Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 07:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor svare folk ikke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Når jeg læser flere af trådende igennem, fx sankt hans-tråden, så forstår jeg godt at et branchemedlem som Ole Witthøft, der er registreret herinde og senest var på i november sidste år, ikke ønsker at deltage. Selvom tråden måske var ment som en spøg, så er den jo ikke sjov - jeg har ihvertfald ikke moret mig ved den..

Jeg har respekt for at man stiller spørgsmålstegn, ved nogle produkter gennem ren debat. Men ikke hvis man, uden grund, begynder at tilsvine en producent eller forhandler.

[/QUOTE]

Hvorfor så ikke lukke den? sankt hans tråden var/er da ikke den plads værd den fylder. Engang meningsløst galde fra ende til anden. Eben tråden var da mere seriøs, den havde en mening (i starten) men blev også til en gang skidt.

Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:

Når jeg læser flere af trådende igennem, fx sankt hans-tråden, så forstår jeg godt at et branchemedlem som Ole Witthøft, der er registreret herinde og senest var på i november sidste år, ikke ønsker at deltage. Selvom tråden måske var ment som en spøg, så er den jo ikke sjov - jeg har ihvertfald ikke moret mig ved den..

Jeg har respekt for at man stiller spørgsmålstegn, ved nogle produkter gennem ren debat. Men ikke hvis man, uden grund, begynder at tilsvine en producent eller forhandler.

[/QUOTE]

Hvorfor så ikke lukke den? sankt hans tråden var/er da ikke den plads værd den fylder. Engang meningsløst galle fra ende til anden. Eben tråden var da mere seriøs, den havde en mening (i starten) men blev også til en gang skidt.

[/QUOTE]

det har jeg også overvejet flere gange.. måske skulle det overvejes en gang til.. men forfatteren bliver vel voksen på et tidspunkt

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Jeg må give Sillesen ret, de fleste spørgsmål til branche medlemmer stilles desværre med en skjult dagsorden.

Oftest er det at svine produktet eller producenten til.

Det er efter min opfattelse maksimalt latterligt, at gå efter de producenter, der gider at spilde deres tid herinde. De er jo oftest tidligere amatører, der ikke bare har en stor kærlighed til lyd, men som oftest også har set og hørt mere udstyr end de fleste af os andre.

Hvis man ikke kan li forstærkere med ICEPOWER moduler ... så skriv det (hvis i da har hørt dem!!) Men lad dog være med at begynde at sidde og diskutere godkendelser mm. for at svine Peter AR til - det er da for lavt.

SATMIT

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Sam25 HVORFOR SVARER DU IKKE?

"Det er vel derfor du er her?!"

"Skal det forstås som om du ikke ved hvad du skal svare?"

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

så så.........

hils nede på AF...

jeg er på arbejde !

Der var nu ingen bagtanker i mine spørgsmål. Bare en undren over hvordan de kan være godkendt (hvad de altså heller ikke er som apparat) og hvorfor AR nu laver noget han før har kritiseret så kraftigt. (men det var der altså ikke noget svar på, men det kan være han kan tjene kassen på dem, -og det er jo derfor han er her)

Det er da selvfølgelig noget pis hvis der stilles spørgsmål, med skjult dagorden, og det eneste formål er at rakke ned på produktet. Så skriv det dog heller lige ud: Jeg syntes de/det lyder dårligt fordi…. Osv.

Branche medlemmer må jo selvfølgelig ligge som de reder, og på det punkt tro jeg de alle for som fortjent.

Når AR sviner andre til, så må han altså også kunne tage, at det også går den anden vej.

Når Sillesen skriver der kun er 4 ud over ham og Linn der kan laver hæderligt hifi udstyr, så har han ligesom selv lagt i støbeskeen til en omgang ”tæsk”

”Som man råber i skoven, for man svar”

men tak for "svar" til AR

Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hej Sam25,

Nu skriver du "Bare en undren over hvordan de kan være godkendt (hvad de altså heller ikke er som apparat)"

Jeg går ud fra at du dermed mener UL Godkendelse ?!?!?!? Og Jeg undrer mig stadig over hvorfor det er så væsentligt for dig om AR er godkendt af UL ???

Til din orientering kan jeg oplyse at vore produkter ikke har godkendelse i Korea og Kina, gør det også at danske forbrugere ikke skal købe dem ?!? Og skal forbrugerne så gå amok i køberus om 14 dage, når vi har de kinesiske og koreanske godkendelser på plads ????? Og skal alle vore konkurrenter der IKKE har kinesiske og koreanske godkendelser så totalt kanøfles ?!?!? (og der er MANGE der ikke har disse godkendelser...)

En anden ting der undrer mig, er at du mener jeg har "lagt i støbeskeen til en omgang ”tæsk” " fordi jeg mener der kun er 5-6 mærker der kan lave hifi udstyr der kan spille musik ?? (læg mærke til at du har ændret mit udsagn om musik til "laver hæderligt hifi udstyr"...)

Er det din generelle holdning at hvis man har holdninger der er kontroversielle og ikke er i overensstemmelse med flertallet, så er det berettiget at give en "tæsk" ????

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:
Kim F. skrev:

så så.........

hils nede på AF...

jeg er på arbejde !

Når Sillesen skriver der kun er 4 ud over ham og Linn der kan laver hæderligt hifi udstyr, så har han ligesom selv lagt i støbeskeen til en omgang ”tæsk”

Jeg har skam arbejde, men har fri til midt på eftermiddagen fordi jeg skal arbejde meget sent i aften.

Og hvor har du dog ret, derfor har jeg tilladt mig at sætte dine kloge ord med fed skrift.

Var det den tråd, eller hvad?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:
sam25 skrev:
Kim F. skrev:

så så.........

hils nede på AF...

jeg er på arbejde !

Jeg har skam arbejde, men har fri til midt på eftermiddagen fordi jeg skal arbejde meget sent i aften.

Og hvor har du dog ret, derfor har jeg tilladt mig at sætte dine kloge ord med fed skrift.

Var det den tråd, eller hvad?

Ja, det var vist deromkring!

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Sam25,

Nu skriver du "Bare en undren over hvordan de kan være godkendt (hvad de altså heller ikke er som apparat)"

Jeg går ud fra at du dermed mener UL Godkendelse ?!?!?!? Og Jeg undrer mig stadig over hvorfor det er så væsentligt for dig om AR er godkendt af UL ???

det er det heller ikke. men det var et af de spørgsmål i hans award tråd han ikke besvarede. og da awarden var i usa er/var det vel meget relevant

Til din orientering kan jeg oplyse at vore produkter ikke har godkendelse i Korea og Kina, gør det også at danske forbrugere ikke skal købe dem ?!? Og skal forbrugerne så gå amok i køberus om 14 dage, når vi har de kinesiske og koreanske godkendelser på plads ????? Og skal alle vore konkurrenter der IKKE har kinesiske og koreanske godkendelser så totalt kanøfles ?!?!? (og der er MANGE der ikke har disse godkendelser...)

En anden ting der undrer mig, er at du mener jeg har "lagt i støbeskeen til en omgang ”tæsk” " fordi jeg mener der kun er 5-6 mærker der kan lave hifi udstyr der kan spille musik ?? (læg mærke til at du har ændret mit udsagn om musik til "laver hæderligt hifi udstyr"...)

Er det din generelle holdning at hvis man har holdninger der er kontroversielle og ikke er i overensstemmelse med flertallet, så er det berettiget at give en "tæsk" ????

du ligger nok for meget i tæsk. jeg mener blot at man kan vel ikke forvente at alle bare siger, "det har han da ret i". specielt hvis han ikke vil sige hvem.

Med venlig hilsen

Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej,

c) Når et branchemedlem så endeligt drister sig til at svare på hvad der ligner et sobert indlæg med spørgsmål, så sker der ofte det, at en masse blander sig med hvad de selv opfatter som ekstremt morsomme og dybt ironiske indlæg, som kun betyder at enhver mulighed for sober debat forsvinder. Hvem gider f.eks deltage i en debat herinde, når andre debatter handler om sankt hans afbrænding af ens højttalere?

Hejsa Densen-Thomas!

Jamen, det har du jo selv lyst til - lad mig citere dig fra en anden tråd, som netop handler om ovenstående emne:

"Hvis du virkeligt tror det er nok til at der kan spares en behandling, vil jeg da gerne donere en forstærker "

Dog har vi endnu ikke mærket meget til ovenstående donation... trods opfordringer!

Du er måske ikke seriøs...?

Måske skulle jeg for en ordens skyld gøre opmærksom på, at Hr. Kubik er "yderst perifert og udviklingsorienteret branchemedlem" og jeg selv er tidligere branchemedlem indenfor professionelt grej.

Som du sikkert har opdaget, er dette ikke ensbetydende med fokus på hverken studenterhuer eller højt støvindhold. Verdenen er sq større end som så. Eller hvad...?

Med lydhør hilsen
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

SAM25 skrev:

Bare en undren over hvordan de kan være godkendt (hvad de altså heller ikke er som apparat) og hvorfor AR nu laver noget han før har kritiseret så kraftigt.

Jeg gør dem ikke til mere end de er. Og de kan ikke spille op til de mere kostbare "trekantede" modeller. Jeg har vel egentlig kun sagt de nye ikke er på højde med dem og det er de heller ikke, men alt kan jo tolkes som man vil.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 05 Juni 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hej Ghammel & Suhr,

Det citat du har sakset af mig fra Skt. Hans tråden er lidt ude af sammenhæng. Sammenhængen er som følger:

Järven skrev: (i Sankt Hans tråden)

"Kom nu - kom nu...Der må da være flere, der har behov for at få styrket deres selvværd ved at svine danske hi-fi produkter til. Tænk hvad I kan spare i behandlingsudgifter...God pinse"

Hvortil jeg svarede:

"Hej Järven,Hvis du virkeligt tror det er nok til at der kan spares en behandling, vil jeg da gerne donere en forstærker" 

At du har forstået det som at jeg støttede op jeres tråd, viser bare hvor let ironi åbenbart kan gå hen over hovedet på folk herinde… Og netop derfor er det ekstra vigtigt at bevare en sober tone på et forum.

Du nævner selv at du er tidligere branchemedlem, dertil er der vel kun at sige at det væsentlige ikke er om du er tidligere branchemedlem eller ej, men det niveau du debatterer på. Trods alt er debatten for alle uanset deres tidligere og nuværende tilhørsforhold (men er man branchemedlem bør man selvfølgelig stå frem, så folk kan vurdere ens udtalelser med det i baghovedet)

Jeg har stadig svært ved at se den geniale humor i Sankt Hans tråden og dens afbrænding af danske højttalerproducenter. Hvorfor skal man svine danske producenter til, som trods alt gør deres bedste for at lave så gode produkter  som muligt. Hvis jeres kritik skyldes at I mener I kan gøre det bedre, burde kritikken være på et mere sagligt niveau, således at disse producenter kunne bruge jeres kritik sagligt.

I øvrigt nævner du at Kurt Kubik som startede Sankt Hans tråden er "yderst perifert og udviklingsorienteret branchemedlem" Jeg vil da gerne vide hvem han medvirker til udvikling hos ?!?!? Måske det kunne sætte Sankt Hans tråden og hans øvrige udtalelser herinde i perspektiv ?!?!?

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Peter nu er du da gået i selvsving igen    kan du ik skrive et indlæg uden at reklamere for dine produkter på din vante usmagelige måde ?

nu skriver du at dine billige produkter kan konkurrerer med alt andet.. undtagen dine egne topmodeller  

realitetssans er vist ikke din stærke side mester 

og stadig en lille undren over hvorfor netop AR må når alle andre får lukket deres tråde på stedet, selvom det er relevante svar DE ofte kommer med

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hm, det er vist på tide med et "Kristian-forklar-røv" indlæg om sprog og tone:

Ingen tvivl om ens personlige humor og selvanseelse samt vurdering af andre i et magtperspektiv danner grobund for ens sprog og tone. Man har også lært at tale af sine forældre og mange børn vokser op i miljøer med en pæn portion sarkasme, underforståetheder og ironi. Det vokser de ikke fra - af sig selv.

Det er en teknik at lære ironi og sarkasme. Det er også en teknik at holde op igen. Især er det vanskeligt at "sætte noget istedet", der giver ironikeren ligeså stor frydfornemmelse som det at ironisere og provokere. Der findes dog kurser; eksempelvis kursus i Assertion.

Jeg tror, relateret her til siden og den ofte hårde og uforsonlige tone i en del indlæg, at det hovedsagelig skyldes tre ting:

1) Man har mere respekt for sig selv og sine danskerrettigheder end for de andre man skriver til. Det ultramoderne "f**k dig"-princip gælder selvom det ikke udtales. Høflighed er en by i Rusland.

2) Mange kan lide at drille andre og kan gøre det i anonymitetens beskyttelse.

3) Ingen skal tro de er noget - mere end mig selv.

Hence den nyopblussede diskussion om branchemedlemmer og private; udefra set fremstår brmedlemmerne i deres sprogtone som regel afklarede og informative - men der er sandelig også nogen der bruger deres branchestatus til at fyre personlige holdninger af i ly af branchekappen. Det gælder især Sillesen og Peter AR. Og det tror jeg provokerer mange af dem der godt kan lide at drille og diskutere - og ikke synes nogle skal være mere end andre.

Så de prøver at prikke hul i den selvoppustede bracheballon ved personhetz, dreje udsagn og forvanske udgangspunkter, etc. Det er ikke noget nyt dette "bashingfænomen" og jeg sidder her med en liste over de 58 mest brugte og identificerede måder at smadre/forplumre/afspore en diskussion på eller hænge modparten ud som idiot, umenneskelig, overlegen, etc. Psykologer har i årevis beskæftiget sig med italesættelse m.m.

Nå, hvad kan man så gøre ved det?

Principper først:

1) Jo, der skal to til at slås eller diskutere.

2) Du har ikke ansvaret for hvad den anden gør

3) Lad  være med bevidst at starte et slagsmål  

Konkrete handlinger:

Sørg for at rense dine egne tanker/indlæg for snavs= noget der kan misforståes, irritere andre, virke underfortået, skjulte hentydninger, ufine motiver, m.v.

Gør dig helt klar i bolden over hvad du vil opnå med dit indlæg. Gå teksten efter i sømmene inden du sender den. Filtrer snavs væk. Sørg for at stave så godt du nu kan. Det kan virkelig irritere andre at se indlæg fulde af slåfejl, for man kan ikke undgå at tænke på hvor lidt tid der mon er brugt på at tænke og formulere sig.

Hvis nogen provokerer dig så lad vær at svare direkte på deres indlæg, men skriv noget i retning af: Jeg har set dit indlæg. Jeg kan se hvad du vil men jeg vil ikke svare dig for jeg synes det har fælder indbygget som jeg ikke vil falde i.

Så kan andre ikke klandre dig for at undgå emnet, men alene måden det frembringes på.

Der er jo aldrig nogen her der bliver stødt over emner. Det er altid MÅDEN. Tænk bare på Jonas Bojers mange ultraprovokerende indlæg. Han vendte bøtten på hovedet; gik efter at provokere og brugte emnerne som "lovligt" brækjern.

Og til sidst: Hr. Kurt Von Kubik o.s.v. har jeg i lang tid selv ikke vidst hvad jeg skulle gøre ved. Forholde mig til ham. Er han sjov eller hvad? Mange af hans indløg vidner om stor teknisk og lyttemæssig indsigt og erfaring. Andre om at han har en galloperende fantasi og ligger til den vilde side i en argumentation. Han er utrolig svær at rubricere, og på det seneste har jeg ladet være med at sætte ham i bås, men har prøvet at sætte mig ind i det han skriver. Prøve virkelig at forstå ham. NU synes jeg han er stormorsom og gal. Og dygtig. Men jeg er ikke enig med ham, jeg er ikke dicipel og medløber til galskaben - Som Gammel og Suhr. Det kan jeg ikke og det skal jeg ikke. Det er jo Kurts varemærke. Må indrømme blankt at hans vision om rituel afbrænding af SA og andre mærker Sct Hans er komik helt på højde med Jan Gintberg.

Man skal bare lade være med at tage spøg for alvor. Og lade være med - som branchemedlem især - at tage sig selv for højtideligt. Hvis man ikke kan tåle en spøg der går ud over en selv, er det på tide at få pakket egoet lidt sammen.

Mvh

Dige    

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

At du har forstået det som at jeg støttede op jeres tråd, viser bare hvor let ironi åbenbart kan gå hen over hovedet på folk herinde… Og netop derfor er det ekstra vigtigt at bevare en sober tone på et forum.

Jammen alt sammen kan/skal da ikke være alvorligt?(der er da nok tråde hvor Kabler/HT'er osv. bliver taget MEGET alvorligt) men Humor er da en vigtig ting for at være et menneske (og ironi) og ja, det lydder da lidt som om at du er 'med på tråden' (sankthans)hvorfor ellers svare på tråden og bidrage med din ironi (og skulle jeg vælge mellem 2 sælgere; een med humor/ironi og er alvorlig, tager jeg da den første!)

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 05 Juni 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hej Dige,

Jeg synes på mange måder dit indlæg er fremragende, og jeg deler generelt dine holdninger. Dog vil jeg påpege at når du giver mig "branchekappen" på er det jo ikke noget jeg har valgt. Jeg anser ikke mig selv for repræsentant for branchen, men som repræsentant for Densen. (og gør da også opmærksom på dette jvf. mit nick herinde).

Hvorvidt jeg laver skjult reklame skal jeg ikke kunne sige. Jeg har startet et par kontroversielle tråde herinde, og grundlæggende er det vel sådan at synes folk jeg har ret, er det god reklame, og synes folk jeg tager fejl, er det dårlig reklame. Jeg tror deltagerne herinde er så intelligente at de sagtens kan danne deres egen mening.

Jeg er ikke herinde for reklamens skyld (så ville jeg vælge et internationalt forum, vi er trods alt en eksport virksomhed). Jeg er her fordi hifi og musik har været min hobby siden jeg var 10, og jeg derfor også beskæftiger mig med det når det er blevet fyraften !

Men jeg har et grundlæggende problem med at folk bliver sjoflet. Tag nu f.eks Peter AR. Personligt er jeg overhovedet ikke begejstret for digitale forstærkere.  MEN !!! Det skal dog retfærdigvis siges at jeg kun har hørt et fåtal af digitale produkter, så måske tager jeg fejl. Pointen med at forklare min holdning til digitale forstærkere, er også kun at vise at selv om jeg ikke deler Peter AR's begejstring for digitale forstærkere, synes jeg vi alle skylder ham, (og alle andre) at debattere på et sagligt niveau, således at debatten kan bruges konstruktivt.

Jeg kan da også se det sjove i Sankt Hans tråden, men jeg undrer mig gang på gang over at det er de samme firmaer der kanøfles... Er deres produkter virkeligt så dårlige ??? Eller er der en skjult dagsorden !?!?? Jeg glæder mig derfor til at Ghammel & Suhr fortæller hvem Kurt arbejder for som udvikler !!

Havde tråden nu startet med "Hvad skal vi smide på bålet nu det er Sankt Hans ?" ville det på mig havde virket meget mere naturligt.

Og det er vel også et svar til HenJ, om at jeg intet har imod humor, men at man skal bruge det fornuftigt, især når det foregår i et offentligt forum som her

Og ... God Lørdag

Thomas Sillesen

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Thomas skrev:

Personligt er jeg overhovedet ikke begejstret for digitale forstærkere. MEN !!! Det skal dog retfærdigvis siges at jeg kun har hørt et fåtal af digitale produkter, så måske tager jeg fejl.

Thomas, jeg tror jeg forstår hvorfor du ikke bryder dig om dem.

1. Fordi, som du selv skriver, du ikke har hørt de bedste, men fordi de fleste bl.a. har "gryn" i toppen.
2. Fordi du tror der mangler bredde, dybde, distance, placering, m.m. af artisterne/musikerne. Det gør der også på de fleste, MEN det behøver der sandelig ikke at gøre. Hvis du tager f.eks. stock-ice uden at gøre noget ved dem, så har du ret, MEN det kan sørme godt lade sig gøre at "fremtrylle" de egenskaber både du, jeg og andre sætter pris på, således man får en virkelig og ægte illusion af at musikerne er tilstede i rummet, dvs. alt audio-udstyr forsvinder, fordi man bliver grebet med ind musikken.

Endvidere har digitale forstærkere den kæmpe fordel, at de ikke har crossover forvrængning (forskydning af audio-signalet i nulpunktet imellem negativ og positiv halv-periode). Fordi de netop ikke har denne dårligdom er de i stand til at gengive bl.a. klaver og harper, som jeg er 99,9% sikker på ingen analog forstærker kan. Plus de andre fordele, såsom transienter, m.m., men det er en lang beretning.

Så alt i alt er denne teknogogi både nutid og fremtid.

Blot kræver det man "kæler" om tingene. De samme regler gælder også for alle analoge forstærkere, både forstærkere med rør og transistor, klasse a, a/b, m.m..

(Forresten, så ER det nødvendig med et par modifikationer på den nye serie, ellers har jeg ikke samvittighed til at sende dem på markedet, så det gør vi.)

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:

Endvidere har digitale forstærkere den kæmpe fordel, at de ikke har crossover forvrængning (forskydning af audio-signalet i nulpunktet imellem negativ og positiv halv-periode). Fordi de netop ikke har denne dårligdom er de i stand til at gengive bl.a. klaver og harper, som jeg er 99,9% sikker på ingen analog forstærker kan. Plus de andre fordele, såsom transienter, m.m., men det er en lang beretning.

Man kan sagtens lave en konventionel forstærker uden crossover forvrængning..

Men du har ret i at dette er noget der "automatisk" følger med når men laver "Digitale"(PWM) forstærkere.

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej Ghammel & Suhr,

Det citat du har sakset af mig fra Skt. Hans tråden er lidt ude af sammenhæng. Sammenhængen er som følger:

Järven skrev: (i Sankt Hans tråden)

"Kom nu - kom nu...Der må da være flere, der har behov for at få styrket deres selvværd ved at svine danske hi-fi produkter til. Tænk hvad I kan spare i behandlingsudgifter...God pinse"

Hvortil jeg svarede:

"Hej Järven,Hvis du virkeligt tror det er nok til at der kan spares en behandling, vil jeg da gerne donere en forstærker"

Du nævner selv at du er tidligere branchemedlem, dertil er der vel kun at sige at det væsentlige ikke er om du er tidligere branchemedlem eller ej, men det niveau du debatterer på. Trods alt er debatten for alle uanset deres tidligere og nuværende tilhørsforhold (men er man branchemedlem bør man selvfølgelig stå frem, så folk kan vurdere ens udtalelser med det i baghovedet)

Jeg har stadig svært ved at se den geniale humor i Sankt Hans tråden og dens afbrænding af danske højttalerproducenter. Hvorfor skal man svine danske producenter til, som trods alt gør deres bedste for at lave så gode produkter som muligt. Hvis jeres kritik skyldes at I mener I kan gøre det bedre, burde kritikken være på et mere sagligt niveau, således at disse producenter kunne bruge jeres kritik sagligt.

I øvrigt nævner du at Kurt Kubik som startede Sankt Hans tråden er "yderst perifert og udviklingsorienteret branchemedlem" Jeg vil da gerne vide hvem han medvirker til udvikling hos ?!?!? Måske det kunne sætte Sankt Hans tråden og hans øvrige udtalelser herinde i perspektiv ?!?!?

Med venlig hilsen

Hejsa hr. Sillesen!

Min pointe var (som man kan se), at du harcellerer imod noget, som du selv var en del af. Altså benævnte tråd. Du skrev nemlig:

"Hvem gider f.eks deltage i en debat herinde, når andre debatter handler om sankt hans afbrænding af ens højttalere?"

Det kan vist ikke være så svært at se, at du her står og kaster med småsten i et glashus... så skyd endelig løs på budbringeren.

Som man også kan se, argumenterer jeg for, at selvom man er branchemedlem eller har haft tilknytning til branchen, så behøver dette ikke være analogt med en selvhøjtidelighed på højde med Rundetårn.

Og nej, jeg har slet ikke forstået det, som om du støttede op om benævnte tråd. Hvor/hos hvem er det så, ironien flyver hen over hovedet? Jeg synes at ane en smule projektion her.

Og så mener jeg efterhånden, at betydningen af begrebet "tilsvining" er blevet noget devalueret.

Hvis man skriver noget som helst negativt om noget, så er det efterhånden "tilsvining".

Det er jo ikke rigtigt.

Man kan også blive så politisk korrekt, at alting fortaber sig i diplomatiske og intetsigende tåger.

Så vidt jeg husker, er undertegnede en af de få, der har givet en seriøs forklaring på båt-problematikken. Samt et løsningsforslag. Det skulle i forvejen ikke være særlig svært, at undgå dette fænomen. Netop derfor satiren. Dette har jeg også beskrevet i en anden tråd.

For eksempel afslører Stereophile's test af SF Cremona et lignende fænomen.

Og på en anden dansk højttaler har producenten fortalt mig, at man selv har observeret problemet - og løst det. Så jeg spørger igen, hvor svært skal det være?

Kurts tilhørsforhold er beskrevet ud fra, hvad jeg umiddelbart husker. Det kan han nok (hvis han vil) selv fortælle mere om, end jeg kan. Så vidt jeg husker er det dog ikke den almindelige audio branche.

Noget helt andet:

Skulle du en dag få lyst til at høre en virkelig god "digital" forstærker på et rimelig godt anlæg, så er du meget velkommen her hos den sure. Så kan vi rive hovederne af hinanden over noget god musik og en god kop kaffe. Så vil du også finde ud af, hvorfor Ghammel & Suhr ikke er det samme som gammel og sur...

Med gæstfri søndagshilsen
G&S

"Den, som tager alvor for sjov og sjov for alvor, burde vide bedre" (Storm P.)
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 06 Juni 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hej G&S !

Jeg må indrømme jeg synes stadig at Sankt Hans tråden startede op med fokus på at "gå efter manden istedet for bolden", hvilket var årsagen til mit indlæg i tråden.

Dit indlæg om Båt problemet læste jeg, og synes var yderst kvalificeret,  så intet problem der. Jeg har ikke selv hørt højttaleren, så jeg kan ikke rigtigt deltage i debatten, det bør være op til jer, og konstruktørerne.

Men helt overordnet, er der jo kun et fåtal af folk fra branchen der skriver herinde, og jeg ved fra flere, at de ønsker ikke at deltage. Årsagerne til at de ikke ønsker det, er vist indlysende.

Personligt kan jeg sagtens leve med debatniveauet herinde, og min tilstedeværelse er da også et bevis på at ingen har formået at skræmme mig væk ! (endnu )

Og så lige en tak for invitationen, som jeg meget vel tager op en dag jeg er på de kanter, selvom det skuffer mig at du byder på kaffe, når jeg i andre indlæg kan se at din vinsamling også er værd at smage

Med venlig hilsen

Og så lige et indspark fra Piet Hein til dit Storm P citat:

Den, som kun
tar spøg for spøg
og alvor
kun alvorligt,
han og hun
har faktisk fattet
begge dele
dårligt.

Thomas Sillesen

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes