Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio ... hørte du ?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
David skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Hællå mr Acer!

Vil du virkelig gerne kende dem alle?

Vi prøver!

Eben - bååååt!
Dynaudio - hyyyl & pruuut!
Infinity - dyyyyt - dyyyyt!
Linn (dog kun visse modeller) - Hællåååååååååååååååååååååååååååååååååå!
Linn (dog kun visse modeller) - godnaaaaaaaaaaat -zzzz-zzzzzz-zzzzz
SA - Vuffff (når Arnbitteren fænger)
SA - Vaffff (når arnbitteren fænger i de lidt større modeller)
Audiovector - splaffspluff når hvad som helst sker!

Og så er der så meget andet der kunne være interessant.

Jeg kan kun sige at knallerthjernen har ramt plet i ovenstående. Dog synes jeg ikke at dynaudio er helt så slemme, som han gør dem til. Dog mangler Dali på listen med deres så flot integrerede måne-bånd diskant og boooom, booom bas...

Så er det godt..... Dali'er med måne-diskant og boom boom bas....må vi være fri...det er forhåbentlig ikke Helicon og Euphonia du fornærmer  ??

Hvad fanden skulle det ellers være - de er jo helt forfærdelige!!! Specielt MS5 og Hell-icon 800. Man skal ihf. have brækspanden med når man skal ind og høre dem... De er bare så intetsigende at det er lige til at få en dårlig af...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
David skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Hællå mr Acer!

Vil du virkelig gerne kende dem alle?

Vi prøver!

Eben - bååååt!
Dynaudio - hyyyl & pruuut!
Infinity - dyyyyt - dyyyyt!
Linn (dog kun visse modeller) - Hællåååååååååååååååååååååååååååååååååå!
Linn (dog kun visse modeller) - godnaaaaaaaaaaat -zzzz-zzzzzz-zzzzz
SA - Vuffff (når Arnbitteren fænger)
   SA - Vaffff (når arnbitteren fænger i de lidt større modeller)
Audiovector - splaffspluff når hvad som helst sker!

Og så er der så meget andet der kunne være interessant.

Jeg kan kun sige at knallerthjernen har ramt plet i ovenstående. Dog synes jeg ikke at dynaudio er helt så slemme, som han gør dem til. Dog mangler Dali på listen med deres så flot integrerede måne-bånd diskant og boooom, booom bas...

Det er jo egentlig godt nok ramt, bortset fra, at de kan opleves stramme med uhyrlig elektronik. Hvad er det så lige der er galt Hmm.
I øvrigt så mener jeg at kopihjernen (david brænder selv )
burde prøve en hoved (hjerne) rengøring. Måske der kunne blive plads til en omgang proportionsrevision, fordi - selv om man ikke er enig i Euphonias tryllerier, så er det dog intet i sammenlignin med så meget andet båtter (dytteri, hyleri, prutteri)

Jeg synes faktisk de skal have 3. pladsen efter Eben og Audiovector.

Jeg har også hørt dem spille dok-dok-BOOOM-dok-dok-BOOOOM og shiiiivshz, schiiiiiczushhh - er det bedre end BÅÅT, BÅÅT, BÅÅT?

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Live21 skrev:
he he.. nej århus hifiklub skal man ik bide skeer med    for så skal man mene at gryphon mudrer bunden ik  sjovt så mange konklusioner man kan komme til efter en aften med en model.. og hvis man finder en gammel dali og en modded denon, ja så skal man ik lede mere, men er jo cool nok i har fundet "sandheden" at nedgøre andre produkter på en svinesjov måde er os et talent.. men som du udemærket ved er gryphon mange ting.. både godt og dårligt.. gælder forresten os dali og denon.. lidt mere nuance i udmeldingerne ville ik være at foragte..

sjovt at læse dit indlæg og så kaste et blik mod venstre.....

ej, jeg er sgu' helt enig med dig. Den jyske menings-junta er ved at blive en anelse trættende.....

ja, men for at blive i det ironiske, så er forklaringen på hans avatar såvel som mottoet i bunden at finde i et holfi indlæg af i gårs dato, lad os bare sige at manden har haft en yderst traumatisk oplevelse de fleste gerne vil være foruden.

men denne tråd er vist snart lukke-moden....

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 03:10 | IP-adresse registreret  

KIM: ja den historie blev nu ik så dyr som frygtet, men heller ik billig og en yderst kritisabel indsats af holfi.. Har os gjort tykt opmærksom på at jeg ik har hørt andet fra dem end det omtalte sæt  og heller ik har lyst til det.. Holfi er hverken bedre eller dårligere end alt for meget andet **** på markedet.. men IMO tiltaler deres lydfilosofi mig meget lidt.. og kan ik forstå hvordan testen af det omtalte sæt kan ha sin plads på dette forum.. men ok hvis man kigger lidt efter ser man også hvilke præferencer anmelderen har og giver ik meget for fanatiske anmeldere..

Lukke moden.. hmm den er da kørt derud hvor meningerne/provokationerne får frit spil.. ikke mindst fra min side 

personligt synes jeg tråden er ganske underholdende og hvis man frasortere det værste galde, er der da os nogle meget oplysende indlæg.. måske ik så mange men lidt er der da 

Selv en tomos ejer med drømme om hjulspind i et kul kattekillinger, har et blødt punkt for visse dansk producerede afarter af mere eller mindre seriøse tam tam  produktioner med yderst ensformig lydgengivelse, og som forklaring på hvorfor ingen andre (end resten af juntaen) kan høre det guddommelige ved denne gamle sag, hives en modded filmspiller frem   det er sku da humor !! og gad vide om der ik os er en lektie at lære fra jyderne ?? måske  ?? jeg ville da gerne høre det, så kunne man slippe af med endnu en fordom   jyder er måske ik så plagede af indavl som først antaget.. ? eller at visse produkter fortjener måske mere end et enkelt kort lyt i en butik ? måske skal man ligefem have dem hjem for at lære dem at kende ? en grim tanke er det jo hvis man ik kan erklærer sig utilfreds efter 10 minuters lytning i et ukendt rum og måske endda med ukendt musik ? for derefter at nedsable produktet ved enhver given lejlighed ? Er det ik en herlig hobby at have..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Det er ikke alle produkter alle jyder ikke kan lide.

Jeg er dog helt enig i at pladen har stået i rillen i lang tid. Jeg tror alle er enige i at det er et spørgsmål om smag, hvis man kan lide den lidt blodfattige dynaudio gengivelse. Alle højtalere er kompromiser, den perfekte transducer findes ikke.

Hvis med en liste fra kubikken eller andre fra junta'en over 5 sæt højtalere de kan lide ?? OK 4 sæt så udover diva'erneWink.

Jole
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Det er til at blive træt af al Jeres båteri og useriøs nedgørelse af diverse produkter. Det ville være meget sjovere at læse seriøs kritik, positiv som negativ. På den anden side kan man jo bare lade være med at klikke sig ind på disse tråde... Det vil jeg så lade være med fremover.
Til top Vis Jole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jole

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

For nu at citere mig selv ...

SATMIT skrev:

Er der nogen der har hørt en vellykket kombination hvor nogle af de bedre Dynaudio indgår ... så skriv skriv!

Jeg har selv afskrevet B&W Nautilus ... som nogle ret så døde speakers, men når man smækker en ordentlig amp på et sæt 801 i et stort rum ... så lyder de pludseligt ikke så dødt mere. Ikke at det lige er min favoritlyd ... men det bliver da langt mere interessant. 

Er noget tilsvarende tilfældet med Dynaudio??

SATMIT

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

Jeg er dog helt enig i at pladen har stået i rillen i lang tid. Jeg tror alle er enige i at det er et spørgsmål om smag, hvis man kan lide den lidt blodfattige dynaudio gengivelse. Alle højtalere er kompromiser, den perfekte transducer findes ikke.

Hvis med en liste fra kubikken eller andre fra junta'en over 5 sæt højtalere de kan lide ?? OK 4 sæt så udover diva'erneWink.

Kurt får "rejsning" bare ved ordet Dali Big smile

Kurt og resten af komfirmanderne plejer at sværge til HiFi-Klubbens konsumprodukter - Denon/Dali. Man får næsten lidt ondt af manden Wink

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:
Er der nogen der har hørt en vellykket kombination hvor nogle af de bedre Dynaudio indgår ... så skriv skriv!

SATMIT

Nu må I altså holde jer til trådens intention - ellers lukkes den. Ideen er, at andre skal kunne bruge dine indlæg positivt - til at vælge / fravælge / lade sig inspirere / holde sig fra  /....

Fx at skrive, at man kaster op af lyden fra een eller anden højttaler er jo tåbeligt. Ens eget sygdomsforløb er det jo de færreste, der har gavn af at blive indviet i.

Nu er det sidste chance for at bringe tråden tilbage til noget konstruktivt !!!

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Live21 skrev:
he he.. nej århus hifiklub skal man ik bide skeer med    for så skal man mene at gryphon mudrer bunden ik  sjovt så mange konklusioner man kan komme til efter en aften med en model.. og hvis man finder en gammel dali og en modded denon, ja så skal man ik lede mere, men er jo cool nok i har fundet "sandheden" at nedgøre andre produkter på en svinesjov måde er os et talent.. men som du udemærket ved er gryphon mange ting.. både godt og dårligt.. gælder forresten os dali og denon.. lidt mere nuance i udmeldingerne ville ik være at foragte..

sjovt at læse dit indlæg og så kaste et blik mod venstre.....

ej, jeg er sgu' helt enig med dig. Den jyske menings-junta er ved at blive en anelse trættende.....

Et godt råd kunne være, at følge en anden tråd.
Måske du selv kan begynde én.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
troelskn skrev:

Kurt får "rejsning" bare ved ordet Dali Big smile

Kurt og resten af komfirmanderne plejer at sværge til HiFi-Klubbens konsumprodukter - Denon/Dali. Man får næsten lidt ondt af manden Wink

• Først og fremmest er din 1. påstand usand
  • Det er den næste også

Dernæst glæder jeg mig snar til at læse et indlæg fra dig, som ent faktisk handler om trådens indhold.
Hvis du blot er ude efter mig, så gør det i de private beskedder i stedet.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige at Kurt von Pyro er en af de få som virkelig har beskrevet hvilken lyd han har oplevet med Dynaudio ... så derfor er der ikke grund til at svine ham til (ihvertfald ikke af den grund)!.

SATMIT

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Den bedste demo jeg har oplevet i en forretning var med *trommehvirvel* Dynaudio Contour 1.1! Dette lille vidunderlige båt-horn spillede med en lethed og umiddelbarhed som gjorte at jeg næsten ikke kunne få min røv op af sofaen. Musikken svingede bare og det var fedt at høre musik. Jeg gik derfra opstemt og med en wow-det-var-sgu-fedt følelse i maven.

vh.
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Kenneth,

Hvilket udstyr blev der spillet på ved den lejlighed!

SATMIT

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jep, alle højtalere er kompromiser!!

Sådan er det jo med meget hifi - ikke mindst med kabler!!

Desuden handler det meget om smag.

Og handler meget om vores sanser, som er lette at bedrage!

Derfor giver mange af diskussionerne herinde slet ikke mening, men de er interessante alligevel.

Jeg har mest ondt af folk som tror, at de får bedre lyd ved at købe noget dyrere, fordi de tror at pris og kvalitet hænger sammen. Det gør det kun til en vis grænse.

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Thomas_ls,

Der er forskel på et bevidst kompromis og en fejl!

Når man tager diskussionen om P-membraner, som også vedrører Dynaudio, så er det i de værste tilfælde tale om fejl ... hvis man dele for højt og fladt, uden at få dæmpet de ressonanser der er i det pågældende materiale.

Hvad angår Dynaudio ... så kan man efter min mening høre at det er P-membraner, men det er en smagssag om man kan li lyden eller ej .. vil ikke kalde det en fejl (selvfølgelig en temperamentssag).

Men der hvor jeg undres er det jeg vil kalde manglen på LIV i musikken. Kan man kalde dem til live ved det rigtige elektronik ... eller skal de lyde sådan!

SATMIT

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

SATMIT, kan ikke huske modellerne, men det var et komplet setup med Meridian.

vh.
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Dynaudio på Thule og NAD spiller fantastisk godt synes jeg. Dog skal man vælge kabler med omhu for at ramme en god balance.
Har selv audience 42 på Thule cd100 og NAD c320bee/ Thule IA 60, og det spiller meget med indbydende og musikalsk. Jeg elsker i det hele taget den "upfront" lyd Dynaudio spiller med. Hvis ikke man kan lide det kan man godt afskrive Dynaudio.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Kenneth K. skrev:
SATMIT skrev:

Den bedste demo jeg har oplevet i en forretning var med *trommehvirvel* Dynaudio Contour 1.1! Dette lille vidunderlige båt-horn spillede med en lethed og umiddelbarhed som gjorte at jeg næsten ikke kunne få min røv op af sofaen. Musikken svingede bare og det var fedt at høre musik. Jeg gik derfra opstemt og med en wow-det-var-sgu-fedt følelse i maven.

vh.

Jeps, har også hørt både 52, 62, 72 og 82 i audience serien samt 1.3, 1.4 i contour.

Har aldrig, gentar aldrig hørt de omtalte båt fra de speakers. Har fulgt diverse "båt" indlæg her på forummet gennem et stykke tid, men må erkende at jeg ikke har hørt noget af det de omtaler som "båt, prut, hellå" osv. Desuden er skildringen af hvad en HT siger hvis den siger "båt" nærmest lidt grinagtigt, eller skulle jeg sige barnlig.

/gulkings

Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
Til top Vis gulkings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gulkings Besøg gulkings's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Fournaris,

Up-front lyd ... den må jeg lige have igen.

Jeg har ikke sagt at de siger BÅT, men at man kan høre hvilket materiale der er anvendt til enhederne - ligesom man kan sige at elektrostater lyder på en bestemt måde.

Det hvor jeg synes at problemet ligger (ikke BÅT) det er det manglende liv. Hvis man tager f.eks. Peak Consult, så spiller de også med P-membraner, men her savner jeg ikke i samme grad det liv/kød og blod som skal være i musikken for at man lader sig rive med.

SATMIT  

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes