Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
I en anden tråd om stort set samme emne, foreslåes kork-slibeklodser fra byggemarkederne; de koster vel en ti-krone stykket og er ret høje, set i forhold til bordskånere! Bare til orientering!
Det kan godt være lidt svært at lede de tykke kork-bordskånere op; folk som flest vil jo helst have de dersens hårdtræs-skånere og så køber butikkerne jo ikke flere hjem af kork-typen. Suk; det er SQ hårdt at være en DIY´er!
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
I en anden tråd om stort set samme emne, foreslåes kork-slibeklodser fra byggemarkederne; de koster vel en ti-krone stykket og er ret høje, set i forhold til bordskånere! Bare til orientering!
Det kan godt være lidt svært at lede de tykke kork-bordskånere op; folk som flest vil jo helst have de dersens hårdtræs-skånere og så køber butikkerne jo ikke flere hjem af kork-typen. Suk; det er SQ hårdt at være en DIY´er!
|
|
|
Hvad med kork fliser, kan det stadig skaffes i byggemarkeder eller er det også gået af mode ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
I en anden tråd om stort set samme emne, foreslåes kork-slibeklodser fra byggemarkederne; de koster vel en ti-krone stykket og er ret høje, set i forhold til bordskånere! Bare til orientering! |
|
|
Silvan tager 23kr. for dem.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silvan kan få en ti´er og ikke mere!
De ligger tit i rodekasserne, måske andre har dem til billigere penge, eks. vis (H)jem og fix!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jem og fix; korkklods 105 x 60 x 25mm, 10kr!
Råd og dåd; korkklods 120 x 60 x 40mm, 20kr!
Bare til orientering!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silvans model er mere luxus-præget (der står dog ikke noget om Hifi!) og af en tættere kvalitet med af-fasede kanter, så det er OK med 23 kroner, bare ikke med mig!
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige forbi Byggekram....de havde smidt deres sidste rest korkgulv ud for 14 dage siden  . Så nu er jagten gået ind, hvem har stadig kork rester ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer: Så er det nok gået af mode igen, suk det går godt-e-nok hurtigt!
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte den sidste af 2 pakker ulakeret kork-fliser i Bauhaus i går. Der er 10 stk. i hver, men jeg skal ikke bruge dem alle. Kan sagtens undvære nogle stykker til hi-fi-folk, som går alternative veje.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hups! Halvfjerdsfemsindstyve vinprop-hupsa-per scchal da nok hjælpe, hvis det sniwer lidt
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der røget Silvan under mine Beethoven. SD fødderne er vraget til fordel for 3 stk slibeklodser til 23kr. stykket. Jeg har halveret dem, og bruger så 3 under hver højtaler. Et sæt fødder til lige under 75kr. må da siges, at være yderst prisvenligt. Lyden: Mere attack, bedre mere tydelig mellemtone er hvad der lige umiddlebart springer i ørene. SD fødderne har fundet plads under min computer, der nu er blevet en anelse mere støjsvag
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pascal. Jeg har lidt svært ved at visualisere din beskrivelse for mig. Kan jeg få dig til at tage et billede af højtaler con kork?
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja selvfølgelig. Det bliver lige i morgen.
|
Til top |
|
|
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak og no rush :)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr Pascal; tillykke med dine DIY-fødder!
Du kunne nu have sparet en lille 15-kronemønt, ved at have købt (H)jem & fix´es 10 kroners modeller.
Jeg siger det kun, fordi jeg har en lille pose med 10 stk af ovennævnte og de har kun et par stykker tilbage, men der er en pap-and, som rager på mig!
Forskellen på kork i Ø 150mm X 12,5mm kontra 105mm X 60mm X 25mm? Det lytter vi lidt på, men dobbelt så godt, det er det ikke!
PC-SD fødder? Jamen så er pengene ikke helt spildte!
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bordskånere af kork kan også fåes meget billigt i Ikea. 3 styk med en diameter på ca. 19 cm koster samlet 17 kroner. __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
Til top |
|
|
LaMancha Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja mand, det er dem jeg bruger...kan anbefales! Har fået mange venner til at bruge det samme ;-)
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D
[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg skiftet mine 1/2" korkbordskånere ud med 1" korkslibeklodser.
Umiddelbart er der kommet mere af det gode og måske er noget, som ikke skulle være der, gået væk!
Om det er Quincy Jones´"Back on the block" eller Gorillaz´"Demon days"; dyb bas bliver mere forståelig, nemmere at følge, samtidig med et "mylder" af detaljer i bas og mellemtone dukker op eller bliver forfinet i udtryk (Q. Jones).
En eventuel nassal øvre mellemtone bliver straks mere ørevenlig og åbner også op for detaljer.
Måske sker der også et eller andet med diskanten og måske er det ikke så godt; det vender jeg tilbage med, når jeg har hørt mange flere plader.
Rummet reagerer også uvant, men på en dejlig måde! 
Pascal nævner mere attack; men jeg tror at fordi rummet reagerer på en anden måde, så kan volumen godt lige få et ekstra nøk (subjektivt 1- 2dB), derved den øgede attack-villighed, tror jeg altså!
Nu skal jeg bare have en finer-celledør (ud til entre´en) til at holde 10 bøtte; det ender nok også med kork!
|
Til top |
|
|
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overgiver mig til kork! 
Jeg tror nu, at alt med kork er ganske interessant - også i hifi sammenhæng. Kork anvendes til en række fine hovedsageligt alkoholiske drikke, og der kan virkelig skrives meget om dette l'eau de vie, om bare en enkelt type alkohol egenrådigt gør navnemæssigt krav på. Her vil jeg nøjes med at sige - prøv dig frem! Der er mange drikke der vinder med tiden, og du skal ikke give for hurtigt op!!!! 
Nå, nu har jeg fået anlægget korket op, og det er ganske interessant, hvordan musikken flyder lettere - som om den ikke er "krampagtigt spændt op" i et lydbillede. Det er den slags ændringer som lyder tydeligere jo mere der lyttes. Fler-mikes-optagelser lyder dog lidt mere flermiket. Her mener jeg, at hver enkelt stemme og instrument virker til at lyde som påvirket af den enkelte mikrofons karaketeristik, men det kan vil heller ikke være anderledes, hvis spike-farvningen som jeg måske havde før korken røg af flaskerne, og ind under hi-fi'en, spillede ind og nedsatte opløsningen. Det er lettere at høre igennem musikken, og det virker som om dynamikker en blevet lidt mere kropslig/fyldig, som jeg oplevede det i gamle dage, da Revox G36 blev genopdaget for sin dynamik.
Nu mangler jeg bare at følge Kubikkens råd med de billigst mulige spånplader fremfor mine fine laminerede stive og lette lydhylder!! Jeg vil egentlig købe dem i Jem & Fix, som ikke engang kan stave til deres eget navn, for der er det nok den billigste m2-pris. Istedet går jeg i Silvan hvor jeg kan få den savet ud i rigtige mål. 
Ophæng/afkobling: blødt, men ikke alt for blødt ser ud til at være tidens løsen, og derfor må spånplade være bedre end det jeg pt. mikrofonerende hopper løs på og med.
Was war eigentlich verwendet, alkoholische Trinken zu sparen: 2 stk. slibeklodser (Hjem & Fiks!!) delt i 2 og 4mm kork gulvfliser ulak.
mvh
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ender jo med at kork bliver århundredets bedste tweak - der skal drikkes en frygtelig masse vinos og anlægget lyder bedre bagefter 
Øhm.....hvordan deler man nemmest de dersens slibeklodser ? sav ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|