| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Juni 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Ronin skrev:
Otto, TC skrev:
Ronin skrev:
| Hvis det er en af de ældre modeller, hvad det sandsynligvis har været, så er det desværre ikke et enestående tilfælde. Det ændrer ikke meget at stille på skarpheden - desværre! |
|
|
Det er jeg nu ikke enig i.
|
|
|
Hvis du kan ændre skarpheden så meget at det bliver godt, så vil jeg gerne høre hvordan!  |
|
|
Okay, jeg fattede mig nok lidt for meget i korthed... Det jeg mente var at den grynede fornemmelse kan formindskes drastisk ved at justere på forskellige ting (ikke kun skarpheden). Om det bliver "godt", det er vel et definitionsspørgsmål - det bliver aldrig så godt som på et 9509. Det jeg mente var at det er meget forkert at sige at det ikke ændrer ret meget at justere det ordentligt - der er heftig forskel, også selv om man måske kunne ønske sig at det blev endnu bedre.
|
|
|
Hehe, ok - det var netop en forandring til det bedre, jeg efterlyste. Ingen af dem måler sig med 9509. Jeg modtager 9509 på Mandag, så nu vil jeg håbe at det 100% er pengene værd!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
KulaShaker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer :)
Ronin, jeg håber du vil skrive lidt om dine erfaringer med dit ny-indkøbte 9509.. og tillykke med det forresten!  Må man spørge hvor du har handlet?
Vil også lige give resten af jer der har brugt tid på at teste og
diskutere en lille klapsalve, det har været spændende læsning for en
outsider som mig
Mvh
Christian C.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 26 Juni 2004 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, mit 9509 kom 3 dage før tid (lækker ting ), og til at starte med skal der justeres meget for at finde det optimale billede. Det jeg bider mest mærke i, er at der er kommet væsentligt mere "power" i farverne og skarpheden har fået et lille nok opad i forhold til mit 9616. Den primære forskel på de to tv er, at 9509 er uhyggeligt sart overfor knap så godt antennesignal - det kvitterer øjeblikkeligt med lige nøjagtigt de ting jeg bestemt ikke syntes om ved den første udgave af PixelPlus, nemlig meget grov-kornet og sløret billede, omend ikke helt ligeså slemt. Får det derimod et godt signal, eller endnu bedre, en god dvd-film i røven, så skal jeg love for at der billede-mæssigt er sket noget. Det står ultra-klart, skarpt og MEGET realistisk. Bevægelses-kompensationen er blevet bedre, men den er ikke klasser bedre end 9616 - generelt set synes jeg ikke at der skal de store ting til at "trigge" den til at lave unoder, men det synes jeg generelt gælder alle tv med den teknik. Jeg mangler ihvertfald at se noget der er perfekt i en grad så ingen længere tænker over det. Overall er det dog ganske fremragende!
Man skal dog passe på ikke at stirre sig blind på "fejl" for så ender man med kun at se fejl - sådan en periode havde jeg lige inden jeg handlede! Et par gode film i god kvalitet har dog ændret på det, og nu er det helheden, og den må siges at være god. Dette tv retter op på nøjagtigt de ting, første udgave af PixelPlus ikke duede til, og jeg er ganske sikker på at dette tv bliver et hit, også fordi prisen slet ikke er så ringe endda. (Og så er det udstyret med en fjernbetjening som mange firmaer burde lære af designmæssigt) __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken vægt kan hylderne på det tilhørende bord holde til???
Havde nemlig tænkt mig at stille en Dali Evidence C70 umiddelbart under skærmen når den tid kommer... C70'erens mål er: 16/50/30 cm og den vejer 8,2 kg...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at det skulle være noget problem at bære den center-højttaler. Jeg vil tro at max vægten er 15 kg eller noget i den retning.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Jeg tror ikke at det skulle være noget problem at bære den center-højttaler. Jeg vil tro at max vægten er 15 kg eller noget i den retning. |
|
|
Lyder godt... så må jeg bare håbe der er plads til den!!! 
