| Forfatter |
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så tråden til dem der kan hører båttet og dem der ikke kan.
Jeg vil da gerne starte diskutionen med en oplevelse fra den virkelige verden.
Eben-højttaleren X3 musicerede der ud af og jeg mente godt at jeg kunne høre de der poly-enheder men så blev der sat et nummer med Elvis på med super meget rumklang, nummeret hedder "Love Me" og er en rigtig Elvis sjæler hvor han også går godt til vokalen en gang imellem. Nu er det jo svært at beskrive med ord men hvis man forestiller sig at der hvor den direkte lyd fra hans stemme, mødes med den reflekterede lyd opstår der så at sige et kraftigt lydmæssigt overtryk, lige her resonerer Eben vildt og volsomt så det er en ren fryd eller ikke.
Det var i situationen en utrolig morsom oplevelse der bevirkede at jeg lige måtte forlade rummet for at genvinde fatningen, der var jo ingen grund til at genere den, øjensynlig meget stolte konstruktør.
Det var så min historie om en højttaler man åbenbart enten elsker eller hader, jeg vil dog ikke gå så langt som til at sige at jeg hader den, jeg kunne bare ikke finde på at købe den.
Lad nu ordene flyde frit fra tastaturet og lad os en gang for alle få dette emne afdiskuteret.
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
god idé med en ny tråd, så her er en kopi af mit indlæg iden gl. tråd.
"hej ronin
Hvorfor denne iver for at forklare på ebens vegne? Tomos-knægten har såvidt jeg husker tidligere gjort rede for manglerne ved eben. Et synspunkt jeg for øvrigt deler helt og aldeles. Det kan da ikke være for at forsvare et bestemt produkt mod mobning, for hvor er du så når der laves grin med cervin-vega, eltax, denver e.lign?
mvh krydmads"
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt gået "lillebror" der var du godt nok hurtig.
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da lige indskyde at denne tråd ikke er oprettet for at genere Eben eller dem der har anskaffet højttaleren men mere for at få fremtvunget en forklaring på denne noget besynderlige opførsel som nogle ikke lægger mærke til og andre har svært ved at overhører.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
| Jeg vil da lige indskyde at denne tråd ikke er oprettet for at genere Eben eller dem der har anskaffet højttaleren men mere for at få fremtvunget en forklaring på denne noget besynderlige opførsel som nogle ikke lægger mærke til og andre har svært ved at overhører. |
|
|
Ja men sådan vil det altid være .
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse du er et båthorn, find nu på noget mere originalt end at komme med gentagelser
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Lasse du er et båthorn, find nu på noget mere originalt end at komme med gentagelser  |
|
|
Så, så Alex nu ikke så sur, det er faktisk ikke mig der denne gang har startet diskutionen den opstod i tråden "ADVARSEL - Ris for kabel test" men hvis du ikke ønsker at deltage skal du da ikke føle dig tvunget - der er så mange andre diskutioner der måske vil passe dig bedre.
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu!! .
Det nogle hører som et "båt" , er måske for andre et tegn på
dynamik , hurtighed og hvad ved jeg .
Eben-højtaleren er jo meget "forward" .
(selvom det ringer for mine ører endnu )
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan da godt lige gentage mit indlæg fra før:
Han er nu ikke den eneste som finder at der er noget seriøst galt med
den højttaler, undertegnede havde nøjagtig den samme kritik efter jeg
havde lyttet til den af to omgange, og det inden jeg læste Kurt's
kritik af den.
To af mine venner der var med på hifimessen på Sheraton kunne også høre
det uden problemer, selvom vi kun fik hørt 2 numre, før den ene ikke
kunne holde og høre på det mere ;-)
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bryde og Jesper
Jeg har tænkt på om det kan være at nogle mennesker er disponeret for at kunne høre det hyppigt omtalte fænomen. Jeg mener, er vi virkelig nogle der er overfølsomme for polypropylen i højttalermembraner ?
Det kan også være at det er ligesom med UFO'erne, dem der tror på dem ser dem alle vegne og mener bestemt at de har været bortført af en, dem der ikke tror på dem ser dem aldrig og synes ikke at kunne tage først omtalte gruppe alvorligt ?
Er det i virkeligheden en abnormalitet i øregangens anatomi hos en ikke nærmere defineret skare af Hifi-nørder der er skyld i fænomenet - måske, svaret blæser i vinden fra basporten på en Eben-højttaler
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hællåå! Sikke da nu noget jeg igen igen har sat gang i  . Jeg synes vi skal afslutte denne debat og i stedet påbegynde en indsamling til et ægte Widex digitalt vidunder til Ronin, som han kan få skruet ind i roen, så båttet kommer frem af sprittågerne, det kan jo være meget farligt at overhøre båtlyde  . Fra anden og muligvis pålidelig kilde har jeg hørt, at Eben er den mest korrekte speaker in the whole world. Det er nemlig den eneste der kan gengive "Ååååh Blib båååååt og guud hvor går det båååååt" på den helt rigtige vis forstås
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt
Du lader da heller ikke en god lejlighed gå til spilde for at kører en gang saftig satire af med Eben og andre poly inficerede højtråbere
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 26 Maj 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Hej Bryde og Jesper
Jeg har tænkt på om det kan være at nogle mennesker er disponeret for at kunne høre det hyppigt omtalte fænomen. Jeg mener, er vi virkelig nogle der er overfølsomme for polypropylen i højttalermembraner ?
|
|
|
Næ tro jeg ikke , men nok mere hvordan den speaker er sammesæt .
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 27 Maj 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Hej Kurt
Du lader da heller ikke en god lejlighed gå til spilde for at kører en gang saftig satire af med Eben og andre poly inficerede højtråbere |
|
|
Hej Lasse! Du synes måske jeg er rigtig slem og ondskabsfuld? Truttelidut  !
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 27 Maj 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt tale om fænomenet før, snakkede med nogle rimeligt inverterede Hifi nørder/audio ingenører i USA, fænomenet er ikke nødvendigvis hojtalerns skyld, men at den amp der bliver brugt er high freq emf sensitiv. Den Skaaning enhed der sidder som mellem top på Eben er en radikal high emf enhed, det koblet med deres specielle bånd kan meget snilt sende noget noget tilbage der slår ampen ud af kurs.
Tror slet ikke man skal afskrive den højtaler...Bare fordi der kommer noget grimt ud af højtaleren kan problemet sagtens ligge andet steds. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 27 Maj 2004 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej baywachtfyr
Det er nok kun en halv sanhed. Jeg har hørt de største eben (140000kr) på det forsærkersæt, som blev anbefalet (et stort og dyrt naimsæt). I denne opstilling var lyden, som baron von slagvolumen beskrev den. Alle sangere lyder som havde nogle af rickie lee jones' arveanlæg - altså meget nasale.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 27 Maj 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror forklaringen skal søges i disponeringen af filteret hos Eben. Skaaning laver efter min mening nogle af verdens bedste enheder, og det er vel lidt synd, at han også står for skud i denne tråd!!
Men er det ikke lidt af en gammel traver, du starter Lasse ? Havde det været Kurt Provo, havde det ikke overrasket nogen herinde!!
Lars
|
| Til top |
|
| |
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 27 Maj 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Underligt at samme højttaler har fået product of the year award + editors choice i HiFi+, men skribenterne i de magasiner er måske i lighed med alle andre rewievere tone døve.
Find da noget bedre at bruge tiden på. Eller som de alvidende hifi orakler i jo åbenbart er, skab noget bedre selv.
Lasse burde du ikke i den situation som du beskrev være stået frem og forkyndet din kritik på stedet, frem for som den feje hund du åbenbart er krybe langs panelerne, for så senere i komfortabel afstand at udspy din galde. (Føj).
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 27 Maj 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
Har hørt tale om fænomenet før, snakkede med nogle rimeligt inverterede Hifi nørder/audio ingenører i USA, fænomenet er ikke nødvendigvis hojtalerns skyld, men at den amp der bliver brugt er high freq emf sensitiv. Den Skaaning enhed der sidder som mellem top på Eben er en radikal high emf enhed, det koblet med deres specielle bånd kan meget snilt sende noget noget tilbage der slår ampen ud af kurs.
Tror slet ikke man skal afskrive den højtaler...Bare fordi der kommer noget grimt ud af højtaleren kan problemet sagtens ligge andet steds.
|
|
|
Det lyder ikke som en helt usandsynlig forklaring, dog burde dette kunne løses med et lille RC filter?
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 27 Maj 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MiiB skrev:
|
Underligt at samme højttaler har fået product of the year award + editors choice i HiFi+, men skribenterne i de magasiner er måske i lighed med alle andre rewievere tone døve.
Find da noget bedre at bruge tiden på. Eller som de alvidende hifi orakler i jo åbenbart er, skab noget bedre selv.
Lasse burde du ikke i den situation som du beskrev være stået frem og forkyndet din kritik på stedet, frem for som den feje hund du åbenbart er krybe langs panelerne, for så senere i komfortabel afstand at udspy din galde. (Føj).
|
|
|
Hej MiiB
Er du Branchemedlem - eller skjuler du dig også !?
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |