Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Midtfyns lukker !!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ifgy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Personligt, så kan jeg sagtens forstå, hvorfor Midtfyns ikke er i stand til at holde festivallen kørende. Hvor mange bands har Midtfyns på programmet, til at udfylde de 5(!) dage? .. de har ikke engang 1/5 af, hvad Roskilde kan præstere - og Roskilde er én dag kortere.

Desuden, så er Roskilde klart den mest innovative og kvalitetsbevidste festival i Danmark. Noget Midtfyns åbenbart aldrig har overvejet at følge. De bands Midtfyns kan præsentere er alt for mainstream - men ok, de har jo trænge vilkår, så de forsøger vel at ramme bredt. Roskilde, derimod, de formår at dække praktisk talt alle musikgenrer - og et bravur for det. De har alt fra døds-metal til opera og elektroniske eksperimenter. Dét, er hvad der gør en festival i mine øjne - musikken.

Skanderborg var på rette spor et par år, men så bestemte de sig for at fjerne Techno-teltet - det eneste "nyskabende" og bare lidt alternative, fremfor Blå Øjne, DJ Encore, Chumbawumba og hvad der ellers var "in".

Så, i mine øjne, er det fuldstændig forståeligt, at Midtfyns lukker.

Til top Vis ifgy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ifgy

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Administratoren skrev:

Her kan man med garanti opleve Bamse, DAD og alle den andre fra 80´en
Ja, selv Kim Larsen har de støvet op i år !

hvad er der nu galt med Kim Larsen!?

Jeg må indrømme, at jeg ikke var vild med programmet for dette års MF. Så jeg havde lidt regnet med at det blev en fiasko, dog havde jeg ikke troet at der kun var solgt 4500billetter indtil nu.. 

Jeg har endnu ikke været på Roskilde eller MF, eller en af de andre flerdages festivaller.. men måske næste år..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

ifgy skrev:

Personligt, så kan jeg sagtens forstå, hvorfor Midtfyns ikke er i stand til at holde festivallen kørende. Hvor mange bands har Midtfyns på programmet, til at udfylde de 5(!) dage? .. de har ikke engang 1/5 af, hvad Roskilde kan præstere - og Roskilde er én dag kortere.

Desuden, så er Roskilde klart den mest innovative og kvalitetsbevidste festival i Danmark. Noget Midtfyns åbenbart aldrig har overvejet at følge. De bands Midtfyns kan præsentere er alt for mainstream - men ok, de har jo trænge vilkår, så de forsøger vel at ramme bredt. Roskilde, derimod, de formår at dække praktisk talt alle musikgenrer - og et bravur for det. De har alt fra døds-metal til opera og elektroniske eksperimenter. Dét, er hvad der gør en festival i mine øjne - musikken.

Skanderborg var på rette spor et par år, men så bestemte de sig for at fjerne Techno-teltet - det eneste "nyskabende" og bare lidt alternative, fremfor Blå Øjne, DJ Encore, Chumbawumba og hvad der ellers var "in".

Jeg er enig med dig i, at Roskilde står for de mange genrer indenfor musikken, men så holder enigheden også op!

Efter min fulde overbevisning hører techno, Jokeren og den slags musik ikke hjemme på en festival, der skal noget spade til!!

Hvis jeg vil høre techno(eller Jokeren for den sags skyld), kan jeg dumpe ind på det nærmeste ligegyldige lille disko dasko på den anden side af vejen - de spiller det konstant hver torsdag, fredag og lørdag aften/nat. Det gider jeg da ikke høre på når jeg er til festival

Da vil jeg høre navne som jeg har på cd, navne man ellers normalt ikke oplever på koncert(og da slet ikke i DK), og navne som bringer noget nyt med sig i musikken.
Det er festival i mine øjne. At det så ikke løber rundt for MF i år - Det kan jeg kun over!

/gulkings

Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
Til top Vis gulkings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gulkings Besøg gulkings's Websted

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

jeg har endnu ikke været på Roskilde eller MF, eller en af de andre flerdages festivaller.. men måske næste år..

At du ikke skammer dig;-) der kommer et tidspunkt i en hver Mands liv. hvor det er et must at vide hvordan beskidt mudder lugter (specielt Roskilde) og jeg er meget ked af at jeg ikke skal derhen i år.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

ifgy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

gulkings skrev:
ifgy skrev:

Jeg er enig med dig i, at Roskilde står for de mange genrer indenfor musikken, men så holder enigheden også op!

Efter min fulde overbevisning hører techno, Jokeren og den slags musik ikke hjemme på en festival, der skal noget spade til!!

Hvis jeg vil høre techno(eller Jokeren for den sags skyld), kan jeg dumpe ind på det nærmeste ligegyldige lille disko dasko på den anden side af vejen - de spiller det konstant hver torsdag, fredag og lørdag aften/nat. Det gider jeg da ikke høre på når jeg er til festival

Da vil jeg høre navne som jeg har på cd, navne man ellers normalt ikke oplever på koncert(og da slet ikke i DK), og navne som bringer noget nyt med sig i musikken.
Det er festival i mine øjne. At det så ikke løber rundt for MF i år - Det kan jeg kun over!

/gulkings

Jeg er så uenig i din uenighed. :)

Du har godt nok en meget snævert syn på elektronisk musik, hvis du påstår, at du kan gå ned på det lokale Crazy-Daizy og høre musik - der er jo intet musikalsk i det de spiller. Dét Roskilde formår, det er at finde inspirerende elektroniske kunstere, som både inspirerer dit "spade-musik" (som man lige præcis kan høre i min hjemstavns lokale disko-røv - inde i 80'er baren) såvidt som mange andre genrer. Et eksempel: Kraftwerk. Nu kommer Kraftwerk ikke, og de er da heller ikke i stand til at innovere general musik mere - men det var de engang. Desuden, så kommer der kun 1/3 af Kraftwerk til årets Roskilde.

Personligt, så kommer jeg for at høre musik - forskellige former for musik. Ikke kun elektronisk, men også klassisk, alternative og mere lettilgængelige former.

Så, dit noget unuancerede syn på elektronisk musik, den kommer måske fra uvidenhedens dystre korridorer?

Forresten, hvem ser egentlig Jokeren? Det er der jo ingen der gør. Grunden til, at han spiller på årets Roskilde Festival er, at der er blevet booket en del hiphop-grupper fra samme manegement-gruppe: Niarn, LOC, Jokeren og 4 Fod.

John71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Satans.. så kan jeg ikke høre Deep Purple og ToTo......
Til top Vis John71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John71

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

gulkings skrev:
Zanetti skrev:

Selveste Europe gæster Langeland i år!!!!!!!!

Så er der dømt puddelhunds-rock!!!

http://www.europetheband.com/

http://www.lebaronboys.com/

LOL, har du set billedet på den 1. side du nævner?? Det viser da med alt tydelighed, at d'herrer sku' ha' stoppet for laaaaang tid siden

/gulkings

Det gjorde de sådan set også. Efter "Prisoners in Paradise" i 1991 gik de jo hvert til sit. Men efter en reunion koncert i Stockholm ved årtusindeskiftet fandt de ud af de savnede Europe og nu har de lige udgivet en greastest samt en DVD og et sprit nyt album er på vej... hvordan det så bliver må tiden vise, men jeg tror desværre netop tiden bliver et problem for dem! Genren har ikke den store succes i dag... idag skal de være koncept bands og skønheder uden hjerner!!!

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

ifgy skrev:
gulkings skrev:
ifgy skrev:

/gulkings

Du har godt nok en meget snævert syn på elektronisk musik, hvis du påstår, at du kan gå ned på det lokale Crazy-Daizy og høre musik - der er jo intet musikalsk i det de spiller. Dét Roskilde formår, det er at finde inspirerende elektroniske kunstere, som både inspirerer dit "spade-musik" (som man lige præcis kan høre i min hjemstavns lokale disko-røv - inde i 80'er baren) såvidt som mange andre genrer. Et eksempel: Kraftwerk. Nu kommer Kraftwerk ikke, og de er da heller ikke i stand til at innovere general musik mere - men det var de engang. Desuden, så kommer der kun 1/3 af Kraftwerk til årets Roskilde.

Personligt, så kommer jeg for at høre musik - forskellige former for musik. Ikke kun elektronisk, men også klassisk, alternative og mere lettilgængelige former.

Så, dit noget unuancerede syn på elektronisk musik, den kommer måske fra uvidenhedens dystre korridorer?

Forresten, hvem ser egentlig Jokeren? Det er der jo ingen der gør. Grunden til, at han spiller på årets Roskilde Festival er, at der er blevet booket en del hiphop-grupper fra samme manegement-gruppe: Niarn, LOC, Jokeren og 4 Fod.

Nå, nu er man pludselig uvidende og unuanceret fordi man ikke bryder sig om techno-telte på en festival?? Javel ja.

Nuvel, min pointe er bare, at kommer man til festival for at rende rundt i techno-teltet alle 4-5 dage, så har man efter min mening misforstået konceptet ved en rigtig festival - både fra publikums side, men sandelig også fra festivalens side.
I virkeligheden kunne man vel så sige, at dem der render rundt i techno-teltet har en smule unuanceret måde at se musikken på? Bare et gæt.

Ikke desto mindre så er Roskilde, med sine mange genrer af musikken, med til at løfte kunstnere/musikken til nye højder, og ikke mindst, med til at udvide publikums horisont. Sådan skal det naturligvis være, og heldigvis for det.

Men jeg mener ikke at min horisont bliver udvidet af at høre techno i teltet, når jeg kan høre det på det lokale diskotek, eller til de efterhånden mange "parties" der er over det hele.

Kald mig bare uvidende indenfor musikken, men jeg tror godt du forstår hvad jeg mener ikke??

/gulkings

BTW. At der kommer 3 såkaldte musikere mere fra samme management-gruppe som Jokeren gør vel ikke nødvendigvis festen hyggeligere?

Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
Til top Vis gulkings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gulkings Besøg gulkings's Websted

ifgy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

gulkings skrev:
ifgy skrev:
gulkings skrev:
ifgy skrev:

/gulkings

Nå, nu er man pludselig uvidende og unuanceret fordi man ikke bryder sig om techno-telte på en festival?? Javel ja.

Nuvel, min pointe er bare, at kommer man til festival for at rende rundt i techno-teltet alle 4-5 dage, så har man efter min mening misforstået konceptet ved en rigtig festival - både fra publikums side, men sandelig også fra festivalens side.
I virkeligheden kunne man vel så sige, at dem der render rundt i techno-teltet har en smule unuanceret måde at se musikken på? Bare et gæt.

Ikke desto mindre så er Roskilde, med sine mange genrer af musikken, med til at løfte kunstnere/musikken til nye højder, og ikke mindst, med til at udvide publikums horisont. Sådan skal det naturligvis være, og heldigvis for det.

Men jeg mener ikke at min horisont bliver udvidet af at høre techno i teltet, når jeg kan høre det på det lokale diskotek, eller til de efterhånden mange "parties" der er over det hele.

Kald mig bare uvidende indenfor musikken, men jeg tror godt du forstår hvad jeg mener ikke??

/gulkings

BTW. At der kommer 3 såkaldte musikere mere fra samme management-gruppe som Jokeren gør vel ikke nødvendigvis festen hyggeligere?

gulkings, det var ikke et personligt angreb. Grunden til, at jeg med milde ord kaldt dig for "uvidende", mener jeg, at du selv understreger ved din indrykning: "Men jeg mener ikke at min horisont bliver udvidet af at høre techno i teltet, når jeg kan høre det på det lokale diskotek .." Det er såmænd bare en sådan sætning, jeg personligt kan blive utrolig irriteret over. For det første, nu ved jeg jo ikke, hvilken musik dit lokale discoteque spiller, men jeg tvivler på, at de spiller techno (al musik fra dancechart.dk - dvs. DJ Dit, DJ Dat osv., dét er ikke techno - og det er ikke, hvad Roskilde spiller!), så er jeg ikke sikker på, at du er helt sikker på definitionen af techno, eller hvilken slags musik de fleste elektronisk-inspirerede artister udfører på årets Roskilde. For det andet, så mente jeg blot, at grunden til, at f.eks. Jokeren skal optræde, er fordi det er en "samlet" løsning udformet af deres management-gruppe - læser du ikke mine indlæg?

Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

.. Du kan da også høre diverse djz på roskilde kl l**t om natten på grøn :P

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 09 Juni 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg lige må komme med et indspark i for/imod tekno-på-festival diskussionen

Jeg er til generelt Rock! Med stort R. Højt og med masser guitarer.Og udover en enkelt afstikker til Hultsfred i Sverige har jeg aldrig set andet end Roskilde.Den har jeg så tilgengæld også set en del til

Jeg mener absolut tekno'en (og afledte stilarter) har hjemme på en festival som i Roskilde. Hvis det hele skulle være guiterer ville det jo ende som den der heavy-festival i Esbjerg. Fint og fornemt, men altså, lidt fornyelse skader altså ikke.

Hvis ikke man er til tekno-tingene kan man bare lade være med at gå derhen hvor dan slags spilles. Der er masser af andre ting man kan foretage sig. Og andre bands man kan høre.

Men at sammenligne Roskildes Metropol-scene med det lokale diskotek er altså snævertsynet. Hvis ikke man kan høre forskel, ku' det være man skulle lytte lidt mere........

Faktisk er en mine største oplevelser i Roskilde stadig Leftfield. Tror det var '97. To mand med mixere på scenen. Lyd fra otte højttalere i teltet, og en stjernedygtog lydmand, der virkelig kunne udnytte anlægget. Det var helt fantastisk.
Egentlig ville jeg være gået undervejs for at se Sex Pistols, men det var så fedt at jeg blev.

Jeg er ret sikker på at en af de store oplevelser i år kunne gå hen og blive Fat Boy Slim. Han har lige spillet for 300000 mennesker til Rock In Rio. Jeg tror det bliver monster dance-party i Roskilde med 40-50 tusinde deltagere.....

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

ifgy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

vilmann, jeg er af samme mening som dig - min broder

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Nå da da.... Der er vist nogen, som ikke tager en lukning for givet!

STOMPED, hvis nogen ved hvem det er, "afholder" alligevel MidtFyn, om ikke andet så for dem selv. 

Læs mere her: http://www.stomped.dk/main.php?menu=1

Smukt træk!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

det lader til at være et klogt, taktisk, træk fra Stomped.. de er et relativt nyt navn, og nu slår de det bedre fast..

og ja, smukt træk

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 03:42 | IP-adresse registreret  

Til John71

Deep Purple kommer til Ringsted den 26 juni ( tror jeg nok det var ) har overvejet at tage op og hører dem - de var udemærket i KB hallen sidste år.

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes