Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 01:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor svare folk ikke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Hvorfor svare folk ikke ?

Hvorfor svare branche-medlemmer ikke på spørgsmål ? det må da være en af grundene til at de er ”her”

Senest er det Peter fra A-R, der ikke har svaret på om hans forstærkere er UL godkendte, selv om han modificere de godkendte B&O moduler, samt om hvorfor han laver en Jeff Roland kopi, hvis de lyder så dårligt.

Det er da relevante spørgsmål til et branche medlem. Og der er sikkert flere eksempler.

Skal et ikke svar i disse tilfælde forstås som at det ved de ikke eller hvad.
Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skriver du ikke en privat besked og spørger?

Det KAN jo rent faktisk (ret utænkelig, forfærdeligt, gud forbyde det) ske at man overser et spørgsmål, eller glemmer at svare. Du forventer måske ikke at branchemedlemmer også er mennesker?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Kan også være at de ikke gider svare enten, hvis de synes spørgsmålene er for dumme eller, hvis de er  formuleret for at rakke ned på deres produkter.

Ydermere kan det jo være af den grund at der jo for tiden er lidt reklame-hetch på branchemedlemmer, derfor vil de måske ikke kommentere deres produkter,

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

det er nok mere en forglemmelse, end ond vilje. alt andet ville da være sært, og ret dårlig reklame.

det kan jo også tænkes der er spurgt via. PB, men ikke svaret.

-men mon ikke AR svare nu !

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:
Det KAN jo rent faktisk (ret utænkelig, forfærdeligt, gud forbyde det) ske at man overser et spørgsmål, eller glemmer at svare. Du forventer måske ikke at branchemedlemmer også er mennesker?

Præcis. Sam, inden du begynder at hænge nogen ud, så prøv en venlig personlig mail til vedkommende. Mon ikke han svarer så?

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hmmm der er nogen af dem der aldrig glemmer at svare når de skal skamrose deres produkter    men glemmer at svare når der kommer et relevant men lidt kritisk spørgsmål 

synes dog langt de fleste branche medlemmer virkelig er en gevinst herinde, generalt har de jo en meget stor viden, ik kun om deres egne produkter, men os om så meget andet, bare synd der er en enkelt eller to der ik kan styre det 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ikke opmærksom på, at vi fra DCA ikke har besvaret evt. spørgsmål.

Skulle det være tilfældet, er det en ren forglemmelse.

Mvh.

Frederik

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Hvorfor svare branche-medlemmer ikke på spørgsmål ? det må da være en af grundene til at de er ”her”

Jeg kan jo kun tale for mig selv, men:

Hvis der er tale om spørgsmål stillet i forummet, så kan jeg nemt have misset nogle af dem, da jeg simpelthen ikke har tid til at læse alle indlæg. Jeg skimmer overskrifterne, og læser de af dem jeg finder interessant. Det er heller ikke sikkert jeg lige får fulgt op på en tråd jeg har deltaget i, specielt hvis diskussionen har taget en drejning der ikke lige interesserer mig, så selv hvis jeg har skrevet et indlæg i en tråd, så kan det nemt være jeg ikke ser svarene til det. Jeg følger med i forummet her, to andre internet-forums og ikke mindst et par nyhedsgrupper på usenet. Det kan godt være svært at holde styr på hvad man har skrevet hvornår, og så kan det misse.

Men en personlig besked vil jeg til enhver tid svare på, så hvis nogen savner et svar, så vil jeg opfordre til at fyre en personlig besked afsted, evt. blot med en henvisning til den tråd der er tale om.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

så er han spurgt på PB !

gad godt hører forklaringen på at han kopiere noget (selv model nummer 501) han syntes lyder skidt, og for ikke så lang tid siden hånede.

men lad tvivlen komme ham til gode, ind til der er en forklaring.

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:
Peter fra A-R .. (snipped) .. han laver en Jeff
Roland kopi

Hvad er det for en kopi du omtaler her?

Mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:
sam25 skrev:
Peter fra A-R .. (snipped) .. han laver en Jeff
Roland kopi

Hvad er det for en kopi du omtaler her?

Mvh

Jeg mener da heller ikke at AR laver en Jeff Rowland kopi.. begge bruger ICEpower moduler, men bare fordi samme komponent benyttes i en forstærker er der vel ikke tale om en kopi ???  

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

JR Model 501

AR model 501

samme ASP-500 modul fra ICEPOWER, en type forstærker han i sin "pro" model (som nu er væk fra hans hjemmeside) sagde lød dårligt, og kun var god nok til pro/PA folk. Men peter har et standpunkt til han lidt efter har en nyt.

jeg syntes det ligner kopier (han kunne da i det mindste ha' givet den et andet model nummer )

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg synes ikke det er mærkeligt at branchemedlemmer ikke gider deltage. Der er mange årsager:

a) Dette er bare et blandt utallige fora, og man kan ikke overvåge dem alle for at se om der kommer indlæg om ens produkter.

b) Oftest er der er en skjult agenda, som gør at det eneste mål er at svine folk til. Tag nu f.eks Sam25's rimelige forespørgsel ovenfor, hvor han ønsker Peter fra AR gider svare på nogle spørgsmål.

I Sam25's seneste indlæg i denne tråd præsenterer han os så for en udtalelse om at det "ligner kopier" og en smiley der griner.

Om det er en korrekt fremstilling af Peters udvikling og mål med den model ved jeg ikke, men jeg ved at det er mærkeligt hvorfor Sam25 ikke bare har sendt en mail og spurgt Peter direkte, istedet for at komme med en hentydning om kopiering herinde.

c) Når et branchemedlem så endeligt drister sig til at svare på hvad der ligner et sobert indlæg med spørgsmål, så sker der ofte det, at en masse blander sig med hvad de selv opfatter som ekstremt morsomme og dybt ironiske indlæg, som kun betyder at enhver mulighed for sober debat forsvinder. Hvem gider f.eks deltage i en debat herinde, når andre debatter handler om sankt hans afbrænding af ens højttalere ?

d) Samtidig er spørgsmålene til branchemedlemmer ofte af en sådan beskaffenhed at man må undre sig over, om folk bare finder på noget for at svine folk, eller de bare ikke kan finde på noget bedre. Tag nu f.eks debatten om hvorvidt et Icepower modul mister sin UL godkendelse hvis man modificerer det. Selvfølgelig gør det det, men det er alligevel ikke relevant for jer af følgende årsag:

Når et Icepower modul kommer i en kasse med en strømforsyning, er det færdige produkt alligevel ikke UL godkendt, det kræver at kassen med den mekaniske indbygning, strømforsyning, trafo mv er godkendt, hvilket stadig er en rimeligt omfattende proces.

Samtidig undrer det mig at der er nogle hifi entusiaster der sidder her i Danmark og er vildt optagede af om et produkt er godkendt i USA, men I har måske alle planer om at flytte til USA ? Ellers vil jeg da foreslå at I istedet går op i CE mærkning af jeres HiFi.

Med venlig hilsen 

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

undskyld sillesen men i har det da godtnok hårdt     i er her vel af en årsag ? formentlig at svare på spørgsmål ? ellers havde i vel ik tilmeldt jer som branchemedlemmer ?  

Gider branchemedlemmer ik deltage ? den var da ny   eller i gider måske kun deltage når der er handler eller mulighed for reklame ?

heldigvis er det da de færreste branchefolk der har den holdning..

men ja der er nogle spørgsmål der virker som rent svineri istedet for af interesse.. men dette er da ik et af dem ?

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej SAM25,

Nu svarer jeg

For det første, så havde jeg ikke set et spørgsmål eller en besked fra dig før en person fortalte mig om denne tråd.

Ang. navnet, så kan jeg sige, at eAR® er et registreret varemærke (registreret hos Patent- og Varemærkedirektoratet). Endvidere har vi brugt eAR 1001 navnet tildigere, også før andre. Dvs. FØR 201 eller 501 modellen var designet, så hvem tilhører model nummer 501? Prøv at søge tilbage i cached internet websites og du finder nok noget om eAR 1001, altså FØR f.eks. JR 201 eller JR 501.

Ang. designet, så er det blot en firkantet kasse. Dog med samme design af udluftningshuller som i de "trekantede" eAR forstærkere, samt den nye serie har finish som eAR Extreme modellerne. Endvidere er dimensionerne ikke de samme som de firkantede kasser fra JRDG.

eAR Two (den første model der nu er tre år gammel) var den første kommercielle stand-alone forstærker med ICEpower i Verden. At Jeff Rowland så kom op på mærkerne, da den første eAR model spillede fra hans Model-9 til 600.000 dkr. pr. sæt! Det er nok derfor han bruger ICEpower i dag!

Ja, de er med ASP moduler, som ikke slår de trekantede top-modeller, men der er sandelig også en MEGA prisforskel, også til 501 fra Jeff Rowland (koster over 50000 dkr. pr. sæt).

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der ser et spørgsmål stillet til kibri, er i mere end velkommen til at gøre mig opmærksom på det via "Privat Besked".
Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej Live21,

Nu er jeg jo ikke et af de branchemedlemmer der ikke gider deltage, men jeg kender mange der ikke ønsker det, og det var dem jeg hentydede til i mit indlæg.

Og det er (Desværre) langt de fleste branchefolk der ikke ønsker at deltage, ikke som du siger de færreste. Til mig har branchefolkene oplyst at det skyldes de punkter jeg skrev ovenfor, deraf mit indlæg.

Personligt synes jeg det er godt hvis man kan bruge et forum som hifi4all til meningsudveksling og debat og så derfor gerne at mange flere deltog, men samtidig må jeg sige at det oftest ender i omsonst mudderkastning herinde.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Thomas, du har ret i det med mudderkastning.

Vedr. UL og CE, så er det to komplet forskellige ting.

Vores apparater, eller nogen anden, behøver at være ikke UL godkendt for at kunne sælges i USA. Jeg talte med en forstærker-fabrikant , da jeg var derover for 1,5 år siden. Hans forstærkere var ikke godkendt og han kendte ikke til ret mange som var godkendt.

Årsagen er nemlig, at UL er et privat selskab, som intet har med myndighedskrav at gøre, men de giver kunder garanti og tager derefter ansvaret for apparatet, i tilfælde af alvorlige fejl, som f.eks. kunne medføre brand. Dvs. fabrikanten kan fraskrive sig ansvaret, hvis apparatet er UL godkendt.

Mange tror UL godkendelse er et krav, hvis et produkt skal sælges i USA, med de eneste som scorer kassen på dette, det er UL, ingen andre. Det er penge-ud-af-vinduet at få et apparat UL godkendt. Så er det meget bedre at skrive "Conforms to UL" f.eks. UL-94 for brand, og mange andre UL-numre.

MEN, ALLE de komponenter vi bruger i apparater til USA er UL godkendt eller "conforms to UL", fra ledninger, traffo, komponenter, ICE, m.m.. Så derfor: Hvis nogen i USA kommer efter os på grund af en fejl, så holder sagen ikke ret lang tid i retten, heller ikke i USA. Endvidere er vi på det Amerikanske marked beskyttet igennem to selskaber, sådan bør man gøre, og det gør mange også der sælger varer til USA.

Tro IKKE på alt hvad de siger hos f.eks. UL Danmark (tidligere Demko, nu ejet af UL-International, som er et privat selskab). Måske kan andre bruge de oplysninger og spare en masse penge!!!

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Personligt synes jeg det er godt hvis man kan bruge et forum som hifi4all til meningsudveksling og debat og så derfor gerne at mange flere deltog, men samtidig må jeg sige at det oftest ender i omsonst mudderkastning herinde.

Jeg er meget glad for at der er branchemedlemmer, som netop Sillesen og Peter-AR, der gider deltage i debatter herinde. Men som nævnt er det her jo ikke det eneste hifi forum, ganske vidst det bedste, men ikke det eneste.

Og ja, der er desværre flere og flere tråde der ender i mudderkastning. og det er en skam, men heldigvis er der jo også eksempler på flere tråde der er lange og holder en ren linie hele vejen.

Når jeg læser flere af trådende igennem, fx sankt hans-tråden, så forstår jeg godt at et branchemedlem som Ole Witthøft, der er registreret herinde og senest var på i november sidste år, ikke ønsker at deltage. Selvom tråden måske var ment som en spøg, så er den jo ikke sjov - jeg har ihvertfald ikke moret mig ved den..

Jeg har respekt for at man stiller spørgsmålstegn, ved nogle produkter gennem ren debat. Men ikke hvis man, uden grund, begynder at tilsvine en producent eller forhandler.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

iøvrigt synes jeg, at de fleste branchemedlemmer har været flinke til at besvare trådene. Men der sker jo smuttere, det kender jeg alt for godt selv.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes