Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W...VS....DALI!!!!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C.Jørgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

hey alle sammen her inde!!! er ny her men har haft en bruger men har lavet en ny hehe!!! jeg er en gut på de 15 år og har arbejder så ville gerne købe et par højtalere.. væljet er mellem

B&W DM604 S3 højttaler.....

VS

DALI Concept 8 højttaler.....

men jeg vil ikke have noget der bare siger bom bom for jeg vil have ren lyd og præcist lyd....så hvis der er nogen der har kenskab til de her højtalere så gi et bud...lige nu har jeg en dali 5005 ikke så stor men fin nok!!

mvh casper

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke det er fair at sammenligne de to højttalere. B&W'erne er jo næsten dobbelt så dyre. Uden at have hørt Concept serien særlig meget, vil jeg tro at Evidence 470 er en meget mere ligeværdig kandidat til en duel med B&W'erne.

B&W'erne er lidt mere analytisk i toppen hvor Dali'erne er lidt mere afdæmpede. Smag og behag.. Tag en lytter

/tChAd - Der endelig kan logge ind..

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

C.Jørgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

jo tak men har bare fået a vide at b&w skulle være meget præcise og lidt mere end bare præcise nok lidt for meget så det ikke lyder glødene mere men mere "hifi" lyd de laver isteder i dali er den mere glødene og varmer at høre på men smag og behag men eller tak

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Nogen synes som du siger at B&W'erne er så "afslørende" så de bliver analytiske. Det er altid et kompromis om man vil kunne høre hver en detalje (og fejl) i musikken eller om man vil have varmen, som man kan frembringe ved at skrue lidt ned for diskanten. Sluk mig venligst hvis jeg siger noget bras...

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Jeg testede i sin tid B&W CDM-9NT mod et par tilsvarende (i pris) Dali (kan ikke huske modellen, men var vist den tids topmodel). Der var ingen tvivl om at B&W'erne var vinderen. Langt bedre seperation, mere præcis og fast bas, bedre "sammenhæng" og meget mere åben. Og B&W'erne var ikke engang spillet til... Et par CDM-7NT slog dem endda også, uden problemer.

Men det sjove er så at en af mine venner som var med, foretrak Dali'erne, på trods af at de var dårligere på de punkter der i høj grad betød noget for mig.

Så... Tag et lyt og bestem dig... Kan jo også sagtens være at Dali er kommet efter det, siden dengang - eller at det ser anderledes ud i det prislejde du er i.

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Juni 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes generelt at B&W er lidt for engelske at høre på. De klipper lige i toppen og i bunden og holder igen, der er ikke megt liv og smæk!

Bare min mening.

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov:
Det lyder lidt mere som fejl andre steder i systemet. Det er i hvert fald ikke noget jeg kan genkende i de B&W højttalere jeg har lagt ører til, hvilket er så godt som hele deres modelprogram.

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Ok, det er bare det indtryk jeg har fået adskillige gange efter lyt i Hi Fi klubben.

Det er nok bare et spørsgmål om smag..

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Ja, det skal da i hvert fald ikke kunne udelukkes :)

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Jeg syntes generelt at B&W er lidt for engelske at høre på. De klipper lige i toppen og i bunden og holder igen, der er ikke megt liv og smæk!

Bare min mening.

Lige mine ord, men det er muligt klubben bare ikke har udstyr der er godt nok til at trække dem, men jeg har dælme lyttet på mange B&Wér og desværre samme indtryk hver gang..Jeg vil dog sige at de lidt biligere modeller er lidt mere fremme i skoende end de tunge Nautilus modeller der efter min mening ikke lever op til deres pris.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

jeg har gørt concept 8, det er en god højtaler til prisen, men for at give dig svar, ville jeg nok vælge B&W... men som tideligere bemærket, er det ikke et helt fair valg... svarer lidt til Audi S8 mod en opel Corsa....

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Mit indtryk er at b&w er ret lyse i klangen mens dali tilhøerer det varme, så er det bare et spørgsmål om smag hvad man synes er bedst.

Jeg hørte på b&w cdm9 nt mod dali helicon 400. Det var vist holfi der var spændt for i begge tilfælde. Personligt kunne jeg bedst tlide dali, da jeg godt kan lide den varmne klang. Prøv at spørge om du kan høre dine højttalere på et holfi anlæg, det er i min mening det bedste forstærker valg de har i klubben i den betalelige ende.

Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

C.Jørgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

tak alle sammen og jeg vil tage ned og sige at jeg vil høre dem sååå......

den forstærker jeg har er en marraz tror jeg nok det staves inde fra hifiklubben den er på 2*95w og det tror jeg nok jeg kan få den til at spille altså de højtalere!!! såå..men tak for svarene

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Klipper i bunden? Kan i specificere det?

marty: Det synes jeg også de er. Det betyder også de passer godt til forstærkere med en varm glød.

C.Jørgensen: En Marantz PM7200 eller PM7000 er det vel? :) Det er også efter min mening et absolut minimum til B&W'erne.

/tChAd

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

De begrænser bare lyden i toppen og i bunden, lige som om de holder igen. Igen bare min mening.

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har en James Taylor skive på SACD (Hourglass), hvor der i et enkelt nummer er noget voldsom bas... Og der holder mine højttalere bestemt ikke igen. Den er mildest tal brutal - jeg har aldrig hørt noget lignende...
Mine CDM-9NT'er bliver drevet af et Holfi Pre/Power 8 EE sæt.

Jeg har også SACD'er som ikke er lavet videre godt (Nightwish concert) som har nogle smertefuldt høje toner...

Så det med at de holder igen, er, som jeg før har skrevet, ikke noget jeg kan genkende :)

Mr TGS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Af de 2 modeller vil jeg klart sige at Dm604 er bedst.

Det er dog rigtigt at BW og Dali spiller vidt forskelligt, så du skal da klart tage et lyt på dem.

Jeg har tidligere haft BW CDM9NT, men har nu skiftet dem ud med Dali Helicon 400. Jeg kan bedre lide den varme og fyldige klang i Helicon 400 end den meget analytiske lyd i CDM9NT. Ja, man kan vel sige at mine ører opfatter Dali Helicons lyd som mere musikalsk end CDM9NT. Jeg lytter mest til rock og elektronisk musik, så en klassisk lytter sætter måske mere pris på CDm9NT.

Til top Vis Mr TGS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr TGS

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

For lige at sætte tingene på plads, så kan man ikke sammenligne Dali & B&W på samme forstærker.

Hvis vi går tilbage til starten, B&W 604S3 vs. Dali Concept 8 og tester med en lille Denon, Nad etc, ja så vil Concepten umiddelbart vinde.

Men tester man dem med en forstærker som f.eks. Viper's Holfi, ja så er det en hel anden sag og B&W'en ville vinde OVERLEGENT.

Jeg skal selv have købt mig en ordentlig effekt-børge som gi'r B&W'erne lidt at tygge på. 

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Jeg kan måske tilføje at dengang jeg havde min lille shoot-out i Hi-Fi Klubben foregik det på det bedste NAD Silverline udstyr.

Men ja, B&W'erne skal have noget at leve af, ingen tvivl om det.

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Som alle allerede er enige om er der meget forskel på Dali og B&W generelt. B&W er mere detaljerede, analytiske og afslørende, samt måske lyde i klangen. hvorimod Dali har mere varme, men knap så detaljerede og måske lidt tilslørede i lyden (Dette er minoverordnede oplevelse af de to mærke, men jeg synes bestemt at der er meget forskel fra model til model)

Jeg vil i denne sag lige minde folk om at udstyret der spilles på jo gør en del. Hifiklubben sælger jo Denon og NAD og de to ligger vist lige så langt fra hianden som Dali og B&W.

For mig er B&W på Denon alt for analytisk og slet ikke til at høre på (generelt!) og en Dali+Denon kombi vil klart vinde.

Hvis der deriomod er tale om B&W på NAD bliver resultatet ofte meget bedre. NAD har en klang mo ddet varme og tilføre derved det som B&W ikke har.

Min pointe er at du, C. Jørgensen, skal sørge for at høre højtaler på din egen forstærker da forskellen er enorm alt efter hvilken forstærker som benyttes. Hør også gerne højtalerne på andre forstærker så du ved hvordan de vil lyde hvis du engang skal have ny forstærker!

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes