Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Båt or Not! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hællå da!

Jeg er rimeligt godt klar over, at jeg måske ikke er den mest naturlige gæst i denne "til forsvar for producenterne" tråd.
På samme måde, er det naturligvis frivilligt om man vil deltage eller læse med i de tråde, hvor det går lidt hedt for sig.
Tråden om Båt-Eben nåede at blive besøgt næsten 10.000 gange, før Admin valgte at lukke den. Det er noget nær rekord på så kort tid, jeg husker kun én enkelt gang, at noget lignende skete, og da drejede det sig om lidt mere højtløftede diskussioner.

Når et produkt som Eben får ørerne i maskinen på den måde, som det er sket på, så er det naturligvis et udslag af nogle observationer, folk er ret sikre på. Desuden kan de såmænd også underbygges på videnskabelig vis. Miju leverede såmænd lidt målinger på plasenheder i det forum, med mere end almindelige antydninger af problemerne.
Når der derefter kigge på Ebens prisliste og den finish deres produkter har, så er der faktisk dømt high-end.
High-end produkter må og skal kunne holde til en nærmere undersøgelse såvel akustisk som elektrisk. Hvert eneste kompromis og konklusion skal være velovervejet og der skal kunne argumenteres for den på saglig vis.

Eben har i deres produkter valgt at anvende Flexunits fra Audiotechnology, hvilket også Peak og enkelte andre har. Det sjove er så, at fænomenet ganske enkelt gentager sig.
Dynaudio har i anledning af deres jubilæum kreeret en lille lækker sag til 15-20K stykket, der hedder Special twentyfive.
Den har problemet højere oppe, men med et tryk der ganske oprigtigt af mig advares imod. Den tror jeg kan give høreskader.
Hvorfor hverken Eben eller Dynaudio eller for den sags skyld andre, ikke hører dette problem, kan jeg ikke forklare. Men vi er mange der godt kan. Enten i form af et imaginært dythorn der holdes nede, så længe der spilles, eller i form af en næsten grotesk nasalitet, som jeg har hørt nogen oprigtigt kalde åbenhed. Båttet har jeg nok fundet på, det kommer kun fra de største modeller - de kan virkeligt sige båt.

Hvis ingen må gøre opmærksom på den slags mere, så mener jeg vi røget ud på et skråplan. Hvad ville du selv sige til, at købe dyre hHTér til 100K sættet for derefter at høre mange dømme båt på dem?
Du kunne også passende spørge dig sev, hvorfor er disse HTér egentlig så dyre?Avancerne er det helt klare problem her, men en høj pris giver også prestige og status.
Mange vil gerne at det er dyrt eller i det mindste ser dyrt ud.
Og her ryger mange i med flere ben end behageligt er.

Et af de større fupnumre der er gjort i branchen er Nord Ost kabler.
80.000 kr. for et sæt HT kabler på 6 kvmm forsølvet kobber med en omvikling at lederne individuelt på maskine og så en indstøbning i Teflon.

Forhandler avancen på den slags ligger typisk på 65-80% af UDSALGSPRISEN.
Dvs. at forhandleren giver ca. 20-25.000 for Valhalla kablet, sætter udsalgsprisen til 66.000 + moms. Din pris = 82.500 kr. - et røverkøb - der er bare tvivl om hvem røveren er.
I kan være helt sikre på, at fremstillingsprisen ikke rager langt ud over et par tusser med det hele.
Det er i mine øjne grotesk.
Oven i dette, så bruger man prisen til, at få anmelderne til at vippe med øjenbrynene. Sven Bilén spiller d.d. på Valhalla hele vejen. an har så mange Valhalla netledninger, at han kan forbinde sine elektrostater til lysnettet med dem .

Hvor tror du han har dem fra og hvad tror du prisen har været.
NO som anvendes som reference overalt af alle anmedere, som har stribevis af de dyreste sæt på lager - vækker det mistanke eller er det sådan det skal være?

Om kvaliteten af disse kabler kan man blot konstatere, at hvis de bedste kabler absolut ingenting gør ved lyden, så hører NO ikke til den kategori. De er meget tydelige allevegne hvor du putter dem ind i signalvejen.

Hvad er det mon så der gør, at hele verden svømmer i NO Kabler for tiden? Det bedste for 3 år siden var dengang MIT, de er helt på porten nu, jeg ser med spænding frem til det næste malkningsforsøg.

Hvis man i øvrigt spørger sig selv helt ærligt. Er det andre måder at opnå mere på, end ved at købe HTkabler for 84.000. Kunne det være at pengene kunne bruges bedre? Så synes jeg du burde lytte godt efter svaret.

Jeg kender helt realistiske eksempler på kabler, hvor der er gjort ganske ekstreme anstrengelser for, at rense kobberet helt og aldeles for urenheder. Man har centrifugeret flydene kobber i meget lang tid, således at alle urenheder enten bundfælles eller tvinges ud i periferien af centrifugen. Herefter afdrejning af urenhederne. Processen gentages mange gange - helt op til et dusin. Ekstrudering og forsølvning i én og samme mekaniske proces. Omvikling af lederne med teflon i tapeform, således at der ikke bruges varme på metallet med skade til følge. Sindrig indretning og stabillisering af geometrien med enorme omkostninger til følge. Stadig kan prisen, med blot rimeligt almindelige avancer, slet ikke presses op i noget der bare ligner det halve af NO, uagtet at der er brugt mange flere resourcer i produktionen.

Mht. Eben eller for den sags skyld andre båthorn, så vil i givet kunne læse fine anmeldelser, som måske, i bedste fald, perifert berører problemet.
Det er pressen nødt til, ellers får de ingen apparater til test og de får heller ikke anoncekroner i kassen, for når der ingen tests er, så er der ingen der køber bladet. Det er en ond cirkel.
For år tilbage kender jeg med 100% sikkerhed til, at HF havde en anmelder, der blev boycottet af en række leverandører, Rossing var den mest hadefulde, fordi et eller andet kedeligt Lux produkt havde fået kniven.
Det samme skete med Mission, som Cyrus dengang hed. De havde indleveret en forstærker, som havde en helt skæv RIAA korrektion, som viste sig at være en konstruktionsfejl. De ønskede heller ikke at være i hænderne på den anmelder mere.

Her på siden har eg lidt mere respekt for testene, idet i kan læse i kabeltesten, at de ikke rigtigt gider NO kablerne og slet ikke til den pris - det er da trods alt noget. Men den test har de fået gok for i forum, fordi den ikke var skrap nok.

Mht. mine indlæg og kommentarer af diverse produkter, så vil jeg kort lige påpege, at jeg gør opmærksom på hvad probelmet er. Jeg siger aldrig, at jeg ikke kan lide dette og hint, men forklarer tydeligt hvad problemet er.
Det håber jeg der er nogen der vil blive ved med at gøre, for en lydbeskrivelse er meget bedre end at drage konklusioner oven på andres.
Det udstyr som nogen påstår jeg godt kan lide og får rejsning af eller lign. kan jeg da lige kort informere om, slet ikke er sandt. Fordi jeg ejer ét eller andet, betyder det bestemt ikke, at det lige nøjagtigt er det bedste i verden. Til gengæld kender jeg mit udstyr langt bedre end de fleste andre. Jeg ved hvilke påvirkninger stik, netledninger, reolmaterialer, opamps, elektrolytter, DAC´s, kondensatorer, kontakter  o. lign giver, ligesom jeg selvfølgelig har prøvelyttet en hel del udstyr.
Det giver en række erfaringer mht. opbygning af forskellige ting og så lærer man helt præcist at konstatere, hvad de forskelige komponenter lige præcist gør, og hvornår kan de så bruges, eller kan de overhovedet bruges.
Det er der ikke mange der gør, I lyder heller ikke som om i har prøvet på det nogensinde.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Jeg vil så gerne have at folk de opfører sig ordentligt herinde, det er meget spændende at være med.

Man kan jo bare se på deltagerne i denne tråd, det er dem der gerne vil have et sobert/underholdende/uddannende forum. Hvor kritik baseres på egne oplevelser og formuleres præcist og sagligt, og som mener det er et spørgsmål om smag hvorvidt man kan líde dit eller dat.

adm: chatten tilbage - please..... ellers må vi hjælpe med at finde ud af hvad der er galt eller  lave en ny.

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

EnEllerAnden skrev:
Jeg ser det som min "hellige" pligt at .........

Religiøs hifi dyrkelse er roden til meget ondt.

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Godt gået Kurt.Clap

Vi har samme mission, problemet er bare at folk har fået en opdragelse igennem reklamer, blade og forhandlere. De ved ikke bedre, og når du så revser dem lidt bliver det "Jyde junta'en" mod resten af branchens troværdighed. Nogle af dem vil naturligt konkludere at du tager fejl, nogle af dem kommer ud på den anden side med en højere erkendelse.

Tak fordi du er her.Clap

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

måske kunne man på en eller anden måde (og det er så her at det viser sig at jeg intet aner om computere..) kører chatten på en seperat maskine så den ikke laver rod i resten af systemet?

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:

adm: chatten tilbage - please..... ellers må vi hjælpe med at finde ud af hvad der er galt eller  lave en ny.

Har lige snakket med Redaktøren, og vi har besluttet at sætte chatten op igen, men der går lige et par dage, da jeg skal have lagt sidst hånd på en ny feature på side....

Mere om den på nyheder senere i dag!

I øvrigt ros til jer alle for at tage emnet omkring debatten op på en sober og saglig måde!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hællå da!

Jeg er rimeligt godt klar over, at jeg måske ikke er den mest naturlige gæst i denne "til forsvar for producenterne" tråd.

Velkommen til Kurt, jeg håbede du ville dukke op. ”til forsvar for producenterne”-tråd?? Nej det er ikke det, det handler om. Det handler om saglig konstruktiv kritik. Jeg ved godt at der er guldkorn ind imellem i fx Eben-tråden. Problemet er bare at jeg synes at de drukner fuldstændig i ligegyldigt fnider fnader.

Kurt von Kubik skrev:
Hællå da!

Hvis ingen må gøre opmærksom på den slags mere, så mener jeg vi røget ud på et skråplan.

Så har jeg ikke forklaret mig tydeligt nok; jeg vil gerne høre kritik.

Kurt von Kubik skrev:

80.000 kr. for et sæt HT kabler på 6 kvmm forsølvet kobber med en omvikling at lederne individuelt på maskine og så en indstøbning i Teflon.

Jeg synes at vi ryger offtopic, men okay. Produkter der er prissat vanvittigt højt kan ikke få mit pis i kog. Det vil altid være midel nr 1, når et produkt skal markedsføres som high-end. Det er uanset om det er kabler, biler eller hvad det nu er. Det kan ikke lade sig gøre at bevare et luxusimage hvis man sælger sine varer til discountpriser. Vi andre kan således bare investere i de produkter der giver mest value for money, og så glæde sig over at man har får mere lyd for pengene.

Kurt von Kubik skrev:

Til gengæld kender jeg mit udstyr langt bedre end de fleste andre. Jeg ved hvilke påvirkninger stik, netledninger, reolmaterialer, opamps, elektrolytter, DAC´s, kondensatorer, kontakter  o. lign giver, ligesom jeg selvfølgelig har prøvelyttet en hel del udstyr.
Det giver en række erfaringer mht. opbygning af forskellige ting og så lærer man helt præcist at konstatere, hvad de forskelige komponenter lige præcist gør, og hvornår kan de så bruges, eller kan de overhovedet bruges.
Det er der ikke mange der gør, I lyder heller ikke som om i har prøvet på det nogensinde.

Træk lige vejret, gider du? Ingen tvivl om at du har ører af guld, det tror jeg på, men altså personligt er jeg lige startet. Jeg er i gang med at opgradere mit anlæg til noget der er nogenlunde hæderligt. Den erfaring du snakker om, kan jeg jo ikke lige få fra den ene dag til den anden, men det betyder altså ikke, at jeg ikke prøver at udbygge den.

Hvis jeg skal summere en lille smule op så kan jeg til en vis grad godt forstå dine bevæggrunde. Du ser (og mest af alt hører) et produkt der efter din mening er vanvittigt prissat i forhold til dets ydeevne, og det vil du gerne gøre opmærksom på. Det kan jeg godt forstå, problemer er bare når kritikken bliver til noget der minder om et korstog. Hvis du råber op, så lytter jeg; hvis du råber op 10 gange i træk, så lukker jeg af.

Til top Vis lpm76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpm76

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Sådan Kurt... Et budskab i ren og forståelig form...

Jeg synes faktisk det er et ganske ædelt mål at give modspil til diverse etablerede hifi-anmeldere, problemet er bare at budskabet ofte bliver sovset ind i en masse ironi og indforståede floskler... Bevares, det er ganske underholdende at læse ind imellem (sikkert også grunden til det store besøgstal på Eben-tråden), men skal budskabet ud (og forståes) må diverse udgydelser nok vente til chatten kommer op igen...

/Søren

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Hællå da!

Velkommen til Kurt, jeg håbede du ville dukke op. ”til forsvar for producenterne”-tråd?? Nej det er ikke det, det handler om. Det handler om saglig konstruktiv kritik. Jeg ved godt at der er guldkorn ind imellem i fx Eben-tråden. Problemet er bare at jeg synes at de drukner fuldstændig i ligegyldigt fnider fnader.
Ja det er der, hvordan undgås det?
Der er adskillige der har deltaget i trådene, uden på noget tidspunkt at bidrage med andet end en enkelt puhha ind imellem, som kunne sprede lidt duft.

Kurt von Kubik skrev:
Hællå da!

Hvis ingen må gøre opmærksom på den slags mere, så mener jeg vi røget ud på et skråplan.

Så har jeg ikke forklaret mig tydeligt nok; jeg vil gerne høre kritik.

Kurt von Kubik skrev:

Jeg synes at vi ryger offtopic, men okay. Produkter der er prissat vanvittigt højt kan ikke få mit pis i kog. Det vil altid være midel nr 1, når et produkt skal markedsføres som high-end. Det er uanset om det er kabler, biler eller hvad det nu er. Det kan ikke lade sig gøre at bevare et luxusimage hvis man sælger sine varer til discountpriser. Vi andre kan således bare investere i de produkter der giver mest value for money, og så glæde sig over at man har får mere lyd for pengene.
Det er stadig med den hensigt, at øge vagtsomheden. Sven Bilén fra HF siger det er det bedste der findes. I selvsamme blad, testes der et andet kabel, som jeg mener var Supra Sword. I den test kan du mellem linierne læse, at testeren ikke brød sig om nogle andre meget dyre kabler, det måtte være disse NO kabler han havde i tankerne.
Her i forum er der adskillige der har købt dem, mest fordi de mener de er verdens bedste, mange af dem tror på fup Sven.

Kurt von Kubik skrev:

Til gengæld kender jeg mit udstyr langt bedre end de fleste andre. Jeg ved hvilke påvirkninger stik, netledninger, reolmaterialer, opamps, elektrolytter, DAC´s, kondensatorer, kontakter  o. lign giver, ligesom jeg selvfølgelig har prøvelyttet en hel del udstyr.

Træk lige vejret, gider du? Ingen tvivl om at du har ører af guld, det tror jeg på, men altså personligt er jeg lige startet. Jeg er i gang med at opgradere mit anlæg til noget der er nogenlunde hæderligt. Den erfaring du snakker om, kan jeg jo ikke lige få fra den ene dag til den anden, men det betyder altså ikke, at jeg ikke prøver at udbygge den.

Hvis jeg skal summere en lille smule op så kan jeg til en vis grad godt forstå dine bevæggrunde. Du ser (og mest af alt hører) et produkt der efter din mening er vanvittigt prissat i forhold til dets ydeevne, og det vil du gerne gøre opmærksom på. Det kan jeg godt forstå, problemer er bare når kritikken bliver til noget der minder om et korstog. Hvis du råber op, så lytter jeg; hvis du råber op 10 gange i træk, så lukker jeg af.
Trækker vejret fint!
Der er dog andre der har så ondt et bestemt sted, helt uden at have afprøvet noget som helst. De har kun kritik til overs for kritikeren, mest fordi de ellers ikke har noget at bidrage med.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for inputtet Kurt (og fra alle andre). Jeg tror begge vi vil kritikken. Jeg tror bare ikke vi er enige om fremgangsmåden. Om det er en chat der skal til skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes i hvert fald det var rart at få vendt lidt forskellige synspunkter.
Til top Vis lpm76's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lpm76

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jeg tager her fat i noget konkret Kurt nævnte i sit indlæg; NO kabler er vildt dyrt prissat ifht ydelse, konstruktion, m.v. Han slammer dem fordi der er - efter hans mening/viden - grovforhandleravance og dermed snyd i fht prisen.

Jeg siger; vi skal ikke beskæftige os med hvad ting koster. Kun hvordan de lyder. Det gør magasiner også, se Top 10, Top 100 lister og du vil se at indplaceringer er efter lyd, ikke pris.

SÅ når NO af mange blive benævnt som HighEnd er det ud fra lydydelse. Det er bare ærgerligt de er så dyre, men det er der jo ikke noget at gøre ved.

En anden ting i den forbindelse vil jeg nævne at der er andre måder at prisfastsætte et produkt på end den hvor man regner materialepris, timeløn og andre omkostninger sammen og tillægger 40% avance.

Man kan sige at man vil prissætte en ting i et anlæg ud fra den pris det ellers ville koste at få bedre lyd. DVS at hvis et NO interconnect kan få en 5.000,- krs CD til at lyde som en til 12000, jamen så kan det jo koste 7.000,- kr. Og manden kan jo bruge det videre i sin næste konstellation, see?

Endfelig er der, som andre har nævnt, imageeffekten. Det er fedt at have noget af det helt dyre. Desuden er det ALTID sådan at der er nogle der ikke vil betale det det koster, men som finder "noget der lyder lisså godt til det½". Vrøvl, det findes ikke.

NO gør det samme ved alle opstillinger/anlæg. Ja selvfølgelig, for de fleste anlæg UDEN NO lyder jo uluftige, langsomme og urealistiske! Det er eikke en fejl ved kablerne, det er en fejl ved alle anlæg uden NO!!!!!

Det er ingen hemmelighed at jeg har NO og jeg har aldrig nogensinde hørt noget lignende før eller efter. NO bliver i mit setup, CDmaskiner og alt andet bliver skiftet ud undervejs, sådan er det.

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

dige skrev:
NO gør det samme ved alle opstillinger/anlæg. Ja selvfølgelig, for de fleste anlæg UDEN NO lyder jo uluftige, langsomme og urealistiske! Det er eikke en fejl ved kablerne, det er en fejl ved alle anlæg uden NO!!!!!

Det er ingen hemmelighed at jeg har NO og jeg har aldrig nogensinde hørt noget lignende før eller efter. NO bliver i mit setup, CDmaskiner og alt andet bliver skiftet ud undervejs, sådan er det.

well well kabler igen!

Hvis kablet lyder ens på alle anlæg, er det kablet du lytter til ikke resten af anlæget, for slet ikke at nævne det der en gang var på optagelsen.

Fint hvis for dig hvis du godt kan lide lyden af NO, men det gør det jo ikke til det rigtigste.

Som JB ville have sagt lyt efter forskelle...

Dog vil jeg sige at jeg har hørt opsætninger hvor NO har gjort stor gavn.

dette kan jo også meget vel være tilfældet hos dig.

Husk blot at prøve andre kabler når du opgradere resten

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Juni 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Jeg tager her fat i noget konkret Kurt nævnte i sit indlæg; NO kabler er vildt dyrt prissat ifht ydelse, konstruktion, m.v. Han slammer dem fordi der er - efter hans mening/viden - grovforhandleravance og dermed snyd i fht prisen.

Jeg siger; vi skal ikke beskæftige os med hvad ting koster. Kun hvordan de lyder. Det gør magasiner også, se Top 10, Top 100 lister og du vil se at indplaceringer er efter lyd, ikke pris.

SÅ når NO af mange blive benævnt som HighEnd er det ud fra lydydelse. Det er bare ærgerligt de er så dyre, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Nej det er pga. markedsføring. Læg nu mærke til hvorledes det er gået med f.eks. både Audioquest og MIT - kig bare, det sker også med NO.
Måske det bliver Oval, der gør tricket med ovale ledere.

En anden ting i den forbindelse vil jeg nævne at der er andre måder at prisfastsætte et produkt på end den hvor man regner materialepris, timeløn og andre omkostninger sammen og tillægger 40% avance.

Man kan sige at man vil prissætte en ting i et anlæg ud fra den pris det ellers ville koste at få bedre lyd. DVS at hvis et NO interconnect kan få en 5.000,- krs CD til at lyde som en til 12000, jamen så kan det jo koste 7.000,- kr. Og manden kan jo bruge det videre i sin næste konstellation, see? Det kan han højest sandsynligt ikke, fordi det blev solgt som en helhed - den maskine med de kabler o.s.v.

Endfelig er der, som andre har nævnt, imageeffekten. Det er fedt at have noget af det helt dyre. Desuden er det ALTID sådan at der er nogle der ikke vil betale det det koster, men som finder "noget der lyder lisså godt til det½". Vrøvl, det findes ikke.

NO gør det samme ved alle opstillinger/anlæg. Ja selvfølgelig, for de fleste anlæg UDEN NO lyder jo uluftige, langsomme og urealistiske! Det er eikke en fejl ved kablerne, det er en fejl ved alle anlæg uden NO!!!!!  Well! Det var da en udlægning . Hvis du tager en længde NO og indsætter i din kæde, uden at fjerne andre kabler, så har du mit svar. Det kabel er ikke egnet til hifi. Luft har det ikke, men betoninger der trækker fra land.

Det er ingen hemmelighed at jeg har NO og jeg har aldrig nogensinde hørt noget lignende før eller efter. NO bliver i mit setup, CDmaskiner og alt andet bliver skiftet ud undervejs, sådan er det. Du bliver voldsomt glad den dag, du får det hevet af igen.

I øvrigt er det min oplevelse, at de fleste mennesker sætter et givet kabel på, og vupti så er de lykkelige for forandringen.
Hvem bliver ikke glad for forandring?
Det er bare ikke måden at bevæge sig fremad på, det kræver enmlig en helt utrolig omhyggelighed, som jeg måske kender et par personer der mestrer.
At man i sin tid kastede sig over Monster,  MIT og nu NO har intet med kvaliteterne at gøre. Det de kabler gjorde dengang, det gør de såmænd endnu, de er ikke blevet ringere. Teknologi og know how har på materiale og de øvrige involverede discipliner ikke rykket sig så meget som blot en enkel millimeter.

Prøv i øvrigt at læse dette på www.fmacoustics.com .
Det er lidt sjov og spændende læsning, der burde få de fleste til at tænke ekstra.

I øvrigt er NO kablerne afprøvet og skoddet.

Rene
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej Lpm76

En god debat du har fået startet her. Jeg er personligt en af de relativt passive brugere. Jeg kigger herind dagligt og følger med i, hvad der foregår, men deltager sjældent aktivt i debatten.

Jeg tror at mange af de tråde som løber i de forkerte retninger skyldes, at visse debatører, som ofte er utroligt velformulerede (I ved godt selv hvem I er ), formår at bringe andres pis i kog ved at være lidt firkantede. Man glemmer dog ofte, at netop de firkantede holdninger, er dem som kan flytte nogle tanker i vores forstokkede selvoptagethed.

At der tilmed er en ordentlig røvfuld humor med i billedet, gør det jo ikke dårligere, jeg tror bare at mange misser den humor og det "glimt i øjet" som kritik og holdninger serveres med, hvilket er synd, og hvilket ind imellem bevidner, at andre farer i blækhuset uden egentlig at sætte sig ordentligt ind i personerne og debatten. Man skal kende sin fjende, så at sige.

Det skal nævnes, at jeg selv er indehaver af Dynaudio 1.3SE som jeg er meget glad for, men hvilket ikke forhindrer mig i at se, at de godt kan være lidt dynamikforladte, at de godt kan være lidt båt-agtige under de forkerte omstændigheder, at de godt kan være lidt "for perfekte" og afrettede. Alt i alt har det dog været noget af det bedste jeg personligt har kunne finde, som passer ind i mit setup - længere er den såmend ikke.

Højttalere er et langt stykke henad vejen et stort komprimis.

Ærbødigst
Rene

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Prøv i øvrigt at læse dette på
www.fmacoustics.com .
Det er lidt sjov og spændende læsning, der burde få de fleste til at
tænke ekstra.

Hold da K. Sådan en reference liste har jeg ikke set før. Bed specielt
mærke i kommentarerne fra hardcore vinyl folk. Seriøst grej der.
Hvor kan man se priser?
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Personligt syntes jeg det kunne være fedt at eje et sæt HT kabler til 80k, men det skulle mest være for prale værdien  

Vi dødelige ville nok fordele de 80k lidt mere humant imellem anlæggets komponenter.

Forslag: Måske skulle vi oprette en Herrn von Kubik skolestue, hvor de små forsmåede elever (det er bl.a. dig og mig ) der ikke ved en skid om noget som helst, så ærbødigst kan bede om en audiens hos oraklet den store Herrn von Kubik med deres medbragte stykke Hi-Fi grej (gerne modded eller DIY) hvor knallertkongen så afsiger dommen over produktet. Måske kan han låne Henrik Dahl's berømte guldpokal fra Rabatten til at kyle vinderne i .     

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
dige skrev:

SÅ når NO af mange blive benævnt som HighEnd er det ud fra lydydelse. Det er bare ærgerligt de er så dyre, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Nej det er pga. markedsføring. Læg nu mærke til hvorledes det er gået med f.eks. både Audioquest og MIT - kig bare, det sker også med NO.
Måske det bliver Oval, der gør tricket med ovale ledere.

Man kan sige at man vil prissætte en ting i et anlæg ud fra den pris det ellers ville koste at få bedre lyd. DVS at hvis et NO interconnect kan få en 5.000,- krs CD til at lyde som en til 12000, jamen så kan det jo koste 7.000,- kr. Og manden kan jo bruge det videre i sin næste konstellation, see? Det kan han højest sandsynligt ikke, fordi det blev solgt som en helhed - den maskine med de kabler o.s.v.

NO gør det samme ved alle opstillinger/anlæg. Ja selvfølgelig, for de fleste anlæg UDEN NO lyder jo uluftige, langsomme og urealistiske! Det er eikke en fejl ved kablerne, det er en fejl ved alle anlæg uden NO!!!!!  Well! Det var da en udlægning . Hvis du tager en længde NO og indsætter i din kæde, uden at fjerne andre kabler, så har du mit svar. Det kabel er ikke egnet til hifi. Luft har det ikke, men betoninger der trækker fra land.

Det er ingen hemmelighed at jeg har NO og jeg har aldrig nogensinde hørt noget lignende før eller efter. NO bliver i mit setup, CDmaskiner og alt andet bliver skiftet ud undervejs, sådan er det. Du bliver voldsomt glad den dag, du får det hevet af igen.

I øvrigt er det min oplevelse, at de fleste mennesker sætter et givet kabel på, og vupti så er de lykkelige for forandringen.
Hvem bliver ikke glad for forandring?
Det er bare ikke måden at bevæge sig fremad på, det kræver enmlig en helt utrolig omhyggelighed, som jeg måske kender et par personer der mestrer.
At man i sin tid kastede sig over Monster,  MIT og nu NO har intet med kvaliteterne at gøre. Det de kabler gjorde dengang, det gør de såmænd endnu, de er ikke blevet ringere. Teknologi og know how har på materiale og de øvrige involverede discipliner ikke rykket sig så meget som blot en enkel millimeter.

Det er lidt sjov og spændende læsning, der burde få de fleste til at tænke ekstra.

HiFi er efterhånden blevet et yndet område for verbale gnubbere, FM Acoustics hjemmeside ingen undtagelse. B&W 801 er i (højttaler) generationer blevet skamrost af "kendte" i reklamer, mod betaling, en højttaler der både lyder og måler forfærdeligt, og der er her  hifnødder der er villige til at give hvad der svarer til en halv bil for et sæt plastovertrukne signalkabler af tvivlsom oprindelse og endnu mere tvivlsom ydelse - de lakridsbånd der lå i kasserne i gamle dage er en lise sammenlignet med NO

Grådige fidusmagere må få våde drømme ved tanken om alle de villige ofre årest høst af hifinødder leverer til fri afbenyttelse, og reklamedrengene har aldrig haft så let spil fordi færre og færre har en viden om eller fornemmelse for hvad "ting" koster at fremstille.

Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Personligt syntes jeg det kunne være fedt at eje et sæt HT kabler til 80k, men det skulle mest være for prale værdien  

Vi dødelige ville nok fordele de 80k lidt mere humant imellem anlæggets komponenter.

Forslag: Måske skulle vi oprette en Herrn von Kubik skolestue, hvor de små forsmåede elever (det er bl.a. dig og mig ) der ikke ved en skid om noget som helst, så ærbødigst kan bede om en audiens hos oraklet den store Herrn von Kubik med deres medbragte stykke Hi-Fi grej (gerne modded eller DIY) hvor knallertkongen så afsiger dommen over produktet. Måske kan han låne Henrik Dahl's berømte guldpokal fra Rabatten til at kyle vinderne i .     

Jeg tager gerne imod de der af geografiske årsager ikke vil melde sig hos Kubikken. Til Elever med særlige behov kan selv vælge mellem en ægte overlærer eller uspecificerede håndværkere.

Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

WAAL der er vel heller ik nogen der siger at et produkt ik må koste mere end 50 % af hvad det koster at producere det ?? 

Om det er fordi (nogle) Hifinørder er lettere at tage røven på end andre skal jeg lade være usagt (jeg har og får aldrig NO) og må indrømme at hvis NO havde prissat valhalla til en tusse havde jeg taget det som noget der var lavet for at tilfredsstille damerner (ik nogen helt uvæsentlig faktor) og ik noget som noget med respekt for sig selv ville smide på et seriøst anlæg

Dem der har de penge det koster er sku nok fint tilfredse med at der ik er meget mere end en håndfuld der har det samme sæt som dem

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Hej

Nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal læse om på deres hjemmeside - men jeg sætter FMacoustics på højde med andre lav-profile og superdygtige firmaer som Sugden og McIntosh.... og Vitus forresten.

NO er rent skod

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum