Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: fra 28" 4:3 til 28" 16:9 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Okey, et er altså billedrørets format (sålænge vi snakker crt-skærme) et andet er det synlige format, noget tredje er så lcd, noget fjerde plasma, noget femte bag-projektion og noget sjette projektorer og noget syvende........osv. (jeg gider ikke blive ved !)

Forvirringen er nærmest total, det er sandelig ikke let at være billed-forbruger, eller sælger for den sags skyld.

Kan det være derfor at sælgere i visse dele af branchen er så elendige ?  De har simpelthen givet op, og fylder folk med det værste salgs-gas, bare for at sælge.

Tak til Otto fra TC, du har da forsøgt at kaste lys over emnet

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

chrliv skrev:

Okey, et er altså billedrørets format (sålænge vi snakker crt-skærme) et andet er det synlige format, noget tredje er så lcd, noget fjerde plasma, noget femte bag-projektion og noget sjette projektorer og noget syvende........osv. (jeg gider ikke blive ved !)

.

Ja det er meget nemmere at beholde sit gamle fjernsyn. Jeg tror du skal vurdre dit behov, hvis du ser mest tv så er det jo sådan at der stadig sendes mest 4:3 i det og jeg ville blive komplet iditot af hele tiden at skulle side og zoome ind og zoome ud og rend mig et hvis sted....Hvis du derimod ser mange dvd film ville jeg nok overveje et godt 16:9 tv der absoludt giver en større oplevelse af dvd fillm, ingen tvivl om det.

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Eller endnu nemmere: Drop interessen for hifi/film/tv/surround/osv. Sælg alt dit grej - køb en hængekøje   og læs en bog, og nu vi er ved det, smid også computeren ud af vinduet, (husk at åbne det først).

Eller fortsæt interessen, det koster kun penge, tid, flid og sved , i visse ekstreme tilfælde ægteskab, fængsel, fallit (find selv på flere) hvis man ikke kan styre det

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Maj 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Otto, TC skrev:

MonoTovarisj skrev:
Mit 4:3 billede på mit 32" 16:9 svarer til et 22"-23" fjernsyn.

Arh, nærmere 26".

Jeg har lige hevet målebåndet frem: Mit eget 32" (Philips 8807) har et _synligt_ 16:9 billede på 76 cm diagonalt (30") og et 4:3 billede på 63 cm diagonalt (24,8").

Fair nok, jeg hev også lige tommelstokken frem (med tommer på)

ved 16:9 er selve billedet 30", og ved 4:3 er det 25". Havde bare tidligere målt på et ældre 16:9 fjernsyn med et 4:3 billede på omkring 22" - 23". Det var endda samme producent som det fjernsyn jeg har nu.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes