| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
jensen skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Jeg har lyttet til den -og på et ganske habilt system.
Ang. René's oplevelse med AR PWM amp's så er hans mund lukket med syv segl !? - Hvorfor ?
|
|
|
hvem har sagt det ???
mener jeg har skrevet om det .
|
|
|
Ups, det har jeg nok overset, du kan da lige linke til tråden hvis du gider.
|
|
|
Du har ret det var i SE jeg postet det
ja det er ikke lett , jeg er ikke meget for det men de spiller godt .
Nu er disse dyre så der er meget andet i den pris klasse der kunne være sjovt at prøve . Men ders 3D lyd er på højte med det bedste rør jeg har hørt , toppen har det med at runde lidt af , bunden er hurtig og dyb måske ikke så detaljert som min 602 ,mellemntonen uf da den er god amps som M300 og mange andere rør amp kan slet ikke følge dem der . så alt i alt gode rigtig gode , men de koster også en del kr
ps dette er jeg ikke meget for at skrive , men jeg lytter kun og er ligeglad med havd det er og hvem der har lavet det , kun lyden siger mig noget .
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 06 Juli 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
enoch skrev:
jensen skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Det er interessant at lige netop dig René, der er faldet for en avanceret tonekontrol - så er man fristet til at spørge om det er hifi eller farvelade, når man benytter sig af dette legetøj ?
|
|
|
Du læser ikke hvordan jeg bruger den ?
|
|
|
BTW så har jeg lige snakket med Hifiklubben og de hjørnesubs som TACT laver koster 12.900 kr. pr. stk. Bare til alles info. Synes en del har spurgt om hvad priserne var..
Rene: Det må du da prøve hva' ?  |
|
|
skal prøves , men gider ikke lave noget selv , skal står færdigt hvis det skal være noget for mig .
men ja de skal prøves .
|
| Til top |
|
| |
chrhansen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, Jensen. Er den Tact det nye must for os hifi freaks? Jeg har store problemer med mit lytterum og det ville da være rart at komme til livs.
__________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrhansen skrev:
| Nåh, Jensen. Er den Tact det nye must for os hifi freaks? Jeg har store problemer med mit lytterum og det ville da være rart at komme til livs. |
|
|
Jeg tror desværre jensen har forladt dette forum.Men mon ikke han vil afslutte
denne tråd.Jeg finder iværtfald tact interresant, da jeg også lider af dårligt lytte-
rum.Og nu da priserne er ved at komme ned, hvor jeg kunne få råd .
MVH
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhhh...
Jensen har forladt forummet ... hvorfor ... nogen der ved noget?
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 08 Juli 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu tonen er godnok .
Men kan også godt se at det er ikke godt som impotør eller forhandler at være herinde .
inten er man købmand ellers lyver man ja man skal stå model til meget .
men husk på en ting man skal tjene penge idag for at leve det skal du også ikke ? jeg kan godt forstå at mange shops og impotør holder sig fra dette forum .
Det vil jeg også går fremover og vil råde alle shops og impotør til at gøre det samme .
folk der vil mig noget kan mail til mig på rail@pc.dk eller få fat i mig på de svenske sider der kan man være alle .
Men vil da gerne takke personer som SES for nogle sjove år herinde , man har lært meget og lært en del mennsker at kende det er det gode ved det .
jeg håber også hifi4all får gang i den landsklub for det er godt og endnu bedre for dansk hifi .
Jeg har en fed hobby det er musik hifi og jeg vil for alt i verden ikke bytte den ud med andet , at have det som hobby også være impotør er ikke lett , men jeg er 100% afklaret med mig selv hvad jeg vil , er i det ? .
Der har været en del der ville høre mine setup og det har de fået lov til samt jeg har tit lånt mit udstyr ud før jeg blev impotør ,en del herinde der kan sige ja til det, jeg har haft noget de ville høre og de har lånt det , for så at fare ud at købe det i shops .
Hvem fanden i dk finder i der vil låne helt nyt udstyr ud for over 150k til folk der aldrig ville kunne få fat i penge til sådan et køb .
God sommer .Citat Jensen taget fra tonen på sitet.
MVH
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal nok komme med et lille indlæg når jeg er klar , og har fået prøvet alt med den .
Men kan sige den har fået den ene at de to faste pladser i mit rack som min kone sagde den ande dag ,( kære Rene hvad skal du med alle de cdafspiller og du køber cder som du har nu har , du tre af nogle cder nu , jeg har sagt den store grimme og den lille sorte med det store hjul spiller jo bedst) ja ja men det er nu også en SACD jeg kikker efter nu ok var mit svar .
Jeg er blevet så vild med den at hvergang jeg kikker på den bliver jeg helt glad og det er ikke tit det sker for mig .
Nogle har skrevet til mig er du nu i lommen på Peter og til jer i er syge søg hjælp før det går helt galt for jer .
Jeg gjore det jeg ringet til peter for at høre noget mere om den han tilbyd mig at komme op til et lyt , men jeg tænket ej jeg vil prøve den ligemeget hvad .
Og hvis jer derude ikke kan få svar nok i klubben om den så ring til tact-audio og få svar på det i søger , nu har jeg haft den i et lille stykke tid og har også stillet 1 stort spørgsmål til peter ,det kunne han ikke svare på men ville komme tilbage med et svar , men jeg tage mod hans tilbud om at komme op til tact og blive sat ind i alt om den og glæder mig vildt for der er en mere som mig der elsker at lege med ens hobby .
Den måden jeg bruger den på synes jeg om andre bruger den på en ande måde .
Jeg holder på at man skal få sat sine speaker rigtig op og det kan man bruge tact til , når det er gjort så er det bare at spille musik , så kan du selv gå ind og rette noget hvis du vil men tro mig det er ikke lett og glem ikke du vender dig alt for hurtigt til lyd , også derfor jeg har flere ting til at stå så jeg ikke bliver i et spor .
Til sidst vil jeg sige til de 36000kr den er kommet ned i er den et rent hit til prisen , den kunne lett koste 3 gange mere i forhold til meget andet .
|
| Til top |
|
| |

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 09 Juli 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser frem til fortsættelsen, dog må jeg indrømme at det jeg har hørt på
tact ikke har overbevist mig.Det kunne være man selv skulle prøve.
Selvom min kone siger, at det har vi bestemt ikke råd til .
MVH
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
TACT har ikke opfundet den dybe tallerken. De har taget nogle funktionaliteter fra prof-udstyr og tilpasset det til privat brug.
Jeg kører selv med en DBX DriveRack 260 som delefilter i et 3-vejs system. Den virker lige som TACT-en ved at manipulere lyden digitalt, med 48-bits dynamik. Den kan rette lyden automatisk via målemikrofon lige som TACT-en, og herudover fungerer den som digitalt delefilter med variabel filterkarakteristik op til 48dB/oktav, overbelastningssikring, kompressor, ekspander, parametrisk- og grafisk equalizer, spectrumanalysator, tonegenerator, delay til hver enkelt enhed i højttaleren, og meget andet. Den kan udbygges via en pc til at foretage løbende dynamisk lydkorrektion med den rette software. Den lyder som en million kroner, og koster ca. 10000kr....
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
svdi skrev:
TACT har ikke opfundet den dybe tallerken. De har taget nogle funktionaliteter fra prof-udstyr og tilpasset det til privat brug.
Jeg kører selv med en DBX DriveRack 260 som delefilter i et 3-vejs system. Den virker lige som TACT-en ved at manipulere lyden digitalt, med 48-bits dynamik. Den kan rette lyden automatisk via målemikrofon lige som TACT-en, og herudover fungerer den som digitalt delefilter, overbelastningssikring, kompressor, ekspander, parametrisk- og grafisk equalizer, spectrumanalysator, tonegenerator, delay til hver enkelt enhed i højttaleren, og meget andet. Den kan udbygges via en pc til at foretage løbende dynamisk lydkorrektion med den rette software. Den lyder som en million kroner, og koster ca. 10000kr. |
|
|
Har den inbygget DAC preamp ?
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forstået det sådan, at det der skiller TACT ud fra de avancerede tonekontrollere, er den korrektion den foretager i tidsdomænet. Frekvensgangen er slet ikke så vigtig som vi tror. Det er forholdsvis billigt at få korrigeret frekvensgangen, hvis man er ligeglad med fasefejl og den slags - eller hvad?
MVH
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har i hvert fald følt at de demonstrationer jeg har fået af dyret og i sær dens forgænger er meget overbevisende. i sær rumkorrektionen (eller hvad det nu er teknisk set) er forbløffende god. firkantede rum med bare vægge er ikke længere en hindring for god lyd  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den fasefejl, der betyder noget, er forskellen i tidsdomænet når lyden blandes fra flere enheder med forskellig afstand til lytteren. Hermed opstår huller og toppe i frekvensområdet, hvor den samme tone kommer fra flere enheder i forskellig fase. De enkelte enheder hver for sig skaber ingen faseproblemer, så længe de er alene om at gengive lyden. Dette problem løses dels ved at dele skarpt mellem enhederne, spec. basenhederne mod subwooferen, som man kan med et digitalt filter (brick wall deling), dels ved at alligne enhederne med tidsforsinkelse af de forreste enheder. Med hensyn til basgengivelse i et lukket rum er det i særklasse vigtigt at skille lyden med stejle filtre, ellers kan man slet ikke styre resonnanserne.
Jeg har eksperimenteret noget med auto-equalizer funktionen. Man kan nemt udligne lyden et bestemt sted i rummet,så den bliver fuldstændig lineær, men når man så måler på et sted bare ½ meter derfra, bliver kurven igen som Dolly Parton set nedefra! Derfor har jeg lidt svært ved at tro, at man med en TACT bare sætter mikrofonen i lænestolen hvor man sidder, og derefter er alt vel....
Når man vil have det bedst mulige ud af sit anlæg skal man starte med det vigtigste: Man skal arbejde med placering af højttalerne, filtrenes delepunkter og filterstejlhed, effektforstærkernes indbyrdes gain, tidskorrektion (delay) under gentagne målinger og lyttetests. Først når det er på plads skal man overveje at equalize, og her står man sig ved kun at dæmpe, aldrig forstærke, enkeltfrekvenser. Med DBX-en har man mulighed for selektivt at equalize hver højttalerenhed for sig.
Jeg tror ikke en skid på, at man bare kan kaste et par højttalere ind i rummet, køre en tur med TACT-en og så er man i paradiset.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke en skid på, at man bare kan kaste et par højttalere ind i rummet, køre en tur med TACT-en og så er man i paradiset. [/QUOTE]
Jeg kan heller ikke se at nogle skriver det , kan du ?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, men hvis nogle kan lave en rumkorrektion til paradis ville den sikkert nemt kunne sælges  (sorry, kunne ikke dy mig med den formulering...) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej svdi
Jeg har selv en Tact rumkorrektion, og for mig har den løst en masse problemer så det lyder bedre... jeg ved ikke om den løser alle problemer, for jeg ved ikke hvordan det vil lyde hvis jeg f.eks sad i studiet hvor det er optaget, og så i forhold til min stue?? men for mig er det et rigtigt godt værktøj, jeg tænker ikke så meget på teknikken i produktet, jeg lytter bare. Om den så er bedre eller dårligere end din DBX, det ved jeg ikke, for jeg kender ikke det produkt?
Men hvis du kender til både DBX og Tact så må du jo kunne fortælle forskellen på lyden?
Og til Jensen. Min Tact er en 2.0, men jeg regner med snart at købe en 2.2x, så jeg kunne måske bruge lidt vidensdeling? selvom mange af grund principperne er de samme.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det spændende som jeg ser det er jo om denne DBX-ting kan tilbyde samme funktionalitet som TacT-dimsen, til 1/3 af prisen ?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 10 Juli 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
| Det spændende som jeg ser det er jo om denne DBX-ting kan tilbyde samme funktionalitet som TacT-dimsen, til 1/3 af prisen ? |
|
|
Kan den jo slet ikke har den preamp og DAC på high-end niveau , jeg ser dette som det bedste ved den , det med rumkorrektion er en fordel for nogle .
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 24 August 2004 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|