Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: JJAZ 2x500 W RMS forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Jensen, Vi har da nok på lager, så ikke noget problem, andet end vi ikke låner noget ud uden en form for sikkerhed. I så fald du kan stille sikkerhed så kan du jo selv vurderer PA forstærkeren.

Forresten, så ta' da et smut forbi ICEpower's hjemmeside. Jeg tror INGEN på ICEpower, som KAN lytte, har sagt at ASP modulerne er beregnet til High-End lyd.

A modulerne kan gøre det, hvis de behandles rigtig, det siges også. Der SKAL dog gøres mange tiltag, men SÅ spiller de. Desværre er mange modifikationer nødvendig.

Mvh,
Peter

det er jo nok en sandhed med modifikationer. men hvis du kan få Icepower til at bekræfet det, så ok. ellers må det nok stå for egen regning.

hvem der så syntes ASP'erne er gode nok: Hifi4all da de testede JR201'eren http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 582&zoneid=3,

Hifi-delity da de testede 500ASP og 1000ASP, -for blot at nævne to.

er du gammel spind-doc.  ? det er ligesom om ½ delen af din reklame, går på at nedgøre andre. lidt i stil med en politiker der ikke har nogen budskab. de plejer  også bare at sige de andre er nogen idioter.

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

gulkings skrev:
Kedeligt at man skal ødelægge en tråd på det.
Jeg ville bare have lidt mere info, ikke en slåskamp mellem 2 brushoveder der skal sælge deres produkt.
Man mister hurtigt respekten for både AR og JJAZ hvis deres promovering foregår sådan.........
Enig med Jensen, smid tråden - Jeg laver sku en anden tråd hvor AR og JJAZ bedes blande sig uden om. TAK
/gulkings

Nu føler jeg mig egentlig temmelig meget trådt på. Det var altså ikke mig som startede mudderkastningen, jeg har ikke engang bidraget til den. Jeg har overhovedet ikke promoveret vores produkter i denne her tråd, blot svaret sagligt på de stillede spørgsmål!

Derudover stillede jeg Peter-AR et særdeles relevant spørgsmål omkring deres godkendelser, det er der vel ikke noget galt i, eller..?

Hilsen
Johnny Jensen
JJAZ

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Derudover stillede jeg Peter-AR et særdeles relevant spørgsmål omkring deres godkendelser, det er der vel ikke noget galt i, eller..?

Hilsen
Johnny Jensen
JJAZ

Det må jeg høre noget mere om (Godkendelser)

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
JJAZ skrev:

Det må jeg høre noget mere om (Godkendelser)

Ja, men Peter-AR svarede aldrig på det. Han ville hellere svine os andre til istedet for.

Jeg forstår ikke hans holdning. Branchemedlemmer er ligeså meget kolleger som konkurrenter, og det er rigtig dårlig karma at svine andre til.
Man kan påpege at man synes ens eget produkt er bedre, men man bør ALDRIG nedgøre de andre. Hvem har måske nogensinde hørt mig sige at et konkurrerende produkt er elendigt?

Hilsen
JJ
JJAZ

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Jensen, Vi har da nok på lager, så ikke noget problem, andet end vi ikke låner noget ud uden en form for sikkerhed. I så fald du kan stille sikkerhed så kan du jo selv vurderer PA forstærkeren.

Forresten, så ta' da et smut forbi ICEpower's hjemmeside. Jeg tror INGEN på ICEpower, som KAN lytte, har sagt at ASP modulerne er beregnet til High-End lyd.

A modulerne kan gøre det, hvis de behandles rigtig, det siges også. Der SKAL dog gøres mange tiltag, men SÅ spiller de. Desværre er mange modifikationer nødvendig.

Mvh,
Peter

Men peter jeg kunne nu godt tænke mig at høre om du har hørt JR 201 og 501 op mod dine .

Kunne være sjovt at låne et sæt af dig så skal jeg skaffe JR 201 måske 501 .

Jeg vil meget gerne høre dine men jeg betaler ikke en kr forud , jeg har noget jeg sender ud til demo uden det koster en KR det må du da også have ?

alt andet dur ikke .

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Hurtig skrev:

Går ud fra, at der er tale om præcis samme ICEPower moduler som Acoustic Reality bruger.

Det kan jeg med 100% GARANTI sige at det er det IKKE, fordi vi har custom-designet vores så de kan spille musik og det kan ASP moduler eller andre rå ICEpower moduler ikke (og har aldrig kunnet, efter min bedømmelse).

Er det da slik at Kim Kruse Petersen og Michael Madsen i high fidelity ikke kan høre musikk da de ga dine ear two kjempekritikk i den første testen? Dette var jo forsterkere basert på rå ice moduler, før du fikk modifisert selve modulene.

Så i ettertid så har ar produsert forsterkere som ikke kan spille musikk i dine ører? Synes det er en merkelig uttalelse.

Har lenge vært interessert i produktene til ar, men må si i etterkant og ved å følge diverse tråder her på hifi4all samt audiocircle og så videre, at jeg rett og slett ikke er interessert lenger.

En annen ting, hva mentes etter at fidelity magasinet i Norge ikke ga forsterkerene dine en fenomenal test at du kalte dem det mest korrupte magasin i verden? (eller var det skandinavia) - Visst har de en forkjærlighet for electrocompaniet, men ec får fenomenale tester verden over. Ec som ikke kan spille musikk skrev du vel også?

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

bambadoo skrev:
Peter-AR skrev:
Hurtig skrev:

Går ud fra, at der er tale om præcis samme ICEPower moduler som Acoustic Reality bruger.

Det kan jeg med 100% GARANTI sige at det er det IKKE, fordi vi har custom-designet vores så de kan spille musik og det kan ASP moduler eller andre rå ICEpower moduler ikke (og har aldrig kunnet, efter min bedømmelse).

Er det da slik at Kim Kruse Petersen og Michael Madsen i high fidelity ikke kan høre musikk da de ga dine ear two kjempekritikk i den første testen? Dette var jo forsterkere basert på rå ice moduler, før du fikk modifisert selve modulene.

Så i ettertid så har ar produsert forsterkere som ikke kan spille musikk i dine ører? Synes det er en merkelig uttalelse.

Har lenge vært interessert i produktene til ar, men må si i etterkant og ved å følge diverse tråder her på hifi4all samt audiocircle og så videre, at jeg rett og slett ikke er interessert lenger.

En annen ting, hva mentes etter at fidelity magasinet i Norge ikke ga forsterkerene dine en fenomenal test at du kalte dem det mest korrupte magasin i verden? (eller var det skandinavia) - Visst har de en forkjærlighet for electrocompaniet, men ec får fenomenale tester verden over. Ec som ikke kan spille musikk skrev du vel også?

Godt indlæg

Ec er nice bare synd vi ikke høre meget til det her hjemme .

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

LOL

Okay nogen personer kan lyde latterlige når de diskutere om hvilkens anlæg der er bedst. Men når branchemedlemmer begynder er det da helt til grin

Jeg tror snart admin skal træde til.

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har prøvet en blindtest mellem ASP1000 (IcePower) og Tact SDA 2175 på mit eget anlæg.

På mine højttalere (ML Ascent) kan jeg kun sige at Tact'en vandt med en mere hyggelig lyd. ASP1000 (og ASP500) var lidt for skarpe i diskanten.

Overvej at prøve TacT SDA 2175. Den er lige nedsat fra 14999 til 8900 da TacT har lavet ny prispolitik.

Søren

Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Søren skrev:

Hej Alle

Jeg har prøvet en blindtest mellem ASP1000 (IcePower) og Tact SDA 2175 på mit eget anlæg.

På mine højttalere (ML Ascent) kan jeg kun sige at Tact'en vandt med en mere hyggelig lyd. ASP1000 (og ASP500) var lidt for skarpe i diskanten.

Overvej at prøve TacT SDA 2175. Den er lige nedsat fra 14999 til 8900 da TacT har lavet ny prispolitik.

Søren

Havde den TacT power nok .

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

TacT SDA 2175 er en strømsærk forstærker på 2x200 W i 8 Ohm, hvilket er en del. Så power er vel intet problem. Fordelen ved klasse-d forsærkere er at de er strømstærke og meget lidt påvirkelige af lave impedanser, hvilket er de udsættes for med ML.

Om 2*200 W er power nok afhænger helt af hvad man sammenligner med. Jeg har gennemført en blindtest og altså ikke skulle bekymre mig om teknik, men udelukkende lyd....

Søren

Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

gulkings skrev:
Kedeligt at man skal ødelægge en tråd på det.
Jeg ville bare have lidt mere info, ikke en slåskamp mellem 2 brushoveder der skal sælge deres produkt.
Man mister hurtigt respekten for både AR og JJAZ hvis deres promovering foregår sådan.........
Enig med Jensen, smid tråden - Jeg laver sku en anden tråd hvor AR og JJAZ bedes blande sig uden om. TAK
/gulkings

Nu føler jeg mig egentlig temmelig meget trådt på. Det var altså ikke mig som startede mudderkastningen, jeg har ikke engang bidraget til den. Jeg har overhovedet ikke promoveret vores produkter i denne her tråd, blot svaret sagligt på de stillede spørgsmål!

Hilsen
Johnny Jensen
JJAZ

Det er jeg da ked af du har det sådan, men ikke desto mindre startede jeg tråden for mere info på JJAZ, ikke for at se Peter nedgøre jeres produkt eller for at se dig forsvare det. Du kan jo se hvad tråden udviklede sig til efter I begyndte at svine hinanden til. Syntes da egentligt ikke rigtigt du holder dig tilbage heller så du bidrager også til mudderkastning i min bog.

Men ja, lad dog Peter svare på de godkendelse hvis det er vigtigt for dig, men som Jensen siger: Lad os få noget mere data/info på JJAZ.

Jeg vil gerne vide hvor de kan høres(specielt amp)?? Samt om man kan komme til at se nogle test?

/gulkings

Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
Til top Vis gulkings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gulkings Besøg gulkings's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

gulkings skrev:
Det er jeg da ked af du har det sådan, men ikke desto mindre startede jeg tråden for mere info på JJAZ, ikke for at se Peter nedgøre jeres produkt eller for at se dig forsvare det. Du kan jo se hvad tråden udviklede sig til efter I begyndte at svine hinanden til. Syntes da egentligt ikke rigtigt du holder dig tilbage heller så du bidrager også til mudderkastning i min bog.

Men ja, lad dog Peter svare på de godkendelse hvis det er vigtigt for dig, men som Jensen siger: Lad os få noget mere data/info på JJAZ.

Jeg vil gerne vide hvor de kan høres(specielt amp)?? Samt om man kan komme til at se nogle test?

/gulkings

Måske burde Admin slette denne tråd, så kunne du oprette en ny hvor i man kunne få relevante oplysninger

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Tråden kan overleve, hvis folk kan tage sig selv i nakken og moderere sig uden at gå i selvsving.

Lad os nu få den seriøsitet og substans som man retteligt burde kunne forvente fra bl.a. branchemedlemmerne!!

I bestemmer selv....

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 28 Maj 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

gulkings skrev:

/gulkings

Well.. Jeg har svært ved at se hvor jeg svinede Peter-AR til, men lad nu det ligge.

Der er pt to måder at høre vores amps på. Den ene er at man låner en demo-model i en uges tid, den anden er at man besøger os.

Hvilke test er det du gerne vil se?

Hilsen
Johnny
JJAZ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes