|
Kan du prøve og præcisere lidt hvordan din opfattelse er af dem på nuværende tidspunkt...(du ved så'n, med varme, skingre?, neutrale?, kedelig eller livlige og dynamiske...savner lidt ord...for har lidt svært ved at tage udgangspunkt i dine gamle dali 104, da jeg ikke har hørt dem. )
Tjae hvordan skal man næsten beskrive det  Generalt så syntes jeg at dali'erne er "neutrale" i lyden de spiller som man kan forvente til prisen og så lidt en smule mere dog har dali'erne en tendens til og være lidt skingre i toppen til tider. VP6 har det meget på samme måde, dog har de mere styr på toppen efter min mening, ang. de dybe toner så er jeg forbavset over hvor godt de klare det allerede. troede slet ikke der ville være så "meget" bund i dem eftersom det kun er en enkelt 6½" der sidder i (2 x 6½" i dali 104) Så på det punkt 
Men syntes generalt det er svært og beskrive, lyd skal opleves ikke læses ;-)
Har nemlig også siddet og tænkt lidt på om de mon var noget, men når du siger at de spiller godt prisen taget i betragtning, frygter jeg lidt at de absolut ikke spiller, som jeg vil have..har nemlig et sæt DM602S2, og dem er jeg da rimelig tilfredse med, men der er alligevel et eller andet (skyldes sikkert udstyr, men det en anden gang)..og så var det det sæt godt kunne være en god måde at få prøvet lidt diy, men det kræver jo at det kan spille ellers er der jo ikke noget ved det...
Glæden ved og have bygget dem selv gør dem nok også den tak bedre iflg. ens egne øre, jeg har ikke fortrudt et sekund selvom jeg var indædt Dali fan før (s'følig med hang til Denon også )
Har også kigget lidt på miju's ht'er, og kunne godt være fristet til at gå helt amok, og satse i den retning, men det koster jo altså liiige lidt flere knaster, end der sådan lige er tilrådighed sådan her og nu....
Nu kan jeg ikke lige huske hvad han har lavet, men kan forestille mig at sværhedsgraden er røget et par takker op på hans projekt 
Håber du forstod, hvad jeg spurgte om...(blev vidst en lidt lang gang ævl..nå, skidt...)   |