| Forfatter |
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4899
|
| Sendt: 28 Februar 2026 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke mulighed for at dække årets messe i år.
Men hvis nogen vil dele et enkelt billede eller to, så er i velkomne til at gøre det i denne tråd. Som sagt et enkelt billede eller to.
Korte kommentarer er velkomne, men ikke deciderede messerapporter 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 28 Februar 2026 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok rum, nogle bedre end andre med spændende produkter.
Messens største oplevelse rent lydmæssigt var de nye gulv ht fra Radiant Acoustics med de purifi enheder. De lød aldeles overbevisende. Det blev krydrer med Peter Lyngdorf som er en sand mester til at fortælle og spille blandet musik som få på messen
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 28 Februar 2026 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svs titan tower blev drevet af den nye onkyo for og effektforstærker. De kunne spille højt og især bas (om der var brugt room correction ved jeg ikke), spil noget elektronisk musik og der er bare knald på for alle pengene, 100% ingen behov for en subwoofer med 4x 6.5" pr højttalere
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4899
|
| Sendt: 01 Marts 2026 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen billeder???
Og korte kommentarer! 
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2026 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par timer begge steder skal man afsætte som minimum
Mest spændende for mig var svs tower,canton reference,sb acoustics
Børresen er ok men ikke til prisen, hvorfor så ekstremt vinklet ind ved jeg ikke
|
| Til top |
|
| |
Music-Nerd Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2022 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 01 Marts 2026 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fin messe. Min bedste lytteoplevelse var Audio Note /Audioconsult med rør og spolebånd. Han spillede fra streaming bagefter. Interessant for mig var at selv om det teknisk lød bedre, fandt jeg båndet mere taktil og behagelig. Jeg havde en med som ikke er audiophil, men godt kan høre forskel og hvad lyder godt. Vi fik en god snak om at lyd handler om følelser og mentalt. Ligesom rød ikke bare er rød.
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 01 Marts 2026 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael Zingenbergs store hornhøjtalere trukket af hans Zikra rørforstærkere var en åbenbaring for mig . Efter denne oplevelse var alt det andet blot
"mekanisk" gengivelse af musik . Dog var Radiant Acoustics og Per Tophøjs højtalere interessante .
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 01 Marts 2026 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig var Buchardt, Fyne, Dynaudio og Elac de bedste lydende. Børresen var slet ikke mig.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2026 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elac har en bedre gengivelse af diskanten en børresen (hørte ikke raidho)
Jeg vælger elac over børresen (om jeg vil gøre det samme med raidho ved jeg ikke), toppen med elac er bare mere smooth,blød,lækker
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2026 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte heller ikke raidho. Har før ejet et par lige da de begyndte med keramiske enheder. De var ikke noget særligt. Børresen manglede simpelthen sjæl,
jeg ville ikke kunne holde det ud særligt længe. Buchardt som var ved siden af, kunne man lytte på hele dagen.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 02 Marts 2026 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. Børresen hvorfpr skal de altid stå 5 km fra hinanden med så ekstrem vinkling de havde på messen. Virker fuldstændig
latterlogt. Ingen har da sådan en stue
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2026 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt man kan tæmme en agressiv top ved at ekstrem vinkle højttaler ind mod midten uden, at miste bredden,størrelsen på perspektivet
Dali anbefaler det modsatte
|
| Til top |
|
| |
KT Mathiasen Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 02 Marts 2026 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde fokus på Børresen og Raidho/Scansonic i lørdags, bl.a. fordi Børresen for mig var en katastrofe i Århus 2023.
Det var det ikke for mig denne gang, lyden var god og blev fint krydret med diverse kommentarer fra Lars Christensen!
Raidho/Scansonic havde et mega stort og vanskelig lokale til HIFI. Scansonic M30.2, imponerede mig, de store Raidho TD 3.10 var også et positivt
bekendtskab. Men der var også hardware og kabler for et par millioner! Man kunne sagtens tale om fælles lydmæssigt DNA imellem disse produkter.
Der var mange andre spændende stande og demoer, så deltagelse kan kun anbefales!
|
| Til top |
|
| |
Music-Nerd Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2022 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 02 Marts 2026 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 03 Marts 2026 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det var en rigtig god messe. Geografisk fin placering midt i DK, og med 2 hoteller lige ved siden af hinanden. Håber det kan ses på besøgstallene i
forhold til de senere år.
Det lydmæssige var i mine ører også på højt niveau. Mange setups var rigtig vellydende, og så sprang vi endda "millionanlæg" over.
Store plusser herfra til Radiant Acoustics, Audio Note, Revival Audio Atalante og Dynaudio (Contour20 black edition).
|
| Til top |
|
| |
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 601
|
| Sendt: 03 Marts 2026 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik desværre ikke taget billeder, men for mig var Buchardt og Scansonic de bedste inde for kategorien "teoretisk opnåelig". Især Scansonic m30.2
imponerede mig, om end ikke de kønneste højtalere. Fik desværre ikke hørt Radiant Acoustics i denne omgang.
High-end: Børresen var virkelig slet ikke min kop te - imponatoreffekt, men umulige at høre på i længden. Top-modellen fra Raidho og den store JBL
Summit var et virkelig positivt bekendskab.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2026 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen igen radiho, spurgte imens der var demo, på prisen på deres dyreste højttaler de havde med
og det var en million kroner, men det er jo intet imod Børresen M8 som koster 1 million euros
Audiovector R 10 Arreté som blev brugt med mark levinson
(de var de hvide gulvhøjttaler der blev spillet på QR 7 se da jeg var der) koster ca 1.1 millioner kroner for et sæt
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2026 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det var en god messe og fint placeret. Mange af tingene skal nok høres hjemme, for det helt rigtige indtryk. Jeg er glad for at det ikke var det dyreste der
lød bedst:-)
|
| Til top |
|
| |
KT Mathiasen Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2012 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 03 Marts 2026 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altid spændende for os HIFI nørder, at møde noget af det ypperste indenfor højttalere. I Århus 2023, var jeg ret begejstret for JBL Everest med Mark Levinson hardware, Everest har jeg i dag set til 720.000kr/sæt.
De dyreste jeg lyttede til og så i Middelfart var: TAD R1 - TXL, pris 1.396.000 kr Audiovector R10 Arrete, 1,1 mill kr for et sæt Raidho TD 3.10, 1 mill./sæt - deres dyreste TD 6, ca. 1,57 mill.kr Gryphon EOS 5, 465.000 kr - deres dyreste KODO, sættet koster 3.360.000 kr. Klipsch Heritage Jubilee, 400.000 kr Børresen C3 262.500 kr - deres dyreste M 8, 7.500.000 kr
Der kan sagtens have været andre, indenfor disse prisrammer, men der var stande og udstillinger, der var besat da jeg kom forbi! Min kones Skoda Enyaq 85, som vi betaler 4.600 kr på pr. md. i 7 år, fortæller mig lidt om disse priser. men de er jo fantastiske at opleve på disse messer.
Når jeg så kan konstatere, at mine Scansonic MB5B, som jeg for kort tid siden har købt brugt for 22.000 kr, tydeligt har samme lydmæssige DNA som Børresen og Raidho, så det var blot en behagelig konstatering.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2026 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er sikker på jeg sagtens kunne nøjes med noget til under 100.000kr
Radiant acoustics 6.2 og en lyngdorf TDAI-2210
Det de sidste 5-10% der koster kassen lige som en bil der ikke bare "kun" kan køre 200 miles,320kmt, men mere, der koster
|
| Til top |
|
| |