Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 10:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio ... hørte du ?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Dynaudio smider altid lyden lige i fjæset på dig. De er altid til stede. Med ét adjektiv vil jeg kalde dem levende.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Ok det er så noget nyt for mig ... er enig i at de udsender lyd og de er heller ikke decideret udynamiske.

Der hvor jeg vil hen er måske det kød og blod der skal være i stemmer og instrumenter i samme frekvensområde ... der synes jeg de er noget flade ... spinkle ... der savnes noget krop på tonerne (giver det mening).

SATMIT

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Selv på en kedelig tirsdag kan man lære noget nyt

I prisklassen er en højttaler som audience 42 noget af det bedste man kan få, mener jeg. Samlet har mit anlæg kostet 15.000 kr, og jeg gætter på at det er et godt stykke under det du vil have stående. Desuden forstår jeg godt hvad du mener, men kan ikke genkende det. Ved ikke om det er fordi jeg simpelthen har hørt for få højttalere.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Jajo..

Prisen er jo ikke det der styrer ... hvad man har stående ... hvis man kan få det billigere.

Kritikken går nok også mere på de modeller der koster fra 20.000 og opefter for sættet. Her mener jeg man kan stille nogle krav ... store krav.

SATMIT

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hr von Auspuff; folks problem med dig er, at de ikke ved hvad du så kan lide og hvad du selv har!!! Det kan nemlig godt lyde somom, at du hader alt andet end hvad du selv har, samtidig med at du ikke vil ud med hvad der så er perfekt, set fra dit synspunkt, groft sagt!!! Så er det jo, at vi må prøvedrille ved at kalde dig "denon-dreng" og sår´n!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

F.Christians.. du kan godt se hvad Tomos drengen har stående ved at læse denne tråd.. Kubikken giver da klart mig lyst til at høre på de produkter han omtaler.. og i mange tilfælde er han ik helt ved siden af heller ik med dyn(e)audio.. men for at bedømme folks præferencer er man nemlig nødt til at kende noget til deres setup.. derfor ku det være smukt med et mit hifi fra HR Auspuff 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
jeg har intet at udsætte på Dynaudio, men det var så også et par evidence master med Bow....

Sidste år på KT messen i Odense, ikk' ?
Det kostede lige en halv time ekstra i tidsplanen, at gå ind i det rum........det lød sat'me godt

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

F. Christians .... rigtigt godt indlæg om Thomos Kurt ... men er det emnet for denne tråd!!!

Kim Olsen/Erik D.

Jeg må ærligt tilstå, at jeg aldrig har hørt de helt store banditter (de 2 store). Så det kan jo være jeg har noget til gode der!

SATMIT

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Nå, så fik vi da lukket den anden tråd om poly-prut lyd

Så kan vi jo fortsætte her, kan vi ikke

Jo, vi kan, for der er, ked af at måtte sige det, mange som ikke helt forstår konceptet "overdrivelse fremmer forståelsen" mange af jer bliver skide fornærmede over at Kurt (han er altså god til det) fremprovokerer indlæg der mere går efter manden end bolden.

Når det så er sagt så vil jeg ikke afsporer tråden men derimod bidrage til debatten, jeg har ved flere lejligheder hørt både Eben og Dynaudio og Peak Consult, jeg må sig at jeg hver gang bliver meget træt i ansigtet, for magen til post mortum lyd skal man lede længe efter, det er så bare min mening og ikke nogen lov og ikke et udtryk for noget mafia tilhørsforhold, det er noget jeg helt selv har fundet ud af.

Her kommer så en påstand som jeg ikke har andet belæg for end at jeg har hørt hvad der kommer ud af det, poly-prut materialet bliver ikke anvendt ud fra nogle lydmæssige betraktninger overhovedet, det handler om produktions metoder og her må jeg sige at der er sgu' styr på det og havde poly-membranerne skulle bruges som tallerkner i et campingsæt så ville jeg sige - nærmest genialt, men som højttaler

Jeg garanterer at ovenstående er mine og kun mine betraktninger, er ikke udtryk for nogen universel sandhed, og nej jeg tager ikke imod flere deciple, med dem der er kan vi lige være i rundkredsen

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej Drenge...

Søg på ordet "Båt" og der er fuldt hus... Da jeg har en enhed af omtalte båt-materiale siddende i min kreation, havde jeg bestemt mig for ikke at blande mig! Hvorfor så alligevel? Jo, det ærger mig lidt at alt bliver skåret over en kam. Nørd og Miju var inde på nogle forklaringer i den nu lukkede "Eben-tråd", som var brugbare. Selvfølgeligt bryder materialerne op på et tidspunkt , det lgger i deres natur. Det er dog meget forskelligt hvordan der sker. Hvis der tilføres en pæn bunke energi fra ampen i netop dette område, lyder det ikke kønt - poly lyder som regel anmassende, det berømte "båt". Pap kvækker. Alu ringer o.s.v. Hvordan og hvor generende dette opleves, er meget op til den enkelte - det har vi vel efterhånden fundet ud  ? Desuden er det meget efhængigt at forstærkeren: kan den smide det afsted som et øksehug, vil det ikke gavne den problematiske konstrution. Nogle enheder har en høj egendæmpning opefter og vil bedre egne sig til lavere filterordener end andre. Hvis man som designer erkender hvad man her imellem fingrene og fokuserer på dårligdommene frem for de stærke sider, burde man være godt igang.

Jeg vil ikke udtale mig om mine kollegaers kreationer. Men jeg vil mene at det er rimeligt at forlange meget, når der skeles til prisen i mange af de nævnte.  

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Schelde,

Ja ... et stejlt filter og en relativt lav delefrekvens er ikke at foragte.

Det er muligt mine øre ikke er gode ... men jeg synes at der er forskel ... stor forskel på hvordan unoderne ... kommer til udtryk.

Dynaudio mener jeg ikke er præget af et egentligt BÅT ligeså gælder Peak. Peak er dog ikke så døde i sværen som Dynaudio. Kibri led efter hvad jeg kunne høre (messe i kbh) ikke nævneværdigt under unoder. Jeg har hørt Sonus Faber (ældre varianter ... f.eks. Extrema) med Flex-units, som ikke havde ... så vidt jeg kunne høre ... nogen større tendenser til HOONK.

Hvad siger det mig ... jo

1. Det kan lade sig gøre at lave disse enheder uden de siger BÅT eller noget der ligner - fænomenet kan altså reduceres betydeligt.

2. Det må være et bevidst valg .. hvis hele scerier af højttalere fra samme fabrikant lyder sådan ... ja som de gør ... BÅT/HONK/DYT.

Så er det vel i princippet primært et valg fra konstruktørens side ... og ikke kun materialet i enheden!!

SATMIT

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Det var jo et herligt befriende indlæg som kibri /Schelde kom med der, der har tidligere været tilløb til at forskellige indsigtsfulde folk har forsøgt sig med indlæg, så godt gået Shelde.

Når jeg er ude til demo af div. højttalere og der enten er konstruktøren eller forhandleren der står for demoen så forventer jeg at høre det ypperste denne "æske" kan præsterer, det vil sige at jeg forventer at man har gjort sig nogle overvejelser om hvad for en forstærker man kan "putte" på så højttaleren tager sig ud fra sin mest indbydende side. Jeg har måske været uheldig for jeg er endnu ikke blevet begejstret måske i enkelte tilfælde chokeret over hvor dårligt det har lydt i mine ører. Så er det jeg siger når man har haft fordelen ved at kunne vælge præcis den forstærker der skulle være det perfekte match og de så stadig ikke spiller hvordan skulle den så nogensinde komme til det.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
lars37 skrev:
troelskn skrev:

Det er ikke alle produkter alle jyder ikke kan lide.

Jeg er dog helt enig i at pladen har stået i rillen i lang tid. Jeg tror alle er enige i at det er et spørgsmål om smag, hvis man kan lide den lidt blodfattige dynaudio gengivelse. Alle højtalere er kompromiser, den perfekte transducer findes ikke.

Hvis med en liste fra kubikken eller andre fra junta'en over 5 sæt højtalere de kan lide ?? OK 4 sæt så udover diva'erneWink.

Kurt får "rejsning" bare ved ordet Dali Big smile

Kurt og resten af komfirmanderne plejer at sværge til HiFi-Klubbens konsumprodukter - Denon/Dali. Man får næsten lidt ondt af manden Wink

• Først og fremmest er din 1. påstand usand
  • Det er den næste også

Dernæst glæder jeg mig snar til at læse et indlæg fra dig, som ent faktisk handler om trådens indhold.
Hvis du blot er ude efter mig, så gør det i de private beskedder i stedet.

Jamen kære "Kurt let antændelig von der tinitus", jeg troede allerede du vidste det, men efter JB er væk fra dette forum, er du jo naturlig nok den nye "Prügelknabe" Big smile

Jeg plejer at holde mig til trådens emne, men når der kommer endnu et indlæg fra smagsjuntaen anført af dig og bakket op af et par stykker fra Århus Hihi-Klub, om den rette indstilling til lyd, så dukker den indre pyroman op i migAngry Det undrer mig endvidere, at du gør det, idet du ikke råder over noget (efter min mening!) fantastisk grej. Brug dog din store indsigt indenfor hifi og musik (jeg ved du har den) til noget mere konstruktivt Wink

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Hr von Auspuff; folks problem med dig er, at de ikke ved hvad du så kan lide og hvad du selv har!!! Det kan nemlig godt lyde somom, at du hader alt andet end hvad du selv har, samtidig med at du ikke vil ud med hvad der så er perfekt, set fra dit synspunkt, groft sagt!!! Så er det jo, at vi må prøvedrille ved at kalde dig "denon-dreng" og sår´n!!!  

Hejsa!
Nu ved jeg ikke hvem folk er.
Hvis det begrænser sig til Lars 37 og dfms, så må den Tomos godt nok snart have noget mere gas. Brows

Mht. udstyr, så er sagen, som jeg også tidligere har nævnt, at man vælger ud fra mindst påvirkning af musiksignalet princippet. Der findes intet ideelt, men der findes noget der ringere end andet.
Mit nuværende set-up har elementer i sig, som jeg mener er seje og nogle der ikke er - sådan er det.
Jeg har bestræbt mi på, at vælge ting, der så godt som muligt ikke kun fungerer i  en bestemt sammenhæng. Dermed ikke sagt, at de gør hvad de skal i ENHVER sammenhæng.
Sådan deles kortene bare ikke ud.
De fleste af tingene er tillige kommercielt uinteressante, og der findes kun ret få af enkelte af dem, så man kan anyway ikke komme til at prøve dem. Så hvad er pointen?

Den vanskelighed der ofte allerførst skal overvindes i HIFI, er den, at "nyt er godt" og "nyt og dyrt er endnu bedre".
Det har ikke engang bare en smule sandhed i sig.
Jeg har f.eks. engang herhjemme lyttet til en meget berømt CD maskine til en helt pæn og rund pris. Lyden hang i luften og gjorde på det bestemteste ingen fortræd, hertil spillede den rundt regnet 2/3 af det der var på cdén. Den glemte alt ved lave niveauer, det forsvandt bare.
Set i det lys, spiller en anden og kun "rimeligt" dyr spille, som jeg også har spillet på, jo helt forrygende. Den banker med pæn og grundig margin tingene på plads, når der tales sammenhæng, dynamik og klangballance. Kun designet var bedre på den dyre.
Og det er her vi står, min gamle skude af en skodspiller der er hægtet op med et eksternt løbeværk, har en helt anden og mere levende dynamisk formidling af programmaterialet, ligesom der pludselig er en masse information ved lave niveauer.
Hvad skal man så gøre? Kan du sige mig det?
En megaberømt spilledåse med stribevis af flotte tests bag sig, men uden evne til at spille noget som helst ved lave niveauer.
En topmoderne spille med upsampling og hele pivetøjet, der heller ikke kan gøre mine gamle øser rangen stridig pga. mangel på dynamik og lavniveau info.

Der er jo ingen der vil tro på det her anyway.
Så er man jo bagstræberisk og hader alt nyt.

Kommer man oven i købet i den situation, at man gang på gang genkender bestemte komponenter/ingredienser i et givent apparat, og siger at den og den duer ikke pga tilstedeværelsen af netop den ting, så render man i endnu flere øretæver, fordi som regel er det noget, som hele verden allerede har kåret som det bedste.

Check selv en gang, om upsampling er en fordel eller ej.
Lige nu vælter det med nye high end spillere med upsampling, altså må det være godt - eller hvad?

Før der drages konklusioner, så vil jeg give det råd, at det er en rigtig god idé at checke det selv. Lad være med at påtage den offentlige mening, tænk for dig selv - kejserens nye klæder bør læses en gang om ugen.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg havde nu egentligt også planlagt at holde mig væk fra "båt tråde" denne ser dog ud til at køre på et rimeligt plan.

Først en tak til admin for stor overbærenhed med mindre seriøse indlæg med udmærket underholdningsværdi. Hvis der ikke er plads til lidt sjov og ballade, så bliver det sq for kedeligt. Jeg tror folk normalt er intelligente og kritiske nok, til at sortere skæg fra snot.

Man skal dog måske nok være lidt mere tilbageholdende med at "dømme" udstyr generelt, men hellere fortælle i hvilken sammenhæng det pågældende udstyr er vurderet, og hvad der gik galt, eller hvad der var godt. Dette er information der kan bruges til noget.

Begrebet "high end" er jo en pudsig størrelse, uden garanti for lytteindtrykket i den sidste ende. High Fidelity (høj troværdighed) er måske nok et bedre udtryk, som der desværre er gået inflation i for mange år siden.

Jeg mener heller ikke at man ubetinget kan bedømme f.eks. en højttaler udfra hvilke membranmaterialer der er brugt, men nok nærmere udfra hvordan de givne materialer er implementeret i konstruktionen.

Der er jo så nogen producenter der indfører begrebet "house sound" som er en bevidst farvning af lyden i en given retning, det er her man typisk får disse had/kærligheds-forhold. Egentligt er det vel for at skille sig ud fra mængden og markere sig på en eller anden måde, eller fordi man synes at neutral er for kedeligt.

Det man skal være opmærksom på, er at desto mere saglig debatten er, jo større sansynlighed er der for at kunne indrage f.eks. producenten i diskussionen. Det kunne da være interessant 

Må ørene være med jer,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

KVB. Selvom det måske er "sjældent" udstyr du har, er det stadig interessant, især med din duer/duer ikke holdning (som du skal have stor ros fra min side for)

Men hvis vi nu antager at det var en presticefyldt fransk cd spiller du havde på besøg og tillige dømt, ja så er det netop meget interessant at vide hvad der tilgengæld kommer igennem dit nåleøje   Hvis vi igen helt hypotetisk antager at dine præferencer går på en gammel diva med nøkker og så en filmspiller til de mørke aftner, ja så har vi noget at sammenligne med 

Mindst påvirkning af musik signalet  det er da til at forstå.. og hvis man så tilføjer at polytalerknen har en meget speciel egenlyd.. ja så er man kommet meget langt.. Men hvis man antager at alt udstyr (mere eller mindre) har noget det tilfører musikken, ja så er man jo derude hvor man skal vælge netop de dyder man selv værdsætter mest.. mange bække små ik, når man har sat flere end to komponenter sammen, ja så er man allerede ved at være der hvor forskellene er tydelige.. derfor skal der nemlig vælges med stor omhu når man sætter ting sammen 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

KVB.
Jeg går ud fra, at det er mig du skriver til, men mit navn forkortes selvfølgeligt:
KvdVmSuAzdzK - hamselv !
Danmarks smukkest klingende og mest mundrette navn - læg mærke til den perfekte blanding af vokaler og konsonanter. Selv pigerne tænder helt vildt på   det .
Prøv evt. at sige det et par gange for dig selv, mens du nyder elegancen :

Prof. dr. pyrotech. Kurt von der Vergaser mit Schalthebel und Auspuff zu der zündkerze Kubik

Det er helt usædvanligt sexet ikke?

Du må gerne være misundelig et øjeblik, det ville jeg være og så gør det slet ingenting BrowsBrowsBrowsBrows

Selvom det måske er "sjældent" udstyr du har, er det stadig interessant, især med din duer/duer ikke holdning (som du skal have stor ros fra min side for)

Men hvis vi nu antager at det var en presticefyldt fransk cd spiller du havde på besøg og tillige dømt, ja så er det netop meget interessant at vide hvad der tilgengæld kommer igennem dit nåleøje   Hvis vi igen helt hypotetisk antager at dine præferencer går på en gammel diva med nøkker og så en filmspiller til de mørke aftner, ja så har vi noget at sammenligne med 

Det var ingen franskmand, hverken en ene eller den anden. Specielt er der absolut intet fransk over lyden af den første Brows
Jeg spiller såmænd heller ikke på en gammel filmfidus, men dedikerede CD maskiner.

Mindst påvirkning af musik signalet  det er da til at forstå.. og hvis man så tilføjer at polytalerknen har en meget speciel egenlyd.. ja så er man kommet meget langt.. Men hvis man antager at alt udstyr (mere eller mindre) har noget det tilfører musikken, ja så er man jo derude hvor man skal vælge netop de dyder man selv værdsætter mest.. mange bække små ik, når man har sat flere end to komponenter sammen, ja så er man allerede ved at være der hvor forskellene er tydelige.. derfor skal der nemlig vælges med stor omhu når man sætter ting sammen 

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Lars37 skrev:"Jeg plejer at holde mig til trådens emne, men når der kommer endnu et indlæg fra smagsjuntaen anført af dig og bakket op af et par stykker fra Århus Hihi-Klub, om den rette indstilling til lyd, så dukker den indre pyroman op i mig "

En klog mand ville holde sin kæft her og undlade at kommentere, jeg må jo være godt gammeldaws dum i nakken når jeg nu begiver mig ud på en mission der er dømt til at mislykkedes.

Kære Lars37, hvem du så end er, det må ikke være helt ukedeligt at have så vedholdende konspirationsteorier kørende som du helt åbenlyst har gang i. Vi der er med i den gode Århus Musik og Hifi-klub er ikke en sammenblendet grå masse der helt mekanisk bakker hinanden op, vi er faktisk lige så forskellige som dig og mig. Nå ja, måske ikke forskellige men never mind, vi har ikke nogen dogmatik der byder os at være enige om noget som helst lige ud over interessen for musik og gengivelsen af denne. Vi har i klubben været til mange demo'er af disse højttalere med poly i membranmaterialet og jeg må lige pointerer at det altid har været spændende med en god gennemgang af tankerne bag og selve produktionen af højttalerne. Efter lytte demoen har der ikke over hele linien været enighed om det gode eller dårlige, det har været lige fra stor begejstring til folk der har haft lyst til at forlade  lytterummet i utide. Så du kan se at det at være med i en klub gør ikke automatisk ens, vi har hver vores holdning og mødes om det der har vores allesammens interesse, musikken. Selvfølgelig snakker vi sammen og udveksler synspunkter herigennem udvider man faktisk sin egen horisont og som du ved - det er kun en dum mand der ikke kan lære noget nyt. Lige til slut så du ved det, jeg taler ikke på klubbens vegne, jeg taler på mine egne som medlem af Århus Musik og Hifi Klub.
Jeg plejer også at holde mig til trådens emne men synes at denne kommentar var på sin plads, tak for jeres tålmodighed og undskyld.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Lasse

jeg tror (og er enig i ) at der stod et par stykker 

Lidt som Kaj Ikast og de andre kumpaner 

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Med respekt for opsangen fra Herrn Redakteur må vi hellere få noget seriøst indhold i denne tråd igen .

Dynaudio lyder åbenbart meget forskellig alt efter hvilken amp der er spændt for. Jeg har hørt (og mærket) Audience 82's fantastiske dybbas, igen til prisen bevares, på en parasound effekt til godt over 20k og her var der smæk for skillingen . Dire straits dybe trommer blev afleveret med hurtighed, præcision og et dyyybt hug.....slam . (Fedt )

Men den samme højttaler kørt på en Densen amp (kan ikke lige huske hvilken, men en omkring 12k) lød det lidt tamt og livløst som nogen herinde har nævnt. 

Er Dynaudio så følsom over for hvilken amp der spændes for ? Parasound er jo en meget strømstærk amp, men Densen er vel ej heller uden muskler ?

Et af de mere seriøse indlæg i denne tråd nævnte NAD som et godt makkerskab til Dynaudio, og da NAD jo tillige er strømstærke er der måske noget om snakken.....     

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes