Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W...VS....DALI!!!!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tristan...
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har lyttet meget på B&W og Dali i de dyre klasser og lidt billigere. Og Dali er fremragende, men jeg hører højtalerne. B&W er de eneste højtalere, der får mig til at glemme højtalerne fuldstændigt og helt overgive mig til musikken og nydelsen. De har en helt enestående åben og sprød klang, der får mig til tro på, at instrumenterne står foran mig. Men de kræver meget gode forstærkere. Jeg lyttede på nautilus 803 på middelklasse NAD effektforstærkere, og de fik kun halvdelen af musikken ud af dem.

Så holfi eller densen eller bedre til at trække..

Hifi-parameter nummer 1: Musikbegejstring..
Til top Vis Tristan...'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tristan... Besøg Tristan...'s Websted

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:

For mig er B&W på Denon alt for analytisk og slet ikke til at høre på (generelt!) og en Dali+Denon kombi vil klart vinde.

Hvis der deriomod er tale om B&W på NAD bliver resultatet ofte meget bedre. NAD har en klang mo ddet varme og tilføre derved det som B&W ikke har.

Er både NAD og Denon ikke til det lyse? Harman Kardon og marantz er mere varmt efter min mening?

Tror indlægget forsætter i http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11047&P N=1

Til top Vis tChAd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tChAd

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

tChAd skrev:

Nogen synes som du siger at B&W'erne er så "afslørende" så de bliver analytiske. Det er altid et kompromis om man vil kunne høre hver en detalje (og fejl) i musikken eller om man vil have varmen, som man kan frembringe ved at skrue lidt ned for diskanten. Sluk mig venligst hvis jeg siger noget bras...

det kan ikke siges bedre
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Tak =)

C.Jørgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

jeg har jo en marantz pm 7000 tror jeg nok og har købt den i hifiklubben...det er ikke den helt lille men den ligger lige imellem de to at broderne... og så har jeg en marantz cd avspiller men får mig en anden en der er mere varm og glødenen men tak for svarene.... jeg tror jeg vil ned og høre de bw højtalere for jeg kan godt lide at man tror at de står foran en dem der spiller men samtigdig vil jeg gerne have at der er styr over bassen og at der er noget bas....for ellers kunne jeg ligeså godt købe en cawin vega men det kan kun sige bom bom bom og ikke en skid andet

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Har selv et par DM601S3 og de spiller som sagt meget lyst og med mangel i bassen - et par Dali ville nok have været bedere her, men, men, men, men:

Jeg sidder samtidig med en Denon 1804 som OGSÅ er lys i klangen, ergo, jeg får en meget lys lyd (så skal have skiftet forstærker), men smækker min mors oldnordiske Pioneer til (der faktisk lyder ganske godt), så rykker de små sataner bas og vellyd så det vil noget imo. Man kan sågar bare kigge på enhederne og blive enige om, at der er mere tryk på den gamle Pioneer :)

Såååå, efter min mening mangler B&W ikket bas, men stadig, Dali er nok en bedre all-rounder.

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Det ville nok være en mere lige sammenligning med en Dali til samme pris. F.eks. Evidence 470, som jeg synes lyder klart bedre.

Jeg synes heller ikke at Dali lyder mørke eller særlig varme i det, og der er masser af detaljeringsevne i både Evidence og Helicon serien. Synes bare de lyder naturlige, hvor B&W er noget skarpe og metalliske i det.

Men det er selvfølgeligt bare min mening.

Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 03:38 | IP-adresse registreret  

Kan ikke forstå det med at folk siger, at B&W er mere analytisk og afslørende! Jeg ser det som at B&W er mere skingre i diskanten og metalklingende i bassen. 604s3 har dog en god mellemtone. Men hvis nogen syntes at skingre lyde og metalbas er analytisk, så skal de jo være velkomne til det

Lyttede i mange mange timer til B&W604s3 og Dali 6006 og 8008, og endte med 8008eren.

At prisen så er for høj for B&W604s3 er jo så bare endnu et minus i min verden, men smag og behag, og så kan man jo også sige til kammeraterne at man har betal X antal K mere for den

Kan ikke sige andet end at du skal lytte til det, på dit eget udstyr, medmindre du har planer om at opgradere din forstærker til netop den du hører det på i butikken.

Hvis du har planer om, at ville give nypris for 604s3, så kunne en brugt Evidence 870 måske være et bedre alternativ, som vinder med mange længder ifølge mig

Edit: syntes det er et lidt sjovt fænomen at merprisen for 604s3 bliver brugt som et argument for, at de er bedre.. pris ikke automatisk lig kvalitet...

Schriver
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter egen anmodning

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

*

Til top Vis Schriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schriver

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Schriver, resonans? Anyways, to overtoner der svinger med et eller andet interval imellem (skal vi sige 1000Hz) vil producere en hørbar tone på 1000Hz, derfor overtonerne er vigtige. Læste lige en spændende artikel i Illustreret Videnskab den anden dag :)

Morten Nielsen, jeg tror skinger og analytisk er to sider af samme sag. Da jeg lige havde købt min Denon 1804 til mine 601'ere tænkte jeg også godt nok skinger. Det var næsten som om lyden fra diskanterne prikkede en helt ind i øregangen

Meen, det er blevet efter tilspilning og jeg synes det er ganske fint nu, men som jeg skrev tidligere, en meget lys lyd. Bassen synes jeg dog er kanon, forudsat jeg lige sætter min mors Pioneer foran... Det er så også kun med kevlar enhed, du tænker måske kun på dem med metalenheder?

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

S.R.S skrev:

Morten Nielsen, jeg tror skinger og analytisk er to sider af samme sag. Da jeg lige havde købt min Denon 1804 til mine 601'ere tænkte jeg også godt nok skinger. Det var næsten som om lyden fra diskanterne prikkede en helt ind i øregangen

Jeg synes, det er helt forfejlet, at påstå at skinger og analytisk lyd er to sider af samme sag.

En analytisk højttaler kan sagtens være skinger, men også det modsatte.

En skinger højttaler kan ikke være analytisk. Kun skinger.

En højttaler er analytisk, hvis den gengiver, hvad den fødes.

I min begrebsverden er en analytisk højttaler mere lig en neutral ditto.

Mvh.

Frederik Carøe

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:
S.R.S skrev:

Jeg synes, det er helt forfejlet, at påstå at skinger og analytisk lyd er to sider af samme sag.

En analytisk højttaler kan sagtens være skinger, men også det modsatte.

En skinger højttaler kan ikke være analytisk. Kun skinger.

En højttaler er analytisk, hvis den gengiver, hvad den fødes.

I min begrebsverden er en analytisk højttaler mere lig en neutral ditto.

Mvh.

Frederik Carøe

Ja ok, det kan jeg godt tilslutte mig 

koxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Ville til enhver tid foretrække Dali frem for B&W.. B&W er simpelthen for kedelig en højttaler.. og hvor er bassen blevet gemt henne.. nææ.. Dali rox !
Til top Vis koxi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af koxi

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg jo godt nok Dali fan ift. B&W, men ret skal da være ret, for B&W kan fint drible en stor bas af... hvis man kobler en ordenlig amp foran At jeg så ikke kan lide lyden fra den bas, er jo så noget andet

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

tChAd skrev:

Nogen synes som du siger at B&W'erne er så "afslørende" så de bliver analytiske. Det er altid et kompromis om man vil kunne høre hver en detalje (og fejl) i musikken eller om man vil have varmen, som man kan frembringe ved at skrue lidt ned for diskanten. Sluk mig venligst hvis jeg siger noget bras...

På en god speaker er det der bare men det er en del af musikken så lægger man ikke mærke til det .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
tChAd skrev:

På en god speaker er det der bare men det er en del af musikken så lægger man ikke mærke til det .

Ja.

koxi skrev:
Ville til enhver tid foretrække Dali frem for B&W.. B&W er simpelthen for kedelig en højttaler.. og hvor er bassen blevet gemt henne.. nææ.. Dali rox !

Øhh, sammenligninger du nu hele Dali serien med hele B&W serien?

tChAd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Schriver skrev:

Og det er jo samme argument for at SACD er godt - nemlig at fordi overtonerne over 20 KhZ mangler på CD i  forhlod til vinyl. Og det er de overtoner der er med til at betone det hörbare område. Og uden dem får man ikke den rigtige lyd som den var optaget.

Sorry for offtopic

SACD udemærker sig ikke ved at den kan gengive toner over 20 khz. DSD™ opbygningen laver vel bare færre fejl og sætter "sampling frequency" meget højt op. Så er det jo også sjovt at der kan være lidt flere kanaler.

Men seriøst. Har vi brug for 40 khz lyde, der får vores hunde til at gå amok?

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

tChAd skrev:

koxi skrev:
koxi skrev:

Øhh, sammenligninger du nu hele Dali serien med hele B&W serien?

Heh, ikke begynd på det, for så kører den her tråd da af sporet for alvor.

Om man kan lide B&W eller Dali er vist meget en smagssag. Jeg kan, som den opmærksomme læser vil se, bedst lide Dali, men jeg vil ikke sige at B&W er ringe, bare at den ikke falder i min smag (snakker 604s3 her, da jeg ikke har testet forfærdenligt mange).

Syntes dog at 604s3 er langt pænere, om end større, at se på end mine 8008. Min realistiske drømmehøjttaler indenfor budget er Evidence 870, som så igen er endnu pænere

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

tChAd skrev:
Sorry for offtopic

SACD udemærker sig ikke ved at den kan gengive toner over 20 khz. DSD™ opbygningen laver vel bare færre fejl og sætter "sampling frequency" meget højt op. Så er det jo også sjovt at der kan være lidt flere kanaler.

Men seriøst. Har vi brug for 40 khz lyde, der får vores hunde til at gå amok?

SACD udmærker sig _også_ ved at kunne gengive toner over 20 kHz. Men ja, noget af det væsentligste er nok DSD's evne til at skabe en ret præcis analog waveform via den høje sampling rate.

Vi har i hvert fald brug for lyde over 20 kHz. Om vi har brug for lyde over 40 kHz, tjah... Er det ikke ligemeget egentlig? Vi har i hvert fald muligheden nu. Er der noget, er der noget. Er der ikke noget, ja, så er der ikke noget... Hellere have muligheden end at begrænse sig.

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Synes nu højttalere burde stræbe mere efter at gå under 20hz, men det er åbenbart svært.
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes