| Forfatter |
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg også  . Det var nu også mine hifi ignorerende bekendte jeg tænkte på.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
Det går kort sagt ud på, at CDspillere er begyndte at få problemer med at spore alle CDer - kort tid efter at "ejeren" er begyndt at spille CD-kopier.
Har andre oplevet det ?
|
|
|
Ja, det er godtnok mange år siden og muligvis tilfældighedernes spil, men det var præcist sådan min gamle sony cd spille gav op.
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan nogen oplyse, om der fornyligt er kommet en lovændring. Hvis ikke, så er det rent faktisk stadig lovligt at brænde kopier fra eks. biblioteket. Til gengæld er der lagt afgift på blanke disk, hvilket udgør 3-4 kr. pr. stk, såvidt jeg husker.
Men som sagt, syntes jeg at have læst, at der vil komme en ændring af loven på et tidspunkt.
__________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kom en ændrig først på året, så du må kun kopiere skiver du selv ejer. En der postede det et sted. Kan sikkert findes ved behændig brug af søgefunktionen __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Palladium hedder ikke Palladium mere, nu hedder det
"Next-Generation Secure Computing Base for Windows."
"Secure" skal her ikke forstås som "sikker", men derimod det
modsatte eller i bedste fald "restriktiv" -- i hvert fald set fra
brugerens synvinkel.
Det det handler om er at skabe en, set med Microsoft's og
content-provideres øjne, "trusted client", altså en computer eller
anden medie-afspiller som M$ og content-providere har så meget
styr over at de kan forhindre brugeren i af foretage sig visse ting.
Disse ting kan selvf. være at kopiere filer og medier, men i
praksis kan det være hvad som helst.
Hoved-ideen er altså at man ikke længere er herre over sin egen
Windows-computer mere. Det er der nok mange der allerede
føler de ikke er, men med de nye tiltag vil det ikke længere være
muligt at omgå Windows med 3rd. party software, "cracks" eller
lign., da hardwaren vil beskytte mod den slags.
Alt det her berører i første omgang kun isenkram der kører
Windows, og altså ikke normale cd-afspillere etc. Men måske
varer det ikke så længe før de er styret af noget Windows
Embedded...
Tilbage er der kun at håbe at i alle har stemt på en kandidat til
Europaparlamentet som er opmærksom på problemet og aktivt
vil modarbejde at sådan noget bliver tvunget ned over hovedet
på os i EU :-/
NB: Det drejede sig vist egentlig om hvorvidt man kan smadre en
cd-spille med en cd-r. Nej, hvis ellers spillen ikke fejler noget i
forvejen, så burde det ikke være muligt. Hvis den har en firmware
der laver varig skade på sig selv eller hardwaren, så må man sige
at den fejler noget i forvejen og burde laves.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hansen!
Ja, det er jo rigtigt - M$ omdøbte Palladium, da folk fandt ud af, hvad det i virkeligheden dækkede over.
Når nu benævnte rovdyr også er ihændehaver af rettighederne til HDCD formatet, kan du nok selv tænke dig til resten (hint: HDCD afspiller mere end ét format). Og rettigheder til et hav af pop-sange har de i øvrigt også købt op (de har købt forlag op, så man tror, det nærmest er løwn).
EU har for ikke så lang tid siden givet dette herlige firma en øko(nomisk) lussing af rang. Men sagen er selvfølgelig anket af M$. Resultatet står nu hen i en blanding af tilfældigheder og "lobbyisme-modtagelige" EU embedsmænd. Yndigt.
Imens kan vi andre glæde os over, at al vores Internet kommunikation kører via nogle store, og meget-meget fine, Cray dimser i udkanten af KBH, pga. et EU direktiv, der ulovligt er vedtaget udenom Parlamentet (ENFOPOL). Men det er en helt anden historie. (...host-host, det var ikke mig, der sagde Grundlov...)
En "byttehandel" mellem EU og M$ er nok det mest realistiske. Og så er vi jo lige vidt mht. vores privatliv.
Du har i øvrigt ret i, at det *burde* ikke være muligt, at tilte et CD drev med et kopieret format. Det sker desværrre bare undertiden.
Med mandagshilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nørd.
Håber ikke jeg ødelægger tråden ved kort at vende tilbage til det prindelige emne. En af dem med den ødelagte maskine skulle vel ikke være en Hr. Bast??? Ja han har jo oplevet det på to maskiner. Men da jeg sidst købte DVD afspiller blev jeg spurgt om jeg ville bruge brændte cd’er i den, Jeg svarede ”selvfølgelig” NEJ.. Hvorfor tænkte jeg??? Jeg blev nød til at høre ekspedienten om hvorfor han spurgte. Han forklarede at man havde observerede at der var flere som skulle have deres maskiner til rep når man brugte brændte cd’er i dem og derfor ville han bare råde mig til at tegne en ekstra forsikring hvis det var tilfældet at jeg gjorde det. Hvis ikke, mente han ikke det var nødvendigt!!
Hej igen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 Juli 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ekstra forsikring er i langt de fleste tilfælde dét de rent faktisk tjener pengene på, og det er med al sandsynlighed derfor at han anbefalede det til dig. Jeg har hørt et par af de folk jeg kender som har med elektronikken at gøre, og det er bestemt ikke et udpræget fænomen at de står af fordi man bruger brændte cd´er.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |