| Forfatter |
|
7100Vejle Udelukket fra forum

Tager en lige en tænkepause!
Bruger siden: 22 September 2018 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 356
|
| Sendt: 06 Februar 2021 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du trykke på 3. link fra oven, får du, hvad jeg synes, er den/ de bedste protractore. Her kan du prøve med forskellige indstillinger, og
finde den der passer dig bedst.
https://www.conradhoffman.com/chsw.htm
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 07 Februar 2021 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl, SMARTractor er i den grad overkill, men jeg har prøvet mange forskellige løsninger inkl. Feickert, og hvis man bare godt kan li' at have det så let som muligt samtidig med at man kan være nogenlunde sikker på at pleje sin indre OCD faktor, så er jeg glad for efter mange forsøg at have fundet den endelige løsning. Men sætter man bare sin pickup på én gang og lader den være de næste 10 år, så kan man helt sikkert nøjes med mindre.
__________________ Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre... Måske man skulle bekymre sig mindre om sin egen (s)tilstand end andres.
|
| Til top |
|
| |
7100Vejle Udelukket fra forum

Tager en lige en tænkepause!
Bruger siden: 22 September 2018 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 356
|
| Sendt: 07 Februar 2021 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, sygt overkill. Især da Conrads er gratis og mindst ligeså flexibel og nøjagtig
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 08 Februar 2021 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er måske bare mere til et godt værktøj frem for at spare penge. Men det Conrad stuff ser da fint ud.
__________________ Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre... Måske man skulle bekymre sig mindre om sin egen (s)tilstand end andres.
|
| Til top |
|
| |
7100Vejle Udelukket fra forum

Tager en lige en tænkepause!
Bruger siden: 22 September 2018 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 356
|
| Sendt: 08 Februar 2021 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ville jeg bare hellere bruge pengene på lidt bedre udstyr eller lp'er :)
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4934
|
| Sendt: 08 Februar 2021 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, tilbage til trådens emne... 
|
| Til top |
|
| |
7100Vejle Udelukket fra forum

Tager en lige en tænkepause!
Bruger siden: 22 September 2018 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 356
|
| Sendt: 08 Februar 2021 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Feickert protractor. Den kan jeg kun bruge til mine 9" arme. På min Jelco 10" kan jeg ikke få pick-uppen langt nok frem i mit Ortofon LH-8000 head shell. Træls når man betaler i dyre domme for sådan noget.
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 09 Februar 2021 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne svare at SMARTractor kunne klare det, men det har jo intet med TD318 at gøre, så det vil jeg undlade da det ikke har med tråden
at gøre.
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 28 April 2021 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nulpunkternes placering afhænger nu ikke af armen. De afhænger kun af placeringen af musiksporene på selve pladen. Hvis man ønsker en Baerwald optimeret afspilning af
en plade med DIN IEC-98 layout, så skal pickupnålen være perfekt tangential i de to nulpunkter, som Ortofons protractor har markeret - uanset armgeometri.
Hvis man bruger en protractor med indtegnet banekurve er sagen anderledes. Kun en arm med den rette geometri vil kunne følge kurven, stille pickupnålen perfekt
tangential i de to punkter og derved opnå det tiltænkte resultat.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3053
|
| Sendt: 29 April 2021 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Knaldhätten.
Hvis man justerer ind i henhold til armens geometri ender pu med at placere sig vinkelret i armen.
Hvis man justerer ind efter anden geometri end armen er bygget til ender pu med et "tvist" i armen.
|
| Til top |
|
| |