| Forfatter |
|
Kaj. Udelukket fra forum

Permanent!
Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3449
|
| Sendt: 21 Juni 2025 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, kære venner – I piller ved den ældgamle regel. Skal man købe sko, skal man selv møde op. Prøve pasformen og efterfølgende mærke efter om man føler sig tilpas, når man bevæger sig rundt. Ikke mindst gælder samme regel, når hovedtelefonens ørepuder skal passe til ørerne (hvile på hovedet med ubegrænset plads til det ydre øre) samt have en gengivelse til lytterens musikalske smag. Kort og godt – det dur ikke at sende et bud i byen efter et par hovedtelefoner. Trådstarter skal selv ud og danne sin egen mening om ”rigtigt og forkert”. Hvad Stax angår er min erfaring den, at der er stor forbedring ved at erstatte den transformatordrevne løsning med direkte tilslutning til deres dertil egnede forstærkere. En forskel som ikke er til at overhøre. Med mulighed for at få en rørbestykket udgave - så alle kan være med
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 21 Juni 2025 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Mikkel, K1000 tror jeg ikke du finder mere - de var meget unikke, e.g. skulle de tilsluttes højtalerudgangene på en forstærker :D
@Kaj tja Stax kræver en forholdsvis høj strømstyrke, og ja der kan være gode forbedringer at hente i at opgradere forstærkeren - gør det Stax til et godt køb... njaa... ville nok stadig vælge et par T1 over 009.
Vedr det at høre versus læse - jamen det er helt rigtigt, udfordringen er bare at ingen butikker har et stort udvalg her i DK, plus de skal sælge dig det de har på hylderne - bedste udvalg finder du i Tokyo, hvis du endelig vil i en butik. Ellers er et head-fi meet bedste sted at prøve
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4902
|
| Sendt: 21 Juni 2025 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos K-1000, så var noget af det bedste i gamle dage, hvis et stort effekttrin havde en hovedtelefon-udgang. Bl.a. japanske mærker vidste det... fordelen var at hovedtelefonstikket sad direkte til højtalerudgangen, med kun et par modstande imellem. På den måde fik man hele effekttrinnets potentiale med.
Selv har jeg en lille Taga hybrid hovedtelefon-forstærker med rør i indgangen, og et kl.A transistor-effekttrin på 2x 0,5 watt i "udgangen". Den spiller fremragende, og giver mulighed for "rør-rul" 

|
| Til top |
|
| |
Per2 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2024 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 26 Juni 2025 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
30K for et hovedtlf setup er I min verden skudt over målet.
Men alt er relativt, du kan få fremragende lyd på lav budget, samtidig kan du finde noget skingrende og ulideligt til voldsom pris.
Det samme gælder iøvrigt også for normal hifi.
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 26 Juni 2025 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skrev mit indlæg, fordi man her i Farum er meget tæt på lyden af rigtige instrumenter og stemmer.
Så man bedre kan vælge de mest naturlige/ægte lydende hovedtelefoner.
(hvis det er det man ønsker) __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
Audio Niller Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2014 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 26 Juni 2025 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt fornemme at dette emne er sværere og sætte sig ind i end jeg først kunne have forestillet mig.
Flere forskellige teknologier og fremgangsmåder i både Hovedtelefonerne og forstærkerne.
Som jeg tidligere har skrevet så skal jeg jo ud og lytte med egne ører.
Tak til alle jer der gidet og give mig gode råd og oplysninger om emnet.
|
| Til top |
|
| |
Panerai Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2016 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 26 Juni 2025 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved nu ikke om det er svært….
Jeg har været igennem mange inkl. forstærker, men har nu købt et par Denon D7200, da mine Hifiman simpelthen er for åbne, så konen synes det irriterer og man samtidig kan høre alt omkring en.
Nu har jeg købt et par som giver ro i huset og som perfekt kan drives fra alm. forstærker. Og prisen 5.000,-
|
| Til top |
|
| |