| Forfatter |
|
Proquo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er stadigvæk åben for andre forslag...
|
| Til top |
|
| |
smølf Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
til proquo.
du skal ikke være bange for at sætte en Y-splitter fra udgang (forforstærker) til indgang til dine forstærkere. indgangs "impedansen" er til for at undgå spændings tab over signal kabelet. impedansen er som real oppe i K ohm, hvor udgang impedansen er nede ohm.
husk ved parallel er det kun strømmen der bliver delt. ikke spændingen (musik signalet). modstanden i parallel betyder bare at forforstærkeren skal leverer lidt mere strøm. ikke noget der ødelægger noget.
i Værste tilfælge kan du opleve brum hvis du trækker strøm til dine forstærkere fra flere steder.
skal det være helt "rigtigt" kan man købe en "box" der aktivt splitter signalet op.
men hvor man køber, sådan en henne, ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Proquo Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der andre der har forstand på en sådan boks?? Hvad kaldes den?
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proquo skrev:
|
Til waal: Dit forslag med at montere et ekstra stik giver nøjagtig det samme resultat som hvis jeg brugte et Y-splitter-kabel... Og så er jeg også nødt til at tage højde for garantien som ryger sig en tur... Desuden vil jeg slet ikke lave et sådan nummer på en splinter ny Rotel RSP-1098...
Til Møller: Du har fuldstændig ret i at man vil tilføje et svagt led... Problemet er bare at lige gyldig hvilken løsning man vælger vil der altid være ulemper forbundet... Jeg leder efter dén løsning der er den mest professionelle, og som giver den absolut bedste lyd-kvalitet...
|
|
|
Parallel forbindelse af 2 ens effekttrin giver INGEN ULEMPER udover ulempen med det manglende sæt bøsninger. Den bedste (og mest sammenhængende) lyd får du med ET effekttrin
Waal
|
| Til top |
|
| |
smølf Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 250
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Proquo
Jeg har været inde og kigge på din kommende RPS 1098 ( http://www.nebyhifi.no/downloads/brukermanualer/rsp1098.pdf ) Jeg kan se at den har zone 2. Jeg mener at du kan bruge denne ekstra udgang til at Bi-amp med..... Er dog ikke helt sikker, men det skal der vel nok være nogle herinde, som ved noget om
/Sorlar __________________ MY TECHNICS
|
| Til top |
|
| |
Proquo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom man kan bruge Zone 2 til at bi-ampe fronten med, mangler der stadig en løsning til surround kanalerne...
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay du vi bi-ampe alle højtalerne
/Sorlar __________________ MY TECHNICS
|
| Til top |
|
| |
Proquo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nemlig... Vil Bi-Ampe alle syv kanaler...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm... jeg kan godt forstå dig, spekulerede på det selv på et tidspunkt... men her skal der nok en af eksperterne til, for det kræver en enorm mængde kabel og ikke mindst plads... men post endelig et billede når du har en løsning, for det bliver da et syn for guder!
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Proquo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig... Er i gang med en hjemmeside, så der skal nok komme masser af billeder (og forhåbentligt svar på alle mine spørgsmål...)
Følger senere...
|
| Til top |
|
| |
sorlar Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ProQuo
Der er nogle effekt forstærkere som har udgang på. så du kan tilslutte flere effekt forstærkere på en udgang. Det har bla. CAMBRIDGE P500 effektforstærker fra Hifi klubben... så der må også være andre 
Hilsen Sorlar __________________ MY TECHNICS
|
| Til top |
|
| |
Proquo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er problemet bare at jeg har set mig varm på Rotel, hele vejen igennem. De er allerede bestilt.
Og de store Rotel effektforstærkere har desværre ikke outputs...
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ehh er det ikke samme princip som når man tager en subwoofer udgange og sætter til en subwooferforstærker? Der er kun en udgang på forstærkeren og 2 på subwooferenforstækeren (hvid+rød). Der er der jo også mange der bruger y-led. Det vil da være den optimale løsning.
Hvis jeg har forstået dig ret og du skal bi ampe 7 kanaler og du have 14 effektforstærkere, lyder det helt sikkert som noget seriøst... vi skal se billeder
|
| Til top |
|
| |
Proquo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror den optimale løsning er et Y-splitter men med en modstand monteret på hver af indgangene på effektforstærkerne, med en værdi svarende til indgangsimpedancen... Så vil alle impedancerne passe sammen og det eneste minus er en dæmpning af signalet, så jeg bliver bare nødt til at skrue lidt mere op på for-forstærkeren...
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proquo skrev:
| Er der andre der har forstand på en sådan boks?? Hvad kaldes den? |
|
|
En sådan boks vil jo tilføje et aktivt element mere i signalkæden..
Et y-kabel er at foretrække i forhold til dette..(Sikkert også prismæssigt) __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proquo skrev:
| Jeg tror den optimale løsning er et Y-splitter men med en modstand monteret på hver af indgangene på effektforstærkerne, med en værdi svarende til indgangsimpedancen... Så vil alle impedancerne passe sammen og det eneste minus er en dæmpning af signalet, så jeg bliver bare nødt til at skrue lidt mere op på for-forstærkeren... |
|
|
NEJ fordi så skal signalet i gennem en modstand mere end nødvendigt...
Bedste løsning er at bruge en Y-splitter, jeg bruger en model fra Carfi der er ultra kort og helt uden ledning, til denne tilslutter jeg så mine to gode kabler.
dette kan gøres uden at skade nogen af delene, jeg har ligeledes set tri amping efter samme princip.
Hvis du hverken tror på de "kloge hoveder" herinde eller undertegnede, så kontakt din forhandler og få hans garanti for at det dur!
ellers held og lykke med projektet, og husk at poste billeder.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|

LGrau skrev:
Proquo skrev:
| Er der andre der har forstand på en sådan boks?? Hvad kaldes den? |
|
|
En sådan boks vil jo tilføje et aktivt element mere i signalkæden..
Et y-kabel er at foretrække i forhold til dette..(Sikkert også prismæssigt)
|
|
|
Argh du kom først
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proquo skrev:
| Jeg tror den optimale løsning er et Y-splitter men med en modstand monteret på hver af indgangene på effektforstærkerne, med en værdi svarende til indgangsimpedancen... Så vil alle impedancerne passe sammen og det eneste minus er en dæmpning af signalet, så jeg bliver bare nødt til at skrue lidt mere op på for-forstærkeren... |
|
|
Hvorfor montere en modstand ? så halverer du blot impendansen, hvilket jo vil svare til at koble 4 effektforstærkere på..
Du skal ikke skrue mere op medmindre at forforstærkeren har en meget høj udgangsimpendans.. __________________ Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Proquo skrev:
|
|
NEJ fordi så skal signalet i gennem en modstand mere end nødvendigt...
Bedste løsning er at bruge en Y-splitter, jeg bruger en model fra Carfi der er ultra kort og helt uden ledning, til denne tilslutter jeg så mine to gode kabler.
dette kan gøres uden at skade nogen af delene, jeg har ligeledes set tri amping efter samme princip.
Hvis du hverken tror på de "kloge hoveder" herinde eller undertegnede, så kontakt din forhandler og få hans garanti for at det dur!
ellers held og lykke med projektet, og husk at poste billeder.
|
|
|
Øv her var du først .
Jeg troede at Proquo mente at modstanden skulle sætte i parallel..
At sættes den i serie, vil jeg ikke anbefale, selvom impendansen, så rigtigtnok bliver den samme. __________________ Mvh Lennart
|
| Til top |
|
| |