Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Båt or Not! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

WAAL der er vel heller ik nogen der siger at et produkt ik må koste mere end 50 % af hvad det koster at producere det ?? 

Om det er fordi (nogle) Hifinørder er lettere at tage røven på end andre skal jeg lade være usagt (jeg har og får aldrig NO) og må indrømme at hvis NO havde prissat valhalla til en tusse havde jeg taget det som noget der var lavet for at tilfredsstille damerner (ik nogen helt uvæsentlig faktor) og ik noget som noget med respekt for sig selv ville smide på et seriøst anlæg

Dem der har de penge det koster er sku nok fint tilfredse med at der ik er meget mere end en håndfuld der har det samme sæt som dem

Der kan du se, du ER hoppet i med samlede dameben

Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Prøv i øvrigt at læse dette på www.fmacoustics.com .
Det er lidt sjov og spændende læsning, der burde få de fleste til at tænke ekstra.

I øvrigt er NO kablerne afprøvet og skoddet.

Hej

Nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal læse om på deres hjemmeside - men jeg sætter FMacoustics på højde med andre lav-profile og superdygtige firmaer som Sugden og McIntosh.... og Vitus forresten.

NO er rent skod

Hilsen

Nørd

Hejsa!
Det jeg tænkte på, var Forcelines.
Men ellers er der jo i øvrigt nok at læse om.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Har været inde og kigge på den anbefalede fmacoustics side. Og hvad så? Kan ikke se det er noget særligt, eller tænkte Kubikken på sladderhistorien på siden om den slemme anmelder der svigagtigt nærmest stjal nogle kabler fra dem?

Herregud, det er sgu da ikke noget at skrive om på en hjemmeside! Tror de jeg får ondt af dem ?

Prøv lige at tænke over det her udsagn: Vi kan som forbrugere af hifi være bedøvende ligeglade med hvordan et eller andet er bygget og hvilke teorier der ligger bag - det eneste, gentager eneste der betyder noget er hvordan det lyder.

Slut. Længere er den ikke. Dermed stopper også al snak om muligt snyd og bedrag. Hvem bedrages hvis de har betalt og er glade??

Kurt - få dig da et job hos Forbrugerstyrelsen!!

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Har været inde og kigge på den anbefalede fmacoustics side. Og hvad så? Kan ikke se det er noget særligt, eller tænkte Kubikken på sladderhistorien på siden om den slemme anmelder der svigagtigt nærmest stjal nogle kabler fra dem?

Herregud, det er sgu da ikke noget at skrive om på en hjemmeside! Tror de jeg får ondt af dem ?

Prøv lige at tænke over det her udsagn: Vi kan som forbrugere af hifi være bedøvende ligeglade med hvordan et eller andet er bygget og hvilke teorier der ligger bag - det eneste, gentager eneste der betyder noget er hvordan det lyder.

Slut. Længere er den ikke. Dermed stopper også al snak om muligt snyd og bedrag. Hvem bedrages hvis de har betalt og er glade??

Hejsa!

Forbrugerstyrelsen har såmænd en masse dygtige folk allerede.
De klarer sig sikkert fint uden mig.

Det som jeg tænkte på mht. FM var deres forcelines, hvor de redegør for nogle af de vigtigste parametre for et HT kabel, og hvorfor man har behov for, at kunne variere disse.

Omkring NO, så er det jo nok engang tydeligt, at det er et produkt, der deler vandene på det vildeste.
Efter min opfattelse er det ét af de kabler jeg nogensinde har hørt, der har de kraftigste betoninger.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Kurt,

FM-A var det ikke deres MC-forstærker ... der var meget berømt i starten af 1980'erne. Har et eller andet sted læst noget meget positivt om deres forstærkere ... men ahr aldrig selv hørt dem.

Har du hørt dem?

SATMIT

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Med henvisning til ovenstående vrøvl er du hermed nomineret til titlen som årets offer

Waal

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Kurt,

FM-A var det ikke deres MC-forstærker ... der var meget berømt i starten af 1980'erne. Har et eller andet sted læst noget meget positivt om deres forstærkere ... men ahr aldrig selv hørt dem.

Har du hørt dem?

SATMIT

Yep!

FM 212 A hed den, og den blev hurtigt en legende.
Har for nyligt set en second hand til salg.
En af den tid fremragende forstærker, kun ganske få nåede så langt.
Danske Hasling havde også noget der virkede, men det holdt jo op med at eksistere.
212 var letflydende og dynamisk, det var ganske enkelt ikke hørt tidligere. Den havde langt større udstrækning end alskens trafoer, ligesom den var langt mere detaljeret. og havde rigeligt med justeringsmuligheder. Den var i øvrigt bipolar.
FM er leverandør til pro og har et fremragende ry, derfor lever de endnu tror jeg.
Deres Forcelines bygger på de mest jordnære idéer, men det er elligevel morsom læsning.

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
SATMIT skrev:

Kurt,

Har du hørt dem?

SATMIT

Yep!

Danske Hasling havde også noget der virkede, men det holdt jo op med at eksistere.
212 var letflydende og dynamisk, det var ganske enkelt ikke hørt tidligere. Den havde langt større udstrækning end alskens trafoer, ligesom den var langt mere detaljeret. og havde rigeligt med justeringsmuligheder. Den var i øvrigt bipolar.
FM er leverandør til pro og har et fremragende ry, derfor lever de endnu tror jeg.
Deres Forcelines bygger på de mest jordnære idéer, men det er elligevel morsom læsning.

Hmm helt død er Per vel ikke...

http://www.haslingaudio.com/

Men han bruger FETs.

Mvh.

Frederik

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Frederik Carøe skrev:
Kurt von Kubik skrev:
SATMIT skrev:

Kurt,

Har du hørt dem?

SATMIT

Yep!

Hmm helt død er Per vel ikke...

Den bror jeg jævnligt hilser på virker levende nok

http://www.haslingaudio.com/

Men han bruger FETs.

Mvh.

Frederik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

waal skrev:
[

Nu har jeg vist aldrig påstået at han ligefrem var død
Jeg har bare ikke set produkterne i en menneskealder.
I øvrigt ligner MC step-uppen sig selv.

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
waal skrev:
[

Nu har jeg vist aldrig påstået at han ligefrem var død

Kun fordi han ikke kører Tomos

Jeg har bare ikke set produkterne i en menneskealder.

Jeg troede også at den fest var forbi

I øvrigt ligner MC step-uppen sig selv.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:

Det bliver det bare ikke bedre af, for jeg kan bare ikke bruge de ellers extremt kritiske båt/prut tråde til noget som helst, da det virker som om alt er l**t. Det virker heller ikke som der bliver skelnet til pris når man bedømmer kvalitet. Hvis jeg skal tage båt’ernes ord for gode varer er følgende produkter noget man skal gå uden om: Dynaudio, Infinity, Linn, System Audio, Audiovector,  B&W, JBL, Eben.

Kort og godt så synes jeg at kritikken virker så useriøs at den er i bedste fald grinagtig, og i værste fald til at blive i dårlig humør over. Jeg er på ingen måde ude på at diktere debatten. Jeg synes bare at I båt’ere fylder enormt meget i debatten, og så er det jeg gerne vil vide: Hvad er det egentlig I vil med de indlæg?

Et godt spørgsmål, som overlærer Madsen ville formulere det.  Man må undres over denne overdreven ivrighed som knallerten von Tinitus udviser. Alene i sidste tråd omkring Eben, var han på centerbanen, med ca. 50 omgange spruttende udladninger omkring Ebens uduelighed.  Advarsel på advarsel omkring denne HTèr, men hvad er formålet.? Og ikke mindst hvorfor er det så vigtigt at gøre så ekstremt hyppigt opmærksom på denne observans/mening...?

Er der ingen forståelse for folks generelle evne og dømmekraft udi den mangfoldige hifi-verden. ?  Tillige krydres der med nedgørelse af anmeldere, og mærkeligt nok anmeldere der er positive overfor NO. Men er anmelderen positiv overfor fx. Bertram er han pludselig fair og fornuftig..? Og for at være på forkanten, er en evt. positiv anmeldelse af Eben allerede klar til at blive ristet. Det bliver spændende at se resultatet af en evt. positiv test.

Skal vi vædde en high-ratet BUSHMILLS S.M. på at knallertchaufføren tager yderligere 50 omgange med tomosos på centerbanen, hvis en anmelder fra forum ender med positiv anmeldelse..?

Er dette ikke et debatforum tænkes der så.? Jo, men måske vi mangler lidt respekt for dem der tænker anderledes og gør ting anderledes.  Uanset om vi er til rør eller transistorer , uanset om vi er til Eben eller B&O, NO eller Tara Labs.

P.S. Mon der på et tidspunkt kommer en tilsvarende dybdeborende kritik af Dali..?

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

x
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Hej gl.jas

Mon grunden til at kurt er så meget efter Eben, at han er misundelig?

Så må det være noget med penge, lyden KAN det ikke være

Waal

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

waal skrev:
dfms skrev:

Hej gl.jas

Så må det være noget med penge, lyden KAN det ikke være

Waal

Når man er til aldrene hofteskreds-ramte-dali-HTèr er det ej lyden...........

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Ja, Ebens markedssegment må være blærerøve uden ører

Hvis man har købt Eben som rent prestige og livsstil, smerter det jo ekstra hvis pristigen får skrammer.....havde man så bare lyden at glæde ig over, men , men , men

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa Gl.Jas!

Nu var det lidt tilfældigt det her "felttog" blev skudt i gang.
Jeg nævnte Eben i en tråd om noget helt andet, og vupti var der én der lavede en tråd om det her båt, som en del altså godt kender eksistensen af.
Det der var på dagsordenen var mulige tekniske forklaringer på fænomenet eller evt. om der var visse personer med genetiske dispositioner i den retning.
At det så blev en meget omfattende tråd, havde ingen vel drømt om.
Dynaudio har i samme forbindelse for den sags skyld også fået kam til håret, synes jeg. Så at det kun er gået ud over Eben er ikke helt rigtigt, Infinity er blevet båttet ud også og måske endda flere.
Folk må jp købe lige hvad de vil, og jeg tror ikke at omtalen herinde påvirker salgstallene negativt overhovedet. Nu er der bare endnu flere der kender til højttaleren og måske kommer der en X3MKII "Nu uden båt" Og så er produktkendskabet jo allerede en kendsgerning.
Ud over det, så synes jeg nu debatten kører helt fint uden min hjælp.
Sven Bilén, som er positivt stemt overfor NO, og hvad som helst der er penge i, vil jeg forbeholde min helt eksklusive ret til at hænge ud lige så meget jeg gider. HF´s redaktionelle linie bryder jeg mig som helhed ikke om, Biléns i særdeleshed.
Beklager meget, men jeg kan ikke tage det seriøst, når der vurderes alskens kabler på Linn Classic med Ninkaer på, så er man langt langt ude. Prøv at lytte til et sådant set-up og forklar mig hvad du kan bruge det til! Det fik iøvrigt en fornem test af selveste Bilén.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Hej gl.jas

Årrrghh!

Der fik du mig! Brows
Det havde jeg ikke tænkt på, men det må være det!
Hvad siger du til om vi laver en byttehandel, du får mit mest velpolerede og toptrimmede eksemplar af en ægte historic Tomos, jeg får dine X3 - Tilbuddet gælder indtil den 21. juni kl. 17.30 Bouncy 4

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa Gl.Jas!

Hejsa Kurt von kubik

Nu var det lidt tilfældigt det her "felttog" blev skudt i gang.
Jeg nævnte Eben i en tråd om noget helt andet, og vupti var der én der lavede en tråd om det her båt, som en del altså godt kender eksistensen af.
Det der var på dagsordenen var mulige tekniske forklaringer på fænomenet eller evt. om der var visse personer med genetiske dispositioner i den retning. De evt. tekniske forklaringer syntes jeg er minimale ja nærmest druknet i båt-indpakkede finurligheder. Jeg har bestemt intet imod aversioner omkring Eben, men sagligheden har vel ikke just været i højsædet.! Ronin har efterlyst konkrete bud, men der er vel ikke kommet de helt store "forklaringer". Desuden mangler vi stadig den medicinske vinkel men selv hjemmets dr. med. kan med bedste vilje ikke finde "genetiske forklaringer"....
At det så blev en meget omfattende tråd, havde ingen vel drømt om.
Dynaudio har i samme forbindelse for den sags skyld også fået kam til håret, synes jeg. Så at det kun er gået ud over Eben er ikke helt rigtigt, oki ikke kun Eben i netop denne tråd meeen....... Infinity er blevet båttet ud også og måske endda flere.
Folk må jp købe lige hvad de vil, skal vi så ikke respektere dette uden at gå på "felttogt"..og jeg tror ikke at omtalen herinde påvirker salgstallene negativt overhovedet. Ganske enig....Nu er der bare endnu flere der kender til højttaleren og måske kommer der en X3MKII "Nu uden båt"  ( "STADIG  uden båt"  )  og så er produktkendskabet jo allerede en kendsgerning.
Ud over det, så synes jeg nu debatten kører helt fint uden min hjælp.

Jeg ved jo du har passende indsigt, så jeg efterlyser såmen blot helt konkrete facts, og  mindre båtindpakning...........
Sven Bilén, som er positivt stemt overfor NO, og hvad som helst der er penge i, vil jeg forbeholde min helt eksklusive ret til at hænge ud lige så meget jeg gider. HF´s redaktionelle linie bryder jeg mig som helhed ikke om, Biléns i særdeleshed.
Beklager meget, men jeg kan ikke tage det seriøst, når der vurderes alskens kabler på Linn Classic med Ninkaer på, så er man langt langt ude.  HÆ    prøv at lytte til et sådant set-up og forklar mig hvad du kan bruge det til!  Ikke her på siden ...   Det fik iøvrigt en fornem test af selveste Bilén.

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Jeg ved jo du har passende indsigt, så jeg efterlyser såmen blot helt konkrete facts, og  mindre båtindpakning...........

Så må du jo kun læse de "underholdende" indslag, elelr gå i sort over lidt saftigt sprogbrug.

Der er flere der har kommet med seriøse, konkrete bud på BÅTTET...(Miju, Nørd, etc...). Årsager nævnt, membranmatriale, delefrekvens for høj på mellembas, manglende sugekreds, design prioritering (valg af BÅT), enhedens målinger har været analyseret, tilsvarende HT og enheder har været, henvisning til test af tilsvarende HT (poly) med ligende problemer.....

Prøv at læse tråden igen med pudsede briller... 

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes