Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2598
|
Sendt: 22 Oktober 2024 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har solgt min subwoofer da jeg ville have lidt mere bas fra mine front højttalere
Er blevet anbefalet lidt af hvert,mest dyrt, har nok power fra en nad c326bee, den spiller overraskende godt og uden det mindste mislyde, 400kr incl fragt
Ok følsomhed, lavere bass extention,god belastbarhed,ikke for stor, ikke for dyr
Den større model er blevet testet og fik 9 for lyden hvor den jeg har valgt fik 10 fra samme blad (det overraskede mig meget pga prisen)
Fik bestilt et sæt system audio signature 5
Frekvensområde: 40-25.000 Hz
Impedans: 4 Ohm (så er der ifølge nads specs 2x50 watt og 2x150 watt dynamisk i 4 ohm)
Følsomhed: 88 dB 1W/1m
Belastbarhed: 150 Watt
Dimensioner (BxHxD) cm: 16.5x30x24.9
6999kr
Har en nad c326bee og en marantz pm 6007 men den spiller ikke så fyldigt og dynamisk som naden
Har altid haft på fornemmelse at primare har en lyd der passer fint med system audio,
densen brugte de i forbindelse med de sidste hifi udstillinger lavet af kt radio i Odense
Skulle jeg have en bedre forstærker op til 5000kr til et sæt signature 5, hvad kunne det så være ?
Nad laver nok ikke de bedste forforstærker i klassen, men den jeg har, har de lavet med preout,
så en effektforstærker er også en mulighed
|
Til top |
|
|
Audio Niller Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2014 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 128
|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter og have læst dit indlæg en 8-10 forstår jeg måske hvad det er du spørger om, og mit svar er at det aner jeg da ikke.
Hvordan en given forstærker vil lyde på dine System Audio har jeg ingen ide om.
Tænker umiddelbart at hvis jeg var dig så ville jeg spare lidt mere sammen.
I min verden får du ikke noget der er værd og lytte på for mindre end min 10.000,-
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke rigtig hvad der passer med system audio
I gamle dage var det densen,måske primare og mindes også om noget arcam
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4843
|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi taler om et sæt højtalere til 7000,-... der betyder forstærkeren ikke så meget. Køb den du synes er pænest
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3358
|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Ved ikke rigtig hvad der passer med system audio |
|
|
Er det ikke mere et spørgsmål om hvad der passer sammen med den lyd du foretrækker? Indtil du får en ny ide
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var mener hvis dee skulle en anden forstærker til, men også generalt hvad der passer med system audio
Det 100 år siden (eller deromkring) siden jeg var til en hifi udstilling hvor system audio også var der og
aner derfor ikke hvad system audio bruger (eller dem der sælger system audio når de er på udstillinger)
Mindes igennem tiderne at der har været mange på hifi4all der har haft system audio
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gasolin - du kan være helt sikker på at udstillere og butikker som sælger højttalere vælger en kombination af en egnet forstærker og den man
helst vil sælge på grund af indtjening.
Hvad der så måtte komme først kan man kun gætte sig til ........
Er valget ledsaget af en passende storytelling er der ingen grænser for hvilken overbevisning det er muligt at efterlade lytterne med.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6372
|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@gasolin ....
Hvis du vil ha´ordentlig fast og potent lyd på dine SA, så køb en Accuphase forstærker.
E-650 ville være et fint bud. Så er du også dækket ind, hvis du senere skifter højttalere.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
60 watt i 4 ohm er ikke så meget, hvis nu jeg skulle have en stor forstærker
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Densen DM10 med de 2 store guld farvet knapper på front brugte sa for mange år siden
Brugt 3500kr
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
60 watt i 4 ohm er ikke så meget, hvis nu jeg skulle have en stor forstærker |
|
|
Nej.... du har ret. Ren Klasse A med en dæmpningfaktor på 800, siger absolut ingenting,
når det eneste der gælder er billig, billig, billig..... gratis fragt og jagten på papir-data.
Undskyld, jeg blandede mig. Skal ikke ske igen
Bare en lille bibemærkning......
Så´n en Densen når ikke Accuphase til sokkeholderne lyd- og potensmæssigt, men det ved kun dem, der hørt dem __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Tommy S. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 274
|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var for nogle år siden til en System Audio demonstration, hvor højttalere blev demonstreret med Primare grej.
Det lød godt sammen.
Jeg har ikke hørt dine højttalere, men som flere er inde på, skal de nok have lidt power for at yde deres bedste.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiggede på brugt effektforstærker og fandt en Rotel RB-1552 MKII så frem jeg på den eller anden måde mangler noget bedre
Ved dog ikke om den passer til sa, men helt ringe har rotel effektforstærkere aldrig været
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2024 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Boydk
Du bringer Gasolin i et dilemma ved at foreslå en 40W klasse A og samtidig fastslå at “Alt under 500W er til garagen”.
Nej, en Accuphase går man aldrig fejl af, selv om jeg frygter Gasolin - såfremt har erhvervede sig en sådan - ville udskifte den
måneder senere i jagten på forandring. Læg mærke til jeg skrev “forandring”, som vi alle på et eller andet tidpunkt er blevet
ramt af.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2024 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2024 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
@Boydk
Du bringer Gasolin i et dilemma ved at foreslå en 40W klasse A og samtidig fastslå at “Alt under 500W er til garagen”.
Nej, en Accuphase går man aldrig fejl af, selv om jeg frygter Gasolin - såfremt har erhvervede sig en sådan - ville udskifte den
måneder senere i jagten på forandring. Læg mærke til jeg skrev “forandring”, som vi alle på et eller andet tidpunkt er blevet
ramt af. |
|
|
Hvor for du de 40 watt fra ?
30,60 og 120 i 8,4 og 2 ohm PR KANAL
Hegel røst og H160 er faktisk ikke så vanvittig dyre selv om en røst kostede 19.000kr som ny
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2024 kl. 07:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2024 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Har solgt min subwoofer da jeg ville have lidt mere bas fra mine front højttalere |
|
|
Er det nødvendig at sælge en subwoofer “for at få mere bas fra fronthøjttalerne”?
Og vil du have noget der rykker, hvorfor så fortsætte med den samme sværmen omkring myriader af små tovejs systemer frem
for en gulvhøjttaler bygget med henblik på at gengive mindst en oktav lavere frekvenser end det du hidtil har forsøgt dig med.
Lægges alle dine udsagn, forklaringer og drømme - beskrevet alle mulige steder - sammen, stemmer det du gør ikke med det du
ønsker. Har du ikke tænkt over at du kører i ring med det du foretager dig? Frem for virkelig at vælge det du ønsker? Det du
fortæller. Spar sammen til det, hvis pengene ikke lige er der her og nu?
Jeg undrer mig ………
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2024 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville fouksere på front højttalere og bas end at bruge en subwoofer
Det ser dumt ud på et skrivebord med gulvhøjttalere vendt på hovedet for at diskanten ikke er for højt oppe
Der findes også Radiant Acoustics Clarity 6.2 men de er dyre, til gengæld er -3db 55hz og -10db 32hz
og kræver nok også en bedre forstærker + buchardt,kef q concerto meta og R3 meta og så videre
Sa er rigtig gode til at lave små,kompakte højttalere, hvis man læser en test af sa sa2k så går den helt ned til 40hz før den falder
De kan lave små højttalere der kan spille bas
Signature 5 har specs og test der understøtter at de er god til bas og har et godt forhold imellem følsomhed,
power handling og hvor langt de går ned i bassen
88db,150 watt,40hz, 4 ohm så der max effekt, (rent tilfældigt har jeg 150 watt peak i 4 ohm),
de lavet til at spille dybere bas end andre højttalere i samme størrelse + de er velegnet til at spille højt i lang tid
Alt det er producents specs
Har prøvet kef ls50 meta (forvrængning fra bassen og skarp,metallisk i den øvre melletome)
audiovector qr 1 synes jeg blev for meget i toppen da jeg spillede højt med en rotel a11 tribute
Mange synes kef ls 50 meta er gode og andre synes ikke så meget om dem,
jeg har det bare sådan at når noget er dyrt er det ikke aut bedre fordi det er dyrt
Lidt off topic, fik sidste år lov til at låne en Rotel A11 MKII, mere bovlam forstærker skal man lede længe efter,
ingen bund blir hurtig for lys i lyden og så skal volumen over klokken 12 før der sker noget,
når der sker noget så der ikke meget ekstra på volumen før det er slut.
(ikke kan skrue højere op på volume knappen)
Ny prisen på min nad forstærker er lidt højere end min marantz forstærker, men til min overraskelse
så overgår min 400kr nad min marantz, bedre bund og mere dynamisk (test forum indlæg gir også + point
til en c326bee over de 2 større 356bee og 375bee)
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 24 Oktober 2024 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligger li’som i luften at en gulvhøjttaler skal placeres på gulvet. Hvad forhindrer dig i at placere den der?
|
Til top |
|
|