| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
det var nu den endnu ældre model, vist nok 7000 der blev opgivet til 110 ampere, har det gamle 2001 katalog et eller andet sted, men du skulle da ikke undre mig at de giver mere som witzel er inde på.
|
|
|
min 7000 er opgivet til +/- 75amp ..
|
| Til top |
|
| |
John Doe Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 10 Juni 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| ja, men hvordan er det nu liiiige det forholder sig med Pwm forstærkere i forhold til ampere??????? |
|
|
Nu handlede tråden jo indledningsvis om H/K's nye små forstærkere kunne
levere performance og ikke hvor mange ampere de kan afgive i peak,
hvorfor det da er ganske relevant at nævne 2005-modellen.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
min fejl, det var 8500, og det var kun 85 amp i harmans eget
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AVR 8500 er bare den fedeste receiver  ....også super i stereo. KT radio havde, til min store overraskelse, stadig et eksemplar stående af den til ca. 10k. Jeg troede de sidste var væk....så det er med at skynde sig ned til KT hvis man er interesseret
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan være man snart kan sælge sin avr 8500 til en god pris
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live 21; ja, kan kun give dig ret.....H/K er ved at blive et decideret konsumer-produkt til masserne. Desværre er historien fuld af disse "tragedier"; se bla. JBL, Sony o.a.
Ligeså er det også trist når "gamle dyder" bliver opslugt af ussel mammon; se f.eks. Hifi-klubben - husker m. fryd "de go'e gamle dage" ude på Tomsgårdsvej, hvor personalet var ægte hifi-interesserede ( "nørder" ), og hvor man faktisk blev opfordret til at bruge timer i kælderen..ak ja...
Desværre har div. producenter / detail forretninger fundet uf af at pengene ligger hos "hr & fru danmark", og det helst skal kunne købes sammen med div. andre husholdnings-artikler.
mvh.
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL du får det til at lyde som om H/K er at finde i Bilka i den nærmeste fremtid
Næh, Hr. og Fru Danmark er nok næppe villig til at smide små 4.300 kr. for H/Ks billigste surround receiver, små 2.200 kr. for H/Ks billigste dvd-afspiller osv. Decideret konsumerprodukter for "masserne" er H/K vist endnu ikke 
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen.. hvorfor skulle de ik være det ? af deres nye serie er fona/ internet butikker nogle af dem de afsætter flest produkter til.. og derfra kan der ik være langt til at blive hyldevare hos bilka.. jbl er os en del af harman, men der holder de nu stadig en høj standard, undtaget de modeller man ser i Europa
Men bliver sjovt at se hvad deres nye topmodel fra H/K kan, men forventningerne kan da kun ligge på et meget lavt sted 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det er desværre ikke urealistisk.... men det kan være der kommer endnu "B&O mod Bilka"...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen; Pas på hvad du siger..... ...p.t. har H/K et "brand" der signalerer "high-end" og "kvalitet" hos den almindelige forbruger.......og pludselig kommer der en direktør " i stolen" som vejer cost/profit højere end alle os "nørder" - og når det sker propper de en masse "ragelse" ind i deres kabinetter, giver Bilka/ Fields/PCpenny (- for nu at tage deres opr. land med ) og hvad de nu alle sammen måtte hedde, et godt tilbud (?); hvis I aftager 20.000 enheder, skal I få den til en snotpris, så de/enhederne/receiverne kan sælges for kr. 1.999 "ugens tilbud" - resultat ( set fra H/K's side ); de tjener ganske vist kun en brøkdel at den normale avance, til gængæld kan de skovle dem ud af fabrikken og derved få en højere avance total set.
Hvem bliver snydt ?...ikke den enkelte forbruger som køber produktet i Bilka - hvad kan man forvente til kr. 1.999 for en surr. receiver m. 5 x 40W, vægt på 4 kg. ? ( kan måske sige at de alligevel bliver "snydt", for de får jo ikke den "rigtige" Harman kvalitet )
Bilka bliver heller ikke "snydt"; de har deres normale brutto-avance.
Harman; næh, de bliver heller ikke "snydt" - de kommer tværtimod til at tjene flere penge.
Hifi-nørderne ( OS); ja, vi kan blive "taberne".......men vi er en minoritet i det samlede marked.....desværre
mvh.
Jesper/oldhifinut.
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor produkterne kan købes har da nødvendigvis ikke noget med kvaliteten at gøre, f.eks. kan man købe et par Infinity Kappa 600 eller endnu dyrere et par KEF Reference 207 i Fona / Electric City, og ingen vil vel kalde dem for ringere produkter af den grund.
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
dtomsen; Pas på hvad du siger..... ...p.t. har H/K et "brand" der signalerer "high-end" og "kvalitet" hos den almindelige forbruger.......og pludselig kommer der en direktør " i stolen" som vejer cost/profit højere end alle os "nørder" - og når det sker propper de en masse "ragelse" ind i deres kabinetter, giver Bilka/ Fields/PCpenny (- for nu at tage deres opr. land med ) og hvad de nu alle sammen måtte hedde, et godt tilbud (?); hvis I aftager 20.000 enheder, skal I få den til en snotpris, så de/enhederne/receiverne kan sælges for kr. 1.999 "ugens tilbud" - resultat ( set fra H/K's side ); de tjener ganske vist kun en brøkdel at den normale avance, til gængæld kan de skovle dem ud af fabrikken og derved få en højere avance total set.
Hvem bliver snydt ?...ikke den enkelte forbruger som køber produktet i Bilka - hvad kan man forvente til kr. 1.999 for en surr. receiver m. 5 x 40W, vægt på 4 kg. ? ( kan måske sige at de alligevel bliver "snydt", for de får jo ikke den "rigtige" Harman kvalitet )
Bilka bliver heller ikke "snydt"; de har deres normale brutto-avance.
Harman; næh, de bliver heller ikke "snydt" - de kommer tværtimod til at tjene flere penge.
Hifi-nørderne ( OS); ja, vi kan blive "taberne".......men vi er en minoritet i det samlede marked.....desværre
mvh.
Jesper/oldhifinut.
|
|
|
Jeg er slet ikke uenig, det er vel derfor ting som f.eks. JBLs ATX-højttalere findes, men vi skal jo også passe på, at der ikke går snobberi i det, og forbinder høj kvalitet med at tingene kun fås i få udvalgte specialforretninger.....hvor "hifi-nørderne" måske betaler alt for meget for alt for lidt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen; Nej, ikke i første omgang...men "skråplanet" starter når de respektive producenter gerne vil ud på et bredere marked - så bliver prisen ( og måske designet ) pludeselig det vigtigste parameter, IKKE kvaliteten.
Og det der herefter sker at modellerne gradvist stille og roligt bliver "kompromis-modeller", eller man kunne sige at de bliver "hr & fru danmark-tilpasset - som jeg vist også noget omstændigt prøvede at sige i min "bredside" ovenover.
-Altsammen ting som jeg - desværre - synes passer ganske godt ind i Harmans modeller anno 2004.................
mvh.
Jesper/Oldhifinut
UPS, kan se at du har overhalet mig indenom - dette indlæg var til dit svar kl. 15.41
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg har nu meget svært ved at se forskellen på de nye og de tilsvarende ældre modeller, også indeni (her må der en mere tekniskvidende person til end mig).
Men gad vide om det ikke er det nye design, der primært deler vandene her 
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen.. forskellen er enorm.. så er det fordi du hverken har set specs, opbygningen, komponenter eller principet de er bygget efter.. at de nye er digitale burde sige dig noget om forskellen på dem ..
Og kef kan kun købes i F-group derunder fona og EC.. nej produkterne bliver ik ringere af den grund, men der bliver fokuseret på deres LOW-END produkt serie, hvilket netop går ud over kvaliteten, både på det folk forventer og det som kef vælger at bruge tid på at udvikle
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
dtomsen.. forskellen er enorm.. så er det fordi du hverken har set specs, opbygningen, komponenter eller principet de er bygget efter.. at de nye er digitale burde sige dig noget om forskellen på dem ..
Og kef kan kun købes i F-group
|
|
|
Det er vel kun DPR1005 og DPR2005 der er digitale 
Og ja, KEF kan kun fås i F-Group herhjemme, hvilket klart er et problem jvf. det folk forbinder med Electric City / Fona. Hvor tit har jeg ikke hørt folk sige ok højttalere om dem jeg har, men, når de hører hvor de er købt henne, at de heller ville have Dali de billigste m.fl. - for de fås jo i Hi-fi Klubben 
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dpr2005 er vel den der kommer tættest på avr 8500 ? i specs.. sammen med avr 7300, nogen der har europæiske/230 v målinger på dem ?
At sammenligne kef med billige dali er til grin, men Hifi-klubben har jo fået overbevist de fleste om at 5 k derinde svare til 20 k alle andre steder 
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu skal man heller ikke skære alle hk produkterne over en kam.
forskellen mellem 670 og 675 er kun fronten. så den kan man roligt købe og være sikker på HK kvaiteten
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener nu stadigvæk ikke at kvaliteten på H/Ks nye receiver serie er faldet som sådan, men nok mere at H/K (eller forhandlerne herhjemme) slår en smule mønt på det gode ry, så de nye modeller koster lidt flere penge end de tilsvarende gjorde førhen.
Nyt design er åbenbart dyrt 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
|
Jeg mener nu stadigvæk ikke at kvaliteten på H/Ks nye receiver serie er faldet som sådan, men nok mere at H/K (eller forhandlerne herhjemme) slår en smule mønt på det gode ry,kære dtomsen, ...måske vi så kan blive enige on en ting; "skråplanet" ER begyndt .......man bruger ry'et ("brandet ), til noget der VAR godt, men som ikke er det MERE........ så de nye modeller koster lidt flere penge end de tilsvarende gjorde førhen.
Nyt design er åbenbart dyrt 
|
|
|
mvh.
Jesper/oldhifinut
|
| Til top |
|
| |