Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 09:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Eben - kan du hører båttet ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Hold da fast Kurt - jeg kigger forbi, når tønden kommer. Så tager jeg en slave Jack Daniels med, som vi kan hælde over dine Diva og sætte ild på l**tet.  Så kan vi nyde en eller flereWink glas Springbank Cask Strengt og nyde varmen fra bålet(og især fra whiskyen!!). Det må være årets ide... Tongue

Lars

Hep! Kan jeg "købe" mig ind også? - jeg medbringer gerne mine Kei(de)lidh'er, så kan de futte af i skøn forening med Diva'erne - hvis jeg er heldig kan jeg også medbringe en aflagt Tomos - lidt krudt i tanken så skulle den også kunne bidrage til at vi kan holde varmen

Med venlig hilsen
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
lars37 skrev:

Hold da fast Kurt - jeg kigger forbi, når tønden kommer. Så tager jeg en slave Jack Daniels med, som vi kan hælde over dine Diva og sætte ild på l**tet.  Så kan vi nyde en eller flereWink glas Springbank Cask Strengt og nyde varmen fra bålet(og især fra whiskyen!!). Det må være årets ide... Tongue

Lars

Hep! Kan jeg "købe" mig ind også? - jeg medbringer gerne mine Kei(de)lidh'er, så kan de futte af i skøn forening med Diva'erne - hvis jeg er heldig kan jeg også medbringe en aflagt Tomos - lidt krudt i tanken så skulle den også kunne bidrage til at vi kan holde varmen

Med venlig hilsen

Se det kalder jeg "rigtige venner" Peeing Out Window

Drikke fars whisky og brænde hans toptrimmede finmekanik af samen med hans HTér. Tjah meget skal man da være vidne til her i livet Lol.

Hvis i gider medbringe mindst ét stk levende husdyr i form af en kattekilling eller en hundehvalp, så viser farmand et par tricks i sent vil glemme - I promise  - og hvis I så lige vil love at spise det jeg serverer, så har vi såmænd en aftale.
Så drikker vi helt igennem til sidste hjernecelle. Vomit Into The Toilet
Hvem sagde "malerhjerne"Way Too Happy
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

De sidste indlægs introverterede humor er hvad der gør en ellers informativ tråd helt uinteressant for udenforstående.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:
De sidste indlægs introverterede humor er hvad der gør en ellers informativ tråd helt uinteressant for udenforstående.

Kurt forstod ikke hvad jeg skrev

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Det er da også ærgeligt at i er tvunget til at være her på tråden, fordi i ikke kan finde relevante emner og kommentarer selv

Jeg føler med jeg, i burde have noget plads for jer selv

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

i det hele taget er den her tråd løbet af sporet, men det kan ikke undre nogen der har læst bare den første side... ret synd, det havde vøret lidt sjovere hvis man vidste hvad der skulle lyttes efter næste gang eben er i byen. 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juni 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hællå!

Jamen hvis tråden er så afsporet, som enkelte elementer synes den er, så vil jeg da lynhurtigt bruge lejligheden til, at bringe den tilbage på sporet.

Det jeg hører som et båt, vil andre, efter at have spurgt adskillige medlyttere, opleve som nasalitet (syngen ud af næsen).
Andre oplever, at de er lettere bedøvet i øregangen efter at have lyttet til Eben. Visse personer har endda oplevet forøget trafikrisiko (og jeg lyver altså ikke), efter at have lyttet til netop Eben, men det kunne nu nok også have været andre polyprut HTèr.
Jeg mener oprigtigt, at du bør være opmærksom på grænserne for din smertetærskel for din hørelse, når du lytter til polyprutter. Om de båtter eller piller næse (nasalitet), må du ret meget selv om, men pas på - og jeg mener det alvorligt.
Stop hellere fingrene ind mod midten af kraniet, end at spille stærk mand med uoprettelige skader til følge.

Jeg hører gerne fra andre, der har oplevet "nær død oplevelser" i selskab med polyprut
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Her min komentar til dit indlæg Kurt:
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juni 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
Her min komentar til dit indlæg Kurt:

Well!
Hvis min kommentar til dit indlæg interesserer dig, så er opløsningen da i det mindste bedre.

Moony Wave

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Så vil jeg da også prøve med en saglig kommentar:

Følg dette link for blævrende numser...

http://www.komfort.dk/film/

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Så er det sidste chance for at fortsætte med at snakke hifi i denne tråd !!!
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Vi prøver om det ikke vil lykkes.

Er der andre der har erfaringer med polymembraner, gode som dårlige, så   kunne det være interessant at høre om dem.

I mit tidligere indlæg om en lettere bedøvet øregang, så vil jeg lige tilføje, at den er god nok.
Jeg har været vidne til, at en ellers ganske almindeligt udseeende HT i reolstørrelse, kan spille så massivt, at der er fare for høreskader i dens umiddelbare nærhed. Jeg var på vej til at forlade lokalet i selskab med adskillige andre. Manden der demonstrerede spurgte ellers om ikke vi synes den var åben, detaljeret og lækker?Shock 4.Afraid

Eben kan også præstere en del af det.

brorlille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

hej

Jeg tror tråden afspores af de folk, som ikke bryder sig om kubiks og andres humor. De bliver grove og personlige fordi, de er tilhængere af denne lidt specielle for hifi (høj troværdighed), som eksempelvis eben står for. Kubiks mening er vel klar nok, selv om den er sovset ind lidt/meget humor. Red. og adm. sætter naturligvis grænsen for "grinet". Men debatten bør hellere ligne det engelske underhus end det danske folketing.

Det er blot min ydmyge mening .

mvh krydsmads

Til top Vis brorlille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brorlille

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Juni 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

brorlille skrev:

hej

Jeg tror tråden afspores af de folk, som ikke bryder sig om kubiks og andres humor. De bliver grove og personlige fordi, de er tilhængere af denne lidt specielle for hifi (høj troværdighed), som eksempelvis eben står for. Kubiks mening er vel klar nok, selv om den er sovset ind lidt/meget humor. Red. og adm. sætter naturligvis grænsen for "grinet". Men debatten bør hellere ligne det engelske underhus end det danske folketing.

mvh krydsmads

Jamen det står jo lysende klart, at ikke alle deler min mening, det behøver man jo heller ikke. Og hvorfor skal det hele være så alvorligt . I øvrigt er der vel heller ikke læsepligt .
At jeg måske så ikke lige får holdt igen, skyldes nok varmen.
Ellers vil jeg stadig gerne høre, om der er nogen der har nogle oplevelser med polymembraner, som vi andre burde kende til.
Der må da være én eller anden saglig begrundelse for at vælge materialet "in the first place". Hvilke kvaliteter har eller bude de have. Jeg har stadig tilgode at opleve noget af den slags.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Mine egne Tannoy endevender faktisk polymembraner, det gør de fleste højttalerproducenter jo næsten. Jeg har ikke teknisk indsigt nok til at gå ind i en diskussion om for eller imod dette materiale.

Jeg kan kun sige at mine Tannoy ikke lider at polybåt i samme grad som eben formår, eben højtaleren forlod jeg i løbet af 5 min, så var jeg træt i ørene.

Når det så er sagt kan jeg faktisk godt fremprovokere lidt af eben båttet på udvalgt musik, men det er sjældent jeg opservere det og jeg slet ikke sige om dette skyldtes membranmaterilet eller ej.

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hej Kurt og andre

Jeg kan da godt komme men flere gode begrundelser for at bruge omtalte poly-halløj til membraner ad.1 "det er billigt" ad.2 "det tager sgu' ikke mere end 100 ms. at forme en spandfuld af skidtet" ad.3 "materialet kan med fordel anvendes i bilhøjttalere og andre steder med høj fugtighed (toilettet)" ad. 4 " efter lidt plasma behadling kan du lime på det så du skutte kan få l*rdet fra hinanden igen" og der er sikkert 100 andre fordele, jeg kan dog ikke komme med nogle begrundelser der handler om Hifi  

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jeg har været vidne til, at en ellers ganske
almindeligt udseeende HT i reolstørrelse, kan spille så massivt, at der
er fare for høreskader i dens umiddelbare nærhed. Jeg var på vej til
at forlade lokalet i selskab med adskillige andre. Manden der
demonstrerede spurgte ellers om ikke vi synes den var åben,
detaljeret og lækker?

Sådan havde jeg det under en Akurate demo. Av for den. Spillede
omkring 80 på film. For højt for mig. Nogle bio ligeså.
Vi skal passe på vores ører ja vi skal. Vil nødig miste evnen
til at høre 15khz tonen fra et tv på trappen udenfor lejligheden
med lukket dør (ok, et par år siden jeg har prøvet) eller summen fra
mit elskab (dog kun om natten) 3-4 meter væk ude i gangen. Troede
det var løgn første gang jeg fandt ud af hvad det var der sagde
sådan. Det kan være et problem at have god hørelse. På mit job
ryster de på hovedet når jeg fortæller de forskellige toneområder
min pc harddisk larmer i fordi lejerne er slidte. Nogle kolleger synes
ikke skidtet larmer andre kan godt. Jeg synes den lyder som en
støvsuger. Resonans i el-pærer og lysstofrør er det samme. Nogen
hører det andre ikke. Det kender i sikkert.

Hvad har det her med Eben at gøre? Aner det ikke.

Mvh

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jeg har været vidne til, at en ellers ganske
almindeligt udseeende HT i reolstørrelse, kan spille så massivt, at der
er fare for høreskader i dens umiddelbare nærhed. Jeg var på vej til
at forlade lokalet i selskab med adskillige andre. Manden der
demonstrerede spurgte ellers om ikke vi synes den var åben,
detaljeret og lækker?

Sådan havde jeg det under en Akurate demo. Av for den. Spillede
omkring 80 på film. For højt for mig. Nogle bio ligeså.
Vi skal passe på vores ører ja vi skal. Vil nødig miste evnen
til at høre 15khz tonen fra et tv på trappen udenfor lejligheden
med lukket dør (ok, et par år siden jeg har prøvet) eller summen fra
mit elskab (dog kun om natten) 3-4 meter væk ude i gangen. Troede
det var løgn første gang jeg fandt ud af hvad det var der sagde
sådan. Det kan være et problem at have god hørelse. På mit job
ryster de på hovedet når jeg fortæller de forskellige toneområder
min pc harddisk larmer i fordi lejerne er slidte. Nogle kolleger synes
ikke skidtet larmer andre kan godt. Jeg synes den lyder som en
støvsuger. Resonans i el-pærer og lysstofrør er det samme. Nogen
hører det andre ikke. Det kender i sikkert.

Hvad har det her med Eben at gøre? Aner det ikke.

Mvh

Lige min hørelse

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
brorlille skrev:

hej

mvh krydsmads

Jamen det står jo lysende klart, at ikke alle deler min mening, det behøver man jo heller ikke. Og hvorfor skal det hele være så alvorligt . I øvrigt er der vel heller ikke læsepligt . Nej, men der er heller ikke skrivepligt - det gør ikke ondt at bevare lidt saglighed, specielt fordi andres meninger stadig ikke kan godkendes!
At jeg måske så ikke lige får holdt igen, skyldes nok varmen.
Ellers vil jeg stadig gerne høre, om der er nogen der har nogle oplevelser med polymembraner, som vi andre burde kende til.

Jeg har haft noget der kunne minde om fæle oplevelser på højttalere med kevlar-membraner, bl.a. Focal. Her synes jeg bestemt at kunne lokalisere lidt egenresonans i materialet sådan at lyden blev lidt mere papkasse-agtigt. Specielt trommer kom til at virke lidt for kunstige!

Der må da være én eller anden saglig begrundelse for at vælge materialet "in the first place". Hvilke kvaliteter har eller bude de have. Jeg har stadig tilgode at opleve noget af den slags.

Der er sandsynligvis saglige begrundelser for alle valg der foretages, uanset hvad det måtte være! Men producenter kan af gode grunde ikke vælge ud fra hvad enkelt måtte synes var noget l**t, men må givetvis vælge ud fra det de synes løser opgaven bedst i forhold til deres forventninger. Selvom økonomi naturligvis spiller ind, er det nu engang ikke pengesedlerne der giver højttalerne deres klang, men enhederne bag!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 Juni 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

brorlille skrev:

hej

mvh krydsmads

Tråden afspores ikke af folk der ikke forstår Kubik´s humor, men af den humor der smides ind hvor der istedet burde være lidt saglighed så udeforstående kan forstå hvad det er der menes. Jeg mener ikke at en snak om whiskey osv. bringer folk tættere på en forklaring, og desuden er det jo heller ikke en konkurrence om hvem der kan være mest plat - det er en debat om hifi, så ja der skal sættes en begrænser på grinet så det hele ikke render off-topic som sædvanligt!

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes