| Forfatter |
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm...man kan sige meget om naim's emne har nogen "berettigelse" eller ej (?).........- måske den også retteligt skulle være postet andetsteds......
Men man må konstatere at det ikke er irrelevant at tage ens bedre halvdel i ed FØR man påtænker nyt grej - specielt når det gælder høttalere, som jo nok er det mest "ødelæggende" i en stue-indretning set med quinde-øjne .
Min erfaring har dog vist at en kombination af list & "bestikkelse" samt en vis " Her bestemmer JEG altså, og sådan bliver det" taktik er den bedste.....
Start f.eks. med et par uger ( måneder???) i forvejen med at fortælle, at du - MÅSKE - har overvejet at udskifte med noget der er MEGET bedre.
Selvfølgelig er konens aller-første spørgsmål; "hvor meget fylder de ?"....skarpt forfulgt af næste replik; "de skal ihvertfald ikke fylde mere end dem vi allerede har ? " ( bemærk hun siger..."dem VI har...").
Mit engleblide svar er, at jeg da ikke har noget bestemt i tankerne, da det blot er en tanke, og kan derfor ikke sige noget om størrelsen ( hvilket naturligvis ikke er heeeeelt sandt, da jeg allerede ved hvilke højtalerTÅRNE jeg har i tankerne... -men det gælder for alt i verden om IKKE at starte et skænderi / skabe en konflikt....ALTID sørge for at den "gode stemning" bliver der.. . )
Men taktikken er allerede her godt på vej til at lykkedes, da ideen nu er født, og hun/konen/kæresten nu er klar over hvor det bærer hen...
Næste trin - når vi nærmer os den dag hvor de faktisk skal hjem købes - sørger jeg for den "gode stemning" ved at snakke om vi ikke snart skal have nogle nye møbler - et ønske min kone ALTID har - og sørger for at fortælle at jeg syntes at hun skal bestemme, da hun jo er bedst til at indrette boligen, BARE jeg så for lov til at bestemme over mit EVENTUELLE højtaler-køb.....( som jo er nært forestående )
- Og selv om møbelkøbet oftest kun bliver ved snakken, har taktikken endnu aldrig fejlet, heller ikke da jeg senest købte mine JBL gulvhøjtalere....
mvh.
Jesper/Oldhifinut - som nok syntes at livet som hifi-nørd VAR lettere som ungkarl    
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... det her er sku da den fede tråd ...
Godt med nogle gode overtalelses taktikker 
En anden god overtalelsestaktik er at man, først finder den højttaler man vil have...derefter lufter man ideen for konen, og viser hende et billede at den største og grimmeste højttaler man kan finde, og når hun så fejer dette forslag blank af bordet, lader man som om man går på kompromis med hende, og fremligger så ideen om højttaleren man allerede havde bestemt sig for først, og det kan hun jo kun sige ja til efter chokket fra de første 
Derefter kan man flytte drømmehøjttalerne ind i stuen, og det i optimal lytteposition, da man jo allerede er gået på "kompromis" med højttalervalget, og derfor har sin ret til at få de "mindre gode" højttaler til at stå så de spiller optimalt det er sku da en genial plan ... har ikke selv haft brug for den endnu, men tror den ville fungere glimrende 
Hilsen Kajkagen __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun et at gøre , og det er at sige sådan er det skat .

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen; sådan snakker rigtige mænd ..........meeeen så er der jo også det med den varme aftensmad ........og rengøringen ...og - ikke at forglemme - "lørdags-aktiveteterne" ...- allesammen ting som jeg også værdsætter, derfor i mit tilfælde; lidt taktik er påkrævet......
men måske jeg ikke er en rigtig mand... ...det siger min kone også nogen gange .....
mvh.
Jesper/Oldhifinut - som trods alt har "sejret" indtil nu, og fået det som han ville.
PS. Hvis vi også skal kigge lidt mere nøgternt på det, må jeg sige at kongen er inde på rette spor; nøglen ligger ligeså meget i forståelse / gensidig respekt fra konens/kærestens side for ens hobby. Hvis denne ikke accepteres af hende, HAR man vist et problem / forhold som ikke kører på de allerbedste vilkår, ikk' sandt ?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
man skal heller ikke blive for forstående, så ender som min gamle far, ud med anlægget og ind med b&O.....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen; nu kender du ikke min kones kogekunst + andet    
mvh.
Jesper/oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
jensen; nu kender du ikke min kones kogekunst + andet    
mvh.
Jesper/oldhifinut
|
|
|
hehe ej , men den skal sgu være god , for at slå godt musik ud 
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
En rigtig mand kan klare sig selv , mad kan man altid få , jeg ville sgu ikke bytte min hobby ud med lidt mad eller en kvinde 
|
|
|
Så må det da være nogen sørgelige kvinder du er støt på.....
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej hvor i piver, hvad med at lære kærsten/konen at lytte til musik og være med til at finde de kritiske punkter samt værdsætte den gode lyd i stedet for kun at gå op i hvordan de ser ud men selvfølgelig, kan man finde noget der ser knald godt ud og så samtidig lyder perfekt til det grej man har er det jo bare lykken.
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
 til Kiro!!!
Det er lige præcis hvad jeg også har gjort, og nu er det også kærestens testplader, der har en afgørende effekt i valget - og det selvom vi ikke engang er flyttet sammen endnu!
Hvis ikke Sarah McLaghlan står lige foran hende på 'Angel' fra soundtracket til 'City of angels' (Og vi snakker IKKE om klaveret på nummeret - det er ikke godt), ja så er der et problem - og jeg er enig! Sarahs stemme kræver noget af en højttaler, og det kan MIN kæreste høre ÆV-BÆV
Musik er emotionelt, og det er kvinder i den grad også - det er dér i skal sætte ind drenge!! På med de bløde numre med GOD lyd, så vil de til sidst slet ikke HØRE om kompromiser på stereofronten __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Ja ca. 10 % af hunkøn kan høre bedre en hankøn, men det en arv de har fra naturen og fortiden så de bedere kan høre deres børn blandt alle de andre rållinger 
|
| Til top |
|
| |
Jako Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvinder + hifi = ynk
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mænd + Hi-Fi = ok 
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mænd + troen på deres oplæring af deres kærester, er åbenbart et særsyn __________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
jensen skrev:
|
En rigtig mand kan klare sig selv , mad kan man altid få , jeg ville sgu ikke bytte min hobby ud med lidt mad eller en kvinde 
|
|
|
|
|
|
livet er for kort til at lade en kvinde styrer det , sådan er det bare .
Men mange mænd skal have en ny mor når de er flyttet hjemmefra
ps
skulle lige sige fra min kone jeg har ret , man skal give hinanden luft , ellers går det ikke .
Nok også derfor vi bliver sammen med alle vors børn 
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| man skal heller ikke blive for forstående, så ender som min gamle far, ud med anlægget og ind med b&O..... |
|
|
Det var præcis sådan jeg "scorede" mine Audiovector til ingen penge, det var simpelthen konen der havde bukserne på i det hjem.....
Da jeg kom for at hente AV'erne pegede han duk-nakket over på væggen hvor der hang noget poleret-aluplade.... Jeg smilede venligt, slæbte AV'erne ud i bilen og skrald-grinede hele vejen hjem.  __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
til Kiro!!!
Det er lige præcis hvad jeg også har gjort, og nu er det også kærestens testplader, der har en afgørende effekt i valget - og det selvom vi ikke engang er flyttet sammen endnu!
Hvis ikke Sarah McLaghlan står lige foran hende på 'Angel' fra soundtracket til 'City of angels' (Og vi snakker IKKE om klaveret på nummeret - det er ikke godt), ja så er der et problem - og jeg er enig! Sarahs stemme kræver noget af en højttaler, og det kan MIN kæreste høre ÆV-BÆV
Musik er emotionelt, og det er kvinder i den grad også - det er dér i skal sætte ind drenge!! På med de bløde numre med GOD lyd, så vil de til sidst slet ikke HØRE om kompromiser på stereofronten  |
|
|
Præcis, de skal tro at de er med i udvælgelsesprocessen når man køber nyt grej, så går det hele meget lettere.....kald det manipulation om du vil, men det virker altså. __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Clifton skrev:
jensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
livet er for kort til at lade en kvinde styrer det , sådan er det bare .
Så du vil altså stritte konen ud, hvis hun nedlægger veto overfor nyt hifi? Det håber jeg da sandeligt ikke. Hverken det første, eller det andet. 
Men mange mænd skal have en ny mor når de er flyttet hjemmefra
ps
skulle lige sige fra min kone jeg har ret , man skal give hinanden luft , ellers går det ikke .
Jeg er helt enig med din kone, men det var ligesom heller ikke det du sagde, vel? .
Nok også derfor vi bliver sammen med alle vors børn  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
|
Præcis, de skal tro at de er med i udvælgelsesprocessen når man køber nyt grej, så går det hele meget lettere.....kald det manipulation om du vil, men det virker altså.
|
|
|
Det virker desværre også den anden vej. Lur mig, om du ikke har ting og sager stående rundt omkring du ikke helt ved hvad gør godt for... I know I have!
|
| Til top |
|
| |