Emne: Skumophæng ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 19 Juni 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
|
Peter skrev:
"jeg tror ikke der kommer mere ud af det her ! -men hvad det er svært at få gamme hund lært nye trix" 
Og du fortsætter desuagtet. Hvorfor mon? Du må have et højere formål med dit skriveri - så hvorfor ikke komme frem med det i stedet.
jeg syntes desvære at dine svar og din tilgang til at nogen stiller sig kritisk til dine valg, tyder på en vis usikerhed og som en der ved den del om emnet sagde, "der er områder Steen ved en masse om, og dem han ikke ved noget om, tror han er ligegyldige"
jeg spurgte om det var ligegyldigt, om bølgen ændrede egenskaber, og om man så trimmede filter over tid.
til det svarede du. der er gode enheder der bruger plastik og det er være endnu. Con. ændre sig også, og impedansen ændre sig når spolen bliver varm.
Jeg har svært ved at se hvordan det savrer på spørgsmålet. vedr. at du konstruere højtalere med komponenter som ændre sig (til det bedre siger du) gennem produktets leve tid. At andet også ændre sig gør det jo ikke mindre vigtigt at så mange som muligt, parametre er kendte og ligger fast. Og det strider i den grad med det jeg lærte på studiet, od det vi bruger i vores R&D afdeling. nemlig at reproducerbarheden og kendskab til egenskaber over tid, er alfa omega, for at kunne udvilke og senere producere ensartede propdukter, der gennem deres levetid opføre sig som tiltænkt.
Jeg forstår da godt din opfaren. For alt andet lige, må det jo resultere i at de højtaler folk køber af dig ikke er stabile/ ikke er ensartede. Og det ville jeg da som køber være ked af at de ikke er.
det er ikke et spørgsmål om vade sted. det er et spørgsmål om at erkende at udviklingen i bla. materialer, som gør at hvad der før var bedst, nu er næst bedst. det er selvfølgelig ikke sjovt, hvis man har prediket skumophæng og atter skumophæng. men det bliver det altså ikke mindre forkert af.
jeg vil også tilføje at hvis du har så forbandet ret som du påstår. så fatter jeg ikke, at driver fabrikanterne, ikke står i kør for at lave det du laver. at højtaler fabrikanterne ikke kopier dig til mindste detalie osv osv. Kunne det ikke tænkes at der et eller andet sted er et hul i dine ellers så fine pricipper og ufravilige løsninger. ?
jeg bliver ikke dupert af dine fine ord, volapyk, og svaren uden om, og det må da være møg iriterende hvis du fra dine dicible er van til andet. Men det betyder altså ikke at jeg er specielt dum, eller ikke aner hvad jeg taler om. selvom det er et af dine meget saglige mod argumenter.
Hvis spørgsmålene er så dumme, hvorfor kommer du så kun med, vage svar som alt mulige andet. svar dog på om du trimmer filter efter enheden ændre fysik ! eller for den sags skyld efter dine con. ændre sig ? eller er du så heldig at de to ting går op ! for hvis det er tilfældet, hvorfor har du så ikke svare det ? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 19 Juni 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
LGrau skrev:
|
Hej Peter.
Jeg må hellere lige tilføje at mine punkter bare er gæt fra min side.
Jeg bruger selv gummiophæng .
|
|
|
jeg bruger også selv gummi
-det var der nogen flere der skulle 
|
|
|
Ja! især med disse tiders farlige veneriske sygdomme in mente.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 19 Juni 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
Peter skrev:
|
Peter skrev:
"jeg tror ikke der kommer mere ud af det her ! -men hvad det er svært at få gamme hund lært nye trix" 
Og du fortsætter desuagtet. Hvorfor mon? Du må have et højere formål med dit skriveri - så hvorfor ikke komme frem med det i stedet.
øhhh, fordi jeg stadigvæk ikke er sikke på hvorfor jeg skulle vælge gummi frem for skum. der er ingen bagtanker. blot undren.
skums ustabilitet kontra den lavevægt.
gummis høje vægt kontra stabilitet.
skums ringe resonans dæmpning af membranenkantens resonanser kontra gummi gode evne til det samme. osv.
hvorfor skulle min undren og nysgærighed bliver mindre over du og andre prøver at jorde mig ?
når en svine anmeldt godt højtaler som living voice, vælger at bruge en "gammel" vifa driver med skum, må der jo være nogen fordele som opvejer ulemperne. dem vil jeg bare gerne ha' at vide hvad er.
håbede at måske du med din viden kunne afklare dette. men pt, er det ikke blevet til andet en con. ændre sig også. jeg er dum. der er nogen der er endnu dårligere og kanten betyder alligevel minimalt

jeg syntes desvære at dine svar og din tilgang til at nogen stiller sig kritisk til dine valg, tyder på en vis usikerhed og som en der ved den del om emnet sagde, "der er områder Steen ved en masse om, og dem han ikke ved noget om, tror han er ligegyldige"
jeg spurgte om det var ligegyldigt, om bølgen ændrede egenskaber, og om man så trimmede filter over tid.
til det svarede du. der er gode enheder der bruger plastik og det er være endnu. Con. ændre sig også, og impedansen ændre sig når spolen bliver varm.
Jeg har svært ved at se hvordan det savrer på spørgsmålet. vedr. at du konstruere højtalere med komponenter som ændre sig (til det bedre siger du) gennem produktets leve tid. At andet også ændre sig gør det jo ikke mindre vigtigt at så mange som muligt, parametre er kendte og ligger fast. Og det strider i den grad med det jeg lærte på studiet, od det vi bruger i vores R&D afdeling. nemlig at reproducerbarheden og kendskab til egenskaber over tid, er alfa omega, for at kunne udvilke og senere producere ensartede propdukter, der gennem deres levetid opføre sig som tiltænkt.
Jeg forstår da godt din opfaren. For alt andet lige, må det jo resultere i at de højtaler folk køber af dig ikke er stabile/ ikke er ensartede. Og det ville jeg da som køber være ked af at de ikke er.
det er ikke et spørgsmål om vade sted. det er et spørgsmål om at erkende at udviklingen i bla. materialer, som gør at hvad der før var bedst, nu er næst bedst. det er selvfølgelig ikke sjovt, hvis man har prediket skumophæng og atter skumophæng. men det bliver det altså ikke mindre forkert af.
jeg vil også tilføje at hvis du har så forbandet ret som du påstår. så fatter jeg ikke, at driver fabrikanterne, ikke står i kør for at lave det du laver. at højtaler fabrikanterne ikke kopier dig til mindste detalie osv osv. Kunne det ikke tænkes at der et eller andet sted er et hul i dine ellers så fine pricipper og ufravilige løsninger. ?
jeg bliver ikke dupert af dine fine ord, volapyk, og svaren uden om, og det må da være møg iriterende hvis du fra dine dicible er van til andet. Men det betyder altså ikke at jeg er specielt dum, eller ikke aner hvad jeg taler om. selvom det er et af dine meget saglige mod argumenter.
Hvis spørgsmålene er så dumme, hvorfor kommer du så kun med, vage svar som alt mulige andet. svar dog på om du trimmer filter efter enheden ændre fysik ! eller for den sags skyld efter dine con. ændre sig ? eller er du så heldig at de to ting går op ! for hvis det er tilfældet, hvorfor har du så ikke svare det ? |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2004 kl. 03:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Peter][QUOTE=Duelund]
[QUOTE=Peter]
Peter skrev:
øhhh, fordi jeg stadigvæk ikke er sikke på hvorfor jeg skulle vælge gummi frem for skum. der er ingen bagtanker. blot undren. Du må så'Gu da vælge som du vil. Vi vil alle sove roligt uanset dit valg. Din forståelse af bølgeproblematikken må kunne ligge på et meget lille sted, når du tror at alt kan hænges op på om man vælger skum eller gummi. Jeg beklager at skulle skrive det, men det er sandheden. Var du lidt mere stiv i bølgens historie, så ville du vide at mængden af afprøvede/brugte materialer på det nærmeste er grænseløs. Bølgen er et kæmpe-problem i sig selv, forstå nu det. Har du en løsning på det, så kom dog frem med den istedet for at angribe mig for mit valg, der efter behandling som jeg nu engang gør, er den bedste løsning. Skum ved man hvad er, hvorimod gummi er en langt mere usikker størrelse. Du kunne jo prøve at smøre det med siliconeolie, der netop bruges til af sikre gummi et længere liv, og så måle hvad sker ved det. Jeg hader lusk, og med gummibølger kommer man ud for flere overraskelser end godt er.
skums ringe resonans dæmpning af membranenkantens resonanser kontra gummi gode evne til det samme. osv.
hvorfor skulle min undren og nysgærighed bliver mindre over du og andre prøver at jorde mig ? Der er ingen, der prøver at jorde dig. Det er dit synspunkt, din ensidighed der bliver modsagt. Der er sammenhænge i en højttalerenhed, der styrer om man skal bruge skum eller filt eller gummi eller sågar intet ophæng overhovedet. Kompleksibiliteten er høj, meget høj, så kun "try and error" princippet kan tages i anvendelse. Skulle nogen bilde dig noget andet ind, så taler denne usandt.
når en svine anmeldt godt højtaler som living voice, vælger at bruge en "gammel" vifa driver med skum, må der jo være nogen fordele som opvejer ulemperne. dem vil jeg bare gerne ha' at vide hvad er.
Så må du da spørge konstruktøren.
håbede at måske du med din viden kunne afklare dette. men pt, er det ikke blevet til andet en con. ændre sig også. jeg er dum. der er nogen der er endnu dårligere og kanten betyder alligevel minimalt

Så dygtig er end ikke jeg, at jeg kan forklare andres valg på det punkt. Du skal se - det hænger nok sammen med økonomi i stedet. Herrens veje er uransagelige også dér.
mvh Steen Duelund
NB! denne nedladende betegnelse "gammel" var ilde anbragt. Mange ældre modeller er blevet afløst af langt ringere mere "moderne"
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 20 Juni 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
sam25 skrev:
Man begynder så småt at forstå, hvorfor udvikling chefen fra Vifa en gang knaldede røret på, overfor Hr. Duelund, med ordene ”du aner ikke hvad du taler om”  |
|
|
Ikke for at korrekse nogen, men vi skal vist til Peerless's gamle chef, for at finde den ordveksling. Med til historien hører, at jeg faktisk sad med den omtalte enhed på bordet, og det blot var en kopi af den, jeg forespurgte om. Så den, der ikke vidste, hvad der var tale om, var han og ikke jeg.
mvh Steen Duelund
|
|
|
Det var nu ikke den episode jeg skrev om. Men denne er da også fin. Og ja, det må være frustrerende at side overfor en de har ens drømmejob, og så ved han så lidt om hvad han laver.
Den episode jeg taler om, og det er ham på Vifa, det var derfor jeg skrev Vifa . Var en hvor du påstod du havde en genial ide, men det var det samme som at øge BL. Hvilket vist er prøvet før.
Det må også være surt, at endnu en der har ens drømmejob, heller ikke ved hvad han taler om.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 20 Juni 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
sam25 skrev:
Duelund skrev:
sam25 skrev:
Man begynder så småt at forstå, hvorfor udvikling chefen fra Vifa en gang knaldede røret på, overfor Hr. Duelund, med ordene ”du aner ikke hvad du taler om”  |
|
|
Ikke for at korrekse nogen, men vi skal vist til Peerless's gamle chef, for at finde den ordveksling. Med til historien hører, at jeg faktisk sad med den omtalte enhed på bordet, og det blot var en kopi af den, jeg forespurgte om. Så den, der ikke vidste, hvad der var tale om, var han og ikke jeg.
mvh Steen Duelund
|
|
|
Det var nu ikke den episode jeg skrev om. Men denne er da også fin. Og ja, det må være frustrerende at side overfor en de har ens drømmejob, og så ved han så lidt om hvad han laver.
Den episode jeg taler om, og det er ham på Vifa, det var derfor jeg skrev Vifa . Var en hvor du påstod du havde en genial ide, men det var det samme som at øge BL. Hvilket vist er prøvet før.
Det må også være surt, at endnu en der har ens drømmejob, heller ikke ved hvad han taler om.
|
|
|
Hvad er formålet, jeg mener at skrive jeg kender en der kender Tordenskjold,
og han har sagt at Duelund ikke aner hvad han taler om.Var det ikke bedre
om DU selv i en sober debat, og med argumenter påviste hvor Duelund tager
fejl.
MVH
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 20 Juni 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej sam25
ja dette lille land har fostret utallige miskendte og -krediterede genier 
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2004 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
| [QUOTE=Peter][QUOTE=Duelund]
[QUOTE=Peter]
Peter skrev:
øhhh, fordi jeg stadigvæk ikke er sikke på hvorfor jeg skulle vælge gummi frem for skum. der er ingen bagtanker. blot undren. Du må så'Gu da vælge som du vil. Vi vil alle sove roligt uanset dit valg
der er vel forhåbentligt ikke ret mange genrelt der har søvnløse nætter over andres hifi valg.
. Din forståelse af bølgeproblematikken må kunne ligge på et meget lille sted,
måske, men så kunne du måske øgse af din viden på området, eller har du bestem dig for at jeg simpelthend er for dum til at fatte forklaringer og begrundelser ?
når du tror at alt kan hænges op på om man vælger skum eller gummi. Jeg beklager at skulle skrive det, men det er sandheden. Var du lidt mere stiv i bølgens historie, så ville du vide at mængden af afprøvede/brugte materialer på det nærmeste er grænseløs. Bølgen er et kæmpe-problem i sig selv, forstå nu det.
ja, men derfor kan man vel godt prøve at forklare en, der har oprigtig interesse i hvorfor noget denne syndes ulogisk, i er det bedste valg.
Har du en løsning på det, så kom dog frem med den istedet for at angribe mig for mit valg,
angriber... -lider du af forfølgelses vandvid jeg spørg fordi jeg ikke kan forstå det valg, -fordi jeg mener at gummi er bedre. jeg har sgu ikke nogen løsning. så spurgte jeg vil ikke !
der efter behandling som jeg nu engang gør, er den bedste løsning. Skum ved man hvad er, hvorimod gummi er en langt mere usikker størrelse. Du kunne jo prøve at smøre det med siliconeolie, der netop bruges til af sikre gummi et længere liv, og så måle hvad sker ved det. Jeg hader lusk, og med gummibølger kommer man ud for flere overraskelser end godt er.
ok, forstået: at på trods af skummest problemer, så er det langt at fortrække, fordi det rent akustisk giver fære problemer end gummi. gummiet virker som meget tilforladeligt, men "skjuler" en række problerm som ikke opvejes af den stabil fysik og gode evne f.eks til at dæmpe membran resonancer.
____________________________________________________________ _______
hvorfor skulle min undren og nysgærighed bliver mindre over du og andre prøver at jorde mig ? Der er ingen, der prøver at jorde dig. Det er dit synspunkt, din ensidighed der bliver modsagt.
det er jo fair nok, men hvis den bare bliver modsagt med at "du fatter minus", "hvis du ikke var så dum" osv osv. så er det vel ok at man efterlyser lidt svar med lidt mere "kød" på !
Der er sammenhænge i en højttalerenhed, der styrer om man skal bruge skum eller filt eller gummi eller sågar intet ophæng overhovedet. Kompleksibiliteten er høj, meget høj, så kun "try and error" princippet kan tages i anvendelse. Skulle nogen bilde dig noget andet ind, så taler denne usandt.
han syntes nok også det er bedst 
____________________________________________________________ ______

Så dygtig er end ikke jeg, at jeg kan forklare andres valg på det punkt. Du skal se - det hænger nok sammen med økonomi i stedet. Herrens veje er uransagelige også dér.
ja, hvis man sætter en driver i med skum ved man de køber en ny om 10 år (forsøg på humor Steen)
mvh Steen Duelund
NB! denne nedladende betegnelse "gammel" var ilde anbragt. Mange ældre modeller er blevet afløst af langt ringere mere "moderne"
gammel er jo kun nedladende, hvis den enkelte påfatter det værene det. men vin f.eks. er det tit omvendt ja, der er mange fremskridt hvis forbedringer kan være på en meget lille sted.
|
|
|
En af de andre ting der trikede min undren, er at de pc højtalere jeg har haft (5-10 stk... de holder jo ikke så længe med 500w PMPS... eller hvad et hedder ) alle er med skum ophæng. mens nyeste drivere fra SS, Focal og... til ½ bondegårde (en af dem med eu tilskud !) alle er med gummi.
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
sam25 skrev:
Duelund skrev:
sam25 skrev:
|
|
mvh Steen Duelund
|
|
|
|
|
|
Hvad er formålet, jeg mener at skrive jeg kender en der kender Tordenskjold,
og han har sagt at Duelund ikke aner hvad han taler om.Var det ikke bedre
om DU selv i en sober debat, og med argumenter påviste hvor Duelund tager
fejl.
MVH
|
|
|
rolig nu 
hvis det er løgn, så er det jo bare det.
hvis det er sandt, så er det da en meget sjov historie.
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
sam25 skrev:
Duelund skrev:
|
[QUOTE=sam25]Man begynder så småt at forstå, hvorfor udvikling chefen fra Vifa en gang knaldede røret på, overfor Hr. Duelund, med ordene ”du aner ikke hvad du taler om”  |
|
|
mvh Steen Duelund
|
|
|
Den kan jeg ikke genkende. Og må tilføje at så skør er jeg ikke, at jeg kunne foreslå noget sådant. Det må være en vandrehistorie blandt ingeniører, og sådanne er ikke til at lide på. Forøvrigt så skal man være forsigtig med at lufte gode idéer, det bliver blot senere præsenteret som egne. Jeg ved så udmærket, hvad jeg har med at gøre - det er der til gengæld masser af højt uddannede,der ikke gør. Du ved: Et er søkort at forstå, noget ganske andet skib at føre.
Hvilket drømmejob forresten?
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Peter][QUOTE=Duelund][QUOTE=Peter][QUOTE=Duelund]
[QUOTE=Peter]
Peter skrev:
øhhh, fordi jeg stadigvæk ikke er sikke på hvorfor jeg skulle vælge gummi frem for skum. der er ingen bagtanker. blot undren. Du må så'Gu da vælge som du vil. Vi vil alle sove roligt uanset dit valg
der er vel forhåbentligt ikke ret mange genrelt der har søvnløse nætter over andres hifi valg. Nu var der ikke tale om hifi-valg men om komponent ditto.
måske, men så kunne du måske øgse af din viden på området, eller har du bestem dig for at jeg simpelthend er for dum til at fatte forklaringer og begrundelser ?
Hvorfor skulle jeg dog det. Du har jo tydeligvis truffet dit valg, og det ligger ikke til mig at prøve at ændre dit valg. Vi lever i en fri verden, hvor om det går godt eller snavs er følger af ens eget valg. Emnet optager mig meget, netop fordi det er uløst. At invie dig i mine forskningsresultater, ser jeg overhovedet ingen grund til.
Forøvrigt har jeg ingen steder skrevet, at du er dum, så vil du venligst undlade at lægge mig de ord i munden.
når du tror at alt kan hænges op på om man vælger skum eller gummi. Jeg beklager at skulle skrive det, men det er sandheden. Var du lidt mere stiv i bølgens historie, så ville du vide at mængden af afprøvede/brugte materialer på det nærmeste er grænseløs. Bølgen er et kæmpe-problem i sig selv, forstå nu det.
ja, men derfor kan man vel godt prøve at forklare en, der har oprigtig interesse i hvorfor noget denne syndes ulogisk, i er det bedste valg.
Hvad der kan synes ulogisk for dig, kan meget vel være logisk for mig.
Har du en løsning på det, så kom dog frem med den istedet for at angribe mig for mit valg,
angriber... -lider du af forfølgelses vandvid jeg spørg fordi jeg ikke kan forstå det valg, -fordi jeg mener at gummi er bedre. jeg har sgu ikke nogen løsning. så spurgte jeg vil ikke !
Det undrer faktisk også mig, at du bliver ved at træde vande i det valg af dit.
der efter behandling som jeg nu engang gør, er den bedste løsning. Skum ved man hvad er, hvorimod gummi er en langt mere usikker størrelse. Du kunne jo prøve at smøre det med siliconeolie, der netop bruges til af sikre gummi et længere liv, og så måle hvad sker ved det. Jeg hader lusk, og med gummibølger kommer man ud for flere overraskelser end godt er.
ok, forstået: at på trods af skummest problemer, så er det langt at fortrække, fordi det rent akustisk giver fære problemer end gummi. gummiet virker som meget tilforladeligt, men "skjuler" en række problerm som ikke opvejes af den stabil fysik og gode evne f.eks til at dæmpe membran resonancer.
Læs dog hvad jeg skriver.
___________________________________________________________ _______
hvorfor skulle min undren og nysgærighed bliver mindre over du og andre prøver at jorde mig ? Der er ingen, der prøver at jorde dig. Det er dit synspunkt, din ensidighed der bliver modsagt.
det er jo fair nok, men hvis den bare bliver modsagt med at "du fatter minus", "hvis du ikke var så dum" osv osv. så er det vel ok at man efterlyser lidt svar med lidt mere "kød" på !
Du har fået svar. Men dem springer du behændigt over.
Der er sammenhænge i en højttalerenhed, der styrer om man skal bruge skum eller filt eller gummi eller sågar intet ophæng overhovedet. Kompleksibiliteten er høj, meget høj, så kun "try and error" princippet kan tages i anvendelse. Skulle nogen bilde dig noget andet ind, så taler denne usandt.

ja, hvis man sætter en driver i med skum ved man de køber en ny om 10 år (forsøg på humor Steen)
mvh Steen Duelund
gammel er jo kun nedladende, hvis den enkelte påfatter det værene det. men vin f.eks. er det tit omvendt ja, der er mange fremskridt hvis forbedringer kan være på en meget lille sted.
Jamen dog! Enig.
En af de andre ting der trikede min undren, er at de pc højtalere jeg har haft (5-10 stk... de holder jo ikke så længe med 500w PMPS... eller hvad et hedder ) alle er med skum ophæng. mens nyeste drivere fra SS, Focal og... til ½ bondegårde (en af dem med eu tilskud !) alle er med gummi.
Jamen det er jo herligt - lige vand på dit synspunkt. Men snydt bliver du. Du ved det bare ikke.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
| [QUOTE=Peter][QUOTE=Duelund][QUOTE=Peter][QUOTE=Duelund]
[QUOTE=Peter]
Peter skrev:
der er vel forhåbentligt ikke ret mange genrelt der har søvnløse nætter over andres hifi valg. Nu var der ikke tale om hifi-valg men om komponent ditto.
Hvorfor skulle jeg dog det. Du har jo tydeligvis truffet dit valg, og det ligger ikke til mig at prøve at ændre dit valg. Vi lever i en fri verden, hvor om det går godt eller snavs er følger af ens eget valg. Emnet optager mig meget, netop fordi det er uløst. At invie dig i mine forskningsresultater, ser jeg overhovedet ingen grund til.
jeg kan forstå at kansas forskeren fra frederiksberg ikke ønsker... ikke kan... ikke vil... eller hvad ved jeg. fortælle hvorfor han mener skum er bedre end gummi. andet end ved at sige at skum er bedre, og bølgen er en svær en hurra, det er da godt det ikke er dig der står for dansk højtaler "forskning" hæhæ... så så det slemt ud 
og nej jeg har "for guderne må vide hvilken gang" IKKE truffet mit valg. jeg spørg bare til om der er en der kan forklare mig hvorfor jeg skulle vælge skum frem for gummi, fordi jeg pt ikke kan se fordelene.
Forøvrigt har jeg ingen steder skrevet, at du er dum, så vil du venligst undlade at lægge mig de ord i munden.
nej, bare at jeg ikke fatter en skid om bølger og skum. jeg kalder en spade for en spade... =dum
Hvad der kan synes ulogisk for dig, kan meget vel være logisk for mig.
Det undrer faktisk også mig, at du bliver ved at træde vande i det valg af dit.
jo jo, men vade steder er jo gode har du sagt i denne tråd 
Læs dog hvad jeg skriver.
___________________________________________________________ _______
Du har fået svar. Men dem springer du behændigt over.

mvh Steen Duelund
Jamen dog! Enig.
så er vi de enige om noget 
Jamen det er jo herligt - lige vand på dit synspunkt. Men snydt bliver du. Du ved det bare ikke.
ja, eller en nedpilling af dit argument med at man valgte gummi fordi det var bedst af økonimiske årsager... det passer jo ikke med de billig pc højtalere.
få lidt styr på dine argumenter inden du bruger dem tak !
mvh Steen Duelund |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
| [QUOTE=Peter][QUOTE=Duelund][QUOTE=Peter][QUOTE=Duelund]
[QUOTE=Peter]
|
|
|
hvis du ikke ønsker at dele ud af din viden, eller af dine såkaldte forsknings resultater, hvorfor skriver du så i denne tråd i første omgang ?
mit spørgsmål gik jo specifikt på hvorfor skum skulle være bedre end gummi.
hvis der kommer/ var kommet noget gode argumenter, så vil jeg jo skifte 
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
sam25 skrev:
Duelund skrev:
|
[QUOTE=sam25]Man begynder så småt at forstå, hvorfor udvikling chefen fra Vifa en gang knaldede røret på, overfor Hr. Duelund, med ordene ”du aner ikke hvad du taler om”  |
|
|
mvh Steen Duelund
|
|
|
Den kan jeg ikke genkende. Og må tilføje at så skør er jeg ikke, at jeg kunne foreslå noget sådant. Det må være en vandrehistorie blandt ingeniører, og sådanne er ikke til at lide på. Forøvrigt så skal man være forsigtig med at lufte gode idéer, det bliver blot senere præsenteret som egne. Jeg ved så udmærket, hvad jeg har med at gøre - det er der til gengæld masser af højt uddannede,der ikke gør. Du ved: Et er søkort at forstå, noget ganske andet skib at føre.
mvh Steen Duelund
|
|
|
så ER jeg dum , jeg er nemlig en af de der tyvagtige utroværdige ing. der løber med løgne .
men DueL. spore man lidt kronisk smærte i siddeaparaturet over du ikke har papir på du kan noget 
og drømmejob.... ville det ikke være rat, at det blev lidt mere profesionelt ? at komme ud over køkkenbords klippe-klistre niveauet, om man så må sige ?
men det skal du jo selvfølgelig sige og du score sikkert kassen med fede konsulent job for Audax, Scan-Speak, Vifa, Peerless, JM lab osv osv 
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter jeg forstår ikke at du ikke bruger tid på at øse ud af din viden, istedet
for at bruge tid på person angreb. Som jeg læser det har du en hvis tilknytning
til branchen. Er det skudt helt ved siden af.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Peter jeg forstår ikke at du ikke bruger tid på at øse ud af din viden, istedet
for at bruge tid på person angreb. Som jeg læser det har du en hvis tilknytning
til branchen. Er det skudt helt ved siden af.
MVH
|
|
|
næ.
person angrebet er jo en reaktion på, at DueL. ikke kommer med noget konkret, men blot siger at jeg ikke ved hvad jeg taler om, ikke ved hvad jeg har med at gøre, og skulle holde mig langt fra hvis jeg mener gummi er bedre.
jeg efterlyser bare nogen konkrete fordele skum frem for gummi, men det ligger sgu lidt tungt med noget, andet en skum ER bedre. hvorfor har jeg ikke fået at vide endnu 
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej peter
Måske hr duelund ikke ved, hvorfor han synes, skum lyder bedre. Han har
måske lyttet og konstateret, at efter hans mening er skum det bedste.
Vi ved det ikke, og du må leve med ikke at få del i en eventuel banebrydende viden på området  .
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
hej peter
Måske hr duelund ikke ved, hvorfor han synes, skum lyder bedre. Han har måske lyttet og konstateret, at efter hans mening er skum det bedste. Vi ved det ikke, og du må leve med ikke at få del i en eventuel banebrydende viden på området .
mvh krydsmads
|
|
|
det er klar tale, så skriv det ! "jeg har lyttet til to helt ens enheder = samme parametre, og jeg syntes skum lyder bedst"
men det er jo noget med at, det ER bedre, noget med at det er komplext, at det er underordnet det ændre sig, for det er kons. også osv osv. og hvis jeg bare viste hvad jeg talte om så ville jeg osv vide at det lød/er bedre 
og det der med banebrydene viden... ja, jo, det kan alle jo dække sig ind under for ikke at komme med at klart svar. og det lyder jo da også finere end "at ved lytte test er skum fundet bedst"... det kan alle jo finde ud af, og så er den såkaldt forsking jo ikke så eksotisk mere.
|
| Til top |
|
| |
Martin N Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 07 Juli 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes da nok der er kommet noget frem
støre mekanisk modstand i gummi plsu dæmpningen af enheden
se på advance de bruger skum til mellemtonen og gummi til bassen i deres nye serie
måske lyde skum bare bedre lige som med pap
men jeg kunne godt havde brugt lidt mere info om emnet da det er interessant emne
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 12 Juli 2004 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|

Duelund skrev:
sam25 skrev:
Duelund skrev:
|
|
|
mvh Steen Duelund
|
|
|
ja, føj, tænk at ha' lært noget teori 
Pavlov 
mvh Steen Duelund |
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|