| Forfatter |
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
David skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hællå mr Acer! 
Vil du virkelig gerne kende dem alle?
Vi prøver!
Eben - bååååt! Dynaudio - hyyyl & pruuut! Infinity - dyyyyt - dyyyyt! Linn (dog kun visse modeller) - Hællåååååååååååååååååååååååååååååååååå! Linn (dog kun visse modeller) - godnaaaaaaaaaaat -zzzz-zzzzzz-zzzzz SA - Vuffff (når Arnbitteren fænger) SA - Vaffff (når arnbitteren fænger i de lidt større modeller) Audiovector - splaffspluff når hvad som helst sker!
Og så er der så meget andet der kunne være interessant.
|
|
|
Jeg kan kun sige at knallerthjernen har ramt plet i ovenstående. Dog synes jeg ikke at dynaudio er helt så slemme, som han gør dem til. Dog mangler Dali på listen med deres så flot integrerede måne-bånd diskant og boooom, booom bas...
|
|
|
Så er det godt..... Dali'er med måne-diskant og boom boom bas....må vi være fri...det er forhåbentlig ikke Helicon og Euphonia du fornærmer ?? 
|
|
|
Hvad fanden skulle det ellers være - de er jo helt forfærdelige!!! Specielt MS5 og Hell-icon 800. Man skal ihf. have brækspanden med når man skal ind og høre dem... De er bare så intetsigende at det er lige til at få en dårlig af...
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
David skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hællå mr Acer! 
Vil du virkelig gerne kende dem alle?
Vi prøver!
Eben - bååååt! Dynaudio - hyyyl & pruuut! Infinity - dyyyyt - dyyyyt! Linn (dog kun visse modeller) - Hællåååååååååååååååååååååååååååååååååå! Linn (dog kun visse modeller) - godnaaaaaaaaaaat -zzzz-zzzzzz-zzzzz SA - Vuffff (når Arnbitteren fænger) SA - Vaffff (når arnbitteren fænger i de lidt større modeller) Audiovector - splaffspluff når hvad som helst sker!
Og så er der så meget andet der kunne være interessant.
|
|
|
Jeg kan kun sige at knallerthjernen har ramt plet i ovenstående. Dog synes jeg ikke at dynaudio er helt så slemme, som han gør dem til. Dog mangler Dali på listen med deres så flot integrerede måne-bånd diskant og boooom, booom bas...
|
|
|
Det er jo egentlig godt nok ramt, bortset fra, at de kan opleves stramme med uhyrlig elektronik. Hvad er det så lige der er galt . I øvrigt så mener jeg at kopihjernen (david brænder selv ) burde prøve en hoved (hjerne) rengøring. Måske der kunne blive plads til en omgang proportionsrevision, fordi - selv om man ikke er enig i Euphonias tryllerier, så er det dog intet i sammenlignin med så meget andet båtter (dytteri, hyleri, prutteri) 
|
|
|
Jeg synes faktisk de skal have 3. pladsen efter Eben og Audiovector.
Jeg har også hørt dem spille dok-dok-BOOOM-dok-dok-BOOOOM og shiiiivshz, schiiiiiczushhh - er det bedre end BÅÅT, BÅÅT, BÅÅT?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Live21 skrev:
he he.. nej århus hifiklub skal man ik bide skeer med for så skal man mene at gryphon mudrer bunden ik sjovt så mange konklusioner man kan komme til efter en aften med en model.. og hvis man finder en gammel dali og en modded denon, ja så skal man ik lede mere, men er jo cool nok i har fundet "sandheden" at nedgøre andre produkter på en svinesjov måde er os et talent.. men som du udemærket ved er gryphon mange ting.. både godt og dårligt.. gælder forresten os dali og denon.. lidt mere nuance i udmeldingerne ville ik være at foragte.. |
|
|
sjovt at læse dit indlæg og så kaste et blik mod venstre..... 
ej, jeg er sgu' helt enig med dig. Den jyske menings-junta er ved at blive en anelse trættende.....
|
|
|
ja, men for at blive i det ironiske, så er forklaringen på hans avatar såvel som mottoet i bunden at finde i et holfi indlæg af i gårs dato, lad os bare sige at manden har haft en yderst traumatisk oplevelse de fleste gerne vil være foruden.
men denne tråd er vist snart lukke-moden.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 03:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke alle produkter alle jyder ikke kan lide.
Jeg er dog helt enig i at pladen har stået i rillen i lang tid. Jeg tror alle er enige i at det er et spørgsmål om smag, hvis man kan lide den lidt blodfattige dynaudio gengivelse. Alle højtalere er kompromiser, den perfekte transducer findes ikke.
Hvis med en liste fra kubikken eller andre fra junta'en over 5 sæt højtalere de kan lide ?? OK 4 sæt så udover diva'erne .
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Jole Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er til at blive træt af al Jeres båteri og useriøs nedgørelse af diverse produkter. Det ville være meget sjovere at læse seriøs kritik, positiv som negativ. På den anden side kan man jo bare lade være med at klikke sig ind på disse tråde... Det vil jeg så lade være med fremover.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
For nu at citere mig selv ...
SATMIT skrev:
|
Er der nogen der har hørt en vellykket kombination hvor nogle af de bedre Dynaudio indgår ... så skriv skriv!
|
|
|
Jeg har selv afskrevet B&W Nautilus ... som nogle ret så døde speakers, men når man smækker en ordentlig amp på et sæt 801 i et stort rum ... så lyder de pludseligt ikke så dødt mere. Ikke at det lige er min favoritlyd ... men det bliver da langt mere interessant.
Er noget tilsvarende tilfældet med Dynaudio??
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
Jeg er dog helt enig i at pladen har stået i rillen i lang tid. Jeg tror alle er enige i at det er et spørgsmål om smag, hvis man kan lide den lidt blodfattige dynaudio gengivelse. Alle højtalere er kompromiser, den perfekte transducer findes ikke.
Hvis med en liste fra kubikken eller andre fra junta'en over 5 sæt højtalere de kan lide ?? OK 4 sæt så udover diva'erne .
|
|
|
Kurt får "rejsning" bare ved ordet Dali 
Kurt og resten af komfirmanderne plejer at sværge til HiFi-Klubbens konsumprodukter - Denon/Dali. Man får næsten lidt ondt af manden 
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
| Er der nogen der har hørt en vellykket kombination hvor nogle af de bedre Dynaudio indgår ... så skriv skriv!
SATMIT
|
|
|
Nu må I altså holde jer til trådens intention - ellers lukkes den. Ideen er, at andre skal kunne bruge dine indlæg positivt - til at vælge / fravælge / lade sig inspirere / holde sig fra /....
Fx at skrive, at man kaster op af lyden fra een eller anden højttaler er jo tåbeligt. Ens eget sygdomsforløb er det jo de færreste, der har gavn af at blive indviet i.
Nu er det sidste chance for at bringe tråden tilbage til noget konstruktivt !!!

|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Live21 skrev:
he he.. nej århus hifiklub skal man ik bide skeer med for så skal man mene at gryphon mudrer bunden ik sjovt så mange konklusioner man kan komme til efter en aften med en model.. og hvis man finder en gammel dali og en modded denon, ja så skal man ik lede mere, men er jo cool nok i har fundet "sandheden" at nedgøre andre produkter på en svinesjov måde er os et talent.. men som du udemærket ved er gryphon mange ting.. både godt og dårligt.. gælder forresten os dali og denon.. lidt mere nuance i udmeldingerne ville ik være at foragte.. |
|
|
sjovt at læse dit indlæg og så kaste et blik mod venstre..... 
ej, jeg er sgu' helt enig med dig. Den jyske menings-junta er ved at blive en anelse trættende..... |
|
|
Et godt råd kunne være, at følge en anden tråd. Måske du selv kan begynde én.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
troelskn skrev:
|
|
|
|
Kurt får "rejsning" bare ved ordet Dali 
Kurt og resten af komfirmanderne plejer at sværge til HiFi-Klubbens konsumprodukter - Denon/Dali. Man får næsten lidt ondt af manden 
|
|
|
- Først og fremmest er din 1. påstand usand
- Det er den næste også
Dernæst glæder jeg mig snar til at læse et indlæg fra dig, som ent faktisk handler om trådens indhold. Hvis du blot er ude efter mig, så gør det i de private beskedder i stedet.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at Kurt von Pyro er en af de få som virkelig har beskrevet hvilken lyd han har oplevet med Dynaudio ... så derfor er der ikke grund til at svine ham til (ihvertfald ikke af den grund)!.
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
| Er der nogen der har hørt en vellykket kombination hvor nogle af de bedre Dynaudio indgår ... så skriv skriv! |
|
|
Den bedste demo jeg har oplevet i en forretning var med *trommehvirvel* Dynaudio Contour 1.1! Dette lille vidunderlige båt-horn spillede med en lethed og umiddelbarhed som gjorte at jeg næsten ikke kunne få min røv op af sofaen. Musikken svingede bare og det var fedt at høre musik. Jeg gik derfra opstemt og med en wow-det-var-sgu-fedt følelse i maven.
vh.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth,
Hvilket udstyr blev der spillet på ved den lejlighed!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, alle højtalere er kompromiser!!
Sådan er det jo med meget hifi - ikke mindst med kabler!!
Desuden handler det meget om smag.
Og handler meget om vores sanser, som er lette at bedrage!
Derfor giver mange af diskussionerne herinde slet ikke mening, men de er interessante alligevel.
Jeg har mest ondt af folk som tror, at de får bedre lyd ved at købe noget dyrere, fordi de tror at pris og kvalitet hænger sammen. Det gør det kun til en vis grænse.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas_ls,
Der er forskel på et bevidst kompromis og en fejl!
Når man tager diskussionen om P-membraner, som også vedrører Dynaudio, så er det i de værste tilfælde tale om fejl ... hvis man dele for højt og fladt, uden at få dæmpet de ressonanser der er i det pågældende materiale.
Hvad angår Dynaudio ... så kan man efter min mening høre at det er P-membraner, men det er en smagssag om man kan li lyden eller ej .. vil ikke kalde det en fejl (selvfølgelig en temperamentssag).
Men der hvor jeg undres er det jeg vil kalde manglen på LIV i musikken. Kan man kalde dem til live ved det rigtige elektronik ... eller skal de lyde sådan!
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT, kan ikke huske modellerne, men det var et komplet setup med Meridian.
vh.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudio på Thule og NAD spiller fantastisk godt synes jeg. Dog skal man vælge kabler med omhu for at ramme en god balance.
Har selv audience 42 på Thule cd100 og NAD c320bee/ Thule IA 60, og det spiller meget med indbydende og musikalsk. Jeg elsker i det hele taget den "upfront" lyd Dynaudio spiller med. Hvis ikke man kan lide det kan man godt afskrive Dynaudio. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
SATMIT skrev:
| Er der nogen der har hørt en vellykket
kombination hvor nogle af de bedre Dynaudio indgår ... så skriv
skriv! |
|
|
Den bedste demo jeg har oplevet i en forretning var med
*trommehvirvel* Dynaudio Contour 1.1! Dette lille vidunderlige båt-horn
spillede med en lethed og umiddelbarhed som gjorte at jeg næsten ikke
kunne få min røv op af sofaen. Musikken svingede bare og det var fedt
at høre musik. Jeg gik derfra opstemt og med en wow-det-var-sgu-fedt
følelse i maven.
vh. |
|
|
Jeps, har også hørt både 52, 62, 72 og 82 i audience serien samt 1.3, 1.4 i contour.
Har aldrig, gentar aldrig hørt de omtalte båt fra de speakers. Har
fulgt diverse "båt" indlæg her på forummet gennem et stykke tid, men må
erkende at jeg ikke har hørt noget af det de omtaler som "båt, prut,
hellå" osv. Desuden er skildringen af hvad en HT siger hvis den siger
"båt" nærmest lidt grinagtigt, eller skulle jeg sige barnlig.
/gulkings
__________________ Look Mommy, there's an aeroplane up in the sky!
-Pink Floyd, The Wall
Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournaris,
Up-front lyd ... den må jeg lige have igen.
Jeg har ikke sagt at de siger BÅT, men at man kan høre hvilket materiale der er anvendt til enhederne - ligesom man kan sige at elektrostater lyder på en bestemt måde.
Det hvor jeg synes at problemet ligger (ikke BÅT) det er det manglende liv. Hvis man tager f.eks. Peak Consult, så spiller de også med P-membraner, men her savner jeg ikke i samme grad det liv/kød og blod som skal være i musikken for at man lader sig rive med.
|
| Til top |
|
| |