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt jeg bringer et gammelt emne op her, men efter at have læst
den her tråd, må jeg indrømme at jeg er brændt lidt varm på 9509,
specielt også fordi det er et par tusinde billigere end PD30'eren.
Ronin jeg har et spørgsmål til dig, da jeg nu ved at du har fjernsynet
med tilhørende møbel. Hvad er højden mellem de 2 hyller og kan de evt.
justeres i højden. Jeg spørger da jeg har min marantz dvd og reciever
stående oven på hinanden og min Dali C1000 på en hylde over. Er der
mulighed for denne kombination på dette møbel.
Ca. mål for de 2 "enheder" er.
DVD+Reciever = 25 cm
Center = 14cm
Håber du eller andre kan hjælpe.
EDIT: Hvordan ser det i øvrigt
ud med fremtidssikringen på dette fjernsyn, hvis vi nu en eller anden
gang får digitalt fjernsyn herhjemme?
__________________ .. :...
Min fine bio :)
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumz skrev:
Jeg ved godt jeg bringer et gammelt emne op her, men efter at have læst den her tråd, må jeg indrømme at jeg er brændt lidt varm på 9509, specielt også fordi det er et par tusinde billigere end PD30'eren.
Ronin jeg har et spørgsmål til dig, da jeg nu ved at du har fjernsynet med tilhørende møbel. Hvad er højden mellem de 2 hyller og kan de evt. justeres i højden. Jeg spørger da jeg har min marantz dvd og reciever stående oven på hinanden og min Dali C1000 på en hylde over. Er der mulighed for denne kombination på dette møbel. Ca. mål for de 2 "enheder" er.
DVD+Reciever = 25 cm
Center = 14cm
Håber du eller andre kan hjælpe.
EDIT: Hvordan ser det i øvrigt ud med fremtidssikringen på dette fjernsyn, hvis vi nu en eller anden gang får digitalt fjernsyn herhjemme?
|
|
|
Jeg må desværre skuffe dig - jeg har ikke det tilhørende bord!
Fremtidssikring tror jeg ikke er et emne vi skal diskutere nærmere hvad angår tv, specielt fordi vi ikke helt ved hvad der kommer af udstyr når vi når dertil. Jeg tror dog ikke at man skal smide sit tv væk til den tid. Der kommer sandsynligvis en set-top box så man kan tappe det digitale signal ned i sit tv med super-billede til følge, men lad os nu se når vi kommer der til... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Jeg må desværre skuffe dig - jeg har ikke det tilhørende bord! |
|
|
Ok, fair nok... Ved ikke helt hvorfor jeg var kommet af den opfattelse :)
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |
Operaman Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 05 August 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Er der ingen af de kloge hoveder der kan give mig lidt feedback på mine tidligere indlæg, specielt angående koden til at komme ind i konvergens menuen ?, jeg elsker mit 9509 men her forleden da jeg tændte det var det eneste jeg blev præsenteret for en hvid skærm på alle kanaler sikke et megachok !! specielt fordi jeg havde været inde i service menu for at korrigere geometrien, men det løste sig selv efter at have det plugget fra strømmen pyha...... med hensyn til geometrien er det umuligt for mig at rette op på de svage buer jeg har i top og bund, hvad gør jeg skal jeg have det til justering eller bare kræve en ombytning med den risiko der ligger i at et nyt måske er plaget af "dirty screen" og andre ubehageligheder.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 09 August 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Operaman skrev:
Hej alle.
Er der ingen af de kloge hoveder der kan give mig lidt feedback på mine tidligere indlæg, specielt angående koden til at komme ind i konvergens menuen ?, jeg elsker mit 9509 men her forleden da jeg tændte det var det eneste jeg blev præsenteret for en hvid skærm på alle kanaler sikke et megachok !! specielt fordi jeg havde været inde i service menu for at korrigere geometrien, men det løste sig selv efter at have det plugget fra strømmen pyha...... med hensyn til geometrien er det umuligt for mig at rette op på de svage buer jeg har i top og bund, hvad gør jeg skal jeg have det til justering eller bare kræve en ombytning med den risiko der ligger i at et nyt måske er plaget af "dirty screen" og andre ubehageligheder. |
|
|
Du kan ikke forlange et 100% geometrisk korrekt billede på et billedrør, sådan er det bare. Men der er selvfølgelig grænser for hvad man bør leve med. Hvis du mener dit tv er uacceptabelt, så kontakt forhandleren. Justering af geometri osv. dækkes normalt af Philips under garantien, og desuden vil du sandsynligvis stå med et tv der er bedre justeret end hvis du får det byttet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin, et andet spørgsmåæ til dig ang. 9509. På hvilken side af tvet sidder s-vhs indgangen, samt de øvrige indgange.
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumz skrev:
| Ronin, et andet spørgsmåæ til dig ang. 9509. På hvilken side af tvet sidder s-vhs indgangen, samt de øvrige indgange. |
|
|
De sidder på højre side i et lille indhak der er placeret så det også fungere som håndtag i forbindelse med flytning af tv´et! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, det var da en skam :( Havde håbet det sad på venstre side, men det
er nok ikke det som kommer til at gøre udfaldet. Jeg må bare eje det
fjernsyn, efter alle de gode ting jeg har læst om det.
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 15 August 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumz skrev:
| Nå, det var da en skam :( Havde håbet det sad på venstre side, men det er nok ikke det som kommer til at gøre udfaldet. Jeg må bare eje det fjernsyn, efter alle de gode ting jeg har læst om det. |
|
|
Der er ikke noget at være bange for, ihvertfald!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin hvad er dine erfaringer med lyden. Nu bruger jeg "kun" de
indbyggede højt. når jeg ser tv, hvilket er det meste af tiden. Jeg
synes den er meget mudret. Hvordan har i indstillet den?
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 29 August 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumz skrev:
| Ronin hvad er dine erfaringer med lyden. Nu bruger jeg "kun" de indbyggede højt. når jeg ser tv, hvilket er det meste af tiden. Jeg synes den er meget mudret. Hvordan har i indstillet den? |
|
|
Det bedste tweak jeg kan komme i tanke om: Hold "Volume -" nede i 5-6 sekunder... En højttaler der sidder i en plastickasse får ikke lov at sige noget hjemme hos mig i hvert fald. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
tumz Forum Bruger

|
| Sendt: 30 August 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
tumz skrev:
| Ronin hvad er dine erfaringer med
lyden. Nu bruger jeg "kun" de indbyggede højt. når jeg ser tv, hvilket
er det meste af tiden. Jeg synes den er meget mudret. Hvordan har i
indstillet den? |
|
|
Det bedste tweak jeg kan komme i tanke om: Hold "Volume -" nede i
5-6 sekunder... En højttaler der sidder i en plastickasse får ikke lov
at sige noget hjemme hos mig i hvert fald. |
|
|
Helt enig. Men det er desværre udelukket. Gider ikk skifte kanal på min
amp, hver andet minut. Derfor ville en anden løsning være mere dejlig ;)
Nu med billeder.
|
| Til top |
|
| |
asmund Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 03 September 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nettopp kjøpt meg et 9509 apparat for NOK 14.995. Jeg har vel egentlig ikke så god greie på dette, men prøver å lære litt nå. Enkelte anbefaler at man kjører med vanlig 100 Hz Digital Scan uten Pixel Plus 2 innkoblet når man kikker på DVD-filmer, mens Pixel Plus 2 kan være bedre i vanlige tvstudiosendinger for eksempel. Ved bruk av Pixel Plus 2 er Digital Natural Motion (DNM) innkoblet. Etter det jeg har forstått er en slik DNM krets helt nødvendig for å korrigere for bevegelsesforsinkelse ved for eksempel raske actionfilmer. Det jeg da lurer på er om det er mulig å ha DNM innkoblet når man kikker på en DVD-film ved bruk av for eksempel 100 Hz Digital Scan eller om man da må ta Pixel Plus 2 på kjøpet?
|
| Til top |
|
| |