Emne: Båt or Not! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
gl.jas skrev:
|
Jeg ved jo du har passende indsigt, så jeg efterlyser såmen blot helt konkrete facts, og mindre båtindpakning...........
|
|
|
Så må du jo kun læse de "underholdende" indslag, elelr gå i sort over lidt saftigt sprogbrug.
Der er flere der har kommet med seriøse, konkrete bud på BÅTTET...(Miju, Nørd, etc...). Årsager nævnt, membranmatriale, delefrekvens for høj på mellembas, manglende sugekreds, design prioritering (valg af BÅT), enhedens målinger har været analyseret, tilsvarende HT og enheder har været, henvisning til test af tilsvarende HT (poly) med ligende problemer.....
Prøv at læse tråden igen med pudsede briller...
|
|
|
jeg vil også mene at der rent faktisk er meget info i den tråd, meen der kom også 262 indlæg inden den blev lukket, så jeg ville måske også mene at der blev "båttet" lidt rigeligt.
for at kunne skelne skidt fra kanel, skal der jo være så meget kanel at lugten fra skidtet ikke overdøver alt andet....
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
iøvrigt fulgte jeg med i tråden og læste alle indlæggene, stor stor humor , men også tit mangel på seriøsitet .
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gl.Jas!
Båt indpakningen, kunne såmænd godt have heddet nasalitet (det ved din hjemlige medicinkvinde lidt om) eller massivitet om du vil. Sagen var såmænd blot, at første gang jeg hørte det, sagde den ganske enkelt båt. Da opstod båt problematikken som "båt problematik". Før har den blot heddet noget andet. Jeg har egentlig bare ønsket at få forklaret fænomenet, og specielt hvorfor nogen laver/anvender så dyre enheder, der tydeligvis har problemet. Jeg troede egentlig at AT´s enheder var fantastiske. Når jeg så kalder det båt, så har det åbenbart været noget, som mange kunnet genkende, hvorimod jeg ikke er så sikker på, at de andre udtryk for fænomenet er ligeså folkelige. I øvrigt anede jeg på det tidspunkt intet om Eben i øvrigt.
Der er også nogen der ikke kan overhøre lyden af bånddiskanter, der arbejder dybt, de siger det lyder ligesom i et spisefrikvarter, hvor ungerne sidder og krøller sølvpapir sammen (please don´t start en tråd med madpakke højttalere anybody). Andre synes det er hyper detaljeret osv.
Andre stiger helt af overfor elektrostater og deres ofte lidt "hvid støj" agtige lyd. Mens elektrostatfolket siger, at "kasse HTér" lyder af kasse.
Så det bliver nok svært at blive enige om noget som helst, jeg tror dog måske, at f.eks. Eben folkene måske i fremtiden sikrer sig både målemæssig og lyttemæssig båtfrihed i enhver konstruktion, lydfilosofien i øvrigt ukommenteret.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hej Gl.Jas!
Båt indpakningen, kunne såmænd godt have heddet nasalitet (det ved din hjemlige medicinkvinde lidt om) eller massivitet om du vil. Sagen var såmænd blot, at første gang jeg hørte det, sagde den ganske enkelt båt. Da opstod båt problematikken som "båt problematik". Før har den blot heddet noget andet. Jeg har egentlig bare ønsket at få forklaret fænomenet, og specielt hvorfor nogen laver/anvender så dyre enheder, der tydeligvis har problemet. Jeg troede egentlig at AT´s enheder var fantastiske. Når jeg så kalder det båt, så har det åbenbart været noget, som mange kunnet genkende, hvorimod jeg ikke er så sikker på, at de andre udtryk for fænomenet er ligeså folkelige. I øvrigt anede jeg på det tidspunkt intet om Eben i øvrigt.
Der er også nogen der ikke kan overhøre lyden af bånddiskanter, der arbejder dybt, de siger det lyder ligesom i et spisefrikvarter, hvor ungerne sidder og krøller sølvpapir sammen (please don´t start en tråd med madpakke højttalere anybody). Andre synes det er hyper detaljeret osv.
Andre stiger helt af overfor elektrostater og deres ofte lidt "hvid støj" agtige lyd. Mens elektrostatfolket siger, at "kasse HTér" lyder af kasse.
Så det bliver nok svært at blive enige om noget som helst, jeg tror dog måske, at f.eks. Eben folkene måske i fremtiden sikrer sig både målemæssig og lyttemæssig båtfrihed i enhver konstruktion, lydfilosofien i øvrigt ukommenteret. |
|
|
    se DET lugter af kanel
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|