Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: JJAZ 2x500 W RMS forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige lavet lidt små-rettelser under "amplifiers", så der blandt andet står at det er i 4 ohm, og nok så væsentligt at det er med begge kanaler samtidig.

Hvad syntes du om vores system på messen? Vi fik utrolig meget god kritik på messen, men da det var vores første udstilling var det lidt svært at tolke al kritikken.

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

Coolzone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

under omstændigheder der var på messen leverede de et godt resultat.

højtalere havde klart ikke særlig godt forhold i det rum. synes var alt for lille .

men der er ellerz god lyd i systemet

Til top Vis Coolzone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Coolzone

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

JJAZ, grunden til det med scroll er, at der i filen index-old.html står frame name="left" scrolling="no". Det "no" skal bare rettest til "auto"

Bare lige hvis i ikke gider betale xxxx kroner for at rette 1 ord

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Coolzone skrev:

under omstændigheder der var på messen leverede de et godt resultat. højtalere havde klart ikke særlig godt forhold i det rum. synes var alt for lille .
men der er ellerz god lyd i systemet

Ja, det problem sloges stort set alle udstillere med, rummene var afgjort mere til små stander højttalere end til store systemer. Men, vi ville jo gerne vise hvad vi havde og syntes da også selv lyden blev helt hæderlig rummet taget i betragtning.
Det glæder os at du kunne lide det, ros er altid rart

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Går ud fra, at der er tale om præcis samme ICEPower moduler som Acoustic Reality bruger.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Lækre forstærkere i har lavet , men lige en enkelt kommentar til TEAK versionen. i galleriet kan man se at terminalerne er undersænket og "hullet" dertil ser ærligt talt ikke specielt stort ud. Hvorfor har i lavet denne undersænkning..? Det besværliggører da montering af kabler og stik.

Jeg ved ikke noget værre end at man skal stå og få krampe i fingrene når man skal montere kabler fordi at man ikke kan få fingrene derind. (og nej jeg har ikke kæmpe hænder  )

Bare en kommentar til et ellers tilsyneladende lækkert produkt (og fed pris ikke mindst)

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Morten Nielsen skrev:
JJAZ, grunden til det med scroll er, at der i filen index-old.html står frame name="left" scrolling="no". Det "no" skal bare rettest til "auto"
Bare lige hvis i ikke gider betale xxxx kroner for at rette 1 ord

Hej Morten,

Tak for hjælpen, det vil jeg rette når jeg kommer hjem. Vores webdesigner er heldigvis ikke så dyr, men når jeg nu selv kan så gør jeg da det

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

vasen skrev:

Lækre forstærkere i har lavet , men lige en enkelt kommentar til TEAK versionen. i galleriet kan man se at terminalerne er under sænket og "hullet" dertil ser ærligt talt ikke specielt stort ud. Hvor har i lavet denne undersænkning..? Det besværliggører da montering af kabler og stik.
Jeg ved ikke noget værre end at man skal stå og få krampe i fingrene når man skal montere kabler fordi at man ikke kan få fingrene derind. (og nej jeg har ikke kæmpe hænder  )
Bare en kommentar til et ellers tilsyneladende lækkert produkt (og fed pris ikke mindst)

Ja, der er ganske vist ikke så meget plads, men det ser meget bedre ud på den måde. Hvis vi lader terminalerne rage ud bagved er de meget tydelige at se når man kigger på forstærkeren forfra, og så ryger æstetikken sig en tur.
Hvis man bruger bananstik er problemet dog lig nul, for de er så dejlig nemme at sætte i
Hullet er iøvrigt blevet lidt større nu da vi skulle have plads til en ordentlig netbrønd, så problemet er ikke helt så stort længere.

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Ok, cool
Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Går ud fra, at der er tale om præcis samme ICEPower moduler som Acoustic Reality bruger.

Det kan jeg med 100% GARANTI sige at det er det IKKE, fordi vi har custom-designet vores så de kan spille musik og det kan ASP moduler eller andre rå ICEpower moduler ikke (og har aldrig kunnet, efter min bedømmelse).

1. Vi modificerer ICEpower på selve ICEpower boardet endda meget kraftigt (i dag ændre ci omkring 30 komponenter, kutter baner m.m.), samt vi også har eksterne kredsløb, m.m., så gør de ikke lyder sandkornet som standard ICEpower gør, men spiller med luft som en rør-forstærker, dog helt uden forvrængning.

2. Vi bruger IKKE switch mode power supply i vores high-end produkter som f.eks. JAZZ, da de efter mine øre giver alt for mange musikalske begrænsninger, altså en dårlig opløsning, men tilbyder kun denne slags sh*t supply til PA. Så kan JRDG jo bruge dem i deres 501 forstærker (ikke high-end lyd til deres pris, kun prisen er high-end), men deres 1000W RMS model kan jo også kun trække det halve strøm af hvad vores kan. Jeg hentyder til den model vi kalder en 2 x 500W RMS, som kan trække 1700 W RMS før den går i begrænsning.

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

og så skal vi vist igen have en moderator på banen for at stoppe Peter-AR's udfald og groteske reklamescenarier...

suk...

Hvorfor er det så svært at være saglig og seriøs istedet for alt det reklamepis?

Hilsen
Johnny
JJAZ

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Hurtig skrev:

Det kan jeg med 100% GARANTI sige at det er det IKKE, fordi vi har custom-designet vores så de kan spille musik og det kan ASP moduler ikke (efter min bedømmelse).

1. Vi modificerer ICEpower på selve ICEpower boardet endda meget kraftigt, samt vi også har eksterne kredsløb, m.m., så gør de ikke lyder sandkornet som standard ICEpower gør.

2. Vi bruger IKKE switch mode power supply i vores high-end produkter som f.eks. JAZZ, da de efter mine øre giver alt for mange musikalske begrænsninger, altså en dårlig opløsning, men tilbyder kun denne slags sh*t supply til PA. Så kan JRDG jo bruge dem i deres 501 forstærker (ikke high-end lyd til deres pris, kun prisen er high-end), men deres 1000W RMS model kan jo også kun trække det halve strøm af hvad vores kan. Jeg hentyder til den model vi kalder en 2 x 500W RMS, som kan trække 1700 W RMS før den går i begrænsning.

Med venlig hilsen,
Peter fra Acoustic Reality

Uha-uha... men er en klasse-D forstærker ikke bare en styrbar switchmode forsyning ?

Undskyld, men jeg ku' ikke la' være...

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Hurtig skrev:
1. Vi modificerer ICEpower på selve ICEpower boardet endda meget kraftigt, samt vi også har eksterne kredsløb, m.m., så gør de ikke lyder sandkornet som standard ICEpower gør.

Ifølge B&O bortfalder enhver godkendelse af deres ICEpower moduler i det øjeblik man skifter så meget som en enkelt modstand på dem. Hvordan kommer I udover det problem og opnår de godkendelser der skal til (f.eks. UL for at sælge i USA)?

Umiddelbart kunne man jo fristes til at tro at I er ligeglade med om produkterne kan godkendes idet en ny UL godkendelse koster en mindre formue og kræver at man blandt andet har et 100% komplet diagram over ens produkt inklusiv en liste over samtlige stumper (hver eneste lille modstand skal være UL godkendt og dokumenteret). B&O udleverer under ingen omstændigheder diagrammer på deres ICEpower produkter hvorfor det forekommer mig ret usandsynligt at I har det der skal til for at opnå en ny godkendelse.

Hilsen
Johnny
JJAZ

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Hurtig skrev:

Det kan jeg med 100% GARANTI sige at det er det IKKE, fordi vi har custom-designet vores så de kan spille musik og det kan ASP moduler eller andre rå ICEpower moduler ikke (og har aldrig kunnet, efter min bedømmelse).

1. Vi modificerer ICEpower på selve ICEpower boardet endda meget kraftigt (i dag ændre ci omkring 30 komponenter, kutter baner m.m.), samt vi også har eksterne kredsløb, m.m., så gør de ikke lyder sandkornet som standard ICEpower gør, men spiller med luft som en rør-forstærker, dog helt uden forvrængning.

Peter du snakker og røven går .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

JJAZ,

Jeg siger blot hvad VI gør. Jeg nævnte INGEN priser på vores 1000W (pr. kanal) PA modeller, så........

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
JJAZ,

Jeg siger blot hvad VI gør. Jeg nævnte INGEN priser på vores 1000W (pr. kanal) PA modeller, så........

Det behøver du heller ikke, for det er ikke ret imponerende at indbygge et par moduler i den billigste Monacorkasse man kan opdrive og så tjene fedt på den. Jeres dækningsbidrag på den sag er med garanti MEGET højere end vores er.

Du ved ligeså godt som jeg at noget af det der virkelig koster knaster er den lækre kasse som tingene puttes ind i. Læg dertil en god emballage samt produkt og kundepleje, pludselig udgør elektronikken et ret lille beløb sammenlignet med resten af udgifterne.

Hilsen
Johnny
JJAZ

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Hej JJaZ

Det er ARBEJDSTIDEN, som koster penge, og det koster ikke ret meget tid/penge at smide et par ASP'er i en kasse, det kan enhver idiot gøre.

Bare rolig, vores nye blank-polerede madkasse (lig 501) med ASP1000 er på vej, men...
der er lydmæssigt godt nok langt til den standard vi allerede har.

Med venlig hilsen,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
JJAZ,

Ej du uffer op prøv at læs det du skriver

Hvad fanden har JR med det her at gøre , og skulle det være ville jeg heller betale 100 gange mere for JR end det du laver for hvis JR er sh*t må dit være det værst l**t man kan opdrive inde for hifi .

ja

Lidt læse stof http://www.audiocircle.com/circles/viewtopic.php?t=10418& ;postdays=0&postorder=asc&start=20

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 27 Maj 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Jensen,

En 501 indeholder KUN en ASP1000 fra ICEpower og en Lundal 1902 transformer (som i øvrigt IKKE er det bedste man kan få, jeg kender til nogle som er meget bedre, hvis man er til farvelade og forvrængning), samt deres lille modul til impedanstilpasning (oh, ja, jeg glemte da de har et ekstra netfilter). Altså hvis du vil betale deres pris for så lidt, så ok.

Vi laver HÅNDLAVEDE forstærkere, og der er altså en MEGET stor forskel.

Vores nye 1000W mono-blocks baseret på ASP1000 er til dem, som ikke ved bedre end du, Jensen.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

DET HER GIDER VI IKKE VÆRE "OPSLAGSTAVLE" FOR !

INDBYRDES STRIDIGHEDER MELLEM BRANCHEMEDLEMMER SKAL FINDE STED ANDET STEDS - IKKE PÅ HIFI4ALL.DK PUNKTUM!!!

STOPPER DET IKKE MED DET SAMME LUKKES TRÅDEN UDEN YDERLIGERE VARSEL!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes