Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 13:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: useriøst… (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Søren M skrev:

Principielt har forhandleren vel ingen forpligtigelse til at tage apparatet tilbage, med mindre aftale om dette er indgået. Det er så en fordel ved nethandel. der kan du aflevere hele møget tilbage i en sort affaldssæk optil en måned efter køb.

det er nu kun 14 dage

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Søren M skrev:
Kunne ikke ha' sagt det bedre selv. Bare fordi der her er tale om nogle tusser så er den procentvise "rabat" ikke anderledes end et supertilbud i aldi eller magasin.

Det passer jo ikke Søren, dit eksempel giver ingen mening. Når en af de store varerkæder har et supertilbud, er det i en tidsbegrænset periode med en begrænset mængde varer, deraf "tilbud". Tact har nedsat prisen permanent, så de 2 ting kan altså ikke sammenlignes.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Ville da heller ik ha noget imod en kommentar fra Otto TC    han plejer at være så god til at sætte tingene i perspektiv på en sober måde...

Med fare for at tråden har taget en uheldig drejning, vil jeg da gerne vide om man kan levere vare tilbage i klubben man ik har købt over nettet ? troede jeg ikke    heller ik for at få et tilgode bevis ?

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Søren M skrev:
Principielt har forhandleren vel ingen forpligtigelse til at tage apparatet tilbage, med mindre aftale om dette er indgået. Det er så en fordel ved nethandel. der kan du aflevere hele møget tilbage i en sort affaldssæk optil en måned efter køb.

Man kan nok diskuterer om Aftalelovens §36 kan bringes i brug i det tilfælde, at Hifiklubben har haft viden om, at prisen snart ville falde betydeligt, men alligevel har solgt den til den høje.

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Med fare for at tråden har taget en uheldig drejning, vil jeg da gerne vide om man kan levere vare tilbage i klubben man ik har købt over nettet ? troede jeg ikke    heller ik for at få et tilgode bevis ?

Det kan du kun i det omfang butikken tilbyder det, men de er ikke forpligtede til at tage din varer tilbage. Hvorimod som det nævnes, der er en 14 dages returret for varer købt over nettet.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Pascal skrev:
Søren M skrev:

Man kan nok diskuterer om Aftalelovens §36 kan bringes i brug i det tilfælde, at Hifiklubben har haft viden om, at prisen snart ville falde betydeligt, men alligevel har solgt den til den høje.

Den tror jeg sgu' ikke du kommer langt med

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg ville i hvert fald prøve, hvis jeg stod i den situation, men resultatet af det er nok noget tvivlsomt, men man kunne jo være heldig

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg mener da at HIFI Klubben yder en eller anden bytteservice, så man kan fortryde købet. Kan ikke huske om man kan få pengene tilbage, eller blot få et tilgodebevis. Men det er jo også ligegyldigt. Under alle omstændigheder kan man returnere varen, og så købe den igen til nedsat pris.
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

For mig viser det bare, at priserne generalt på pwm/digitaleforstærkere

vil falde markant i den nærmeste fremtid. Tact, AR ovs ved det.

Mit bud er at asiatiske producenter enden længe kom stormende med

deres bud, til priser der ligger lagt under de vestlige.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Alternativet til en Tact har vel været at bygge en zappulse, jeg tror da at Tact for et meget større marked ved at gør som de har gjort.

Samtidigt er der jo inden for alle hobbyies nogle typer som absolut skal have det nyeste af det nye og gerne vil betale for dette, dem kan man tjene rigtig mange penge på......., der har Tact gjort og tiden er kommet til et bredere marked. Jeg synes det er fint med prissænkningen, Jeg ville da alvorligt overveje at købe en tact inden jeg går igang med at bygge en zap, da prisforskellen ikke længere er så voldsom. Til 9K er det sq da en ret fornuftig forstærker

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Billigere varer er godt.... svineriet komme føst ind i billedet, hvis man ikke vil kompensere kunder, der for nyligt har købt varen til fuld pris.

Og så kan man jo diskutere hvor langt man skal gå tilbage ... for at være en flinker butik.

SATMIT

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Useriøst…

Hvad syntes i om TacT prissænkelser ?

Er der en der vil stå frem og fortælle at han en uge før købte til gammel pris, og nu føler sig tørret ?

Jeg finder det helt uforståeligt og ville føle mig så dum, og så snydt, hvis det var sket for mig.

Man kan vel trøste sig med at de ikke falder yderligere, og derfor kan købe nu, eller ?

Eller Akustik Reality, der før håner Jeff Rolan, og nu sælger samme produkt og med samme nummer ? 501.

Tænk hvis man ugen inde havde ladet sig overtale til at købe en til 74000.- mere, for derefter at se, at nu kunne man ha’ sparet dem (jeg ved godt de IKKE er 100% ens, men hans argumentationen er da helt til hundene)

Jeg er måske lidt naiv, og tak for det ! men der må da være nogen der føler sig snydt så vandet driver.

Er der en der er hoppet på, som vil stå frem ?

mvh

Tja jeg kan nu godt forstå hvis folk er lidt sure over det, Tact har valgt at gøre, dog kun hvis man har kort tid før nedsættelsen har købt en Tact, hvis man skulle ud og købe nu og her er det da fedt nok, jeg har selv haft en Tact SDA2175 hjemme på besøg, og jeg må indrømme at havde jeg købt den til de 15k og set nu her en lille mdr. efter at den kunne købes til 9k ville jeg nok smutte en tur ind i "klubben" og snakke lidt med dem, de plejer jo at være til at snakke med...

Men syns nu alligevel det er godt gået af Tact, at man nu kan købe deres fine sager lidt billiger..

Hmm får ligepludselig en lyst til at bruge penge

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om, at udsalgsprisen og produktionsprisen på PWM forstærkere slet ikke følges ad pt. Men sådan er det jo generelt med ny teknologi. Man betaler primært for den viden der ligger bagved.

Lidt ligesom medicin..... hvor meget tror i det koster at lave et glas piller?? Ikke meget, men det koster rimelig dyrt at finde ud af hvad der skal puttes i dem!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Ny vinkel. 

Digitale forstærker er på vej ned i det prisleje som passer med deres ydelse. 

Godt til bulder og brag ringe til musik.

Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Søren M skrev:

Hvis HiFi klubben reklamerer med retur- eller bytteret så er der indgået en aftale

Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Miib hvad mener du med godt til bulder og brag...? Jeg har kun hørt gode ting om PWM forstærkere.
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Har det ikke altid været sådan! at dem der vil have det nyeste/først, ofte betaler mest? Og så tænk på alle de stakler der købte plasma tv for blot et par år siden! det gør vel ikke alle plasma producenter til svin?

Nu har den omtalte TACT jo ikke været på markedet så længe, så mon ikke Klubben vælger at gøre som de historisk set har gjort så tit! at kompencere evt. købere?

Hvad angår returret, Hvis man køber en vare som beset! har man ikke krav på returret, men hvis man køber den på postordre så skal man have returret, og hvis man reklamer med at have returret som klubben gør! Ja så har man krav på returret.

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

MiiB skrev:

Ny vinkel. 

Ja du har nok ret:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 646&zoneid=3

De digitale forstærker/Effekforstærker kan simpelthen ikke spille musik, sådan er det bare fordi du siger det

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

MiiB skrev:

Ny vinkel. 

meget meget fint indlæg i denne tråd  der ramte du virkelig kernen i problemet. 13 med pil op af. flot ! sikke en indsigt. IQ 150

tror du ikke det er dig der skal ned i prisleje

Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Hvad angår returret, Hvis man køber en vare som beset! har man ikke krav på returret, men hvis man køber den på postordre så skal man have returret, og hvis man reklamer med at have returret som klubben gør! Ja så har man krav på returret.

Peter

Hvor er det lige du ser at hifiklubben reklamerer med returret ? (udover den lovbestemte returret for distance-salg?)

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes