Emne: Har I prøvet at gå i stå? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
Live21 skrev:
|
Kun stereo ? hvad snakker i om ?
ses: "har selv prøvet det med stereo - for meget hifi for lidt musik."
hifi ? ja de fleste går efter at have et anlæg der formidler musikken som den skal lyde ?? For lidt musik ? hvilket stereo setup havde du ? lyder da helt forkert, præcist det modsatte jeg har oplevet med mit skifte fra snurrerundt til stereo 
|
|
|
Som jeg forstår SES, for han vild i hifi-junglen, men er tilfreds i dag. Stadig med stereo.
Mvh.
Frederik
|
|
|
Hvorfor al det enten eller, gør som jeg, jeg har begge dele, et high-end stereo og et snurrerundt anlæg. Sidstnævnete bliver kun brugt til det der bedst til, film. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nautilus skrev:
Maximusoptimus skrev:
|
PS. da jeg købet mine højttaler fik jeg at vide at, min hk 670 lyd beder end en Roksan Kandy mk III
|
|
|
Kan det nu også passe?, Jeg var inde i en butik her i aalborg, ifølge dem var Roksan noget af det bedste, men det skal de vel også sige når de sælger det.
|
|
|
jeg tror vi var inde i samme butik...de sage at min hk670 lød beder....
mvh marthin
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim,
Jeg har det på præcis samme måde! Inden for de sidste 8-10 måneder har jeg brugt over 100.000 kr. og alligevel har jeg aldrig set så få film, og hørt så lidt musik, som de seneste par måneder. Om det hra noget at gøre med det generelle stressniveau (studier og job) ved jeg ikke, men jeg håber da lysten kommer tilbage. For ellers blive brugtmarkedet temmeligt oversvømmet snart 
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg oplevede var at en vens lille Technics set up spillede bedre musik end min 1/4 million. Mit var bedre på alle punkter, men ikke på det væsentlige.
Jeg skulle såmænd ikke korrigere ret meget før det blev anderledes. Men et forkert match af forstærkning og ht var dræbende. Jeg er så heldig eller uheldig af have en god forestillingsevne som overtager hvis noget mangler, det kommer sikkert af at jeg spiller klaver, det lyder ikke godt, men inden i hovedet har jeg det rigtige spil .
Synes det med "trætheden" ikke skal gå på stereo/sorgrund. Men mere om god systemmatch kontra dårlig. (og rigtigt - jeg synes sorryround ikke er sjovt).
En af forum's fine skribenter har det bedste stereomatch jeg nogensinde har hørt, ikke engang sindssyg dyrt, men på det kan man høre på 24 timer i døgnet, og man bliver ikke musiktræt.
Er ved at prøve at gøre kunststykket efter, og det kan være der kommer lidt om det engang.
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm - hvorfor al den snak om enten eller?
Jeg har efterhånden fået skruet mig et kanon stereosystem sammen (en del selvbyg og nogle velvalgte færdige ting), som giver mig (og gæster) nogle fantastiske oplevelser.
Fik så lyst til at prøve lidt surround også. Heldigvis har min DVD-spiller 5.1 udgang, så hvad gør en klog? Tjah, jeg fik fat i en lille, god forstærker (Rega Mira), nappede mine gode køkkenhøjttalere (JPW Mini Monitor), og satte dem op som bag-HT'ere i stuen, trak et signalkabel fra DVD til Mira'en - og vupti: surroundlyd!
Der er så absolut tale om 'simpel surround', men filmoplevelsen får godt nok et par takker til, når bagkanalerne er på. Det skal lige siges, at mine front-HT'ere er betykket med 4 stk. 8" basser - hver! og går lineært ned til omkring 25 Hz, så der mangler ikke bund, man skal faktisk holde godt fast i sofaen af og til ...
Centerkanalen savner jeg ikke rigtigt, da stereoperspektivet på min front-HT'ere i forvejen er fremragende.
Sådan kan det også gøres - uden at gå på kompromis med stereo lyden. Og jeg kan sagtens leve med at skulle regulere volumen på front- og bagkanaler separat - det er ikke noget problem, når man lige har vænnet sig til det. __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
perhorn Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som flere har antydet, er den rigtige løsning at købe et rigtigt godt anlæg til stereo, og så udbygge det til surround. Eller endnu bedre, vælge et surround anlæg udelukkende ved at fokusere på 2 kanals gengivelsen af CD og LP.
Derved bliver anlægget naturligt af en bedre kvalitet, og dermed ofte en del dyre end 'standard'. Men du får så også både i pose og sæk!
De fleste surround anlæg er primært fremstillet til at give en imponerende, blæret fremvisning, så ens venner taber både næse og mund (og så naturligvis for at producenten kan tjene penge)! Tænk på jo mere imponerende lyden er i første omgang, jo hurtigere bliver du opmærksom på de fejl, der gør at lyden er imponerende - og dermed lytte træt.
Hvis du har en favorit CD - gerne klassisk både med stille passager, og tider med fuld tju-bang - så brug den til at vælge anlæg. Selvfølgelig er det ikke sikkert du derved for det optimale surround anlæg - men selv de fleste middelmådige DVD afspillere, er som regle tilfredsstillende til at se en film. Ellers skal du op i et rigtigt dyr anlæg (ca. kr. 26.000,- til for/effektforstærker alene). __________________ Per Horn
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Frederik Carøe skrev:
|
Endvidere er det min erfaring, at overkomplicerer man sit hi-fi, forsvinder glæden.
Jeg er heldigvis ikke nået så langt at selve glæden er forsvundet..
Jeg kender det fra mig selv, har man brugt en masse tid/penge på skidtet, så skal det fandme være godt.
Ja, for fanden, har man brugt alle sine sparepenge på skidtet, så skal det også være godt.. jeg synes nu også mit eget er godt, jeg har i hvertfald ikke fortrudt at jeg har smidt alle de penge efter det.
Kunne måske forklare, hvorfor man kan gå lidt i stå på surround, førend man gør det på stereo?
.. kan man ikke gå i stå, hvis man kun har stereo? hvorfor skulle man gå i stå hurtigere med surround. Eller mener du, at ved surround er der flere dele der skal bruges penge på..
Kommentarer?
Mvh.
Frederik
|
|
|
|
|
|
Man kan sagtens gå i stå på stereo. Jeg mente blot, at mæthedspunktet muligvis kom tidligere med surround pga. den øgede kompleksitet.
Mvh.
Frederik __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
witzel skrev:
Frederik Carøe skrev:
|
Endvidere er det min erfaring, at overkomplicerer man sit hi-fi, forsvinder glæden.
Jeg kender det fra mig selv, har man brugt en masse tid/penge på skidtet, så skal det fandme være godt.
Ja, for fanden, har man brugt alle sine sparepenge på skidtet, så skal det også være godt.. jeg synes nu også mit eget er godt, jeg har i hvertfald ikke fortrudt at jeg har smidt alle de penge efter det.
Kunne måske forklare, hvorfor man kan gå lidt i stå på surround, førend man gør det på stereo?
.. kan man ikke gå i stå, hvis man kun har stereo? hvorfor skulle man gå i stå hurtigere med surround. Eller mener du, at ved surround er der flere dele der skal bruges penge på..
Kommentarer?
Mvh.
Frederik
|
|
|
|
|
|
Man kan sagtens gå i stå på stereo. Jeg mente blot, at mæthedspunktet muligvis kom tidligere med surround pga. den øgede kompleksitet.
Mvh.
Frederik
|
|
|
ok .. så forstår jeg..
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximusoptimus skrev:
Nautilus skrev:
Maximusoptimus skrev:
|
PS. da jeg købet mine højttaler fik jeg at vide at, min hk 670 lyd beder end en Roksan Kandy mk III
|
|
|
Kan det nu også passe?, Jeg var inde i en butik her i aalborg, ifølge dem var Roksan noget af det bedste, men det skal de vel også sige når de sælger det.
|
|
|
jeg tror vi var inde i samme butik...de sage at min hk670 lød beder....
mvh marthin
|
|
|
Det er vel ikke så vigtigt - du har forhåbentligt selv en holdning til det grej du ejer?  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
witzel skrev:
Frederik Carøe skrev:
|
Kommentarer?
Mvh.
Frederik
|
|
|
|
|
|
Mvh.
Frederik
|
|
|
Lige nøgjagtigt - og fordi de enkelte gange man hører et system der virkelig rykker, skræmmer folk, når de ser prislappen - billigt er det nemlig ikke, og hjemmet er med stor sandsynlighed heller ikke gearet til så voldsomme grejer.
Selvom hifi er kræsent, kan det alligevel stadig implementeres med godt resultat til følge - med surround ser det oftest anderledes ud!
Men som svaret på trådens emne, så ja - jeg har selv prøvet at gå i stå. Op til sommer plejer surround-interessen at dø, fordi man ikke gider sidde inde og se film i det (forhåbentligt) gode vejr. For en del folks vedkommende er surround kun spændende i starten. Jeg har flere gange købt ind og sat op fordi jeg tænkte "det kunne være fedt at knalde den film af i surround"! Når så det er banket op, så bliver det forfremmet til støvfanger efter en kort periode, fordi at nysgerrigheden nu er tilfredsstillet. Med stereo er det en helt anden sag, og musik kan jo altid stå og køre - det er derimod kun de færreste der har surround-grejet til at stå og brage mens de vasker op! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg tror heller ikke på kombiløsningen, jeg har ikke hørt noget der dur til begge dele endnu.
Jeg har et skod-billigt lumatron halløj hjemme film anlæg, det giver altså bare noget ekstra med sub og baghøjtalere, så kan jeg en sjælden gang i mellem se en god film. Lyden er ringe i forhold til så meget andet, men ok til mig.
Så har jeg et seriøst stereo setup, som spiller næsten uafbrudt når vi er hjemme.
Det fungere for mig, og satelitterne til snurrundt kan gemmes bag sofaen når man ikke bruger dem, det tager et ½ minut at sætte op, også er man klar. Hvad skal man ellers lave de 3.min. 40 sek. det tager for popcornene at blive klar
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
perhorn Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke korrekt - der findes glimrende kombi løsninger. Men de koster!
Prøv at se på LINN UNIDISK 1.1.....
Eller deres Classic Movie Player Di! __________________ Per Horn
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|