| Forfatter |
|
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Gad vide om det er et udbredtproblem med ZAPpen....?? Måske man skulle holde sig til nogle ICEPower moduler... |
|
|
Tjaa ifølge LCAUDIO, har de ikke selv oplevet problemet, men har åbenbart haft nogle få som har oplevet lignende problem..
Problemet med ICEPower er jo at "dødelige" ikke kan købe dem..
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 07 Juni 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
bambadoo skrev:
Jeg har hatt samme problem med et par zappulse 2.2se. Det er den 2,2 ohms motstand som sitter i serie med en 0.1 uf kondensator som danner et zobel nettverk. Jeg fikk aldri svar fra lcaudio om problemet. Dette tyder på selvsving. Dette til tross for at psu målte +- 60 V. Jeg fikk nye moduler fra norsk audio teknikk i Norge. Disse er ikke testet enda. Alle mine forrige zappulse moduler - 1.0, 1.2, 2.0, 2.1 har fungert fint, men ikke 2.2se. Det er en annen i Norge som også har hatt samme problemet. Når mine moduler "gikk opp i røk" så var det med en gang jeg skrudde på forsterkeren. Det var ingenting koblet til forsterkeren. Vet ikke om det samme hadde skjedd om jeg hadde koblet til signalkilde, eller høyttalere. |
|
|
Lyder jo meget som det samme... Iøvrigt har LCAUDIO lovet at sende to nye moduler til mig så hatten af for god service
|
| Til top |
|
| |
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
enoch skrev:
bambadoo skrev:
|
Jeg har hatt samme problem med et par zappulse 2.2se. Det er den 2,2 ohms motstand som sitter i serie med en 0.1 uf kondensator som danner et zobel nettverk. Jeg fikk aldri svar fra lcaudio om problemet. Dette tyder på selvsving. Dette til tross for at psu målte +- 60 V. Jeg fikk nye moduler fra norsk audio teknikk i Norge. Disse er ikke testet enda. Alle mine forrige zappulse moduler - 1.0, 1.2, 2.0, 2.1 har fungert fint, men ikke 2.2se. Det er en annen i Norge som også har hatt samme problemet. Når mine moduler "gikk opp i røk" så var det med en gang jeg skrudde på forsterkeren. Det var ingenting koblet til forsterkeren. Vet ikke om det samme hadde skjedd om jeg hadde koblet til signalkilde, eller høyttalere.
|
|
|
Lyder jo meget som det samme... Iøvrigt har LCAUDIO lovet at sende to nye moduler til mig så hatten af for god service  |
|
|
Da er jeg rimelig sikker på at dette er et kjent problem for dem. Ser ikke ut for at de har vanskeligheter med å bytte modulene. Men, Lcaudio tester alle modulene sine. Det er ikke sikkert problemet er løst av den grunn. Fikk du noe annet svar fra Lcaudio? - Mulig forklaring på årsaken til problemet?
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
bambadoo skrev:
enoch skrev:
bambadoo skrev:
Jeg har hatt samme problem med et par zappulse 2.2se. Det er den 2,2 ohms motstand som sitter i serie med en 0.1 uf kondensator som danner et zobel nettverk. Jeg fikk aldri svar fra lcaudio om problemet. Dette tyder på selvsving. Dette til tross for at psu målte +- 60 V. Jeg fikk nye moduler fra norsk audio teknikk i Norge. Disse er ikke testet enda. Alle mine forrige zappulse moduler - 1.0, 1.2, 2.0, 2.1 har fungert fint, men ikke 2.2se. Det er en annen i Norge som også har hatt samme problemet. Når mine moduler "gikk opp i røk" så var det med en gang jeg skrudde på forsterkeren. Det var ingenting koblet til forsterkeren. Vet ikke om det samme hadde skjedd om jeg hadde koblet til signalkilde, eller høyttalere.
|
|
|
Lyder jo meget som det samme... Iøvrigt har LCAUDIO lovet at sende to nye moduler til mig så hatten af for god service  |
|
|
Da er jeg rimelig sikker på at dette er et kjent problem for dem. Ser ikke ut for at de har vanskeligheter med å bytte modulene. Men, Lcaudio tester alle modulene sine. Det er ikke sikkert problemet er løst av den grunn. Fikk du noe annet svar fra Lcaudio? - Mulig forklaring på årsaken til problemet?
|
|
|
Nej, ikke andet end at de skrev at nogle få andre havde oplevet samme problem. PRoblemet så vidt jeg har forstået kan opstå hvis du ikke har koblet signal indgangen og højt. udgangen på terminalerne og sat noget til dem INDEN du starter dyret, så kan der opstå noget "selvsving" i modulet som så gør dette problem.
|
| Til top |
|
| |
bambadoo Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline Indlæg: 269
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, da forstår jeg. Jeg hadde ikke koblet noe til. Men dette tyder på en litt "dårlig" konstruksjon. Det er normalt å ikke koble noe til, når en starter for første gang med et selvbygg. Da tenker jeg det ikke tar lang tid før det kommer en zappulse 2.3 eller 2.4 ....
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
bambadoo skrev:
| Ok, da forstår jeg. Jeg hadde ikke koblet noe til. Men dette tyder på en litt "dårlig" konstruksjon. Det er normalt å ikke koble noe til, når en starter for første gang med et selvbygg. Da tenker jeg det ikke tar lang tid før det kommer en zappulse 2.3 eller 2.4 .... |
|
|
Præcis det er lidt skidt måde at lave dem på, da de fleste folk godt kan tænke sig lige at give dem noget power inden man sætter sit mange penges anlæg til dem..
|
| Til top |
|
| |
Fimpe Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvordan er det gået med de nye moduler?
Jeg skal selv i gang og er lidt nysgerrig
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fimpe skrev:
Hej
Hvordan er det gået med de nye moduler?
Jeg skal selv i gang og er lidt nysgerrig |
|
|
Modulerne skulle gerne komme i dag. Men får nok ikke tid til at rode videre før søndag eller tirsdag
|
| Til top |
|
| |
enoch Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
enoch skrev:
Fimpe skrev:
Hej
Hvordan er det gået med de nye moduler?
Jeg skal selv i gang og er lidt nysgerrig |
|
|
Modulerne skulle gerne komme i dag. Men får nok ikke tid til at rode videre før søndag eller tirsdag  |
|
|
Bare lige for at afslutte denne tråd, så har jeg modtaget de nye moduler og "installeret" dem. INGEN problemer, begge lyser der ud af og der kommer ingen rød. Godt nok får jeg ikke noget lyd ud af højre kanal så det skal lige tjekkes, det kan være en lodning ved indgangen eller udgangen der ikke er helt god..
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger


Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du husker vel at koble indgangen til stel når du tester? En flyvende indgangs ledning opfanger alverdens hf støj, som sikkert godt kan få dem til at gå i selvsving.
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger


Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Enoch
Var der nogen problemer med "ombytningen" ?
Efter min ombygning er mit ene modul begyndt at brumme frygteligt, så jeg ville lige høre hvad prescedyren er ? __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 25 Juni 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået mit modul tilbage i dag, og det spiller bare derud af. Ingen problemer her.
|
| Til top |
|
| |