Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 2 stk plasma fra Lg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hej igen!!

Ok... men een ting er sikkert: HUSK at SE din plasma skærm INDEN du køwer den. Mit har f.eks. en alu-ramme som er lækker at se på istedet for plastik som jeg synes føles og ser billig ud.

Kvaliteten skal også være i orden dvs. farverne, tilslutingsmulighederne, opløsningen osv. Farverne og selve billedet tjekkes bedst hvis der vises almindeligt tv dvs tv2/dr1 osv. Samtidig er det en god idé at se noget der går stærkt eks. en fodboldkamp for at se om det hakker/kan følge med.

Sidst men ikke mindst synes jeg at hvis det er muligt så skal dyret op at hænge!

Til top Vis Fadøl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fadøl

larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Fadøl skrev:

Hej igen!!

Ok... men een ting er sikkert: HUSK at SE din plasma skærm INDEN du køwer den. Mit har f.eks. en alu-ramme som er lækker at se på istedet for plastik som jeg synes føles og ser billig ud.

Kvaliteten skal også være i orden dvs. farverne, tilslutingsmulighederne, opløsningen osv. Farverne og selve billedet tjekkes bedst hvis der vises almindeligt tv dvs tv2/dr1 osv. Samtidig er det en god idé at se noget der går stærkt eks. en fodboldkamp for at se om det hakker/kan følge med.

Sidst men ikke mindst synes jeg at hvis det er muligt så skal dyret op at hænge!

Ja ok. Men kan ikke se forskelden på de to modler ikke andet der ingen tuner er.

og det med at hakke det synes jeg alle plasma gør, nogen mere en andre.

Men er der nogen steder hvor man kan se disse modeler..?

Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hej!

Alle plasma tv hakker ikke NEJ!!! det er kun de dårlige der gør og ikk spild tid/penge på disse. Hellere bruge lidt flere penge på noget ordenligt grej som kan bruges lidt længere end bare et par år! Og HUSK: man kan/skal altid prutte om prisen evt. indhente flere forskellige tilbud.

Prøv evt. AudioVision i Skive. http://www.audiovision.dk/

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Man kan roligt investere i et LG-plasma - selve panelet er fra Panasonic, og deres Plasma´er ligger i den fornuftige ende af skalaen!

Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hansen78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Mht. LG 42pz45 kan der godt fås tuner til, og kontrast forholdet og levetiden er bedre end på pz44. Mener du er oppe på 60000  timer, en fordobling iforhold til 44. Pz44 hakker også en del især ved rulletekster er det synligt, har set den side om side med en Fujitsu VHA30 som slet ikke hakkede og havde et betydeligt bedre billede. Så hvis det var mig ville jeg vælge en Fujitsu.

Mht. burn-in er det et meget lille problem idag, og ikke noget du burde være nervøs for, samtidig er forhandleren overhovedet ikke forpligtet til at give nogen form for "garanti" mod det. Som jo også er forståeligt.

Til top Vis Hansen78's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hansen78

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

albertsen skrev:

-----> perejvind

Jeg kan i hvert fald oplyse dig at 2Tal i Frederikshavn sørger for at du får fejlen udbedret eller skærmen byttet hvis burn-in sker.

Var med en kammerat oppe og købe Philips 42" til 30k, og jeg spurgte ham direkte om dette var dækket af garantien hvortil han prompte svarede ja! Så er man i tvivl så spørg forhandleren om dette, og få det evt. på skrift med forhandlerens underskrift og stempel!

Men husk at "burn-in" er et, om end ikke udryddet, så døende fænomen!

-----> Agent Cooper

Helt enig med dig i at 25k er mange penge for et tv. MEN vil man absolut have et plasma så er det omtalte klart det bedste til prisen i mine øjne, og jeg vil sige at prisen ikke ligger over kvaliteten af produktet med de generelle priser på plasma idag!

Det tror jeg ikke på, hvis der er burn-in på en plasma skærm er det som regel ens egen skyld, ligesom det ville være tilfældet hvis var et billedrør for det kan nemlig også ske på et billedrør, prøv og indstille et 16:9 tv til kun at vise 4:3 i et halvt års tid så ville du også se burn-in på det, eller et tv der har stået på samme station i lang tid. Burn-in er ikke dækket af garanti, jeg tror såmænd heller ikke det er dækket hvis du tegner en særskilt forsikring på plasma tv'et.

Mvh Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

PS2_playkid skrev:
Hvad mener folk om bagprojektion's tv'er og burn-in.
Jeg har hørt problemet skulle være meget værre der, men det er det måske ikke?

Der findes forskellige teknologier til bagprojektion. Dem der bruger DLP-teknologi er naturligtvis totalt immune overfor indbrændinger. De bagprojektions TV jeg har set intil nu har jeg ikke været særligt begejstret for.

albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Man kan roligt investere i et LG-plasma - selve panelet er fra Panasonic, og deres Plasma´er ligger i den fornuftige ende af skalaen!

Det tror jeg desværre ikke du har ret i.... hvad er din kilde til dette?! LG deler nemlig fabrik med Philips....

Til top Vis albertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albertsen

albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

bøje skrev:
albertsen skrev:

-----> perejvind

Jeg kan i hvert fald oplyse dig at 2Tal i Frederikshavn sørger for at du får fejlen udbedret eller skærmen byttet hvis burn-in sker.

Var med en kammerat oppe og købe Philips 42" til 30k, og jeg spurgte ham direkte om dette var dækket af garantien hvortil han prompte svarede ja! Så er man i tvivl så spørg forhandleren om dette, og få det evt. på skrift med forhandlerens underskrift og stempel!

Men husk at "burn-in" er et, om end ikke udryddet, så døende fænomen!

-----> Agent Cooper

Helt enig med dig i at 25k er mange penge for et tv. MEN vil man absolut have et plasma så er det omtalte klart det bedste til prisen i mine øjne, og jeg vil sige at prisen ikke ligger over kvaliteten af produktet med de generelle priser på plasma idag!

Det tror jeg ikke på, hvis der er burn-in på en plasma skærm er det som regel ens egen skyld, ligesom det ville være tilfældet hvis var et billedrør for det kan nemlig også ske på et billedrør, prøv og indstille et 16:9 tv til kun at vise 4:3 i et halvt års tid så ville du også se burn-in på det, eller et tv der har stået på samme station i lang tid. Burn-in er ikke dækket af garanti, jeg tror såmænd heller ikke det er dækket hvis du tegner en særskilt forsikring på plasma tv'et.

Mvh Crede

Det er jo dit eget problem hvis du tror  jeg er fuld af løgn! Jo, forhandleren i 2tal (fr.havn - som hedder Laust!) fortalte at burn-indefekt ER noget som de ville lade gå ind under garantien - jeg spurgte ham direkte for at være sikker på dette!

Ja, Burnin kan godt forekomme, men hvorfor skulle man lege idiot og sætte sit display på 4:3 i et halvt år?!? Der er jo ingen grund til at fremprovokere det....

Til top Vis albertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albertsen

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

albertsen skrev:

Ronin skrev:

Det tror jeg desværre ikke du har ret i.... hvad er din kilde til dette?! LG deler nemlig fabrik med Philips....

helt enig LG og panasonic har intet tilfælles !  LG laver så vidt jeg ved paneler og LCD for philips

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

albertsen skrev:
Ja, Burnin kan godt forekomme, men hvorfor skulle man lege idiot og sætte sit display på 4:3 i et halvt år?!? Der er jo ingen grund til at fremprovokere det....

Tror at hvis man er så uheldig at have et plasmadisplay som er disponeret for burn-in, så er det andre ting som udgører en risiko som f.eks de forskellige tvstationers statiske logo i et hjørne, "scrollbaren" på cnn/mtv m.fl. Disse ting har jo intet med idioti at gøre, men falder ind under helt alm. brug.

Igen, køber man et plasma som påviseligt er ovre dette problem, er der vel ikke noget at snakke om, men desværre er det ikke alle displays som kan bryste sig af dette...

vh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

swspusy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 Juni 2004 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

jeg har købt mig et medion og det har et bedre bilde end det lg de har i fona for jeg stod og kiggede på dem begge jeg valgte medio forde det hade et bedre bilede !! og det er philips indenmad i der er end da et skilt fra philips inden i som man kan se i mellem rillerne !
Til top Vis swspusy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af swspusy Besøg swspusy's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes