| Forfatter |
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 02 Juni 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nina Simone
|
| Til top |
|
| |
Essoxfly Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Misen. Walk up wind.
__________________ Mvh. Essoxfly.
Det er oplevelsen der tæller.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv også en plade med Thulla - flot kvindestemme. Tjek evt. pladekisten i Århus.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimhvid skrev:
| Hvad med allison Kraus And Union Station.... |
|
|
Lidt anden genre end singer/songwriter stilen med utrolig flot vokal. Den pige kan fanme synge så fuglene synger! Det er samtidig en kanon live optagelse, kan anbefales!
vh,
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Nevermore Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en lidt tilsvarende baggrund, hører næsten også kun metal, men har fundet meget glæde i blandt andet følgende CD'er (udover Norah & Eva):
Tori Amos - "Under The Pink" & " Little Earthquakes", alt med hende kan dog anbefales. Sarah McLachlan - "Afterglow" er total fed, men alle hendes udgivelser er bestemt også værd at lytte til. Kate Bush - "Hounds Of Love" - jeg foretrækker hendes tidligere udgivelser.
Af andre kan nævnes: Diana Krall, Lisa Ekdahl & Fiona Apple.
Happy hunting! 
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 06 Juni 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhm Diana Krall lyder skam rigtig dejligt. Der åbenbart kommet en ny Cd: The Girl in the other room, som lyder meget lovende. Den skal jeg helt sikkert have.
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas skrev:
nådada, jamen så er der jo ingen ged i sandkassen. Det kan kun gå for langsomt med at købe den!! ( jeg har sendt dig en mail, men kunne kun finde den til 139 som det billigste baah) |
|
|
Så fik jeg hentet den. På udsalg i Fona til 70 kr. Godt jeg ikke fulgte dine links hva...
Nå, men jeg synes altså stadig at Spirit er bedre. Allright der er mange gode numre på Pieces Of You, men i en lidt anden genre, som ikke fanger mig helt på samme måde. Kan ikke præcist sætte fingeren på hvad det er...
Desuden synes jeg ikke at pladen hænger så godt sammen heller. Den stritter i mange forskellige retninger, hvilket gør den lidt svær at "overskue". Så måske skal jeg bare høre den 50 gange før den rigtig fænger. Og til den tid er jeg måske blevet træt af Spirit's lette tilgængelighed. Hvem ved...???
Men den er skam god. __________________
|
| Til top |
|
| |
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
ja godt du ikke hørte efter hvad jeg sagde ( ÆV, det er der ingen der
gør  )
Den plade har noget meget specielt over sig, det var hvad jeg faldt
for med Jewel. Der er nogle geniale sange der går lige ind.
Måske hænger det sammen med det humør man er i, når man
"tilspiller" pladen.. jeg hørte den første gang hos en kammerat for
noget tid siden, og syntes da slet ikke den var god overhovedet. Men
så hørte jeg den hos ham en anden dag og fór straks ud og købte
den, og ligesiden har den haft en plads i "toppen" af min
pladesamling... hmm... wierd
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
kimhvid skrev:
| Hvad med allison Kraus And Union Station.... |
|
|
Lidt anden genre end singer/songwriter stilen med utrolig flot vokal. Den pige kan fanme synge så fuglene synger! Det er samtidig en kanon live optagelse, kan anbefales!
vh, Kenneth |
|
|
Det er da huld i hovedet at kalde Nora Jones for singer songwriter Og der er da ingen der kan lulle en i søvn som netop Krall og Jones ... Anni Difranco var bedst i sine tidlige år og titlen som Dronning af S/S genren er "up for graps"... I min bog er Cat Power tronarving mens Jewel og feltet halter efter. Og er man til baggrundsmusik man ikke vil falde i søvn til så er Krauss mit bud nr et. At man så også kan brage op for englen er jo bare et plus.... __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt alternative tilbud fra kvindelige solister...
Knistrende, skæv og sprængfarlig: Kristin Hersh - Hips And Makers Lisa Germano - Happiness PJ Harvey - Stories From The City, Stories From The Sea
Eksotisk og forførende: Natacha Atlas - Something Dangerous
Sensuel og stilren Vanessa Daou - Zipless
Dansk, dejlig og charmerende Marie Frank - Ancient pleasure
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
lisa nilsson og jennifer warnes
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aimee Mann kan vel også tåle et lyt og i det mere kuriøse hjørne kan findes en sag som Anita Lane.... Azure Ray er i min bog et must... Super melankolst og stemningsmættet med spændende lydflader og en sjat meningsfyldt Lyrik....
__________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
P. Moren Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle !!!
Nu syndes jeg lige at i skulle stoppe all, den snak hvor god
denne Frk Nora Jones er, hun synger og spiller klaver som end
praktikant fra Fona. Hvis hendes fader ikke var blevet hente
fra Indien endgang i 60erne at Mr. Lenon fra den store pop gruppe
fra England. Men der imod så kan Fru Diana Krall både spille og synge,
så det er da bedre at bruge sine sparre penge på CDer med hende.
Hilsen P. Moren.
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
P. Moren skrev:
|
Hej Alle !!!
Nu syndes jeg lige at i skulle stoppe all, den snak hvor god
denne Frk Nora Jones er, hun synger og spiller klaver som end
praktikant fra Fona. Hvis hendes fader ikke var blevet hente
fra Indien endgang i 60erne at Mr. Lenon fra den store pop gruppe
fra England. Men der imod så kan Fru Diana Krall både spille og synge,
så det er da bedre at bruge sine sparre penge på CDer med hende.
Hilsen P. Moren.
|
|
|
Krall er ikke et hak bedre en Norah Snooze __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ikke altid dygtighed der gør en cd god. Norahs første solo-plade har en helt speciel stemning - en meget vellyket plade uanset at hun måske ikke er verdens dygtigste jazzmusiker, og uanset at nogle mener den er elendigt produceret. Den plade har et eller ander specielt. Det har hendes nye plade til gengæld ikke.
Et andet band, som er et godt eksempel på bands der skaber en speciel stemning uden at være ekceptionelle musikere er Coldplay. Deres første plade er også helt speciel, og rigtig god, uden at være af imponerende musisk format. Deres anden plade, er lissom Norahs anden plade, til gengæld (desværre) ret kedelig. __________________
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Nu er det jo ikke altid dygtighed der gør en cd god. Norahs første solo-plade har en helt speciel stemning - en meget vellyket plade uanset at hun måske ikke er verdens dygtigste jazzmusiker, og uanset at nogle mener den er elendigt produceret. Den plade har et eller ander specielt. Det har hendes nye plade til gengæld ikke.
Et andet band, som er et godt eksempel på bands der skaber en speciel stemning uden at være ekceptionelle musikere er Coldplay. Deres første plade er også helt speciel, og rigtig god, uden at være af imponerende musisk format. Deres anden plade, er lissom Norahs anden plade, til gengæld (desværre) ret kedelig.
|
|
|
Norah Jones problem er ikke teknik (hverken sangmæssigt eller Optagemæssigt) men derimod at hun er totalt ude af stand til at tilføre et gram af følese i musikken... Bevares det er en silkeblød stemme hun har, men snork hvor er hun kedelig... Det samme Gælder foriøvrigt Krall. __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tilslutte mig det synspunkt ovenfor, at det er bedre at gå til originalerne. Fint nok at høre de nye også, men de har bare tendens til at være alt for soft og have mindre 'edge' end originalerne, i hvert fald hvad angår Norah Jones, der af samme grund er blevet det foretrukne shoppingmuzak i mange butikker.
Jeg er i det hele taget træt af ideen om, at Jazz skal være hyggeligt og egne sig til at købe møbler i IKEA til. Doky go home.
Joni Mitchell: Der blev efterspuirgt et par titler. Jeg vil nævne følgende:
Blue (1971)
Ladies of the Canyon (1970)
Hejira (1976)
Der er kommet en hel stribe af hendes plader som HDCD remasters og selv hvis man ikke har HDCD-dekoder er de glimrende og utroligt billige. 69 kr for de fleste hos cdon.com
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at se omtalen af Chi Coltrane og hendes første plade på www.allmusic.com Faldt ved et tilfælde over hendes anden plade for et stykke tid siden og hun overraskede positivt. Havde ellers aldrig hørt om hende.
Holder forresten meget af Ani Difranco's punkede live udgivelser. Men ellers er jeg selv mest til piger som f.eks Patti Smith ("Horses", "Radio Etopia" & "Wave" er mine favoritter). Eller hvad med Annisette?
Mvh Jacob - som p.t. høre Caroline Henderson live igennem et åbenstående vindue.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svinefar
Tag en tur til Århus og medbring en fandens masse penge og besøg Pladekisten - tjek f.eks. deres hjemmeside på www.pladekisten.dk. Fortæl lidt om din smag, og du vil blive imponeret over hans viden om musik af højeste klasse. Jeg ender altid med at bruge langt flere penge, end jeg havde disponeret med. Det er måske den bedste pladebutik i DK....
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 17 Juli 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville lige slå et slag for den tidligere nævnte Sarah McLachlan. Jeg har købt alle hendes cd'er, men bliver ved med at vende tilbage til den første cd jeg købte med hende, nemlig "Solace", som er en helt genial cd, som også er eminent godt indspillet.
Gør dig selv en tjeneste og giv den cd en lytter... specielt sang nr. 4 og nr 8, 9, 10 er virkelig helt fantastiske... jeg kunne ikke rose den cd nok! (selvom nr. 1 på den ikke er noget at råbe hurra for)
Hvis jeg ikke tager helt fejl er der lydklip på www.cdskiven.dk hvor den også er til salg for 79kr... BEST BUY... og nej, jeg står ikke for cd-salget af Sarah her i DK 
Ellers Heater Nova - Siren, er også en rigtig god cd.
Og det er hvis man er til musik der ikke er total kedeligt mainstream easylistening som Norah Jones  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |