Emne: Holfi pre+power NB2 SE? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Night fly Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak ja, live21. Det lader til du besidder visse retoriske evner.
I hvert fald har jeg lige haft en god snak på en times tid med importøren af odyssey. I øvrigt er han yderst rimelig hvad angår prispolitik. Han 'skummer ikke fløden' som jeg havde mistænkt, og jeg erkender hermed offentligt at have taget fejl . Jeg må dertil sande, at være blevet ret så interesseret i at prøvelytte et par Stratos extreme monoblokke. Ak ja, jagten på den perfekte lyd hører angiveligt aldrig op - 'Og jeg som lige troede..' 
Nå, men prisen på denne topmodel er 'kun' 23 k sættet leveret i dk, og ifølge anmeldelser og ejererfaringer fra guds eget land ser det jo ret spændende ud. Læste bla. en beretning fra én, som havde skiftet en mark levinson no.33 ud til fordel for sådan et par '300w-i-8-ohm/40 kg-stykket-bamser' efter prøvelyt. 11'' sub'en i strauss kan nok også godt klare lidt juice, eller hvad . Så deet.., som vi siger i jylland. __________________ Mvh NF
'I'm Lester the Nightfly,..'
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21: Btw. så tilfreds kan du vel heller ikke være med ML og Audio Research siden du har sat det hele til salg ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja er det ik griner både AR og ML og Holfi til salg... jeg synes sku det er sjovt når man læser denne tråd.. hvem ved måske bytter vi 
JJ. Audio Researchen er den jeg helst vil have solgt, ik pga af lyden, men er ved at blive sindsyg af den manglende fjernbetjening er muligt at opgradere den, hvilket os er en mulighed, men bestemt ik billigt, og skulle have en negativ indflydelse på lyden..
Mark Levinson regner jeg ik med skal ud, men har et alternativ jeg meget gerne vil ha prøvet.. har faktisk to.. PT. er jeg ved at charme mig ind på en bryston.. for slet ik nævne Crown studie ref, og os meget interesseret i at høre nogle større modeller fra odyssey, og nogle andre gamle kæmper i stil med ML, ja der er faktisk en del jeg gerne vil prøve at have på besøg i længere tid
Men er kun af nysgerrighed, de er sat til salg, får løbende forskellige ting på besøg, som næsten alle er noget jeg gerne ville prøve lidt grundigere..
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, kender jeg godt. Gider heller ikke forstærker uden fjernbetjening længere.
Du må jo lige vende tilbage når du får noget nyt guf på hylden.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Night fly Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er sgu ret sjovt, hvad du efterhånden har været skyld i, live21 ..
Er blevet nysgerrig, og satser nu det sikre.. Og mig der er så vild med Holfi! 
Har sat det til 25k, selvom jeg kun har givet 15k for det: er man jyde eller hvad! Men jeg gjorde vist også et kup, da jeg købte! KT-radio indrømmede da også, ikke at være eksperter på prissætning af brugt holfi. Gjorde dem faktisk opmærksom på det ved købet, men dem om det.
Dog mener jeg - med et kig på holfi-brugtmarkedet - at 25k må være den reelle brugtpris: lige under 50% af nypris, og mærket er jo ret populært (trods enkelte skeptikere, der vel egentlig bare bekræfter reglen - live21 ) Så vi får se.. Læste i øvrigt lige en anmeldelse af Pathos Classis One igår - ja den fra Stereophile nov 2003 - og det ser bestemt også ud til at være en mulighed, dog i en noget anden boldgade: Kombination af initial rørforstærkning i fortrinnet og (næsten)fravær af modkobling, der så afløses af et enkelt sæt MOS-FET transistorer pr kanal i udgangstrinnet - det sidste er i øvrigt samme filosofi som GamuT bruger i deres D-200 effekt-bamse (uden sammenligning i øvrigt), og fravær af modkobling er jo altid dejligt dynamisk (Holfi, Densen). Ronin mener godt den kan trække et par strauss'er med sine 2x70 watt i et lille rum. Skal faktisk høre den i morgen - hos Kresten i Aalborg - så bliver jo spændende.. 'And so the pursuit of quality ampification continued..' __________________ Mvh NF
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 18 Juni 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har allerede fået betænkligheder ved at skyde ML og AR afsted, havde besøg af lidt klassegrej idag, og ML og AR er sku nogle seje sataner der gjorde det intet mindre end fantastisk.. ML er jeg sikker på skal blive, selvom jeg stadig øjner muligheden for en bryston 4b sst, forhåbentlig står den hos mig om ti dage.. LS2b kan ske at skulle opgraderes til en LS15 så jeg får en fjernbetjening jeg savner.. derimod skal der nye kabler og cd 
Night Fly: glæder mig til at høre hvad du bestemmer dig for, og ja de 15 er en rigtig god pris, prøv at sætte den til salg på cybertainment
|
| Til top |
|
| |
Night fly Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det med lytningen af bryston 4b sst, live21? Og hvad med at prøve det sæt Stratos mono extreme, vi talte om? Måske det kunne prikke lidt til din ML.. __________________ Mvh NF
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|