende telefonnummeret til hovedkontoret.... - Så kan jeg lige ringe og spørge om et stykke tid om "jeg er med"
|
|
|
Du får lige nummeret her - hvis man søger på en tilfældelig Aldi på Krak, får man hovednummeret - de har vist ikke numre på de lokaler afdelinger? Anyway, 75566600.
Den flinke dame kunne fortælle at efter det massive salg onsdag morgen, havde hovedkontoret givet besked til alle afdelinger om at de måtte tage imod bestillinger indtil næste dag kl. 12 (torsdag) - ærgeligt jeg ikke lige fik spurgt da jeg var derhenne. Håber du nåede at få et med ;)
|
| Til top |
|
| |
Fluii Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv øv ! Jeg har lige ringet til den Aldi i Ribe, hvor jeg var blevet skrevet op, men de har kun fået leveret 2 fjernsyn, hvor jeg var nr. 4 på listen  Troede de havde bestilt det antal hjem som var bestilt..... Må så bare håbe at de 2 første har ombestemt sig, eller allerede har købt et andet fjernsyn - men det tror jeg næppe... Hvis der er nogen som ser et ekstra fjernsyn i en Aldi et sted, kan i så ikke lige skrive.
|
| Til top |
|
| |
TKL2 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sat mit medion 32" til salg. Det er købt d.25/6. Har fortrudt købet, 100Hz og 16:9 er ikke noget for mig, alligevel.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal man jo nok ikke forvente at få noget særligt godt tv, hvis dette er købt i Aldi, så jeg tror hurtig man kan få et helt forkert indtryk af 100 HZ tver og dets muligheder. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
TKL2 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er jo et Finlux/Salora med et medion mærke på. Finlux med de samme spec. vil jo koste omkring 8000,- kr. Pip, PaT, 2048 siders hukommelse, 3 scart.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
TKL2 skrev:
| Men det er jo et Finlux/Salora med et medion mærke på. Finlux med de samme spec. vil jo koste omkring 8000,- kr. Pip, PaT, 2048 siders hukommelse, 3 scart. |
|
|
Hverken finlux-salora-medicon-prosonic-dantax og alle de der supermarkede tv kan lave et ordentlig 100 HZ fjernsyn, selv et JVC jeg så i fona forleden havde så skrækkeligt et billede at jeg løb skrigende bort.
Hvis du vil købe tv sådanne steder, så køb 50 hz tv, det går lidt bedre til de priser.
Ordentlige 100hz tv starter ved omkring 10.000 kr og opefter, medmindre de er på tilbud og så hold dig til mærkevare som philips (bedst til 100hz) sony, panasonic og hvis du vinder i lotto så B&O og Loewe.
Hvis det er finanserne det kniber med, så køb brugt, her på sittet i køb og salg er der lige een der har haft et Sony "32" fx65 til salg for 1000 kroner og det tv er klasser bedre en et Medicon, så bare kig dig for. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
TKL2 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der sidder et philips billederør i mit 100hz mediontv(Finlux) Hvad er så forskellen på de rør der sidder i philips-tv og Finlux-tv. Fx. har jeg et Salora 25" med et philipsbillederør, men har aldrig set et philips 50Hz fjensyn, med samme gode billedekvalitet som mit salora.
|
| Til top |
|
| |