Forfatter |
|
yeigah1 Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 06 August 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det lader til at priserne ligger rimeligt tæt. Forresten er der andre end IdeMøbler som sælger Stressless, f.eks. Møbelhuset 1+2
Men for at afgøre om Stressless er mere komfortabel end La-Z-Boy skal begge prøves og sammenlignes i den virkelige verden.
Det er nok individuelt hvilken man synes bedst om.
Jeg kender et par som fortrød at de havde købt Stressless, da de senere prøvede La-Z-Boy nede i Hifiklubben (Esbjerg).
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 06 August 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
yeigah1 skrev:
Ok, det lader til at priserne ligger rimeligt tæt. Forresten er der andre end IdeMøbler som sælger Stressless, f.eks. Møbelhuset 1+2
Men for at afgøre om Stressless er mere komfortabel end La-Z-Boy skal begge prøves og sammenlignes i den virkelige verden. Det er nok individuelt hvilken man synes bedst om.
Jeg kender et par som fortrød at de havde købt Stressless, da de senere prøvede La-Z-Boy nede i Hifiklubben (Esbjerg).
|
|
|
Helt enig, den eneste måde at afgøre det på, er ved at prøve dem fysisk. Okey havde indtryg af at idé var de eneste som førte stressless, men så blev jeg så meget klogere, tak for det 
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 06 August 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
- hvis man altså var meget... gammel og velbehageligt anlagt. Synes jeg 
Foruden det kølerum fyldt med kolde Heineken tror jeg ikke de andre features går særligt godt i spænd med musik som Metallica, Tom Waits - eller hvad som helst, der ikke insisterer på at lulle én ind i en døsig tilstand af apati og konformitet 
Synes jeg - men ok; hver sin lyst, også i siddende positur 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
- hvis man altså var meget... gammel og velbehageligt anlagt. Synes jeg 
Foruden det kølerum fyldt med kolde Heineken tror jeg ikke de andre features går særligt godt i spænd med musik som Metallica, Tom Waits - eller hvad som helst, der ikke insisterer på at lulle én ind i en døsig tilstand af apati og konformitet 
Synes jeg - men ok; hver sin lyst, også i siddende positur 
MVH
|
|
|
Det er sg da et "multimøbel" der vil noget, synes faktisk den er fed, men sikkert også ubetalelig 
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 06 August 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
yeigah1 Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hynne Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 07 August 2006 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også få scansit stolene i møbelkæden, minder meget om stressless, på nær prisen
|
Til top |
|
|
yeigah1 Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hynne
De ligner godt nok Stressless, det er sgu svært at se forskel.
Hvis jeg var Stressless, ville jeg sagsøge dem året rundt...
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
yeigah1 skrev:
Hej hynne
De ligner godt nok Stressless, det er sgu svært at se forskel. Hvis jeg var Stressless, ville jeg sagsøge dem året rundt... |
|
|
Designet ligner meget, men feks "foden" er forskellig fra stressless, så derfor "holde den i retten". Derudover vil jeg tro at der er er meget stor forskel når man sætter sig i dem, stressless har deres egen "indmad" som de har patent på
|
Til top |
|
|
yeigah1 Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rattanhuset
Du har nok ret
Der er godt nok mange som "laver noget der ligner" kendte mærkevarer.
Biva fik vist en dom/bøde for at sælge efterligninger af Stressless.
Såvidt jeg ved giver producenter som Stressless og La-Z-Boy 10 års garanti på deres produkter,
en god grund til at betale lidt mere for at anskaffe mærkevarer fremfor "noget der ligner".
Forresten synes jeg at en god lænestol først og fremmest er en brugsting (i forbindelse med hifi/surround),
man bør sidde godt for at skabe en helhedsoplevelse.
Design-klassikere er tit pænere, men komfort og funktionalitet kommer ofte i anden række.
Den der med investering og gensalgsværdi tror jeg ikke rigtig på, medmindre møblet er af tidlig årgang i produktionen.
Ah, hvem der havde et hus med plads til det hele...
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
yeigah1 skrev:
Hej Rattanhuset
Du har nok ret
Der er godt nok mange som "laver noget der ligner" kendte mærkevarer. Biva fik vist en dom/bøde for at sælge efterligninger af Stressless.
Såvidt jeg ved giver producenter som Stressless og La-Z-Boy 10 års garanti på deres produkter, en god grund til at betale lidt mere for at anskaffe mærkevarer fremfor "noget der ligner". |
|
|
En ting er garantien synes jeg, men en anden og mere vigtig ting synes jeg er komforten udførsel af et produkt, stresslesse eller noget andet. Der er som hos stressless som hos feks "Arne Jacobsen" og mange andre, mange efterligninger, men det ér kun efterligninger for det meste og det mærker man når man bruger produktet. Stressless´s fod har feks den fordel at deres stole ikke kan vælte, som feks efterligningerne med "5 punkt fod" kan.
Michael
|
Til top |
|
|
yeigah1 Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://1929.dk/ sælger "replikaer" af Eames Lounge Chair og mange andre klassiskere til en fraktion af prisen på originalerne.
|
Til top |
|
|
yeigah1 Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups! Mon de er blevet sagsøgt?
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
yeigah1 skrev:
Ups! Mon de er blevet sagsøgt?  |
|
|
Det kommer an på hvad de har solgt deres vare under. Jeg mener at jeg har været inde på siden for nogen tid siden, da var den ikke lukket. Jeg er ikke sikker, men jeg mener ikke at det var replikaer de solgte, men brugte møbler af rigtige modeller.
|
Til top |
|
|
hynne Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 07 August 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
yeigah1 skrev:
Hej hynne
De ligner godt nok Stressless, det er sgu svært at se forskel. Hvis jeg var Stressless, ville jeg sagsøge dem året rundt... |
|
|
Tjja det sjove er at både stressless og scansit(hjellegjerdé) er fra norge og scansit stolene kan også fåes med den rund sokkel
|
Til top |
|
|
yeigah1 Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst i avisen for nylig at flere biografer risikerer at lukke, fordi flere distributører udelukkende vil levere film digitalt fremover.
Cellouid-filmens dage vil muligvis snart være talte,og investeringen i en proff digital fremviser er for dyr for mange mindre biografer.
Dette kan åbne op for muligheden for at anskaffe sig rigtige biografsæder til hjemmebio'en til en fornuftig pris...
Jeg mangler dog fortsat et ekstra værelse for at det bliver relevant....
|
Til top |
|
|
Muscleman Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 09 August 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Det var sgu den mest underholdende tråd der har været her på sitet længe , hvad mon det næste emne er der skal op at vende ?, farverne på væggen omkring grejet ?, temperaturen i stuen hvor det hele foregår, eller noget meget mere sofistikeret.  
__________________ Holfi Integra 2.5.1
Holfi XARA DC
Sony DVD RDR-HX820
Denon TU- 1800 DAB
LG 32LX2R
Dali Helicon 400W
|
Til top |
|
|