Emne: 32 PW 9509 vs. TX 32 PD 30 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin, hvilken dvd-afspiller var der tale om?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 Juni 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| Ronin, hvilken dvd-afspiller var der tale om? |
|
|
En ny model Panasonic jeg ikke umiddelbart har set før, så modelnummeret må jeg være dig skyldig! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
|
Har 9509'eren mulighed for DVI og komponent DVD tilslutning??? |
|
|
Nej. PD30 er et af meget få CRT-tv med komponent indgang, og DVI findes mig bekendt ikke på noget CRT tv. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Jeg har endelig fået kigget på Philips 9509 idag, og det kan skam også sagtens hakke i panoreringerne. |
|
|
Bestemt, da der bliver lagt noget til billedet, så vil der altid være en fejlrate. Men det er langt værre på PD30. Har du nogle specifikke scener du kan henvise til?
Ronin skrev:
| Jeg tror dog ikke man skal gå alt for meget op i det, for det vil aldrig kunne lade sig gøre at lave det 100% nøjagtigt - tv´et skal i grove træk stadig kompensere for noget der reelt ikke er på kildematerialet. |
|
|
Jeg er kun delvist enig. Generelt vil jeg sige at man skal kigge på den samlede oplevelse af billedet, ikke fluekneppe i enkelte detaljer. Men for mig, og for flere jeg har set tv'ene sammen med, har dét at DNM er så meget mere effektivt gjort den samlede oplevelse bedre på 9509. Iøvrigt - bare fordi man ved at man ikke kan nå perfektion, betyder ikke at man ikke bør stræbe efter at komme så tæt på som muligt...
Men jeg er sådan set enig i at man ikke skal opfatte forskellen på DNM på de to som en voldsom kritik af PD30, det er som sagt stadig et rigtigt godt tv. Grunden til at jeg bruger så relativt meget energi på det er netop at pixelleringerne har været fremhævet så meget som et afgørende, negativt punkt på Philips 9308, på trods af at den faktisk gør det bedre end PD30... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu også været nede hos TC og se PD30 og Phillips TV'et. Jeg er ret vild med PD30'eren, og normalt ikke særligt glad for Phillips, men jeg må sige at 9509 virkeligt imponerede mig. Bevægelserne var utroligt flydende, og meget bedre end jeg nogen sinde har set før. Jeg så ikke nogle digitale effekter af betydning, hvilket jeg normalt ser alle vegne. I det hele taget virkede billedet utroligt lækkert at se på. Jeg er ikke i tvivl. Hvis jeg stod og manglede et nyt 32" idag, så hed det helt sikkert Phillips PW 9509. Designet er også udemærket, men der må jeg sige at Panasonic'en i mine øjne, stadig er for fed.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Ronin skrev:
| Jeg har endelig fået kigget på Philips 9509 idag, og det kan skam også sagtens hakke i panoreringerne. |
|
|
Bestemt, da der bliver lagt noget til billedet, så vil der altid være en fejlrate. Men det er langt værre på PD30. Har du nogle specifikke scener du kan henvise til?
Der var en del jeg bed mærke i i kampens hede, men meget af det er naturligvis også helt nede i flue-knepperi, fordi man helt ubevidst kommer til at veje små-ting alt for tungt. Bare det at se en person passere hurtigt forbi er noget der kan udløse det, men det er et generelt problem på alle tv jeg har set med teknikken. I det daglige tænker man bare ikke over det. Mit 9616 har også de fejl, når jeg begynder at analysere det.
Scenen hvor de kæmper på lastbilen i motorvejsscenen er et godt eksempel, og det kan få de fleste til at knække, men der er så også ekstremt mange bevægelige ting på samme tid.
Ronin skrev:
| Jeg tror dog ikke man skal gå alt for meget op i det, for det vil aldrig kunne lade sig gøre at lave det 100% nøjagtigt - tv´et skal i grove træk stadig kompensere for noget der reelt ikke er på kildematerialet. |
|
|
Jeg er kun delvist enig. Generelt vil jeg sige at man skal kigge på den samlede oplevelse af billedet, ikke fluekneppe i enkelte detaljer. Men for mig, og for flere jeg har set tv'ene sammen med, har dét at DNM er så meget mere effektivt gjort den samlede oplevelse bedre på 9509. Iøvrigt - bare fordi man ved at man ikke kan nå perfektion, betyder ikke at man ikke bør stræbe efter at komme så tæt på som muligt...
Helt enig, og jeg kan heller ikke lade være med at være lidt imponeret over det gode resultat på 9509 - jeg er bange for at det bliver mit næste tv.
Men jeg er sådan set enig i at man ikke skal opfatte forskellen på DNM på de to som en voldsom kritik af PD30, det er som sagt stadig et rigtigt godt tv. Grunden til at jeg bruger så relativt meget energi på det er netop at pixelleringerne har været fremhævet så meget som et afgørende, negativt punkt på Philips 9308, på trods af at den faktisk gør det bedre end PD30...
Her er jeg til gengæld ikke enig - 9308 (som jo også er betydeligt ældre) er milevidt bag efter PD30!! Det var netop 9308´eren der i sin tid gjorde at jeg valgte at undgå PixelPlus, fordi det i ordets sande betydning fremhævede enhver pixel så billedet blev alt andet end imponerende. Det er meget glædeligt at se at Philips har taget kritikken og tilbagemeldingerne til sig og derefter har finpudset det til noget virkeligt godt.
Overall er der ting som måske kunne være bedre på både PD30 og 9509, men generelt set er de begge aldeles fremragende tv, som begge leverer noget af det bedste der kan findes på mårkedet i øjeblikket. Forskellen er bare hvad man vægter tungest, og DNM er efter min mening en geni-streg!
|
|
|
I øvrigt en kæmpe tak for nogle virkeligt seriøse og meget saglige indlæg. Jeg er overbevist om at du har bidraget med megen brugbar information for eventuelle købere af blandt andet disse tv-modeller! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
|
|
|
Nej. PD30 er et af meget få CRT-tv med komponent indgang, og DVI findes mig bekendt ikke på noget CRT tv.
|
|
|
Jeps, der er vist kun et par JVC-modeller der ellers har det. Sony HQ100 ved jeg ikke?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
|
|
|
Nej. PD30 er et af meget få CRT-tv med komponent indgang, og DVI findes mig bekendt ikke på noget CRT tv.
|
|
|
Jeps, der er vist kun et par JVC-modeller der ellers har det. Sony HQ100 ved jeg ikke??
|
|
|
sony hq100 har ikke component indgang
|
| Til top |
|
| |
jan petersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud som om bevægelseskompensationen på 9509 er væsentlig bedre end på PD30. Hvis det er det eneste punkt PD30 er dårligere, har PD30 så ikke så mange andre fordele i forhold til 9509, at PD30 er bedst? Jeg tænker bl.a. på 4 scartstik, componentindgang og sidst men ikke mindst det fintmaskede billedrør. Jeg kan forstå billedet er lidt for rødt på 9509 og lidt for grønt på PD30. Jeg ville foretrække det lidt for grønne frem for den røde farve.
Kan problemet med PD30'erens hakkeri ikke løses med en ny software?
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under ishokey A-vm (på tv2) var der et meget hvidt lysende område (ca puckens størrelse) til højre for pucken ligegyldig hvor og hvilken retning pucken bevægede sig i. Jeg har aldrig set det før men hvis DR viste ishokey klip var der ingen hvid plet. TV'et er en PD30 og jeg er på et fællesantenne net.
Hvad skyldes dette. Jeg håber ikke det er et PD30 syndrom..
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu et par øjne har kigget på de to modeller og denne gang tilhører de undertegnendes...
...og jeg må sige jeg er imponeret. Faktisk er det første gang jeg ser PD30'eren i levende live og det gjorde bestemt ikke begejstringen mindre. Men jeg må nu sige jeg er mere imponeret af Philips nye.
Jeg kan sagtens nikke genkendende til at Philips'en er mere rødlig i det og Pana'en mere grøn. Jeg synes dog på ingen måde det gerende.
Men mit valg falder klart på 9509'eren! Det er et genialt TV. Kanon billede og design. Prisen ligger jo også en smule under. Var også imponeret over Pixel Plus 2 i forhold til det jeg har set på 9308'eren. Så når pengene er til det, bliver jeg bestemt ejer af 9509'eren! 
|
| Til top |
|
| |
Laust Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2004
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 20 Juni 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Otto, TC]
PD30'erens skyggemaske giver en tydelig forskel i måden de to tv viser billedet på, når man ser på diverse test-mønstre. Om det er en ubetinget fordel ved jeg så ikke rigtigt om jeg vil sige, det er lidt som om at det mørke bliver fremhævet på bekostning af det lyse - sort tekst på hvid baggrund bliver nærmest til fed skrift i forhold til Philips'en, hvor teksten er meget mere fin - til gengæld sker det stik modsatte med hvid skrift på sort baggrund, hvor det er Philips'en der viser teksten med fed skrift... pudsig ting. Skarpheden i detaljerne, vurderet ud fra test-billederne, må generelt siges at være bedre på PD30, det er tydeligt at skyggemasken gør det den skal.
Hej Otto og alle i andre. Jeg har også tænkt på at købe PD30 eller 9509. De flere undertekster er vel hvide på sort baggrund. Så må det vel være bedst at vælge 9509. Jeg har nedsat syn, så vil i ikke anbefale at købe 9509? Jeg har set PD30 men ikke 9509.
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
| Hvordan kan det være at et TV er sat så dårligt op som standard. |
|
|
Det er desværre sådan i dag at når man pakker et tv op af kassen, så er den indstillet til at stå i forretningen, ikke hjemme i stuen. I de butikker der trækker det store læs mht. salget, står der typisk 50-100 tv ved siden af hinanden, og en ukyndig forbruger vil kigge ud over alle tv'ene, og blive fanget af det tv der lyser mest... Derfor har der været lidt af et præstationsræs, hvor producenterne hele tiden har skullet overgå hinanden i lysstyrke, kontrast og skarphed. Hvis du sætter et korrekt indstillet tv op ved siden af ét i standard-indstillingen, så vil det ganske enkelt se meget mat og kedeligt ud. Til gengæld er det rigtigt, men det når den almindelige forbruger bare sjældent at opleve, da han typisk kigger på billedet i max 5 minutter før en beslutning er taget.
Det er samme årsag der gør at alle TV kommer forsynet med talrige klistermærker med alle salgsargumenter og specifikationer - så behøver sælgeren nemlig ikke at gå og huske hvad det egentlig er for noget han sælger... Det er ikke for kundens skyld de sidder der i hvert fald, det kan du være helt sikker på! Principielt kunne producenterne bare sende nogle klistermærker ud til butikkerne i stedet for at belemre kunderne med dem, men af erfaring ved de at mange butikker ikke får dem sat på, og det ville jo være en katastrofe hvis konkurrenten nu har en masse "flotte" klistermærker siddende på deres apparater...
Det er iøvrigt ikke noget der er specielt for radio/tv branchen, det sker i alle brancher.
Zanetti skrev:
| Har før læst i disse indlæg at man bør få en teknikker til at få det ordentlig indstillet inden man slæber det hjem. Kan det virkelig passe?? og kan man selv ødelægge denne indstilling efterfølgende, hvis der går for meget Hr Pilfinger i den? |
|
|
Man kan komme meget langt med den almindelige bruger-menu, men hvis man er entusiast, og vil have så optimalt billede som muligt, så kan der hentes noget i at pille i service-menuen. Igen skyldes det at producenterne hellere vil skille sig ud fra hinanden end arbejde hen mod det samme mål. Hvis en tekniker har ændret i service-menuen, kan du kun lave ballade hvis du selv piller i service-menuen, og ja, i så fald så kan du ødelægge indstillingen igen. Flere indstillinger end man tror påvirker hinanden indirekte, så det er ikke så nemt endda. Men får man teknikeren til at håndtere service-menuen, og derefter holder sig til den almindelige bruger-menu, så kan man ikke gøre noget galt.
Zanetti skrev:
| Har ofte stået og betragtet diverse TV'er linet op ved siden af hinanden og kvaliteten af billedet er ofte så elendig at det kan simpelthen ikke passe de er så ringe. Hvorfor i alverden er de så dårligt indstillet når de står som en udstillingsvare... det skræmmer da kunderne væk!!! Har man ikke også en forpligtelse overfor producenterne (juridist/moralsk)??? Dvs. personer der ikke har den store viden om TV andet end om dets brug og her snakker vi jo flertallet af befolkningen, jamen de får aldrig det optaimale ud af deres måske dyrt indkøbte TV. |
|
|
Enhver producent af en hvilken som helst vare har ét mål: At tjene så mange penge som muligt. At forskellige producenter tjener pengene på forskellig vis er et bevidst valg. Især når et firma når en vis størrelse, bliver det ofte nødvendigt at skele mere til hvad der virker salgsmæssigt, end hvad der teknisk set er den bedste løsning. Det må entusiasterne så indfinde sig under.
Reelt set, så er det et spørgsmål om at hvis Philips producerede det bedste tv de kunne ud fra deres tekniske knowhow, så ville det koste det 3-dobbelte. Og så ville det sandsynligvis ikke være relevant for dig. Problemet er at det der virker som en ubetydelig detalje for forbrugeren, kan være det der for producenten sænker prisen til det halve.
Zanetti skrev:
| Mht. til bordet til 9509'eren så var det rent nysgerrighed. |
|
|
Bordet kommer på lager hos Philips DK i næste uge. Det hedder ST 32 9509, og det kommer til at koste omkring et par tusinde, dvs. nogenlunde det samme som et 9308 bord.
|
|
|
Vil lige knytte en bemærkning yderligere til dette emne... har været forbi Expert hvor et Philips 32'' stod placeret. Fik ikke lige kigget på hvilken model der var tale om, men prisen lå på ca. 14.000 kr. Billedet var direkte grimt. Lagde godt mærke til det lyste meget, men det var så grovkornet at de enkelte pixel nærmest var en 1 cm på hver led. Det var sat til at vise fodbold og Beckhams ansigt var total sløret til trods for han blev filmet tæt på.
Kan slet ikke få ind i mit lille hovedet at Philips ville kunne tillade sådan et var opstillet i deres navn. Købere der ikke har forstand på TV andet de ønsker et TV med et godt billede vil da gå langt udenom sådan et fjernsyn.
Et er at TV'et skal lyse for at det sæger, det kan jeg måske godt se, men de kunne da godt bruge 5 minutter på skarpheden...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
Otto, TC skrev:
Zanetti skrev:
| Hvordan kan det være at et TV er sat så dårligt op som standard. |
|
|
Det er desværre sådan i dag at når man pakker et tv op af kassen, så er den indstillet til at stå i forretningen, ikke hjemme i stuen. I de butikker der trækker det store læs mht. salget, står der typisk 50-100 tv ved siden af hinanden, og en ukyndig forbruger vil kigge ud over alle tv'ene, og blive fanget af det tv der lyser mest... Derfor har der været lidt af et præstationsræs, hvor producenterne hele tiden har skullet overgå hinanden i lysstyrke, kontrast og skarphed. Hvis du sætter et korrekt indstillet tv op ved siden af ét i standard-indstillingen, så vil det ganske enkelt se meget mat og kedeligt ud. Til gengæld er det rigtigt, men det når den almindelige forbruger bare sjældent at opleve, da han typisk kigger på billedet i max 5 minutter før en beslutning er taget.
Det er samme årsag der gør at alle TV kommer forsynet med talrige klistermærker med alle salgsargumenter og specifikationer - så behøver sælgeren nemlig ikke at gå og huske hvad det egentlig er for noget han sælger... Det er ikke for kundens skyld de sidder der i hvert fald, det kan du være helt sikker på! Principielt kunne producenterne bare sende nogle klistermærker ud til butikkerne i stedet for at belemre kunderne med dem, men af erfaring ved de at mange butikker ikke får dem sat på, og det ville jo være en katastrofe hvis konkurrenten nu har en masse "flotte" klistermærker siddende på deres apparater...
Det er iøvrigt ikke noget der er specielt for radio/tv branchen, det sker i alle brancher.
Zanetti skrev:
| Har før læst i disse indlæg at man bør få en teknikker til at få det ordentlig indstillet inden man slæber det hjem. Kan det virkelig passe?? og kan man selv ødelægge denne indstilling efterfølgende, hvis der går for meget Hr Pilfinger i den? |
|
|
Man kan komme meget langt med den almindelige bruger-menu, men hvis man er entusiast, og vil have så optimalt billede som muligt, så kan der hentes noget i at pille i service-menuen. Igen skyldes det at producenterne hellere vil skille sig ud fra hinanden end arbejde hen mod det samme mål. Hvis en tekniker har ændret i service-menuen, kan du kun lave ballade hvis du selv piller i service-menuen, og ja, i så fald så kan du ødelægge indstillingen igen. Flere indstillinger end man tror påvirker hinanden indirekte, så det er ikke så nemt endda. Men får man teknikeren til at håndtere service-menuen, og derefter holder sig til den almindelige bruger-menu, så kan man ikke gøre noget galt.
Zanetti skrev:
| Har ofte stået og betragtet diverse TV'er linet op ved siden af hinanden og kvaliteten af billedet er ofte så elendig at det kan simpelthen ikke passe de er så ringe. Hvorfor i alverden er de så dårligt indstillet når de står som en udstillingsvare... det skræmmer da kunderne væk!!! Har man ikke også en forpligtelse overfor producenterne (juridist/moralsk)??? Dvs. personer der ikke har den store viden om TV andet end om dets brug og her snakker vi jo flertallet af befolkningen, jamen de får aldrig det optaimale ud af deres måske dyrt indkøbte TV. |
|
|
Enhver producent af en hvilken som helst vare har ét mål: At tjene så mange penge som muligt. At forskellige producenter tjener pengene på forskellig vis er et bevidst valg. Især når et firma når en vis størrelse, bliver det ofte nødvendigt at skele mere til hvad der virker salgsmæssigt, end hvad der teknisk set er den bedste løsning. Det må entusiasterne så indfinde sig under.
Reelt set, så er det et spørgsmål om at hvis Philips producerede det bedste tv de kunne ud fra deres tekniske knowhow, så ville det koste det 3-dobbelte. Og så ville det sandsynligvis ikke være relevant for dig. Problemet er at det der virker som en ubetydelig detalje for forbrugeren, kan være det der for producenten sænker prisen til det halve.
Zanetti skrev:
| Mht. til bordet til 9509'eren så var det rent nysgerrighed. |
|
|
Bordet kommer på lager hos Philips DK i næste uge. Det hedder ST 32 9509, og det kommer til at koste omkring et par tusinde, dvs. nogenlunde det samme som et 9308 bord.
|
|
|
Vil lige knytte en bemærkning yderligere til dette emne... har været forbi Expert hvor et Philips 32'' stod placeret. Fik ikke lige kigget på hvilken model der var tale om, men prisen lå på ca. 14.000 kr. Billedet var direkte grimt. Lagde godt mærke til det lyste meget, men det var så grovkornet at de enkelte pixel nærmest var en 1 cm på hver led. Det var sat til at vise fodbold og Beckhams ansigt var total sløret til trods for han blev filmet tæt på.
Kan slet ikke få ind i mit lille hovedet at Philips ville kunne tillade sådan et var opstillet i deres navn. Købere der ikke har forstand på TV andet de ønsker et TV med et godt billede vil da gå langt udenom sådan et fjernsyn.
Et er at TV'et skal lyse for at det sølger, det kan jeg måske godt se, men de kunne da godt bruge 5 minutter på skarpheden...
|
|
|
Hvis det er en af de ældre modeller, hvad det sandsynligvis har været, så er det desværre ikke et enestående tilfælde. Det ændrer ikke meget at stille på skarpheden - desværre! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige knytte en bemærkning yderligere til dette emne... har været forbi Expert hvor et Philips 32'' stod placeret. Fik ikke lige kigget på hvilken model der var tale om, men prisen lå på ca. 14.000 kr. Billedet var direkte grimt. Lagde godt mærke til det lyste meget, men det var så grovkornet at de enkelte pixel nærmest var en 1 cm på hver led. Det var sat til at vise fodbold og Beckhams ansigt var total sløret til trods for han blev filmet tæt på.[/QUOTE]
Standard-indstillingen...
Zanetti skrev:
|
Kan slet ikke få ind i mit lille hovedet at Philips ville kunne tillade sådan et var opstillet i deres navn. |
|
|
Det kan jeg heller ikke, men sådan er det.
Zanetti skrev:
| Købere der ikke har forstand på TV andet de ønsker et TV med et godt billede vil da gå langt udenom sådan et fjernsyn. |
|
|
Det skulle man tro - men sådan er det åbenbart ikke.
Zanetti skrev:
| Et er at TV'et skal lyse for at det sølger, det kan jeg måske godt se, men de kunne da godt bruge 5 minutter på skarpheden... |
|
|
Det har de skam også gjort - sharpness er skruet 3-400% for højt op...
Som sagt, jeg kan ikke give nogen dybere forklaring på at det hænger sådan sammen, udover at nogen må have fundet ud af at det sælger (uvist hvorfor). Men der er ingen tvivl om at det ER sådan. Jeg skal meget gerne demonstrere, hvis nogen tvivler. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Hvis det er en af de ældre modeller, hvad det sandsynligvis har været, så er det desværre ikke et enestående tilfælde. Det ændrer ikke meget at stille på skarpheden - desværre! |
|
|
Det er jeg nu ikke enig i. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Operaman Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen af de herrer som ved hvordan man kommer ind i Konvergens menuen på 9509 ?, den gængse metode 062597 +i lader ikke til at virke, det er såmænd ikke fordi den er helt gal bare lidt nysgerrig og samtidig er det måske i denne menu at jeg får rettet op på den svage bue i top venstre hjørne som er det eneste der mangler før jeg kan sige holy s''' da dette er det vildeste CRT jeg har set inklusiv PD30.
Jeg har i hvertfald ikke kunnet kompensere for det i service menuen, men selv om det skulle vise sig at det ikke kan rettes op ville jeg aldrig drømme om at få det ombyttet da jeg har været heldig med henblik på dirty screen ved hurtig panorering over blå og hvid baggrund, det er stort set ikke eksisterende på min model
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Ronin skrev:
| Hvis det er en af de ældre modeller, hvad det sandsynligvis har været, så er det desværre ikke et enestående tilfælde. Det ændrer ikke meget at stille på skarpheden - desværre! |
|
|
Det er jeg nu ikke enig i.
|
|
|
Hvis du kan ændre skarpheden så meget at det bliver godt, så vil jeg gerne høre hvordan! 
Jeg har i fredags brugt en eftermiddag i selskab med deres topmodeller PW9768, PW9618 og 9308 (samt modellen med harddisk) og på ingen af dem gjorde det resultatet synderligt meget bedre at ændre på skarpheden, andet end måske et lidt mere udefineret og sløret billede.
Så blev PW9509 blandet ind i tingene, og den viste i høj grad hvordan det skulle se ud - nemlig rigtig godt. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også oplevet et lign. billed på 28-32" widescreen i Kvickly der både var grovkornet og mat pga. for høj lysstyrke. En sælger må have "opdaget" mig og spurgte mig om et eller andet mht. om det var et fedt TV (husker ikke helt da det var lang tid siden). Jeg sagde at jeg egentligt synes det var meget uklart. Sælgeren sagde at det jo heller ikke var meningen at man skulle se et så stort tv så tæt på.
Efter han var gået prøvede jeg da at se det nogle meter længere væk, syntes stadig ikke det var et godt billed, men det var da rigtig nok sværere at se på længere afstand.

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Otto, TC skrev:
Ronin skrev:
|
|
Det er jeg nu ikke enig i.
|
|
|
Hvis du kan ændre skarpheden så meget at det bliver godt, så vil jeg gerne høre hvordan!  |
|
|
Okay, jeg fattede mig nok lidt for meget i korthed... Det jeg mente var at den grynede fornemmelse kan formindskes drastisk ved at justere på forskellige ting (ikke kun skarpheden). Om det bliver "godt", det er vel et definitionsspørgsmål - det bliver aldrig så godt som på et 9509. Det jeg mente var at det er meget forkert at sige at det ikke ændrer ret meget at justere det ordentligt - der er heftig forskel, også selv om man måske kunne ønske sig at det blev endnu bedre. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|